آیا با نحوه سرمایه گذاری و روش‌های آن در آلمان آشنا هستید؟ آیا می‌دانید سرمایه‌ گذاری در آلمان چه مزیت‌هایی در مقایسه با دیگر کشورها دارد؟ در خصوص نحوه مهاجرت و تحصیل در آلمان، دریافت بورسیه تحصیلی آلمان و یا هر گونه اقامتی در این کشور یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که شما با راه‌های مختلف سرمایه گذاری به دلخواه خودتان نمی‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و سرمایه‌گذاری کنید، ویزای آن را به دست آورده یا حتی اقامت آنجا را بگیرید و تنها یک شیوه برای اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور و مهاجرت و اقامت در آنجا وجود دارد که در این مقاله با روش‌ های سرمایه‌ گذاری آشنا خواهید شد.

آشنایی با سرمایه‌ گذاری در آلمان

در سال ۲۰۲۰ کشور آلمان یک روش مهاجرتی سرمایه‌ گذاری را برای کلیه سرمایه‌گذاران معرفی کرد که در حال حاضر با نام ویزای طلایی شناخته می‌شود، این برنامه جذاب به کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی اجازه خواهد داد تا با سرمایه گذاری کردن در این کشور مجوز اقامت در آنجا را نیز دریافت کنند.

برای داشتن شرایط لازم نیز سرمایه گذار باید یک میلیون یورو در یک استارت آپ یا شرکت آلمانی یا مبلغ ۲ میلیون یورو در مستغلات یا پروژه‌های املاک سرمایه گذاری کند. هدف این نوع برنامه نیز جذب کردن استعدادهای خارجی و سرمایه گذاری آنها می باشد که این موضوع می‌تواند بر روی اقتصاد آلمان در بلند مدت مفید واقع شود. اجرای ویزای طلایی در دیگر کشورها مانند اسپانیا و پرتغال نیز با موفقیت همراه بوده است.

سرمایه‌ گذاری در آلمان

روش‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری در آلمان

روش‌های مختلف جهت سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که انتخاب آنها به مهاجرت، دریافت ویزا و یا اقامت در آلمان ختم نمی‌شود. روش‌های سرمایه گذاری عبارتند از:

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات:

خرید و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن آلمان می‌تواند به عنوان یک راه مطمئن و پایدار برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. بازار مسکن آلمان به عنوان یکی از پایدارترین بازارهای مسکن در اروپا شناخته می‌شود و ارزش ملک‌ها ممکن است با گذشت زمان افزایش یابد.

سرمایه‌گذاری در کسب و کار:

ایجاد یک شرکت جدید، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های موجود یا شرکت در برنامه‌های استارتاپی از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری در کسب و کار در آلمان می‌باشد. با این روش، می‌توان از فرصت‌های رشد اقتصادی و بازار کار آلمان بهره‌مند شد.

سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس:

سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس آلمان امکانات بسیاری برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. بازار سهام آلمان یکی از پربازده‌ترین و پرفعالترین بازارهای سرمایه اروپا است.

سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مهاجرتی:

برخی از برنامه‌های مهاجرتی آلمان، مانند برنامه‌های سرمایه گذاری از طریق ایجاد شرکت یا سرمایه‌گذاری مالی، افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری و اقامت در این کشور می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در صنایع نوآورانه:

سرمایه‌گذاری در صنایع نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به عنوان یک راهبرد موثر برای سرمایه گذاری در آلمان مطرح شود. آلمان به عنوان یکی از رهبران جهانی در زمینه فناوری و نوآوری شناخته می‌شود.

هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاصی می‌باشند و بستگی به شرایط شخصی، اهداف سرمایه‌گذاری و سطح ریسک قابل قبول، انتخاب می‌شود. در هر صورت، مشاوره از کارشناس مالی یا وکیل متخصص در امور مهاجرت، بسیار مفید خواهد بود؛ که می توانید از مشاورین اپلای 118 اطلاعات لازم را دریافت کنید.

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در آلمان

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان مانند سرمایه گذاری در هر کشور اروپایی دیگری قطعاً برخی مزایا و معایب در این زمینه را به همراه خواهد داشت. از مزایای رایج سرمایه گذاری در کشور آلمان موارد ذکر شده در زیر هستند:

  1. شما با فعالیت تجاری و سرمایه گذاری دستتان کاملاً باز است، چون آلمان بازارهای متنوع و گسترده‌ای دارد.
  2. معطل هیچ نیروی کاری نخواهید ماند، چون در این کشور به آسانی می‌توانید به نیروهای تحصیل کرده و متخصص به ویژه مهاجران دسترسی داشته باشید.
  3. برای خرج و مخارج خودتان دست تنها نخواهید بود، چون از کمک‌های مالی، حمایت‌های دولتی و بخش‌های خصوصی و وام‌ها بهره‌مند می‌شوید.
  4. فضای تجاری برای شما غریب نخواهد بود، چون فرهنگ کار و تجارت در این کشور کاملاً جا افتاده می‌باشد و دارای اکوسیستم استارتاپی بسیار فعالی است.
  5. نگران ورشکستگی و عدم سود در این زمینه نباشید، چون در این کشور یک ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم است که موجب افزایش سرمایه و رشد سریع آن خواهد شد.
  6. شما با سرمایه گذاری در آلمان در واقع توانستید وارد چهارمین کشور برتر به لحاظ اقتصادی در اروپا و حتی کل جهان شوید.

سرمایه‌ گذاری در آلمان

فرآیند مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری در آلمان

جهت ترسیم کردن یک شمای کلی و واضح از نحوه مهاجرت و سرمایه‌گذاری کردن به کشور آلمان این فرایند به ۵ مرحله زیر تقسیم می‌شود:

نوشتن بیزینس پلن

نخستین قدم جهت سرمایه گذاری در آلمان تدوین کردن و نوشتن یک بیزینس پلن یا همان طرح تجاری کامل و جامع می‌باشد. در این طرح باید کلیه نکات و جزئیات مرتبط با ایده مورد نظر ما جهت سرمایه گذاری مطرح شده باشد، علاوه بر آنکه کاملاً واضح باشد نوع کسب و کار و فعالیت ما چه سودی برای اقتصاد این کشور خواهد داشت. ارزیابی کردن این بیزینس پلن در اتاق بازرگانی و صنعت این کشور انجام می‌شود و اگر مورد تایید قرار بگیرد، یعنی شما گام بلندی را جهت مهاجرت به این کشور برداشته‌اید.

اخذ ویزای خود اشتغالی

پس از آنکه مرحله نخست را پشت سر گذاشتید حال باید از طریق کنسولگری این کشور جهت اخذ ویزای خود اشتغالی اقدام کنید. این نوع ویزا در واقع همان مجوز اولیه جهت ورود به کشور آلمان می‌باشد که صدور آن ۴ الی ۶ ماه زمان نیاز دارد. اگر همه کارهای شما مطابق با برنامه پیش برود قطعاً می‌توانید در کمتر از یک سال وارد کشور آلمان شوید.

دریافت مجوز اقامت

پس آنکه توانستید وارد کشور آلمان شوید، حال باید جهت دریافت مجوز اقامت در این کشور به سازمان امور مهاجرت آنجا مراجعه کنید. این مجوز اقامت به صورت موقتی می‌باشد که با استفاده از آن شما می‌توانید در این کشور ۳ سال اقامت داشته باشید.

دریافت اقامت دائم

اگر طی سه سال نخست شما بتوانید به اهداف خودتان در روند سرمایه‌گذاری و کسب و کار دست پیدا کنید، جهت اخذ اقامت دائم مشکلی نخواهید داشت. دریافت این نوع از اقامت در کشور آلمان بسیار حائز اهمیت است، چون اطمینان و امنیت وضعیت اقامتی برای شما تضمین خواهد شد، از طرفی این نوع از اقامت برنامه‌ای جهت به دست آوردن تابعیت آلمان می‌باشد که پس از آن شما می‌توانید تحصیل در آلمان را نیز تجربه کنید.

ارائه درخواست تابعیت

آخرین مرحله برای مهاجرت به کشور آلمان به شیوه سرمایه‌گذاری ارائه درخواست تابعیت آنجا می‌باشد، یعنی اگر ۸ سال از زمان اقامت قانونی در این کشور گذشته باشد، قطعاً می‌توانید جهت اخذ پاسپورت اقدام کنید. البته یک استثنا نیز وجود دارد و آن هم این است که اگر بتوانید زبان آلمانی را زودتر یاد بگیرید و به نحو احسن با شهروندان آنجا ارتباط برقرار کنید، دو سال زودتر تابعیت شما صادر خواهد شد. به این ترتیب حتی فرزندان و همسر شما نیز حق اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را خواهند داشت، این موضوع مزیت‌ های زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد که مهم ترین آنها عبارتند از:

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در آلمان

هزینه مورد نیاز جهت سرمایه‌ گذاری در آلمان

هزینه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در آلمان متناسب با نوع سرمایه‌گذاری و شرایط خاص هر فرد متفاوت است. این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

مقدار سرمایه‌گذاری:

مقداری که شما باید در کسب و کار، اوراق بهادار، یا املاک و مستغلات آلمانی سرمایه‌گذاری کنید، به عنوان بخش اصلی هزینه محسوب می‌شود. این مبلغ معمولاً به صورت مستقیم به شرکت یا پروژه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید پرداخت می‌شود.

هزینه‌های مربوط به مشاوره و وکالت:

برای کمک به شما در فرآیند سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت، مشاوران و وکلای حقوقی ممکن است هزینه‌هایی را دریافت کنند. این هزینه‌ها معمولاً به صورت هزینه‌های مشاوره و وکالت در نظر گرفته می‌شود.

هزینه‌های مربوط به پردازش درخواست اقامت:

برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، ممکن است هزینه‌های مربوط به پردازش درخواست اقامت را پرداخت کنید. این شامل هزینه‌های مربوط به پردازش مدارک، مصاحبه‌ها، و سایر مراحل مرتبط با درخواست اقامت می‌شود.

هزینه‌های مربوط به معیشت و زندگی در آلمان:

برای زندگی در آلمان، شما باید هزینه‌های مربوط به معیشت، اجاره مسکن، بیمه، مخارج شخصی، و سایر هزینه‌های زندگی را در نظر بگیرید.

به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت در آلمان ممکن است از چندین هزار یورو تا چندین صدهزار یورو و حتی بیشتر متغیر باشد، به وابستگی از نوع سرمایه گذاری، مقدار سرمایه‌گذاری، و شرایط فردی شما.

هزینه مورد نیاز جهت سرمایه‌ گذاری در آلمان

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه سرمایه‌ گذاری در آلمان، مزیت‌ ها مدارک لازم در این خصوص و غیره را بررسی کردیم. مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه‌ گذاری به کشور آلمان یکی از بهترین راه‌ ها است که افراد زیادی از آن استقبال می‌ کنند، چون آلمان چهارمین کشور قدرتمند اقتصادی در جهان است و قطعاً سرمایه‌ گذاری در آنجا مزیت‌ های خوبی را برای سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان به ارمغان خواهد آورد.

سرمایه‌گذاری در آلمان به عنوان راهی برای دریافت اقامت از یک سو و دستیابی به فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی از سوی دیگر، به عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی که به دنبال یک زندگی بهتر در کشوری با اقتصاد پایدار و سیستم آموزشی و بهداشتی متقدم هستند، مطرح است.

آلمان با داشتن بازار کار پویا، ارزش‌های فرهنگی متنوع، و محیط زیستی پاک، از گزینه‌های برتر برای سرمایه‌گذاری است. از طریق سرمایه‌گذاری در کسب و کارها، خرید اوراق بهادار، و یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، می‌توان به اقامت در آلمان دست پیدا کرد و به فرصت‌های متعدد در این کشور دست یافت.  اما لازم به ذکر است که قبل از هر گونه تصمیم، باید شرایط و مقررات مربوطه را به دقت بررسی کرده و با مشاوران متخصص مشورت نمود.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها