آیا با نحوه مهاجرت و سرمایه‌ گذاری در لاتویا آشنا هستید؟ چگونه می‌توان از طریق سرمایه گذاری اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورد؟ لاتویا یا لتونی یکی از کشورهای اروپایی می‌باشد که در نزدیکی دریای بالتیک واقع شده است، همسایگان این کشور از ضلع جنوبی لیتوانی، ضلع شمالی استونی، ضلع شرقی روسیه و جنوب شرقی بلاروس است.

این کشور جزو کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد و حتی عضو منطقه یورو نیز است. لتونی ویزای طلایی را با هدف جذب کردن سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به غیر از اتحادیه اروپا به کل جهان معرفی کرده است، بنابراین اگر از علاقه‌ مندان به مهاجرت به کشورهای اروپایی هستید، می‌توانید بر روی کشور لاتویا نیز فکر کنید. در این مقاله نحوه سرمایه‌ گذاری در لاتویا را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با سرمایه‌ گذاری در لاتویا

گفتیم که کشور لاتویا از جمله کشورهای قاره اروپا می‌باشد که عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد که سال ۲۰۱۴ نیز به عضویت منطقه یورو درآمده است، به طوری که یورو را به عنوان یکی از پول‌های رایج کشورش قبول دارد. لتونی ویزای طلایی را با هدف جذب کردن کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی به غیر از اعضای اتحادیه اروپا را به جهان معرفی کرده است. این ویزا یکی از ارزان‌ترین و مناسب‌ترین برنامه‌ها جهت سرمایه گذاری و مهاجرت به اروپا می‌باشد و می توانید با مبلغ ۲۵۰ هزار یورو اقامت موقت ۵ ساله در لاتویا را داشته باشید و سپس آن را تبدیل به اقامت دائم کنید.

در واقع سرمایه گذاری ‌می تواند یکی از راه‌ها جهت اقامت در لاتویا، مهاجرت و حتی بعدها ادامه تحصیل در لاتویا باشد و شما پس از ورود با سرمایه گذاری به این کشور می‌توانید برنامه‌های دیگر خودتان مانند ادامه تحصیل را در آنجا مدیریت کنید.

روش های سرمایه‌ گذاری در لاتویا

 

روش های سرمایه‌ گذاری در لاتویا

برای سرمایه گذاری کردن و سپس اقامت در لاتویا شما می‌توانید سه روش را با برنامه ویزای طلایی دنبال کنید که عبارتند از:

سپرده‌ های بانکی

در این شیوه از سرمایه گذاری فرد سرمایه‌گذار حتماً باید بتواند مبلغی برابر با ۳۰۰ هزار یورو را به مدت پنج سال در یکی از بانک‌های لتونی بلوکه کند که این مبلغ پس از گذشت ۵ سال قابل استرداد می‌باشد.

سرمایه‌ گذاری در املاک

مانند خرید ملک در یونان سرمایه‌گذاری بر روی ملک و املاک نیز می‌تواند در کشور لتونی انجام شود که یک راه بسیار خوب و مناسب جهت سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد و برای این کار شما به ۲۷۵ هزار یورو نیاز دارید که اگر بتوانید ملک مورد نظر را تا ۵ سال حفظ کنید، قطعاً به سوددهی بسیار خوبی خواهید رسید.

کسب و کار

برای راه‌اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری نیز لتونی می‌تواند یک کشور خوب و گزینه انتخابی برای مهاجران باشد که برای چنین حالتی فرد سرمایه‌گذار باید ۲۰۰ هزار یورو را به پروژه‌ای پرداخت کند که مورد تایید دولت این کشور می‌ باشد.

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در لاتویا

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در لاتویا

اگر شما بتوانید از طریق سرمایه‌ گذاری وارد کشور لاتویا شوید، قطعاً مزیت‌ های زیر در این خصوص جهت اقامت به شما اختصاص می‌ یابد:

اجازه سفر و دسترسی داشتن به منطقه شنگن

عدم نیاز داشتن به حضور فیزیکی در این کشور

عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد جهانی بدون نیاز به هیچ‌ گونه مدرک زبان

امکان اقامت همسر و فرزندان

انجام روند فرایند طی دو تا ۴ ماه

اجازه کار و فعالیت و همچنین افتتاح حساب بانکی در لتونی

سفر آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا

حق زندگی و کار کردن بدون هیچ محدودیتی در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، سوئد، فرانسه و هلند

پاسپورت قدرتمند و بسیار قوی لاتویا و سفر بدون ویزا به حدود ۱۶۵ کشور جهان از جمله کشورهای واقع در اروپای غربی مانند ایرلند، بریتانیا، اوراسیا، استرالیا، اروپای شرقی و کشورهای آمریکایی

برخوردار بودن از مراقبت‌ های عالی بهداشتی

نظام مالیاتی بسیار مطلوب اقتصاد رو به رشد و سودآور

اخذ شهروندی لاتویا از طریق سرمایه‌ گذاری

طبق قوانین مهاجرتی در کشور لاتویا متقاضیان می‌توانند از راه‌های متفاوت جهت سرمایه گذاری کردن در این کشور استفاده کنند که مطابق با این برنامه جذاب متقاضیان جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و شهروندی می‌توانند تا ۱۰ سال اقامت این کشور را داشته باشند. که برای این روش ساده شما باید بتوانید یکی از راه‌های سرمایه گذاری را انتخاب کنید که مورد تایید کشور لاتویا می‌باشد. به این ترتیب متقاضی مجاز است که اقامت ۵ ساله در این کشور را نیز دریافت کند و پس از گذشته حدود ۵ سال دیگر جهت اخذ شهروندی اقدام کند.

روش های سرمایه‌ گذاری در لاتویا

دلایل انتخاب لاتویا برای سرمایه‌ گذاری

لاتویا به عنوان یکی از سرسبزترین و زیباترین کشورهای دنیا شناخته شده است که می‌تواند شرایط زندگی، کار و تحصیل بسیار عالی را برای هر فردی به وجود بیاورد. امکان اخذ تابعیت و همچنین رواج زبان انگلیسی به صورت گسترده از دلایلی است که می‌توانیم این کشور را به عنوان کار، زندگی و یا تحصیل در لاتویا انتخاب کنیم. دیگر دلایل انتخاب لاتویا جهت سرمایه‌ گذاری عبارتند از:

ارزان‌ ترین گزینه جهت اقامت اروپا

سرمایه‌گذاری کردن تجاری تنها راه دریافت مجوز اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد که برای کشور لاتویا حدود یک پنجم دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد.

شرایط زندگی ایده آل

اگر شما مجوز اقامت لاتویا را دریافت کنید، در واقع به یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته قدم گذاشته‌اید که شرایط کار، تحصیل و زندگی بسیار خوبی دارد، حتی فرزندان شما می‌توانند جهت ادامه تحصیل در لاتویا با دانشگاه‌های با کیفیت و معتبر این کشور را انتخاب کنند و در آینده نیز به کسب و کار و تجارت در این کشور بپردازند.

امکان مسافرت به دیگر کشورهای اروپایی

لاتویا قسمتی از منطقه شینگن می‌باشد، بنابراین اگر شما بتوانید مجوز تابعیت و اقامت لاتویا را دریافت کنید، بعدها نیز می‌توانید بدون اخذ ویزا به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید.

دریافت مجوز جهت اقامت خانواده و بستگان

اگر فرد سرمایه گذار بتواند تابعیت لتونی را به شیوه سرمایه گذاری به دست بیاورد، در این حالت می‌تواند همسر و فرزندان خودش را نیز جهت اقامت به این کشور ببرد که البته سن فرزندان باید زیر ۱۸ سال باشد. حتی این فرد می‌تواند بستگان درجه دو خودش را نیز به کشور لاتویا دعوت کند و برای تمامی آنها ویزای اقامت بگیرد.

دریافت مجوز اقامت طولانی در اتحادیه اروپا

پس از آنکه سرمایه گذار توانست ۵ سال در لاتویا زندگی کند، حال می‌تواند مجوز اقامت طولانی را در اتحادیه اروپا به دست بیاورد که طی آن امکان زندگی، کار و تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مانند هلند و آلمان را خواهد داشت، پس از ۱۰ سال نیز می‌تواند جهت دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کند.

مدارک لازم جهت اخذ شهروندی لاتویا

مدارک لازم جهت اخذ شهروندی لاتویا

اگر متقاضی اخذ شهروندی و تابعیت در کشور لتونی از طریق یکی از راه‌های سرمایه گذاری هستید، در این حالت شما باید علاوه بر طی کردن ۱۰ سال زندگی در این کشور مدارک و شرایط کلی زیر را نیز داشته باشید:

  1. انتخاب کردن یکی از گزینه‌ها جهت سرمایه گذاری
  2. تهیه کردن و ارائه دادن مدارک لازم سرمایه گذاری مالی
  3. اخذ مجوز اقامت موقت و دائم به مدت ۵ سال در لتونی
  4. اخذ شهروندی و تابعیت کشور لتونی

مدارک لازم جهت اخذ شهروندی لاتویا

هزینه‌های دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری در لاتویا

هزینه‌های مرتبط با دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری در لاتویا می‌تواند بسته به روش سرمایه‌گذاری متفاوت باشد. در اینجا، برای هر روش سرمایه گذاری ممکن است هزینه‌های مختلفی وجود داشته باشد:

سپرده‌گذاری و سرمایه گذاری در بانک‌های لتونی:

خرید سهام دولتی:

سرمایه گذاری در ثبت شرکت‌های تجاری:

همچنین، علاوه بر این هزینه‌ها، باید توجه داشت که ممکن است هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های زندگی و اقامت در لتونی، هزینه‌های مربوط به پاسپورت و مدارک، و هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت در طول فرآیند مهاجرت نیز وجود داشته باشد.

سخن پایانی

به طور خلاصه، سرمایه گذاری در لاتویا به عنوان یک راه برای دریافت شهروندی و اقامت دائم می‌تواند یک گزینه جذاب برای افراد با توان مالی مناسب باشد. انجام سرمایه‌گذاری در بانک‌های لتونی، خرید سهام دولتی یا سرمایه‌گذاری در ثبت شرکت‌های تجاری از روش‌های موجود برای این منظور هستند.

هزینه‌های مرتبط با هر یک از این روش‌ها ممکن است متفاوت باشد و باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند. همچنین، برای موفقیت در این فرآیند، اطلاعات دقیق در مورد قوانین و مقررات مهاجرت و سرمایه‌ گذاری در لاتویا، همکاری با مشاوران متخصص و کسب اطلاعات کامل از منابع رسمی لازم است.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها