کشور اتریش برای مهاجرت

کشور اتریش برای مهاجرت، انواع روش های اخذ اقامت اتریش، و هر آنچه که باید در مورد انواع ویزای اتریش بدانید در این مقاله با رویکردی تخصصی بررسی شده است. کشور اتریش برای مهاجرت در سال های اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و علاقه مندان به کشور اتریش برای مهاجرت همواره با سوالاتی مانند روش های مهاجرت به اتریش؟ چگونه می توان اقامت دائم و تابعیت اتریش را دریافت کرد؟ و هزینه های زندگی در اتریش چقدر است؟ مواجه هستند. در این مقاله پاسخ تمامی این سوالات و سایر مسائل مهم مربوط به روش های مهاجرت به اتریش آمده است. این روش ها را می توان به طور خلاصه به تحصیل در اتریش، کار در اتریش، سرمایه گذاری در اتریش، خود حمایتی، ویزای اتریش برای هنرمندان و … تقسیم کرد که پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور اتریش برای مهاجرت و همچنین روش های مهاجرت به اتریش و سایر سوالات مرتبط تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کشور اتریش برای مهاجرت

اتریش کشوری در اروپاست که با اقتصاد غنی و موقعیت خاص می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل، سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار باشد. راه ها و روش های مهاجرت به اتریش با توجه به شرایط عمومی افراد متفاوت است. بهتر است قبل از مهاجرت به اتریش اطلاعاتی در مورد این کشور داشته باشید. این کشور همسایگان زیادی دارد و با کشورهایی مانند آلمان، سوئیس، ایتالیا، جمهوری چک، مجارستان، لیختن اشتاین و اسلوونی مرز مشترک دارد. وین پایتخت این کشور است و زبان رسمی اتریش آلمانی است. البته بد نیست بدانید که زبان آلمانی در این کشور به طور گسترده صحبت می شود و شما می توانید برای اشتغال و تحصیل به زبان انگلیسی صحبت کنید. واحد پول اتریش یورو است. اولین قدم برای مهاجرت به اتریش آشنایی با تمامی قوانین مهاجرت به اتریش، بررسی روش های مهاجرت و انتخاب مسیر مهاجرتی مناسب با توجه به شرایط متقاضی می باشد که از طریق مشاوره با کارشناسان امور مهاجرتی امکان پذیر است. برای مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور خوب است ابتدا اعتبار این گذرنامه کشور را بررسی کنید. پاسپورت اتریش در رتبه 3 جهان در کنار پاسپورت کشورهایی مانند سنگاپور، دانمارک، پرتغال، سوئیس و چندین کشور دیگر است.

آلمان به طور سنتی شریک تجاری اتریش است، بنابراین با تغییرات و رشد سریع اقتصادی در آلمان، اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. با این حال می توان گفت اتریش در سال 2015 جزو ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفت. صنعت گردشگری و سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور مهم ترین بخش اقتصاد اتریش است. به طور کلی ساختار اقتصادی اتریش متاثر از صنعت های کوچک و متوسط ​​است که مهمترین آنها عبارتند از:

•صنایع غذایی
•صنایع ماشین آلات و فولاد
•صنایع شیمیایی و خودروسازی
•صنایع برق و الکترونیک
•صنایع چوب و کاغذ

همچنین افرادی که قصد دارند بیش از 6 ماه در اتریش بمانند به مجوز اقامت شهروندان EMEA نیاز دارد. افراد زیادی خواهان مهاجرت به اتریش، اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت اتریش هستند که در این مقاله به تمامی این موضوعات می پردازیم، در ادامه مقاله با تمامی روش های مهاجرت به اتریش آشنا می شویم.

روش های مهاجرت به اتریش

مهاجرت کاری به اتریش

کار در اتریش یکی از راه های مهاجرت به اتریش می باشد. این روش به دلیل هزینه کم و امکان اخذ ویزای کاریابی در بین مهاجران بسیار محبوب است. دو راه کلی برای دریافت ویزای کار اتریش وجود دارد. با این دو روش می توانید کارت قرمز سفید قرمز اتریش را دریافت کنید و پس از 4 سال کار در اتریش و پرداخت مالیات، اقامت دائم اتریش را دریافت کنید.

کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش

دارندگان کارت قرمز-سفید-قرمز حق دارند در مشاغل حرفه ای مستقل و غیر مستقل برای مدت معینی با کارفرمایی که در درخواست خود ذکر کرده اند کار کنند و در اتریش زندگی کنند. این کارت 24 ماه اعتبار دارد. این اجازه اقامت بر اساس امتیاز است و گزینه های زیادی از جمله سن، تحصیلات، مدت کار و سطح زبان آلمانی را در نظر می گیرد. برای اینکه خارجی ها کارت قرمز سفید قرمز دریافت کنند، مدیر شرکتی که آنها را استخدام کرده باید شهروند اتحادیه اروپا باشد و خود شرکت باید برای اتریشی ها اشتغال ایجاد کند.

چه کسی می تواند کارت قرمز-سفید-قرمز را بگیرد؟

با توجه به قوانین مهاجرت به اتریش، اگر جزو یکی از گروه های زیر هستید، واجد شرایط دریافت این کارت هستید:

• متخصصان بسیار ماهر
• نیروی کار ماهر در مشاغلی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند
• کارشناسان کلیدی کسب و کار
• فارغ التحصیلان از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس در اتریش
• نیروی کار کلیدی خوداشتغال
•کارآفرینان
مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به اتریش تحصیل در آلمان، تحصیل در دانشگاه های اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش است که حتی می توان آن را ساده ترین راه مهاجرت به اتریش نیز دانست. این کشور همیشه دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و رتبه جهانی بسیار خوب را دارد. اتریش می تواند ارزان ترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی باشد. تحصیل در اتریش در سه مرحله زیر قابل انجام است.

تحصیلات ابتدایی:
این دوره تحصیلی 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند از سن شش سالگی برای این دوره اقدام کنند. در این دوره یک سری دروس اجباری مانند زبان های بین المللی از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و … تدریس می شود و همچنین دروس اختیاری وجود دارد که فرزند شما می تواند به اختیار آنها را انتخاب کند. دروس اختیاری شامل موسیقی، کلاس های استعدادیابی، ورزش و… میشود.

تحصیلات دبیرستان:
دانش آموزان در اتریش پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه می شوند که به دو بخش ابتدایی (4 ساله) و آموزش عالی (5 ساله) تقسیم می شود. در این مقطع تحصیلی دروس پایه و عمومی به دانش آموز آموزش داده می شود و پس از آن فرد با توجه به توانایی های خود می تواند وارد مرحله بالاتر شود.


تحصیلات دانشگاهی:
با توجه به وجود دانشگاه های عالی در اتریش و امکان تحصیل ارزان در این کشور، بسیاری از دانشجویان در سرتاسر دنیا مایل به مهاجرت به اتریش و تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف دانشگاهی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند. به طور کلی برای تحصیل در اتریش مدارک و شرایطی از جمله داشتن مدرک دیپلم 12 ساله نیاز است. همچنین طول دوره لیسانس در اتریش 4 سال، کارشناسی ارشد 1-2 سال و مقطع دکترا 3-4 سال می باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در اتریش عبارتند از:
•داشتن مدرک زبان
• گذرنامه و تصویر آن
• 2 عکس 6*4
•مدرک تحصیلی 12 ساله به همراه ریز نمرات و ترجمه آنها
•استخدام برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ایران


تحصیل رایگان در اتریش:
در سیستم آموزشی اتریش، تحصیل به زبان آلمانی و در برخی موارد محدود انگلیسی رایگان است. به دلیل شرایط مناسب اقتصادی، نرخ پایین بیکاری و شرایط خوب بازار کار، تحصیل رایگان در اتریش مورد توجه قرار گرفته است. شرط اولیه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح b2 می باشد. البته در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح A2 نیز امکان اخذ ویزای تحصیلی و شرکت در دوره های زبان قبل از شروع دانشگاه نیز وجود دارد. داشتن مدرک زبان برای مقاطع پایین تر از دانشگاه یعنی مدارس الزامی نیست و مدارس آموزش های لازم را به دانش آموزان تا رسیدن به سطحی متوسط و مطلوب ارائه می دهند.


مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

اتریش یکی از قدرتمندترین و منحصر بفردترین کشورها در زمینه سرمایه گذاری است که به دلیل داشتن امکانات عالی و شرایط مطلوب هر ساله سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جذب می کند. زیرا خارجی ها با سرمایه گذاری در این کشور از شرایطی مشابه شهروندان اروپایی بهره مند خواهند شد. به همین دلیل، اتریش یک مقصد محبوب برای مهاجرت سرمایه گذاری است. روش های سرمایه گذاری به 3 دسته تقسیم می شوند:
•سرمایه گذاری در اتریش با خرید ملک
•سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت
•سرمایه گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی یا تامین مالی.

یکی از گزینه های بسیار مهمی که سرمایه گذار برای انتخاب کشور مقصد سرمایه گذاری باید در نظر بگیرد میزان مصادره اموال در آن کشور است. سرمایه گذاری در اتریش به روش های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

سرمایه گذاری در اتریش با خرید ملک:
کشور اتریش راه های مختلفی برای مهاجرت دارد که یکی از مطمئن ترین و آسان ترین راه ها سرمایه گذاری و اخذ اقامت و پاسپورت از طریق خرید ملک در اروپا می باشد. ممکن است با این پرسش روبرو شوید که آیا افراد غیر اروپایی میتوانند در اتریش ملکی خریداری کنند؟ و آیا با خرید ملک افراد میتوانند اقامت این کشور را بگیرند ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که خرید ملک در اتریش توسط اتباع خارجی تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. به گونه ای که کمیته محلی اتریش طی آن شرایط به فرد اجازه می دهد تا بتواند ملکی در این کشور خریداری کند. اما صرف نظر از خرید ملک در اتریش منجر به اخذ اقامت یا پاسپورت نمی شود؛ چرا که در آن صورت افراد می توانند از راه های دیگری به اتریش مهاجرت کنند.


سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت:
یکی از راه های مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت این کشور ثبت شرکت می باشد اما باید به خاطر داشته باشید که مسئولیت ها محدود است. در ادامه مراحل این فرآیند را به طور کامل توضیح خواهیم داد.
• اعلام تاسیس شرکت و فعالیت در اتریش در قالب تامین مالی هزینه های شرکتی که تاسیس کرده اید و نیز تهیه اصل مدارک.

•ارائه اساسنامه شرکت ثبت شده

• تعیین مدیر عامل و سهامداران شرکت مربوطه

•واریز سرمایه اولیه شرکت به حساب مالک اصلی شرکت که حداقل مبلغ آن 35000 هزار یورو باید باشد.

• در مرحله بعد باید علامت تجاری شرکت مورد نظر به ثبت برسد

•ارائه بیمه نامه درمانی برای کارکنان

•ثبت نام مدیران شرکت تاسیس شده در بیمه اجتماعی کشور اتریش

•اخذ مجوز مالیاتی


تمامی مراحل ثبت شرکت در اتریش به گونه ای بود که به طور کامل در پیشتر بیان کردیم به این ترتیب باید بدانید که ثبت شرکت در اتریش نمی تواند مستقیماً آثار اقامتی داشته باشد، بلکه اشتغال در شرکت مربوطه است که میتواند اقامت را برای فرد به دنبال داشته باشد و همچنین می تواند منجر به اخذ کارت آبی و یا قرمز-سفید-قرمز اتریش شود. قرمز-سفید-قرمز همانطور که می دانید مانند کارت آبی اتریش یکی از راه های مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت این کشور می باشد. شما با داشتن این کارت قادر به کار و زندگی در این کشور خواهید بود. اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره این کارت قبل تر در مقاله گفته شد.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی یا تامین مالی:
توانمندسازی مالی یا خود حمایتی یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت این کشور است که به دلیل عدم انتقال سرمایه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. هر ساله تعداد بسیار کمی پرونده به صورت کاملا انحصاری بررسی می شود. یکی از مزایای این روش ریسک بسیار پایین به دلیل عدم سرمایه گذاری برای اخذ اقامت است. به این ترتیب افراد می توانند تنها با اتکا به حمایت های مالی خود در ایران، روند مهاجرت به اتریش را آغاز کنند.

از شرایط خود حمایتی برای مهاجرت به اتریش می توان به شرط داشتن 20 الی 22 هزار یورو در حساب سرپرستان خانوار برای هر نفر اشاره کرد که این مبلغ باید در بازه زمانی مشخص در این حساب موجود باشد. همچنین نکته دیگری که علاوه بر این مبلغ باید به آن توجه کرد، متقاضی اصلی باید نشان دهد که برای تامین هزینه های زندگی خود درآمد ثابتی در کشور خود دارد. پس از اخذ اقامت، افراد می توانند مبلغ اولیه 20-22 هزار یورو را برداشت کنند. مورد دیگر شرط ماندن 6 ماه از سال در این کشور برای حفظ اقامت است در روش خود حمایتی، فرد مجاز به کار به عنوان کارفرما در اتریش است و می تواند کسب و کار یا فعالیتی از خود راه اندازی کند. یکی دیگر از مزایای انتخاب این روش برای مهاجرت به اتریش این است که افراد در این روش از تمامی حقوق شهروندی از جمله امکان تحصیل رایگان برای کودکان زیر 18 سال، بیمه درمانی و بسیاری دیگر از امکانات اتریش برخوردار خواهند بود.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد:
یکی از راه های اخذ تابعیت در برخی کشورها تولد در آن کشور است. اما این قانون در همه کشورها اعمال نمی شود، به این معنا که تولد در خاک همه کشورها منجر به اعطای تابعیت به فرزند متولد شده نمی شود. به طور کلی نظام اعطای تابعیت بر اساس محل تولد در کشورها بر دو اصل خون و خاک استوار است. در سیستم خون، تابعیت فرد بر اساس تابعیت پدر و مادر است، اما در سیستم خاک، تابعیت فرد به محل تولد فرد برمی گردد. قانون اساسی اتریش بر اساس سیستم خون است.
طبق قانون تابعیت اتریش، فرزندی که از مادری اتریشی متولد می شود، به طور خودکار تابعیت اتریش را کسب می کند. اگر پدر و مادر ازدواج کرده باشند و تنها پدر اتریشی باشد، شهروندی به طور خودکار به فرزند اعطا می شود. اما اگر پدر و مادر ازدواج نکرده نباشند و تنها پدر تبعه اتریش باشد، پدر باید ظرف 8 هفته پس از تولد اعلام کند که فرزند متعلق به اوست و با تایید دادگاه، تابعیت به فرزند اعطا می شود.

اگر فرزندی که از دو والدین اتریشی و غیر اتریشی متولد می شود، به طور خودکار از والدین غیر اتریشی تابعیت دریافت می کند، فرزند دارای تابعیت مضاعف است. طبق قوانین اتریش، تابعیت مضاعف تا بزرگسالی ممنوع نیست، اما پس از رسیدن به سن قانونی، فرد باید تصمیم بگیرد که کدام تابعیت را حفظ کند.

لازم به ذکر است که تابعیت اتریش از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود و اگر فرزندی در خارج از اتریش از والدین اتریشی متولد شود، همچنان اتریشی محسوب می شود. کشور اتریش نیز اصل قلمرو را می پذیرد و در مواردی مانند نامشخص بودن والدین کودک و یا تابعیت والدین کودک به فرزند متولد شده در این کشور تابعیت اتریش می دهد.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج:
ازدواج یکی از راه های مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت و در نهایت تابعیت یا پاسپورت این کشور می باشد. شرایط اقامت در اتریش از طریق ازدواج در صورتی فراهم می شود که فرد خارجی بدون محدودیت جنسی با یک شهروند اتریشی ازدواج کند و ثابت شود که ازدواج وی رسمی بوده است. این فرد پس از 5 سال ازدواج می تواند برای اقامت دائم اتریش اقدام کند. این مدت 5 ساله نیز برای اطمینان حاصل کردن از صحت ازدواجشان است. سن ازدواج در اتریش 18 سال است و افراد زیر 18 سال باید از قیم خود اجازه بگیرند. فرد بعد از 6 سال می تواند برای پاسپورت اقدام کند اما باید توجه داشته باشید برای گرفتن پاسپورت از هر کشوری باید شرایط لازم را داشته باشید. به عنوان مثال مواردی همچون: آیا شما به سطح زبان مورد نیاز و رسمی کشور رسیده اید؟ آیا شما با محیط وفق داده اید؟ آیا در زمان حضورتان در کشور سابقه بدی ندارید؟ اگر ازدواج شما صرفاً برای دریافت اقامت اتریش باشد، عوارض بدی برای شما به همراه خواهد داشت و می تواند باعث اخراج شما از کشور شود.


از طریق پناهندگی به اتریش مهاجرت کنید:

پناهندگی در اتریش یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. پناهنده فردی است که در کشور خود به دلایل مذهبی، نژادی، سیاسی و غیره آسیب دیده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مجبور به ترک کشورش شده است. حقوقی که به پناهندگان اعطا می شود شامل حق مسکن، غذا، پوشاک، بیمه درمانی و غیره می شود همچنین هر هفته حدود 10 یورو در جیب پناهجویان داده می شود. درخواست پناهندگی پناهجویان پس از گذراندن مراحل پناهندگی در دفاتر پلیس اتریش و انجام مصاحبه با آنها تایید یا رد می شود. زمان رسیدگی به پرونده های پناهجویان تا دو سال طول می کشد. به دلیل شرایط نامناسب زندگی در کمپ های پناهندگی، بیماری های فراوان و خطرات و آسیب های مالی، جسمی و روحی، این روش به شما عزیزان توصیه نمی شود.

مهاجرت هنرمندان به اتریش:
ویزای Artist روش دیگری است که هنرمندان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از طریق آن اقامت اتریش را دریافت کنند. شرایط لازم برای گرفتن ویزای هنری در کشور اتریش این است که هنرمند بایستی سابقه هنری ثابت داشته باشد و از قبل در یکی از شاخه های هنری فعالیت داشته باشد؛ و یا با یک شرکت یا موسسه هنری قرارداد کار هنری داشته باشد و همچنین دارای درآمد ماهانه 2 تا 3 هزار یورو باشد. فردی که می تواند این اقامت را دریافت کند باید کار خود را در رشته هنری خود در اتریش دنبال کند. این موضوع به مدت 2 سال توسط دولت اتریش رصد خواهد شد. همچنین ویزای همراه اتریش به این افراد تعلق می گیرد و همسر این هنرمند اجازه کار تمام وقت در اتریش را خواهد داشت و فرزندان وی نیز از تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد. این اقامت پس از 5 سال می تواند منجر به اقامت دائم و سپس تابعیت اتریش شود.

هزینه کشور اتریش برای مهاجرت

با انتخاب کشور اتریش برای مهاجرت قطعا باید هزینه های آن را بسته به روش انتخابی در نظر گرفت. تمامی هزینه ها اعم از هزینه های دولتی، شهریه، هزینه های زندگی و حتی قیمت بلیط هواپیما اتریش به ایران و بالعکس در این امر مهم است. اما سوال اساسی این است که ارزان ترین راه های مهاجرت به اتریش و گران ترین راه ها برای مهاجرت به اتریش چیست؟ برای پاسخ به این سوال تمامی روش های مهاجرت به همراه هزینه های آنها توضیح داده می شود تا بتوانید بهترین روش و ارزان ترین راه را برای اخذ اقامت اتریش و مهاجرت به آنجا انتخاب کنید. با اطلاع از هزینه های مهاجرت به اتریش شما بهتر میتوانید این کشور را با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان مقایسه کنید و متوجه شوید که آیا کشور اتریش برای مهاجرت بهتر است یا آلمان. پس اگر می خواهید بدانید که برای مهاجرت به اتریش چقدر پول نیاز است و هزینه زندگی در اتریش چقدر است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

هزینه تحصیل در کشور اتریش برای مهاجرت به آنجا
مهاجرت تحصیلی به اتریش یکی از محبوب ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به اتریش می باشد. در قاره اروپا، اتریش یکی از کشورهای تحصیل کرده این قاره محسوب می شود. از هر ده نفری که در این کشور زندگی می کنند، یک نفر دانشجو است. اگر بخواهیم هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش را بررسی کنیم باید بین دو نوع دانشگاه تمایز قائل شویم. تحصیل در اتریش در دو نوع دانشگاه امکان پذیر است، در دانشگاه های دولتی این کشور می توان تقریبا رایگان تحصیل کرد. برای تحصیل دانشجویانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند فقط هزینه ثبت نام برای هر ترم تحصیلی را پرداخت می کنند که برای هر ترم بین 300 تا 600 یورو می باشد. دانشگاه های دیگری نیز در اتریش هستند که خصوصی محسوب میشوند؛ افراد می توانند با پرداخت هزینه ای در حدود 12000 تا 16000 یورو در این دانشگاه های خصوصی تحصیل کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش آلمانی و زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش انگلیسی است. همچنین دانشجویانی که در کشور در حال تحصیل هستند می توانند علاوه بر تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند و هزینه های زندگی خود را از محل کار پاره وقت تامین کنند. همچنین می توان گفت که تحصیل در این کشور یکی از راه های مهاجرت سریع به اتریش می باشد.

هزینه مهاجرت کاری به کشور اتریش
یکی از مهم ترین راه های مهاجرت به اتریش روش مهاجرت کاری به این کشور می باشد و می توان گفت مهاجرت کاری به اتریش ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند می توانند با اخذ ویزا به نام ویزای جستجوی کار وارد این کشور شده و به جستجوی کار بپردازند. معمولا این مسیر مهاجرت برای فرد هزینه ای ندارد، هزینه اصلی مهاجرت کاری به اتریش در این فرآیند مربوط به بودجه مالی فرد در حساب بانکی وی می باشد که باید به عنوان مدرک تمکن مالی به سفارت اتریش ارائه شود. و فقط هزینه سفارت باید پرداخت شود.

هزینه سرمایه گذاری برای مهاجرت به اتریش
یکی دیگر از بهترین راه های مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری است. هزینه مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری بسته به نوع سرمایه گذاری متفاوت است و می توان گفت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری گران ترین راه مهاجرت به اتریش می باشد. اگر فردی بخواهد از طریق سرمایه گذاری به اتریش مهاجرت کند و اقامت خود را دریافت کند باید از طریق طرح ثبت شرکت در این کشور به این مهم دست یابد. افرادی که قصد ثبت شرکت در اتریش را دارند باید حدود 4 تا 5000 یورو برای هزینه های ثبت شرکت در این کشور خرج کنید و بودجه مالی حداقل 35000 تا 40000 یورو را برای سرمایه اولیه شرکت خود در نظر بگیرید. علاوه بر این، هزینه های جانبی دیگری نیز باید به این مبلغ اضافه شود، از جمله این هزینه های مربوط به خرید یا اجاره ملک برای انجام فعالیت های شرکت است که باعث می شود افراد حداقل 70 تا 80 هزار یورو هزینه کنند تا به این میزان برسند. اما علاوه بر ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اتریش، راه دیگری نیز برای اخذ اقامت وجود دارد. در این روش افراد می توانند بدون آوردن پول به اتریش و صرفا با نشان دادن وضعیت مالی خود در ایران، اقامت اتریش را دریافت کنند. نام این روش جدید خود حمایتی و یا اخذ اقامت از طریق منابع مالی است . این روش جدید تنها در برترین کشور های قاره اروپا ارائه میشود که کشور اتریش نیز جزو آنها میباشد. در این نوع مهاجرت خودسرانه، افراد با نشان دادن پول در حساب بانکی خود به ارزش 20000 یورو برای هر یک از اعضای خانواده، نشان دادن سند ملک و همچنین نشان دادن درآمد ثابت ماهانه به ارزش حداقل 2500 یورو در کشور خود میتوانند از طریق خود حمایتی اقامت اتریش را دریافت کنند.

هزینه ازدواج با یک شهروند اتریشی برای مهاجرت به اتریش
یکی دیگر از راه های اخذ اقامت و تابعیت اتریش ازدواج است. طبق قانون، ازدواج بر اساس شرایط شخصی و قوانین داخلی هر کشور است. طبق ماده 976 قانون مدنی، اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند، ایرانی محسوب می شود و تابعیت مرد ایرانی بر زن خارجی تحمیل می شود، اما در اتریش، اگر زن با مرد خارجی ازدواج کند. ، این مرد تابعیت اتریش را دریافت خواهد کرد. بنابراین طبق مقررات اتریش، زمانی که یک شهروند ایرانی با تبعه اتریشی ازدواج کند می تواند تابعیت اتریش را دریافت کند. فردی که با یک شهروند اتریشی ازدواج می کند ابتدا اقامت موقت اتریش را دریافت می کند و اگر 5 سال از عمرش گذشته باشد و مدارکی مبنی بر واقعی بودن و به عنوان زن و شوهر در این مدت ارائه دهند. با هم زندگی کرده اند، فرد خارجی می تواند اقامت دائم اتریش را دریافت کند. هزینه اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج با شهروند اتریشی بسیار کم و ناچیز بوده و فقط شامل هزینه های سفارت و ویزا و بلیط هواپیما می باشد.

هزینه مهاجرت از طریق تولد در کشور اتریش
در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد باید بین دو دیدگاه در این موضوع تفکیک قائل شد. طبق قوانین کشورها در این زمینه دو نوع نگرش حقوقی عنوان شده است؛ اخذ اقامت و تابعیت بر اساس خون و اخذ اقامت و تابعیت بر اساس خاک. اتریش از جمله کشورهایی است که اعطای شهروندی بر اساس سیستم خون را به رسمیت می شناسد. به این معنی که اگر نوزادی در این کشور متولد شود، صرف نظر از اینکه در خاک اتریش به دنیا آمده باشد، بر اساس ملیت پدر یا مادرش، تابعیت پدر یا مادر خود را نیز دریافت می کند. البته لازم به ذکر است که اتریش یکی از کشورهایی است که تابعیت مضاعف را پذیرفته است. بنابراین اگر پدر یا مادر نوزاد متولد شده علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت اتریش را نیز داشته باشد، فرزند آنها می تواند تابعیت اتریش را نیز کسب کند. از آنجایی که امکان مهاجرت از این طریق وجود ندارد، هزینه مهاجرت به اتریش از طریق تولد و زایمان نیز تقریبا صفر است.

هزینه مهاجرت به اتریش برای هنرمندان
مهاجرت به اتریش با اثبات هنر یکی از انواع خوداشتغالی است. این بدان معناست که انسان باید ثابت کند که می تواند از هنر خود درآمد کسب کند و درآمد حاصل از آن کفاف مخارج زندگی را می دهد. بنابراین هزینه مهاجرت به اتریش برای هنرمندان دلیلی بر توانایی مالی کافی برای زندگی در اتریش است. علاوه بر این، فردی که از این طریق اقامت اتریش را دریافت می کند، اجازه کار نزد کارفرمای دیگری را ندارد و تنها می تواند به صورت خوداشتغالی درآمد کسب کند. بنابراین باید ثابت کرد که او درآمدی در حدود 2 تا 3 هزار یورو در ماه خواهد داشت.

بررسی کامل شرایط زندگی در اتریش

اتریش آب و هوای نسبتاً معتدلی دارد:
اتریش کشوری کوهستانی است و تقریبا اکثر روزهای سال باران یا برف می بارد. حتی اگر در تابستان به اتریش می روید، فراموش نکنید که یک بارانی همراه خود داشته باشید. البته هوای اتریش خیلی سرد نیست و روزهای زیادی در این کشور آفتابی است. شرایط زندگی در اتریش بر خلاف کشوری مانند سوئد برای ایرانیان بسیار مناسب است.

جمعیت اتریش حدود 8.5 میلیون نفر است:
وین با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر در رتبه نهم اتحادیه اروپا قرار دارد و شهری بزرگ در اروپا به حساب می آید. شرایط زندگی در اتریش به دلیل جمعیت کمتر این کشور در مقایسه با کشورهای پرجمعیت اتحادیه اروپا از وضعیت رفاهی بسیار بهتری برخوردار است.

زبان مردم اتریش آلمانی است:
مردم اتریش به زبان مردم آلمان (البته با لهجه متفاوت) صحبت می کنند. در واقع، زندگی در آلمان، اتریش و سوئیس به دلیل اتحادهای قدیمی بین این سه کشور، 90 درصد مشابه است.
زبان آلمان، اتریش و سوئیس آلمانی است، اما تفاوت لهجه بین آنها وجود دارد. تفاوت لهجه آلمان و اتریش مانند تفاوت لهجه تهران و یزد است. اما تفاوت لهجه آلمان و سوئیس با وجود یکی بودن زبانشان به حدی است که آلمانی ها می گویند; “ما حتی یک کلمه از سوئیس را نمی فهمیم!”


معایب و مشکلات زندگی در اتریش چیست؟

همانطور که می دانیم زندگی در هیچ کشوری کامل و بی عیب نیست و اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین برای آگاهی شما از این مسائل، ابتدا به برخی از مشکلات آموزشی و سیستم آموزشی این کشور که ممکن است با آن برخورد کنید می پردازیم:

•آلمانی زبان آموزشی این سیستم در اتریش می باشد که بیش از 90% دروس و رشته ها به زبان آلمانی تدریس می شود و شما باید به این زبان مسلط باشید.

سایر شرایط و معایب زندگی در اتریش:

•قانون اجازه نمی دهد “فرد همراه” در این کشور حتی به صورت پاره وقت کار کند.

•هزینه زندگی در “وین” به خصوص در مرکز شهر به دلیل توریستی بودن این منطقه و همچنین وجود آثار تاریخی و مراکز هنری بسیار بالاست.

•مسکن در اتریش بسیار گران است. از آنجایی که یافتن مسکن در “وین” دشوار است، اغلب مهاجران سابق مجبور به تماس با آژانس های املاک هستند و در همان ابتدا با هزینه های بالا و چالش های اجاره و خرید خانه مواجه می شوند.

• علیرغم تبلیغات گسترده در حوزه درمان و بهداشت، خدمات در این زمینه در اتریش به خوبی تعریف نشده است. برای مثال در مواردی مانند سرماخوردگی و مراجعه به بیمارستان، نباید از پرستاران و پزشکان انتظار کمک خود به خودی داشته باشید. البته اتریشی ها برای بیماری های غیر اورژانسی به پزشک خانواده خود مراجعه می کنند.

• برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید دانشجو باشید و در همان مقطع در کشور خود تحصیل کنید.


بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به اتریش

شاید بتوان گفت بهترین راه برای مهاجرت به اتریش و همچنین ارزان ترین راه مهاجرت به اتریش، روش تحصیل یا کار در این کشور است. افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند می توانند زبان آلمانی را در دانشگاه های دولتی اتریش به صورت رایگان فرا بگیرند و به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.

پاسخ به سوالات متداول در مورد مهاجرت به اتریش


✔️ بهترین راه برای مهاجرت به اتریش چیست؟
البته شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به اتریش بسیار موثر است. اما به طور کلی ویزای کاریابی اتریش، تحصیل در دانشگاه های اتریش و سرمایه گذاری از طریق کارت قرمز سفید قرمز، یا آبی بهترین راه ها برای مهاجرت به اتریش است.

✔️ ارزان ترین راه مهاجرت به اتریش چیست؟
روش های کاری مانند ویزای کاریابی اتریش یا دریافت پیشنهاد شغلی از ارزان ترین روش های مهاجرت به اتریش می باشد. تحصیل در اتریش نیز دومین روش ارزان است.


✔️ آیا برای مهاجرت به اتریش باید از طریق وکیل اقدام کنیم؟
نه، شما می توانید برای یادگیری قوانین مهاجرت به اتریش وقت بگذارید. اما مطمئناً یک وکیل می تواند کار شما را سریعتر انجام دهد و تجربه خود را در اختیار شما بگذارد.



✔️ هزینه زندگی در اتریش چقدر است؟
هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر بین 1000 تا 1200 یورو در ماه است. خوب است بدانید که هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره  به طور تقریبی ممکن است که 1500 یورو باشد.


✔برای مهاجرت به اتریش از کجا شروع کنیم؟
اولین قدم بررسی روش های مهاجرت و انتخاب مسیر مهاجرتی مناسب با توجه به شرایط متقاضی می باشد که از طریق مشاوره با کارشناسان مهاجرت امکان پذیر می باشد.

به عنوان سخن آخر ما در این مقاله  تمامی شرایط کشور اتریش برای مهاجرت، روش های مهاجرت به کشور اتریش، هزینه های مربوط به هر کدام ، معایب و مزایای زندگی در اتریش را بررسی کردیم و به سوالاتی که ممکن است در این زمینه برای شما عزیزان پیش بیاید پاسخ دادیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید به فایده بوده باشد و حتما فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


کلمات کلیدی: کشور اتریش برای مهاجرت، مهاجرت به اتریش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها