ویزای تحصیلی یونان چیست؟ چه افرادی واجد دریافت ویزای تحصیلی یونان هستند؟ آیا می‌توان با داشتن ویزای تحصیلی دانشجویان مجوز اقامت در آنجا را دارند؟ ویزای تحصیلی یونان یا همان ویزای دانشجویان یونان جهت مدت زمان تحصیل در آنجا مجوز اقامت را نیز برای دانشجویان صادر می‌کند و یک روش قدیمی جهت به دست آوردن چنین ویزایی از طریق کنسولگری در کشور مبدا می‌باشد که دانشجو در آنجا زندگی می‌کند.

با پذیرش در دانشگاه‌های یونان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور شما وارد یک کشور ایده آل با شرایط زندگی و تحصیل خوب خواهید شد، به همین دلیل انتخاب بسیاری از دانشجویان و متقاضیان جهت ادامه تحصیل همین کشور می‌ باشد. در این مقاله ویزای تحصیل در یونان را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ویزای تحصیلی یونان

در سیستم آموزشی یونان و دیگر کشورهای اروپایی تحصیلات در سه گروه قرار می‌گیرند که شامل دوره ابتدایی، دوره متوسطه و دوره دانشگاهی یا همان تحصیلات عالی می‌باشد که به دو صورت خصوصی و دولتی هستند و شما بابت تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی هزینه ای پرداخت نخواهید کرد. این نوع تحصیلات مختص شهروندان یونانی می‌باشد. در کنار این دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی نیز وجود دارند که البته خدمات بسیار خوب و با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

هزینه‌ های تحصیل رایگان و همچنین تدریس کردن دروس به زبان‌های انگلیسی و یونانی، دانشگاه‌های این کشور را به معتبرترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی تبدیل کرده است، به طوری که شما در این کشور ۲۲ دانشگاه را خواهید دید که با سطح کیفی بسیار بالایی پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند. دوره تحصیل برای کارشناسی به طور میانگین ۴ سال و برای رشته‌های پزشکی بیشتر از آن است که به طور معمول ۵ تا ۶ سال زمان نیاز دارد.

انواع ویزای تحصیلی در یونان

در یونان، همانند بسیاری از کشورهای دیگر، انواع مختلفی از ویزای تحصیلی وجود دارد که بسته به نوع دوره تحصیلی، مدت زمان و سایر شرایط، متفاوت هستند. برخی از انواع ویزای تحصیلی معمول در یونان عبارتند از:

هر یک از این انواع ویزاها شرایط و الزامات خاصی دارند و دانشجوان باید قبل از آغاز فرآیند درخواست، مطالعه دقیقی در مورد نیازها و مراحل مورد نیاز انجام دهند. همچنین، برای اطلاعات دقیقتر و بروز در مورد انواع ویزای تحصیلی در یونان، بهتر است با سفارت یا کنسولگری یونان در کشور محل اقامت و یا مشاوران اپلای 118 تماس بگیرید.

انواع ویزای تحصیلی در یونان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

دانشجویانی که بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را به دست بیاورند، با همین ویزا مجوز اقامت در یونان را نیز کسب کرده‌ اند، در شیوه قدیمی‌تر جهت درخواست کردن ویزای یونان متقاضیان از طریق کنسولگری یا سفارت این کشور اقدام می‌ کردند، اما در حال حاضر دانشجویان زیادی حتی از داخل کشور یونان نیز برای درخواست ویزای آن اقدام می‌ کنند.

آن دسته از دانشجویانی که جهت ورود به این کشور به ویزا نیاز ندارند، یعنی می‌ توانند از راه‌ های قانونی به آسانی وارد این کشور شوند، در مدت زمانی که در داخل این کشور هستند، می‌ توانند درخواست خودشان را جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهند که روند دریافت نیز ر طول ۶۰ روز نخست اقامت متقاضی در این کشور انجام می‌شود که البته متقاضیان جهت به دست آوردن چنین ویزایی باید موارد زیر را مدنظر داشته باشند:

البته برخی از این موارد احتمال دارد متناسب با فرد متقاضی و یا کشور متفاوت باشد، به این گزینه نیز دقت داشته باشید که داشتن ویزای شینگن مجوزی جهت اقامت دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته‌ های مختلف مانند تحصیل پزشکی در یونان نیست و افرادی که توانسته اند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند، پس از آن نیز می‌ توانند برای اقامت در یونان اقدام کنند. در طول دو هفته نیز پس از ورودشان به یونان حتماً باید درخواست مجوز را ارائه دهند.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی

اگر هدف مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ ویزای دانشجویی و ادامه تحصیل در یونان می‌باشد، در این خصوص شما باید مراحل زیر را جهت دریافت چنین ویزایی پشت سر بگذارید:

دریافت پذیرش از یک دانشگاه یونانی:

ابتدا باید به یک دانشگاه یونانی درخواست تحصیلی ارسال کنید و پذیرش رسمی از آن دانشگاه دریافت کنید.

تهیه مدارک مورد نیاز:

پس از دریافت پذیرش، باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی را تهیه کنید، که ممکن است شامل مواردی مانند فرم درخواست ویزا، اطلاعات پرسنلی، گواهی مالی، بیمه مسافرتی، و سایر مدارک مربوط به وضعیت شما و تحصیلاتتان باشد.

پرداخت هزینه‌های مرتبط:

باید هزینه‌های مربوط به ویزای دانشجویی، هزینه پردازش ویزا، و سایر هزینه‌های مرتبط را پرداخت کنید. مبلغ و هزینه‌های مرتبط ممکن است بسته به نوع ویزا و سیاست‌های مهاجرتی جاری در یونان متغیر باشد.

پس از پرداخت باید منتظر باشید تا مراحل اداری ثبت ویزا سپری شود. پردازش و رسیدگی به ویزای دانشجویی این کشور ۶ روز زمان لازم دارد، با این حال گاهی اوقات احتمال دارد بررسی کردن درخواست شما تا ۳ ماه نیز طول بکشد.

ارسال مدارک و درخواست ویزا:

پس از تهیه مدارک و پرداخت هزینه‌ها، باید مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری یونان در کشور محل اقامت خود ارسال کرده و درخواست ویزای دانشجویی خود را ثبت کنید.

مراجعه به مصاحبه:

ممکن است برای مصاحبه و دریافت ویزا، به شما درخواست مصاحبه شخصی شود. در این مصاحبه، ممکن است سوالات مربوط به تحصیلاتتان، دلایل تحصیل در یونان، و وضعیت مالیتان مطرح شود. اگر طی ۵ سال پیش از درخواست جهت دریافت ویزای شینگن اقدام نکرده باشید، حتماً باید تصویر و اثر انگشت را نیز به سفارت ارائه کنید.

دریافت ویزا:

پس از دریافت این ویزا روند تحصیلی شما آغاز شده است و می‌ توانید وارد این کشور شوید. که در این مرحله می‌ توانید نسبت به اخذ دریافت اقامت یونان اقدام کنید، یعنی پس از ورود به آنجا طی ۴۰ روز می‌ توانید جهت به دست آوردن اقامت اقدام کنید.

اگر هدف شما این است که بیشتر از یک سال در آنجا بمانید، درخواست اقامت اجباری می‌ باشد که برای به دست آوردن آن نیز ابتدا فرم اقامت را تکمیل کرده که به صورت آنلاین می‌ باشد و پس از ورود به یونان مدارک و اسنادی را ارسال خواهید کرد که از شما درخواست شده است.

در نهایت نیز باید هزینه‌ های اقامت را پرداخت کنید که در حال حاضر مبلغی حدود ۱۵۰ الی ۱۸۰ هزار یورو در طول یک سال می‌ باشد، پس از به دست آوردن اقامت نیز بدون داشتن ویزای شنگن به راحتی می‌ توانید در کشورهای مختلف اروپایی تردد داشته باشید، حتی امکان استفاده کردن از خدمات مختلف مانند بهداشت و درمان یونان را خواهید داشت.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی

علت رد شدن ویزای تحصیلی یونان

آن دسته از افرادی که قبل از ورود به کشور یونان محروم شده باشند، احتمال دارد مجدداً درخواست شان تایید نشده و رد شود. از دلایلی که ممکن است با درخواست ویزای شما مخالفت شود، موارد زیر هستند:

بنابراین اگر به هر کدام از دلایل ذکر شده با درخواست شما مخالفت شود تا ۹۰ روز حق دارید که نسبت به پرونده خود در این خصوص اعتراض کنید، اما اگر با هیچ مانعی روبرو نشوید، درخواست شما مورد تایید واقع شده و پس از مدت ذکر شده می‌ توانید ویزای خودتان را از کنسولگری دریافت کنید.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی در یونان

هزینه دریافت ویزای تحصیلی در کشور یونان متغیر است و بسته به موارد مختلفی از جمله نوع و مدت دوره تحصیلی، مقطع تحصیلی، و شرایط شخصی متقاضی، متفاوت است. هزینه‌های دیگر شامل هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا، مدارک تحصیلی، بیمه، و هزینه‌های زندگی مانند اجاره مسکن، هزینه غذا، و انتقالات هستند.

البته هزینه‌ ها جهت دریافت ویزای تحصیلی یونان برای افرادی که در زیر ذکر می‌کنیم، رایگان می‌ باشد:

  1. کودکانی که زیر ۱۲ سال هستند.
  2. اعضای خانواده فرد و فرزندان شهروندان یونانی یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا
  3. افرادی که پاسپورت سیاسی و یا دیپلماتیک دارند.
  4. معلم‌ ها و دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و دانشجویان مقطع دکتری

ویزای تحصیلی در یونان

شرایط کار دانشجویی در یونان

پس از اخذ ویزای تحصیلی در این کشور، هر دانشجو می‌تواند در طول دوره تحصیلی خود و در صورتی که موفق به یافتن شغل مورد نظر در کنار تحصیل شود، کار کند. در این کشور، در شش ماه اول از ورود متقاضی برای تحصیل به یونان، مجوز کار نیز برای او صادر می‌شود و هر دانشجو می‌تواند در طول هفته، به مدت ۲۰ ساعت یعنی به صورت نیمه‌وقت کار کند.

بنابراین اگر هدف شما کار کردن در کنار تحصیلات می‌ باشد، خیالتان آسوده باشد، چون هرگز در این کشور بیکار نخواهید بود و شغل‌ های متعددی نیز برای اشتغال دانشجویان وجود دارد که تمامی آنها در این کشور در دسترس دانشجویان می‌ باشند. مشاغلی که امکان انتخاب کردن آنها در خارج از دانشگاه وجود دارد عبارتند از:

مشاغل موجود در داخل دانشگاه‌ ها نیز عبارتند از:

 

نتیجه‌ گیری

در کل، ویزای تحصیلی یونان فرصتی برای دسترسی به آموزش عالی در یکی از کشورهای جذاب و فرهنگی اروپاست. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در محیطی دانشگاهی بین‌المللی فعالیت کنند و از منابع آموزشی و فرهنگی گنجانده در یونان بهره‌مند شوند.

همچنین، برای برخی از افرادی که شرایط خاصی را دارند، مانند اعضای خانواده شهروندان یونانی یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، ویزای تحصیلی به صورت رایگان در دسترس است. با این حال، متقاضیان باید شرایط و الزامات مربوط به اخذ این ویزا را به دقت بررسی کرده و به مواعد مربوطه رعایت کنند تا بهترین تجربه تحصیلی خود را در یونان داشته باشند.

در نظر داشته باشید دانشگاه‌ هایی که در کشور یونان وجود دارد از جمله دانشگاه‌ های بسیار خوب و معتبر در سطح جهانی می‌ باشند، به همین دلیل همه سال دانشجویان زیادی به قصد ادامه تحصیل در مقاطع مختلف از ابتدایی تا دکترا این کشور را انتخاب می‌ کنند. چون مزیت‌ های زیادی برای این افراد دارد.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها