آیا با نحوه مهاجرت، اقامت و سرمایه‌ گذاری در ایتالیا آشنا هستید؟ شما برای مهاجرت و سرمایه گذاری کدام یک از کشورهای اروپایی را انتخاب می‌کنید؟ امروزه شرکت‌های چند ملیتی و حتی سرمایه گذارهای خارجی قسمت مهم و عظیمی از اقتصاد کشور ایتالیا را تشکیل می‌دهند، چون این کشور توانسته است بر اساس شاخص اعتماد در روند سرمایه‌گذاری خارجی حتی از برخی کشورها مانند سوئد، ایرلند و هلند پیشی بگیرد.

افراد زیادی جهت مهاجرت به کشورهای مدنظرشان مانند اقامت یا تحصیل در ایتالیا یا حتی برخی از افراد که به دنبال بورسیه تحصیلی ایتالیا هستند، روش سرمایه گذاری در آنجا را انتخاب می‌کنند، چون از جمله بهترین شیوه‌ها جهت گرفتن اقامت موقت و دائم می‌باشد. در این مقاله سرمایه‌ گذاری در ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

گفتیم که جهت اقامت در ایتالیا و حتی تحصیل در ایتالیا افراد زیادی همواره شیوه سرمایه گذاری در این کشور را انتخاب می‌کنند، چون این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها جهت مهاجرت است و از طرفی این کشور چند ویژگی و مزیت دارد که موجب تمایز آن از برخی دیگر کشورهای اروپایی شده است. اقتصاد ایتالیا بسیار قوی می‌باشد، علاوه بر آن از یک موقعیت جغرافیایی خوب نیز برخوردار است، به همین دلیل مقصد خوب و ایده‌ آلی برای سرمایه گذاری هر گونه کسب و کار و انجام کارهای تجاری محسوب می‌شود.

به طوری که سال‌ها است به عنوان دومین اقتصاد بزرگ تولیدی در سراسر اروپا شناخته می‌شود و حتی جایگاه ششم تا هفتم در خصوص برترین تولید کنندگان جهان را نیز به دست آورده است، از طرفی برای بسیاری از سرمایه گذاران معافیت‌های مالیاتی گزینه جذابی محسوب می‌شود که به همین دلیل رغبت زیادی برای راه‌اندازی کسب و کار در این کشور دارند. ایتالیا به آن دسته از سرمایه گذارانی که موجب رونق اقتصادی بیشتر و بهتر کشورش شوند ویزای طلایی جهت شهروندی و اقامت را اعطا می‌کند.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

شما با سفر به کشور ایتالیا قطعاً شرایط خاص و استثنایی از جمله امکان بهره‌مند شدن از سیستم‌های سلامت و بهداشتی بسیار عالی، سیستم آموزشی بسیار با کیفیت، کیفیت بالای زندگی و غیره مواجه خواهید شد، از طرفی نیز در برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری ایتالیا شرایطی را فراهم کرده است که فرد سرمایه گذار بتواند شهروندی و اقامت آنجا را دریافت کند به همین دلیل در ابتدا باید به نوع سرمایه گذاری دقت داشته باشید تا بعدها بتوانید به آسانی اقامت این کشور را به دست بیاورید.

به طور کلی در بیشتر مواقع سرمایه گذار می‌تواند پس از گذشت ۵ سال زندگی و کار مداوم و مستمر در این کشور و پرداخت مالیات نسبت به دریافت اقامت دائم درخواست دهد و اگر موفق به دریافت اقامت دائم شوید پس از ۱۰ سال می‌توانید شهروندی و تابعیت این کشور را نیز به دست بیاورید که البته برای این کار حتماً باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید تا بتوانید پاسپورت این کشور را نیز دریافت کنید.

سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

استانداردهای لازم سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

قطعاً پیش از هر گونه اقدامی جهت مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله مهاجرت برای تحصیل یا اشتغال فرد باید اطلاعات جامع و کاملی از کشور مقصد داشته باشد، فرقی نمی‌کند شما قصد کار یا ادامه تحصیل در ایتالیا را داشته باشید یا هدف راه‌اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در آنجا باشد به هر حال لازم است که در این خصوص اطلاعات به دست بیاورید و سپس اقدام کنید. در خصوص سرمایه‌ گذاری در ایتالیا نیز باید حتماً در خصوص موارد زیر اطلاعات دقیق داشته باشید:

ریسک مصادره اموال

ریسک مصادره اموال در کشور ایتالیا به این معنا می‌باشد که ممکن است دولت این کشور در خصوص سلب مالکیت افراد اقدام کند که البته احتمال چنین اتفاقی بسیار نادر می‌باشد و امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در ایتالیا بسیار بالا است.

میزان مالیات

تا سال ۲۰۲۲ نرخ مالیات در کشور ایتالیا به صورت ۲۶ درصد بوده است که این رقم در مقایسه با سال‌های قبل مقداری کاهش یافته است که این موضوع برای سرمایه گذاران اهمیت بالایی دارد و می‌توانند به عنوان یک نقطه مثبت جهت سرمایه‌ گذاری در ایتالیا به نگاه کنند.

شرایط سیاسی و اقتصادی

فاکتورهایی مانند ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی عدم وجود هر گونه درگیری‌های سیاسی و بحران‌های مالی جهت سرمایه گذاری کردن در یک کشور مهم هستند. امنیت در سرمایه گذاری به موارد ذکر شده بسیار بستگی دارد که ایتالیا در این زمینه با هیچ گونه درگیری اقتصاد، سیاسی و یا بحران مالی روبرو نیست، به همین دلیل سرمایه گذاری در آنجا ریسک پایینی دارد و برای بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر جهان قابل توجه است.

کیفیت نظارتی

وقتی یک کشور بتواند با رشد اقتصادی مواجه باشد و در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند، به این معناست که کیفیت نظارتی در آنجا بالا می‌ باشد، یعنی دولت بر روی بخش‌های مختلف تجارتی به طور دقیق و کاملی نظارت دارد، پس پیش از آن که کشور مورد نظر را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کنید، حتماً باید به کیفیت نظارتی آن نیز توجه داشته باشید.

روش‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

روش‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

برای سرمایه‌ گذاری و مهاجرت به ایتالیا نیز مانند مهاجرت و اقامت به هر کشوری از جمله اقامت کانادا یا خرید ملک در یونان روش‌های متفاوتی وجود دارد. در ابتدا فرد متقاضی و سرمایه گذار باید بتواند میزان سرمایه خود، شرایط سرمایه‌ گذاری، حیطه کاری و نوع فعالیت را در نظر گرفته و متناسب با آن روش درست را انتخاب کند، یعنی یک روش سرمایه‌ گذاری درست می‌ تواند علاوه بر آن که برای شما سود آوری داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد تا به آسانی بتوانید اقامت این کشور را اخذ کنید.

از محبوب‌ ترین شیوه‌ های سرمایه‌ گذاری و مهاجرت به ایتالیا به روش سرمایه‌ گذاری موارد زیر می باشند:

ثبت کردن شرکت در ایتالیا

ثبت کردن شرکت از راه‌ های خوب برای سرمایه‌ گذاری در کشورهای مختلف است که شامل حال کشور ایتالیا نیز می‌شود و متقاضیان زیادی دارد. که در این روش شما می‌ توانید به طور کاملاً تضمینی و در صورت داشتن شرایط شهروندی و اقامت این کشور را اخذ کنید که در این حالت باید ۵ سال زندگی و کار مستمر در این کشور داشته و مالیات‌ ها را نیز به موقع پرداخت کرده باشید. البته ثبت شرکت در این کشور نیز مطابق با قانون و مقررات جاری در این کشور می‌ باشد که باید به آنها آگاهی کامل داشته باشید.

خرید ملک و املاک در ایتالیا

دومین راه سرمایه‌ گذاری در ایتالیا که البته راهی مطمئن و پرسود محسوب می‌ شود، خرید مستغلات و املاک مختلف می‌ باشد که در این خصوص سرمایه گذاران خارجی هیچ گونه محدودیتی ندارند و می‌ توانند از این راه به سودهای بسیار خوب و بالایی نیز برسند، اما این روش تنها جهت سودآوری اهمیت دارد و نمی‌ توانید به این طریق اقامت ایتالیا را اخذ کنید.

خود حمایتی در ایتالیا

منظور از خود حمایتی همان بهره‌ مندی از تمکن مالی می‌باشد که از آسان‌ ترین روش ها برای مهاجرت و اقامت ایتالیا است، یعنی متقاضی باید توان تمکن مالی را با ارائه دادن مدارک لازم در این خصوص به اثبات برساند که می‌ تواند مخارج زندگی خود و خانواده اش را تامین کند و هیچ گونه نیازی به کمک‌ های دولتی ندارد. استعلام تمکن مالی نیز از طرف کنسولگری یا سفارت ایتالیا صورت می‌ گیرد. در این روش فرد اجازه دریافت حقوق و کار در این کشور را ندارد اما می‌ تواند به صورت کارآفرینی کسب و کار مورد نظرش را راه‌ اندازی کند.

سرمایه‌ گذاری در ایتالیا

کارآفرینی و خود اشتغالی در ایتالیا

کارآفرینی به شما امکان می‌دهد تا اقامت و ویزای ایتالیا را به دست آورید، با این تفاوت که فعالیت شما باید به نفع اقتصاد کشور باشد و باید توسط اداره بازرگانی و تجارت این کشور تایید شود. در این کشور، مزیت‌های کارآفرینی شامل:

حفظ کردن مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت مورد نظر برای متقاضی

میزان مالیات بسیار پایین در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی

امکان دریافت ویزا برای همسر و فرزندانی که دارای سن کم تر از ۱۸ سال هستند.

امکان سفر راحت و آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا و دریافت ویزای شنگن

نیاز نداشتن به استخدام کردن کارمندان ایتالیایی

نیازی  به داشتن برخی از مدارک زبان ایتالیایی نیست

حمایت کردن ویژه دولت این کشور از کارآفرینان خارجی

خرید سهام و اوراق قرضه در ایتالیا

روش دیگری که برای سرمایه گذاری در ایتالیا استفاده می شود، خرید اوراق قرضه و سهام این کشور است که در نهایت می‌تواند به دریافت حق شهروندی و اقامت در این کشور منجر شود. اما با توجه به سرمایه‌ای که برای خرید سهام در این کشور لازم است، تعداد کمتری از متقاضیان این روش را انتخاب می‌کنند. بنابراین، تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در این کشور، به شرایط شغلی و مالی فرد و میزان سرمایه ای که در دسترس دارد، بستگی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله سرمایه‌ گذاری در ایتالیا، مزیت‌ ها، روش‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری و استانداردهای لازم در این زمینه بررسی شدند. ایتالیا به علت داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی و هم چنین موقعیت خوب جغرافیایی از بهترین گزینه‌ ها جهت سرمایه‌ گذاری می‌ باشد.

همچنین سرمایه گذاری در ایتالیا می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای افراد و شرکت‌ها باشد که به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در یک کشور با اقتصاد پیچیده و فرهنگ غنی هستند. با وجود موقعیت جغرافیایی استراتژیک در قلب اروپا، ایتالیا دارای بازارهای گوناگون و فرصت‌های صنعتی، فرهنگی و گردشگری است. همچنین، با توجه به قوانین مالی مدرن و زیرساخت‌های فنی پیشرفته، ایتالیا می‌تواند یک محیط مطمئن برای سرمایه‌گذاری باشد.

با این حال، لازم است توجه داشت که ممکن است با چالش‌ها و مخاطراتی همراه باشد، از جمله مسائل مالی، مالیاتی و حقوقی. بنابراین، قبل از هر گونه تصمیم گیری، تحقیقات دقیق و مشورت با متخصصان مالی و حقوقی توصیه می‌شود تا احتمالات و ریسک‌های مرتبط با آن به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها