ویزای توریستی آلمان یکی از مهم‌ترین فرصتها برای سفر به این کشور است. آلمان با تاریخچهٔ غنی، فرهنگ پویا، شهرهای جذاب، معماری فوق‌العاده، و طبیعت زیبا هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. اخذ ویزای توریستی کشور آلمان امکان می‌دهد تا شما به مدت معینی در این کشور اقامت کرده و از تمامی زیبایی‌ها و جاذبه‌های آن بهره‌مند شوید. با داشتن ویزای توریستی، شما می‌توانید شهرهای تاریخی مانند برلین، مونیخ و هامبورگ را ببینید، از جاذبه‌های طبیعی مثل کوه‌ها، دره‌ها و دریاچه‌ها لذت ببرید، و با فرهنگ و زندگی روزمره مردمان آلمان آشنا شوید.

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که قوی ترین اقتصاد جهان را دارد، به طوری که نرخ بیکاری در این کشور تنها به 6/5 درصد می رسد. همچنین یکی دیگر از امکانات بسیار خوب کشور آلمان داشتن شهریه پایین دانشگاه ها و همچنین امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه ها است. بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل در آلمان را دارند و همچنین دانشجویان واجد شرایط از امکان بورسیه تحصیلی آلمان برخوردار می شوند.

در این مقاله، به بررسی نحوه‌ی اخذ ویزای توریستی آلمان، الزامات مورد نیاز، و راهنمایی‌های کاربردی برای این فرآیند می‌پردازیم.

ویزای توریستی آلمان چه نوع ویزایی است؟

ویزای توریستی کشور آلمان به قصد سفر و تفریح، از طریق سفارت آن برای تمام متقاضیان واجد شرایط صادر خواهد شد. همچنین به دلیل اینکه کشور آلمان جزو کشورهای حوزه شینگن است پس با داشتن این ویزای توریستی می توان به مناطق دیگر حوزه شینگن نیز سفر کرد. این ویزا به گردشگران این امکان را می دهد تا در یک بازه 180 روزه بتوانند حدود 90 روز از کشور آلمان و سایر مناطق منطقه شینگن بازدید کنند.

همچنین از نظر گردشگری نیز آلمان رتبه بالایی دارد و بسیاری از گردشگران را از سراسر کشورهای جهان به خود جذب می نماید. ولی آیا سفر به کشور آلمان به همین راحتی است؟ تمامی اتباع خارجی برای سفر به آلمان و بازدید از مناطق گردشگری آن باید حتما ویزای توریستی برای کشور آلمان را داشته باشند؟

اخذ ویزای توریستی آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان داشتن یک سری مدارک جهت شناسایی فرد متقاضی الزامی می باشد. در زیر تمامی این مدارک را برای شما لیست کرده ایم:

مدارک اخذ ویزای توریستی با دعوتنامه

اگر قصد دارید که ویزای توریستی آلمان را با دعوتنامه یک شهروند آلمانی دریافت کنید و به همین دلیل قصد اقامت در هتل را ندارید. باید همراه با دعوتنامه یکی از مدارک زیر را داشته باشید.

مراحل دریافت ویزای توریستی کشور آلمان

در این مرحله به شما می گوییم که چه مراحلی را باید تا زمان تایید ویزای توریستی خود طی کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای خود را تحویل بگیرید.

در مرحله اول باید درخواست خود را برای اخذ ویزا ثبت نمایید. بری این کار لازم است فرم درخواست را به طور کامل پر کنید.

بعد از اینکه درخواست خود را ثبت کردید باید تمامی مدارکی که در بالا ذکر شد را جمع آوری و به سفارت آلمان ارائه دهید.

در مرحله ی سوم بعد از ارائه مدارک لازم باید از طریق وبسایت وقت مصاحبه ای را برای خود درخواست دهید.

در قدم چهارم باید هزینه ویزای توریستی را پرداخت کنید.

بعد از پرداخت هزینه ویزا باید در روز مصاحبه به سفارت آلمان مراجعه کنید و مصاحبه خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در این مرحله بعد از ارائه تمامی مدارک و انجام مصاحبه باید صبور باشید تا تمامی مدارک شما توسط افسران ویزا بررسی شود

در آخر نیز در صورتی که تمامی مراحل بالا را با موفقیت بگذرانید ویزای شما تایید شده و در پاسپورت تان درج خواهد شد.

بیشتر بخوانید | ثبت شرکت در آلمان

مراحل دریافت ویزای توریستی کشور آلمان

هزینه ویزای توریستی کشور آلمان

هزینه ویزای توریستی کشور آلمان ممکن است بر اساس چندین عامل متفاوت متغیر باشد، از جمله مدت اقامت مورد نظر، جنسیت، سن، تابعیت و دیگر عوامل. همچنین، هزینه‌ها به تغییرات قوانین و مقررات مهاجرتی آلمان بستگی دارد و ممکن است در طول زمان تغییر کند.

به طور کلی، هزینه ویزای توریستی شامل هزینه مصوبه درخواست ویزا، هزینه سفارت یا کنسولگری آلمان، و هزینه پرداخت شده به مراجع مربوطه می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه ویزا، بهتر است با نمایندگی دیپلماتیک آلمان در کشور خود یا سفارت یا کنسولگری آلمان درخواست خود تماس بگیرید و یا به وب سایت رسمی آنها مراجعه کنید. و یا می توانید با کارشناسان اپلای 118 تماس بگیرید.

همچنین، توجه داشته باشید که هزینه‌های دیگر مانند هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت، بیمه مسافرتی و هزینه معیشت در طول اقامت نیز باید در نظر گرفته شود.

مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی کشور آلمان 3 شرط اصلی و ضروری وجود دارد که عبارت است از:

  1. متقاضیان دریافت ویزا حتما باید ثابت کنند که تمکن مالی کافی برای سفر به آلمان را دارند یعنی باید بتوانند از پس تمامی مخارج سفر یا اقامت در آلمان بربیایند.
  2. متقاضیان برای سفر به آلمان حتما باید برنامه سفر خود را به طور کامل و با جزئیات ارائه دهند.
  3. همچنین متقاضیان باید بتوانند افسر سفارت را قانع کنند که بعد از پایان سفر به کشور مبدا بازخواهند گشت.

دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای توریستی آلمان

در تمامی مواقع درخواست اخذ ویزای توریستی مورد قبول قرار نمی گیرد و گاهی اوقات به دلیل وجود یک سری دلایل این درخواست رد خواهد شد. در زیر دلایل رد شدن ویزای توریستی آلمان را آورده ایم:

دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای توریستی آلمان

کار در آلمان با دریافت ویزای توریستی

تمامی ویزاها براساس قصد و هدف مشخصی صادر می شوند. همانطور که گفته شد ویزای توریستی آلمان فقط به قصد سفر و گردش به این کشور صادر می شود و به هیچ عنوان نمی توان با این نوع از ویزا در کشور آلمان مشغول به کار شد.

اگر شما کسی هستید که می خواهید در کشور آلمان به کار کردن یا ایجاد کسب و کار بپردازید باید اقدام به اخذ ویزای کاری آلمان کنید.

بیشتر بخوانید | سرمایه گذاری در آلمان ، ویزا شینگن آلمان

تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم گواهی اثبات تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی یکی از ضروری ترین موارد است که در صورت نبود آن ویزای متقاضی ریجکت خواهد شد. متقاضیان گرامی باید از طریق پرینت حساب های بانکی خود در سه ماه اخیر تمکن مالی خود را برای مدت زمان سفر ثابت نمایند.

حداقل مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی فرد 45 یورو در روز یا مانده حساب بیشتر از 3000 یورو در شش ماه گذشته است. البته اگر قصد بررسی بیشتر این مبلغ را دارید بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید | اخذ اقامت آلمان از طریق تمکن مالی ، ویزای تحصیلی آلمان ، بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان ایرانی

بهترین زمان برای ثبت درخواست ویزا چه زمانی است؟

بهتر است جهت اقدام برای درخواست ویزای توریستی آلمان حتما از یک ماه قبل از سفر درخواست خود را ثبت نمایید. چرا که فرایند رسیدگی به درخواست شما برای اخذ ویزای توریستی حداکثر دو هفته طول خواهد کشید و اگر نیاز به بررسی بیشتر توسط مقامات باشد ممکن است تا یک ماه این فرایند به طول انجامد.

مدت زمان رسیدگی و پردازش ویزا چقدر است؟

زمان رسیدگی به این ویزای توریستی بسته به مرکز درخواست و حجم کاری آنها متفاوت خواهد بود. معمولا این فرایند 15 روز طول می کشد ولی باز هم نمی توان به طور قطعی این زمان را برای پردازش ویزای توریستی کشور آلمان اعلام کرد و بهتر است از یک الی دو ماه قبل از سفر خود حتما درخواست اخذ ویزای خود را ثبت کنید.

اعتبار ویزای توریستی آلمان چه مدت است؟

ویزای توریستی آلمان از زمان دریافت تا سه ماه اعتبار خواهد داشت. به طور کلی سفارت آلمان در ایران تصمیم گیرنده ی این موضوع است. اعتبار ویزا همیشه بیشتر از مدت اقامت است. اعتبار ویزا یعنی اولین تاریخی که می توانید وارد مناطق شینگن شوید و در آخرین روز از اعتبار ویزا آنجا را ترک کنید ولی مدت اقامت یعنی تعداد روزها.

نتیجه گیری نهایی

کشور آلمان یکی از پرمتقاضی ترین کشورها است که همه ساله توجه گردشگران زیادی را از تمامی نقاط دنیا به خود جلب می کند. ایرانیان و اتباع خارجی غیر از اتحادیه اروپا برای ورود به این کشور و بازدید از مناطق تاریخی و تفریحی آن نیاز به اخذ این ویزای توریستی دارند.

به طور کلی، اخذ ویزای توریستی آلمان می‌تواند گامی اساسی و مهم برای تجربه یک سفر فراموش نشدنی به این کشور فوق‌العاده باشد. با داشتن ویزای توریستی، شما فرصتی فراهم می‌آید تا به نزدیکی فرهنگ غنی و تاریخ باستانی آلمان بیایید، از جاذبه‌های شهری و طبیعی زیبای آن لذت ببرید، و با مردمان مهمان‌نواز و مهربان آشنا شوید. همچنین، با داشتن اطلاعات کامل و آمادگی مناسب برای اخذ ویزا، می‌توانید از فرآیند اخذ ویزا با آسانی و موفقیت بهره‌مند شوید.

بنابراین، پیش از شروع به فرآیند درخواست ویزا، بهتر است مراحل و الزامات لازم را به دقت بررسی کرده و از اطلاعات به‌روز و راهنمایی‌های موردنیاز برای اخذ ویزا بهره ببرید. امیدواریم که با داشتن ویزای توریستی، سفری بی‌نظیر و لذت‌بخش را تجربه کنید که به یاد ماندنی خواهد بود.

ما در این مقاله تمامی اطلاعات مفید و کاربردی جهت اخذ ویزای توریستی آلمان را ذکر کرده ایم. اگر در آینده قصد سفر به این کشور زیبا و تاریخی را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها