نحوه دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی چگونه است؟ آیا با شرایط دریافت چنین ویزای آشنایی دارید؟ از نخستین مسائل و مواردی که افراد همواره جهت مهاجرت کردن برای ادامه تحصیل به فکر آن هستند، شرایط عمومی و قوانین و مقررات کشور مقصد است.

اسلواکی از کشورهای مهم در اتحادیه اروپا می‌باشد که علاوه بر شرایط زندگی ایده آل و با کیفیت سیستم آموزشی خوبی نیز در کلیه مقاطع تحصیلی دارد، بنابراین شما برای طی کردن دوره‌های تحصیلی از مدارس تا دوره‌های دکتری می‌توانید به عنوان یک کشور خوب و ایده آل بر روی اسلواکی حساب کنید. در این مقاله ویزای تحصیلی اسلواکی و نحوه دریافت آن برای دوره‌های مختلف را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ویزای تحصیلی اسلواکی

نخستین قدم برای به دست آوردن ویزای تحصیلی این کشور آشنایی با شرایط عمومی و قوانین آنجا می‌باشد، این کشور ۵ میلیون جمعیت دارد و دارای نظام آموزشی واحد یا همان نظام بولونیای اروپا می‌ باشد که افراد از سراسر جهان این توانایی و اختیار را دارند که برای مقاطع مختلف نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

دانشگاه‌های این کشور نیز به دو صورت خصوصی و دولتی هستند و افرادی که به زبان کشور اسلواکی تسلط کافی داشته باشند، قطعاً هزینه‌های تحصیل کمتری خواهند داشت. اما آن دسته از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اسلواکی را به دیگر زبان‌ها مانند زبان انگلیسی دارند، حتماً باید دوره‌های آموزش این زبان را فرا بگیرند.

 

 

اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی در مقاطع مختلف

اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی در مقاطع مختلف

برای مقاطع زیردیپلم، دانشگاه‌ها ممکن است از شما درخواست مستنداتی از قبیل مدارک تحصیلی و مالی برای ارائه به مقامات مهاجرتی درخواست کنند. برای مقاطع کارشناسی و ارشد، ممکن است بخواهند شما را به یک مصاحبه دعوت کنند تا میزان مهارت‌های زبانی و توانمندی‌های تحصیلی شما را ارزیابی کنند. علاوه بر این، برای تحصیل در مقاطع پیشرفته تر مانند دکترا، معمولاً لازم است تا پروپوزال تحقیقاتی یا نامه معرفی از استادان را نیز ارائه دهید.

در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که تمامی مستندات لازم را به موقع و با دقت تکمیل کنید و همچنین به مواعد ارسال مدارک دقت کنید تا فرآیند اخذ ویزا به سرعت و بدون مشکل انجام شود.

مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در دانشگاه‌ های اسلواکی ۴ سال است که رشته‌های مختلفی را شامل می‌شود، برای طی کردن این دوره‌ها نیز می‌توانید دانشگاه‌های خصوصی یا دولتی را انتخاب کنید که از الزامات پذیرش در این دوره مدرک دیپلم ۱۲ ساله است. علاوه بر این، آن دسته از دانشجویانی که علاقمند به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هستند حتماً باید مدرک آیلتس ۶ خودشان را نیز ارائه دهند.

متقاضیانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند معمولاً ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌باشند. برای ورود به این دوره باید به زمان‌های ورودی در هر کدام از دانشگاه ها توجه داشته باشید، چون حتماً باید سه ماه قبل از شروع شدن دوره مدارک لازم را به همان دانشگاه ارسال کنید، از طرفی افراد برای تحصیل در این دوره اجازه کار در هر هفته تا ۱۰ ساعت را خواهند داشت.

کارشناسی ارشد

دوره دیگر برای تحصیل در اسلواکی کارشناسی ارشد است که پس از دوره کارشناسی کلیه دانشجویان می‌توانند در آن شرکت کنند، این دوره ۲ ساله است و از الزامات حضور در آنجا ارائه دادن ریز نمرات ترجمه شده و همچنین مدرک کارشناسی و حتی مدرک دیپلم فرد می‌باشد و همانند دوره‌های کارشناسی امکان حضور در دانشگاه‌های خصوصی یا دولتی وجود دارد که مدرک زبان مورد نیاز نیز ۶.۵ است. زمان ارسال کردن مدارک نیز مطابق با قاعده ارسال مدارک برای دوره کارشناسی می‌باشد. افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنم معمولاً تا ۳۵ سال هستند.

ویزای تحصیلی مقطع دکتری

برای مقطع دکتری نیز دوره سه تا ۴ ساله است که از مهم‌ترین موارد ورود به این دوره‌ها طی کردن دوره کارشناسی ارشد و همچنین ارائه دادن مدرک زبان آیلتس ۷ می‌باشد. تحصیل کردن در این دوره نیز نیازمند به تایید استاد راهنما یا همان استاد سوپروایزر می‌باشد. اگر افراد در این زمینه رزومه علمی خوبی داشته باشند، احتمال اخذ پذیرش در آنها نیز بالاتر خواهد بود.

مقطع دکتری در واقع نوعی فرصت شغلی محسوب می‌شود، چون افراد جهت انجام دادن پروژه‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود حقوق دریافت خواهند کرد و همچنین اجازه کار کردن ۳۰ ساعت در هفته را دارند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

قطعاً به دست آوردن ویزای تحصیلی نیاز به ارائه دادن و آماده کردن برخی مدارک نیازمند است، لذا افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل در اسلواکی هستند، باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود نسبت به آماده کردن مدارک لازم اقدام کنند و در زمانی که سفارت برای آنها مشخص کرده است کلیه این مدارک را به آنجا ارائه دهند.

تکمیل کردن درست و کامل و حتی چیدمان مدارک اهمیت دارد، به همین دلیل افراد زیادی برای این کار و روند مهاجرت خودشان از وکیل مهاجر کمک می‌ گیرند، اما آن دسته از مدارکی که معمولاً برای اخذ ویزای تمامی کشورها از جمله تحصیل در اسلواکی لازم است عبارتند از:

موضوع مهم دیگر این است که کلیه متقاضیان پس از به دست آوردن ویزای تحصیلی به شرایط کار و فعالیت خودشان پس از تحصیلات فکر می‌کنند. از شاخص‌های مهمی که شرایط کاری شما پس از تحصیلات در این کشور را ارزیابی می‌کند، نرخ بیکاری آنجا می‌ باشد که متقاضیان متناسب با این شاخص باید احتمال کاریابی خودشان را بسنجند.

ویزای تحصیلی و کار دانشجویی

در اسلواکی افرادی که وارد دانشگاه‌ ها در مقاطع تحصیلی مختلف می‌ باشند، همواره یک دغدغه ذهنی مهم دارند و آن هم کار دانشجویی و استفاده کردن از فرصت‌ های شغلی مختلف در حین تحصیل و حتی پس از اتمام تحصیلات خود است.

کار در حین تحصیل متناسب با مقطعی است که دانشجو در آن مقطع ادامه تحصیل می‌ دهد، به طوری که در دوره کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، در دوره کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا نیز ۳۰ ساعت در هفته را دانشجو می‌ تواند به انجام کارهای دانشجویی بپردازد.

بورسیه تحصیلی اسلواکی

دریافت کردن ویزای تحصیلی این کشور می‌تواند همزمان با اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های آنجا باشد، چون اسلواکی جزو کشورهایی است که مکان دریافت بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است، یعنی آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط باشند، می‌توانند از هزینه‌های تحصیل دانشگاه‌های آنجا بهره‌مند شوند. معروف‌ترین نوع بورسیه در این کشور نیز بورسیه nsp می‌باشد و افرادی نیز که واجد دریافت بورسیه هستند از سه دسته زیر می‌ باشند.

هزینه‌ های زندگی و تحصیل اسلواکی از دیگر موارد بسیار حائز اهمیت و مهم برای افرادی که تمایل به ادامه زندگی و تحصیل در اسلواکی دارند، میزان هزینه‌ ها در خصوص زندگی و یا تحصیل در این کشور می‌ باشد. توجه داشته باشید که هزینه‌ های تحصیل برای مقاطع مختلف و حتی تحصیل پزشکی یا غیرپزشکی کاملاً متفاوت می‌ باشد.

افرادی که در دانشگاه‌ های دولتی اسلواکی پذیرش شده‌اند، هزینه‌ های آنها تقریباً رایگان می‌ باشد و اگر تمایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند، بین دو تا ۱۰ هزار یورو هزینه تحصیل آنها می‌ باشد، به همین شکل در رشته‌ های مختلف نیز هزینه‌ ها متفاوت می‌ باشد مثلاً جهت تحصیل در رشته‌های مدیریتی و فنی ۳۰۰۰ یورو و جهت تحصیل در رشته‌ هایی مانند دندانپزشکی ۱۰ هزار یورو در طول یک سال نیاز می‌ باشد.

بورسیه تحصیلی اسلواکی

ویزای همراه در اسلواکی

موضوع دیگر در خصوص ادامه تحصیل در اسلواکی که افراد با آن مواجه می‌شوند، این است که چگونه می‌ توانند اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشند که این موضوع به ویژه برای آن دسته از افرادی اهمیت دارد که متاهل هستند و حتی تمایل به مهاجرت یا اقامت در کشور مورد نظر مانند اقامت در اسلواکی را دارند که در این خصوص نیز ویزای الحاق به خانواده کارساز است و این افراد می‌ توانند فرزندان زیر ۱۸ سال و یا همسر و یا پدر و مادر تحت تکلف خودشان را به همراه داشته باشند. مدارک لازم جهت دریافت کردن این نوع از ویزا عبارتند از:

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تحصیل در اسلواکی، نحوه دریافت ویزای تحصیلی، مدارک لازم برای چنین ویزایی و حتی دریافت ویزای همراه را بررسی کردیم. اسلواکی از کشورهای قاره اروپا می‌ باشد که همه ساله افراد زیادی آنجا را جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می‌ کنند، چون در کنار شرایط خوب زندگی دانشگاه‌ های معتبر نیز دارد.

ویزای تحصیلی اسلواکی به دانشجویان فرصتی عالی برای تحصیل در یک کشور با تاریخچه‌ی آموزش برجسته و محیط زیست فراهم می‌کند. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به ویزای ورودی مجدد در سالی چندبار به کشور سفر کرده و از منابع غنی فرهنگی و تاریخی این کشور بهره‌مند شوند.

با ویزای تحصیلی اسلواکی، دانشجویان فرصتی را برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و گسترده این کشور دارند و می‌توانند تجربه‌ی آموزشی خود را با زندگی فرهنگی و اجتماعی متنوع در اسلواکی ترکیب کنند.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها