ویزا توریستی ایتالیا یک نوع ویزای شینگن است که به شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه به ایتالیا سفر کنند. این ویزا برای اهداف گردشگری، بازدید از دوستان و خانواده، یا شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت صادر می‌شود.

شرایط و مدارک ویزا توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا، متقاضیان باید مدارک و شرایط زیر را داشته باشند:

ویزا توریستی ایتالیا

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

هزینه ویزای توریستی ایتالیا برای شهروندان ایرانی 80 یورو است. این هزینه باید هنگام تحویل مدارک به کارگزار سفارت پرداخت شود.

مدت زمان بررسی درخواست ویزای توریستی ایتالیا

مدت زمان بررسی درخواست ویزای توریستی ایتالیا معمولاً 15 روز کاری است. با این حال، در برخی موارد ممکن است این مدت زمان بیشتر شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا عبارتند از:

درخواست ویزای ایتالیا و شرایط ورود

هفتمین اقتصاد بزرگ جهان، جمهوری ایتالیا، در قلب دریای مدیترانه واقع شده است. مساحت آن 301340 کیلومتر مربع و 60483973 نفر جمعیت دارد. این امپراتوری از امپراتوری روم، که یکی از بزرگترین امپراتوری های اروپایی بود که تا کنون وجود داشته، پدید آمده است.

در نتیجه، امروزه این کشور خانه بسیاری از قلعه‌ها و کاخ‌ها و بسیاری از ساختمان‌ها با سبک‌های مختلف معماری، مانند رومانس، گوتیک، منریسم، باروک و نئوکلاسیک است. علاوه بر این، دارای خط ساحلی 7600 کیلومتری، دریاچه‌های زیبا، صخره‌های خیره‌کننده و بسیاری از پارک‌های ملی سرسبز است.

با تمام این شگفتی های طبیعی و دست ساز، ایتالیا یک آهنربای بزرگ برای گردشگران است. تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیون گردشگر از ایتالیا بازدید می کنند. گردشگری برای اقتصاد ایتالیا بسیار مهم است و بیش از 60 درصد از درآمد ملی این کشور را تامین می کند.

مسافران جهانی که مایل به ورود به ایتالیا برای اقامت کوتاه مدت هستند می توانند با اخذ ویزای شینگن ایتالیا این کار را انجام دهند، اما همه افراد برای ورود به ایتالیا نیاز به ویزا ندارند. در این مقاله متوجه می‌شوید که آیا متعلق به کشورهایی هستید که شهروندان آن‌ها برای سفر به ایتالیا به ویزا نیاز دارند یا نیازی ندارند و همچنین سایر شرایط ورود و ویزا.

سن مارینو و شهر واتیکان – دو کشور کوچک اروپایی واقع در ایتالیا – بخشی از منطقه شنگن در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه آنها به طور رسمی اسناد خاص توافق را امضا نکرده‌اند. علاوه بر این، هیچ کنترل مرزی برای کشورهای شینگن اطراف آنها انجام نمی شود.

ویزا توریستی ایتالیا

شرایط ورود به ایتالیا

همه اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به ایتالیا به دلیل منطقه سفر مشترک منطقه شنگن، که ایتالیا بخشی از آن است، فقط باید یک مدرک شناسایی ارائه دهند.  در عین حال، اگر شما یک مسافر غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید که مایل به بازدید از ایتالیا، سان مارینو یا واتیکان هستید، باید موارد زیر را در بندر ورودی ایتالیا ارائه دهید تا اجازه ورود داشته باشید:

  1. گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر. اعتبار حداقل سه ماه دیگر پس از تاریخ برنامه ریزی شده آنها برای خروج از شینگن و در ده سال گذشته صادر شده است.
  2. ویزا – اگر مشمول رژیم ویزای ایتالیا باشند.
  3. مدارک دیگری مانند دعوت نامه از یک میزبان ایتالیایی، اثبات اینکه شما تمکن مالی برای سفر به ایتالیا دارید یا بلیط رفت و برگشت، ممکن است از شما خواسته شود.
  4. علاوه بر این، افسر مرزی ایتالیا ممکن است چند سوال در رابطه با سفر به ایتالیا از شما بپرسد، به عنوان مثال:

توجه داشته باشید که پلیس مرزی ایتالیا تصمیم نهایی را دارد که آیا شما اجازه ورود به ایتالیا را دارید یا خیر. اگر افسر مرزی ایتالیا به این نتیجه برسد که شما برای ایتالیا خطری ندارید، با بررسی مدارک خود، اجازه ورود به ایتالیا و در نتیجه به قلمرو شنگن را خواهید داشت.

لطفاً مطمئن شوید که افسر مرزی ایتالیا هنگام ورود به ایتالیا مهر پاسپورت شما را بزند. بدون مهر، ممکن است از ایتالیا جریمه یا بازداشت شوید.

چه کسانی برای ورود به ایتالیا به ویزای شینگن نیاز دارند؟

اگر به یکی از دسته های زیر تعلق دارید، برای ورود به ایتالیا و سایر کشورهای عضو منطقه شینگن به ویزای کوتاه مدت نیاز دارید:

  1. شما تبعه یک کشور جهان سوم هستید که با کشورهای شنگن به توافقنامه آزادسازی ویزا نرسیده اید.
  2. شما تبعه یک کشور جهان سوم هستید که توافق نامه آزاسازی ویزا را با کشورهای شنگن امضا کرده است، اما قبلاً از ورود به ایتالیا یا هر کشور دیگری از شنگن رد شده اید.

 

شرایط ورود به ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن ایتالیا

مدارک زیر برای هر درخواست کوتاه مدت ویزای شینگن ایتالیا مورد نیاز است:

بسته به مدت اقامت خود باید ثابت کنید که مبلغ زیر را دارید:

  1. تا 5 روز – مبلغ کلی 269.60 یورو برای هر نفر و 212.81 برای هر دو نفر یا بیشتر است.
  2. 6-10 روز – مبلغ روزانه 44.93 یورو برای هر نفر و 26.33 یورو برای هر دو نفر و بیشتر است.
  3. 11-20 روز – مبلغ کلی 51.64 یورو برای هر نفر و 25.82 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است، به علاوه مبلغ روزانه 36.67 یورو برای هر نفر و 22.21 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است.
  4. بیش از 20 روز – مبلغ کلی 206.58 یورو برای هر نفر و 118.79 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است، به علاوه مبلغ روزانه 27.89 یورو برای هر نفر و 17.04 یورو برای هر دو نفر یا بیشتر است.

در صورت درخواست:

  1. کپی صفحات مربوطه در پاسپورت شما، مانند صفحات حاوی ویزاهای قبلی.
  2. پاکت نامه. نامه ای شخصی که در آن توضیح می دهید که چرا برای سفر به ایتالیا اقدام می کنید، چه مدت قصد اقامت دارید، چه زمانی را ترک می کنید و سایر جزئیات مربوط به سفر.
  3. چک لیست سند. مدارک ارسالی را علامت بزنید و چک لیست اسناد را به پرونده درخواست خود اضافه کنید. چک لیست معمولاً از کنسولگری/سفارت ایتالیا در دسترس است.

شرایط اضافی ویزای توریستی ایتالیا بر اساس وضعیت شغلی شما

شرایط اضافی ویزای ایتالیا بسته به وضعیت شغلی شما به شرح زیر است:

در صورت شاغل بودن:

در صورت خوداشتغالی:

اگر دانش آموز هستید:

در صورت بازنشستگی:

شرایط دریافت ویزا توریستی ایتالیا

در صورت بیکار بودن:

اگر شما یک همسر وابسته :

به عنوان والدین وابسته :

و اگر فرزند وابسته ای هستید:

در صورت اجرا:

شرایط اضافی ویزای ایتالیا برای افراد زیر سن قانونی

افراد زیر سن قانونی که برای دریافت ویزای کوتاه مدت ایتالیا اقدام می کنند، یا والدینی که برای فرزند خردسال خود برای دریافت ویزا درخواست می کنند، باید شرایط اضافی ویزای ایتالیا را در پرونده درخواست خود تکمیل کنند:

نتیجه‌گیری

اخذ ویزای توریستی ایتالیا برای شهروندان ایرانی نسبتاً آسان است. با این حال، داشتن مدارک کامل و دقیق و ارائه درخواست به موقع از اهمیت زیادی برخوردار است. متقاضیان باید قبل از اقدام به اخذ ویزا، شرایط و مدارک لازم را به دقت بررسی کنند. همچنین، می توانید از آخرین تغییرات و مقررات مربوط به ویزای توریستی ایتالیا از طریق تماس با مشاورین و متخصصین 118 Apply مطلع باشید.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه، آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها