آیا با نحوه اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی آشنا هستید؟ این شیوه از مهاجرت به کشور اسلواکی چه مزیت‌هایی دارد؟ اسلواکی از کشورهای خوب اروپا می‌باشد، اما افراد کمتری این کشور را در برنامه مهاجرت خودشان قرار می‌دهند، در حالی که شما در آنجا می‌توانید از سطح رفاه اجتماعی بسیار خوب و بالایی در کنار حقوق خوب برخوردار باشید، به طوری که جهت کار، زندگی و ادامه تحصیل در اسلواکی یک گزینه خوب محسوب می‌شود.

شیوه‌های مختلفی جهت مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت آن وجود دارد که یکی از این راه‌ها نیز تمکن مالی می‌باشد، یعنی شما با رعایت کردن قوانین و مقررات این کشور می‌توانید با داشتن تمکن مالی کافی تجربه مهاجرت به این کشور زیبا را به دست بیاورید. در این مقاله نحوه اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت در یک کشور اروپایی را دارید، در این زمینه اسلواکی را نیز در لیست موارد انتخابی خود قرار دهید و نگاهی به شرایط زندگی و اجتماعی این کشور بیندازید. با وجودی که این کشور کمتر مورد توجه افراد مهاجر قرار گرفته است، اما واقعیت این است که اسلواکی دارای سطح رفاه اجتماعی بسیار خوب و بالا با حقوق‌های پرداختی قابل توجه می‌باشد که در این خصوص از جمله کشورهای بسیار خوب اروپایی محسوب می‌شود.

شیوه‌های مختلفی جهت مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که یکی از آنها نیز مهاجرت با تمکن مالی کافی می‌باشد. تمکن مالی یعنی اینکه فرد درآمد کافی داشته باشد و بتواند بدون هیچگونه کار کردن و فعالیتی مخارج زندگی خود، خانواده و افراد تحت تکلفش را تامین کند، حال این درآمد از راه‌های مختلفی مانند اجاره ملک، سود شرکت، سود سهام و یا سود سپرده گذاری می‌باشد.

این موضوع موجب شده است که افراد زیادی اقامت در کشورهای مختلف مانند اقامت کانادا یا دیگر کشورهای اروپایی را جهت زندگی و ادامه تحصیل انتخاب کنند که تحصیل در اسلواکی یکی از این موارد می‌باشد. آنچه که در خصوص تمکن مالی و دریافت اقامت اسلواکی مطرح می‌شود این است که فرد از درآمد و پس‌انداز کافی برخوردار بوده و بدون مشکل بتواند زندگی کند که البته میزان پس‌انداز برای کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد.

اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

دریافت اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

گفتیم که با حداقل پس‌انداز شما می‌توانید پس از ورود به برخی کشورها نسبت به دریافت اقامت آنجا اقدام کنید. البته برخی از کشورها به دلایل مختلفی برای متقاضیان و علاقمندان ویزای تمکن مالی را صادر نمی‌کنند که اسلواکی نیز از جمله آنها می‌باشد، به همین دلیل در این کشور در حال حاضر چیزی با نام اخذ ویزای تمکن مالی وجود ندارد.

یعنی شما هر چند که بتوانید میزان دارایی و پس‌انداز خودتان جهت اداره زندگی در این کشور را به اثبات برسانید، باز هم نمی‌توانید اقامت آنجا را دریافت کنید و تنها در صورتی امکان دریافت اقامت برای شما وجود دارد که یکی از انواع ویزاهای قانونی آنجا را داشته باشید، به این موضوع توجه داشته باشید و هنگام مهاجرت به این کشور حتماً به فکر اخذ اقامت به روش‌های مختلفی به جز تمکن مالی باشید.

روش‌ های دریافت اقامت اسلواکی

اگر تقاضای اخذ اقامت در اسلواکی را دارید می‌توانید از ویزاهای اقامتی مختلف این کشور استفاده کنید و با استفاده از این ویزاها دولت اسلواکی به صورت قانونی به شما اجازه اقامت خواهد داد. یعنی می‌توانید حتی در مدت زمان اقامت تان در آنجا به کشورهای دیگر اروپایی بدون ویزای شنگن سفر کنید. راه‌های مختلف مهاجرت که می‌تواند جایگزین خوبی برای اقامت از طریق تمکن مالی در اسلواکی باشد موارد زیر هستند:

ویزای تحصیلی در اسلواکی

ویزای تحصیلی در اسلواکی

افرادی که با هدف ادامه تحصیل در اسلواکی به این کشور وارد می‌ شوند، می‌ توانند از ویزای تحصیلی آن استفاده کنند که برای دوره‌ های مختلف آموزشی، تحصیلی و یا کارآموزی می‌باشد و بیشتر از ۹۰ روز زمان نیاز است تا بتوانید این ویزا را به دست بیاورید. به این ترتیب تحصیل شما در این کشور شروع خواهد شد.

اما فراموش نکنید که شرط لازم و اساسی برای به دست آوردن چنین ویزایی این است که فرد از دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشی و یا دیگر مدارس معتبر پذیرش دریافت کرده باشد. به این ترتیب می‌ تواند با داشتن نامه خودشان و هم چنین مدارک دال بر توانایی در تامین کردن هزینه‌ های تحصیل و زندگی جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور مراجعه کنند.

ویزای کار اسلواکی

یکی دیگر از جایگزین‌های خوب برای تمکن مالی جهت اخذ اقامت اخذ ویزای کاردر اسلواکی است، یعنی شما اگر این نوع ویزا را در اختیار داشته باشید به آسانی می‌ توانید در شرکت‌ های مختلف این کشور استخدام شده و فعالیت خودتان را شروع کنید.

در این حالت علاوه بر آن که اقامت اسلواکی را دارید، می‌ توانید از درآمد خوبی نیز برخوردار باشید که البته اصلی‌ ترین شرط جهت دریافت چنین ویزایی این است که یک پیشنهاد شغلی خوب از طرف یکی از شرکت‌ های اسلواکی دریافت کنید، یعنی کارفرما باید برای موقعیت شما درخواستی را ارسال کند و شما با ارائه دادن مدارک و رزومه خودتان به کارفرما ثابت خواهید کرد که تخصص، دانش و تجربه کافی در زمینه مورد نظر را دارید.

به این ترتیب قراردادی را با این شرکت می‌ بندید و کار خودتان را شروع می‌ کنید. در این حالت پس از گذشت ۳۰ روز از شروع فعالیت شما جهت دریافت کردن اقامت نیز می‌ توانید اقدام کنید. این شیوه از بهترین و رایج‌ ترین روش‌ ها برای کسب اقامت اسلواکی و جایگزینی آن به شیوه تمکن مالی می‌ باشد.

ویزای کار اسلواکی

اقامت اسلواکی با ثبت شرکت

روش دیگری که می‌ توانید جایگزین اخذ اقامت از طریق تمکن مالی کنید، ثبت شرکت و حتی راه‌ اندازی کردن مشاغل و کسب و کارهای مختلف در اسلواکی می‌ باشد. ثبت شرکت در اسلواکی بسیار آسان است، بنابراین از ساده‌ ترین و معتبرترین روش‌ ها برای اخذ اقامت محسوب می‌ شود. از رایج‌ ترین شرکت‌ ها جهت این کار نیز شرکت‌ هایی با مسئولیت محدود می‌ باشند و در هنگامی که شرکت مورد نظر شما سودآوری خوب و مثبتی برای اسلواکی داشته باشد، ویزای ثبت شرکت تمدید خواهد شد.

این شیوه راه حل عالی برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد اقامت در اسلواکی را دارند، اما نمی‌ توانند از طریق تمکن مالی این کار را انجام دهند، در این حالت تنها با چند گام بسیار ساده ویزای اقامتی خودشان را دریافت می‌ کنند که چند روز کاری زمان نیاز دارد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اسلواکی

برای دریافت اقامت از هر کشوری حتی اقامت کانادا و دیگر کشورهای اروپایی جهت کار، زندگی و ادامه تحصیل از جمله ادامه تحصیل در اسلواکی، تحصیل در ایتالیا و غیره شما مدارکی را نیاز دارید که باید تک به تک آن ها را آماده کرده و به کنسولگری یا سفارت اسلواکی در تهران تحویل بدهید. این مدارک عبارتند از:

اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

نتیجه‌ گیری

اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی، یک فرصت برای افرادی است که می‌خواهند به کشوری با طبیعت زیبا و اقتصاد پویا نقل مکان کنند. با داشتن منابع مالی مورد نیاز، افراد می‌توانند از خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی با کیفیت این کشور بهره مند شوند. همچنین، این فرصت فراهم می شود تا افراد به اشتغال و کسب و کارهای مختلف در اسلواکی بپردازند و از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند. با این وجود، مهاجرت و اقامت در هر کشوری نیازمند بررسی دقیق و برنامه‌ریزی کامل است و افراد باید تمامی جنبه‌های مربوط به اقامت در اسلواکی را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

اسلواکی از جمله کشورها یا مهاجر پذیر و پیشرفته اروپایی محسوب می‌ شود که متقاضیان زیادی این کشور را جهت اقامت، تابعیت و شهروندی خودشان انتخاب می‌ کنند، اما مسئله مهم این است که شما نمی‌ توانید با استفاده از شیوه تمکن مالی اقامت این کشور را به دست بیاورید، به همین دلیل این کشور هیچ گونه ویزایی را با عنوان ویزای تمکن مالی ندارد و راه‌های دیگری جایگزین این شیوه می‌ شود که توضیح دادیم، یعنی ویزای تحصیل در اسلواکی ، اخذ ویزای ثبت شرکت از جمله معتبرترین روش‌ ها و ویزاهای اقامتی این کشور محسوب می‌ شوند.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها