آیا با نحوه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان آشنایی دارید؟ چگونه می‌توان به شیوه تمکن مالی در کشور یونان زندگی و کار کرد؟ اقامت با تمکن مالی که به اقامت خود حمایتی نیز شهرت دارد از روش‌های بسیار خوب جهت به دست آوردن اقامت دائم یونان برای آن دسته از متقاضیانی می‌باشد که سرمایه کافی در کشور مبدا را دارند.

در این شیوه فرد متقاضی باید درآمد ماهانه به صورت ثابت را داشته باشد تا بتواند در کشور یونان علاوه بر حمایت خود اعضای خانواده‌اش را نیز حمایت کند، به این ترتیب می‌توانید مراحل نخست اقامت در این کشور را به خوبی پشت سر بگذارید و مانند دیگر کشورها از جمله اقامت کانادا، اقامت یونان نیز مطابق با شرایط و قوانین این کشور مشخص می‌شود. در این مقاله نحوه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان را بررسی می‌کنیم.

نحوه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان

یونان از کشورهایی است که همواره مورد توجه بسیاری از مهاجرین از سراسر جهان بوده است که به دنبال دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک در یونان هستند. اقامت با تمکن مالی در یونان که به اقامت خود حمایتی نیز شهرت دارد از روش‌های بسیار خوب جهت دریافت کردن اقامت دائم این کشور می‌باشد که در کشور مبدا دارای کسب و کار و سرمایه هستند. در این روش متقاضی باید درآمد به صورت ماهانه و ثابت داشته باشد، چون باید بتواند مراحلی مانند اجاره مسکن در این کشور را تامین کند. در شیوه اقامت از طریق تمکن مالی در کشور یونان فرد اجازه هیچ گونه کار یا فعالیتی را ندارد.

طبق آخرین تغییراتی که در سال ۲۰۲۳ در این زمینه انجام شده است، میزان درآمد ماهانه فرد متقاضی باید از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو باشد، علاوه بر آن که این افراد باید بتوانند جهت دریافت اقامت از طریق تمکن مالی ثابت کنند که در طول سال نیز درآمدی برابر با ۲۴۰۰۰ یورو خواهند داشت که این کار جهت اثبات کردن تمکن مالی تنها برای یک سال زندگی در یونان می‌باشد.

برای اقامت در یونان روش‌های مختلفی مانند اقامت با خرید ملک در یونان، سرمایه‌گذاری، کار، مهاجرت تحصیلی و غیره امکان پذیر است و متقاضیان متناسب با اهداف، شرایط، امکانات و سرمایه خودشان می‌توانند گزینه مناسب شان را انتخاب کنند.

متقاضیان ایرانی نیز به شیوه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری، خرید ملک در یونان، ویزای تحصیلی، کاری، طرح تمکن مالی، ثبت شرکت، ویزای ازدواج و غیره می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند که از میان تمام موارد ذکر شده اقامت از طریق تمکن مالی در بین علاقمندان جذابیت بیشتری دارد، چون در چنین حالتی دولت این کشور ضمن حمایت کردن از طرح تمکن مالی رای متقاضیان شرایط مساعدی را نیز ارائه می‌دهد.

نحوه اقامت از طریق تمکن مالی در یونان

منظور از اقامت با روش تمکن مالی

گفتیم که از روش‌های خوب برای مهاجرت به یونان و اقامت این کشور از طریق تمکن مالی می‌ باشد چون با این روش مهاجران می‌ توانند علاوه بر اقامت و سکونت در کشور یونان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز داشتن به ویزای شینگن سفر کنند و از هر شش ماه می‌ توانند سه ماه آن را در کشورهای ذکر شده بمانند.

حتی مطابق با قانون و مقررات یونان افراد با تمکن مالی بالا که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند این امکان را دارند که جهت اخذ اقامت یونان به شیوه تمکن مالی اقدام کنند.

البته این افراد باید از درآمدی کافی جهت تامین کردن زندگی خود و افراد تحت تکلف و خانواده‌شان برخوردار باشند چون در این کشور مجوز کار و فعالیت ندارند می‌ توانند در آنجا سرمایه‌ گذاری کرده و متناسب با نوع سرمایه‌ گذاری به کسب و کار پرداخته و درآمدزایی داشته باشند.

با روش تمکن مالی متقاضی و مهاجر می‌ تواند کارت اقامت را به صورت ۲ ساله به دست بیاورد و در یونان ساکن شود حتی فرزندان فرد مهاجر می‌ توانند در این کشور به تحصیل رایگان بپردازند.

پس از این مدت نیز می‌ توانید مدت زمان اقامت خودتان را تمدید کرده و برای این کار هیچ نیازی به سکونت یا حضور مداوم در این کشور نخواهید داشت از طرفی نیز به آسانی می‌ توانید بدون ویزای شنگن به کشورهای این حوزه رفت و آمد کرده و از پرداخت هر گونه مالیاتی نیز معاف باشید.

شرایط اقامت در یونان با تمکن مالی

شرایط اقامت در یونان با تمکن مالی

تایید کردن صلاحیت و مهاجران به عنوان متقاضیان اقامت در کشور یونان به شیوه تمکن مالی حتماً مستلزم سه شرط مهم و اصلی زیر می‌ باشد:

تمکن مالی کافی

تمکن مالی کافی جهت تامین کردن کلیه هزینه‌ های زندگی خود خانواده و افراد تحت تکلف بدون هیچ گونه نیازی به کار کردن در این کشور؛ چون در صورت اقامت با این شیوه دولت یونان به شما اجازه کار و فعالیت نخواهد داد این تمکن مالی حتماً باید در گردش حساب بانکی مشخص باشد یا مدارکی وجود داشته باشد که نشان دهد شما دارای تمکن مالی هستید از جمله این مدارک سود سهام سود بانکی و اجاره دادن املاک از دیگر روش‌ های درآمدزایی به جز اشتغال می‌ باشد.

اثبات قصد عدم اشتغال

گفتیم که اگر به شیوه تمکن مالی اقامت یونان را به دست بیاورید دولت این کشور اجازه کار و فعالیت به شما نخواهند داد بنابراین شما باید بتوانید این موضوع را به اثبات برسانید تا دولت از ورود و سکونت شما به یونان ممانعت نکند.

درآمد ماهانه ثابت

در حال حاضر میزان درآمد ماهانه در این کشور برای هر مهاجر ۲۵۰۰ یورو می‌ باشد که این مبلغ در صورتی که شما به همراه فرزند یا همسر خود مهاجرت کرده باشید قطعاً افزایش پیدا می‌کند این درآمد باید به صورت کامل و واضح باشد و شما به دولت یونان ثابت کنید که هیچ کدوم مشکلی در این خصوص ندارید.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت با تمکن مالی

مدارک لازم جهت دریافت اقامت با تمکن مالی

جهت دریافت کردن اقامت با تمکن مالی در کشور یونان مانند دریافت اقامت دیگر کشورها از جمله اقامت کانادا شما به موارد نیاز خواهید داشت که عبارتند از:

کلیه این مدارک حتماً باید در دارالترجمه رسمی به زبان لاتین ترجمه شده باشد که مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری است.

مراحل دریافت اقامت با تمکن مالی در یونان

مراحل دریافت اقامت با تمکن مالی در یونان

مراحلی که شامل دریافت اقامت با استفاده از تمکن مالی در یونان می‌باشد و شما باید آنها را پشت سر بگذارید به شرح زیر هستند:

در مرحله نخست برای اخذ اقامت یونان به شیوه تمکن مالی فرد متقاضی باید وارد کشور یونان شده و از آنجا بازدید کند که برای این کار حتماً باید ویزای توریستی از نوع سی شینگن را داشته باشد این سفر برای فردی که به عنوان متقاضی اصلی می‌ باشد اجباری بوده اما برای همراهان وی اختیاری است.

افتتاح حساب در یونان از زمانیکه مهاجر وارد کشور یونان می‌ شود باید در یکی از موسسات یا بانک‌های معتبر آن جا حساب افتتاح کند که پس از طی کردن مراحل قانونی مبلغی برابر با ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو وارد این حساب خواهد شد اما اگر افراد دیگری به همراه متقاضی اصلی باشند این مبلغ باید بیش تر از باشد پس از این مرحله ما می‌ توانید به کشور باز گردید.

پس از مراحل فوق حال باید برای دریافت ویزای اقامت از طریق تمکن مالی به کنسولگری یا سفارت این کشور درخواست دهید نتیجه درخواست شما طی دو ماه بررسی شده و به شما اعلام خواهد شد و اگر با این درخواست موافقت شود شما قادر به مسافرت به کشور یونان خواهید بود.

مرحله بعدی جهت دریافت کردن اقامت یونان انجام دادن انگشت نگاری امور بایومتریک (زیست سنجی) و طی کردن برخی از مراحل امنیتی و اداری می‌ باشد. در نهایت نیز شما اقامت ۲ ساله این کشور را خواهید داشت.

نتیجه گیری

اقامت از طریق تمکن مالی در یونان یکی از روش‌های محبوب برای کسانی است که تمایل به سکونت در این کشور دارند. با این روش، افراد می‌توانند اقامت دائم یا موقت در یونان را به دست آورند، به شرطی که مبلغ مشخصی را به عنوان تمکن مالی ارائه دهند. این روش به ویژه برای افرادی که توانایی شغلی یا سرمایه گذاری کافی برای اخذ ویزای کاری یا سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در یونان را ندارند، مناسب است.

با ارائه مدارک مالی مورد نیاز و تمرکز بر اجرای موارد قانونی، اقامت از طریق تمکن مالی می‌تواند راهی موثر برای ورود و سکونت در یونان باشد. با این حال، مهم است که افرادی که به دنبال این روش هستند، در خصوص الزامات و شرایط دقیق برای اخذ اقامت به دقت مطالعه و مشورت کنند تا از پیش نیازها و پیچیدگی‌های مربوطه آگاهی داشته باشند؛ که می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها