اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از سریع ترین روش های اخذ اقامت در کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید ایامت اقامت از طریق سرمایه گذاری است. در سال های اخیر اخذ ویزای سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش به قدری گسترش یافته که هزینه آن در سال 2020 حدود 3.5 میلیارد دلار برآورد شده است. هر کشوری برای مهاجرت از طریق اخذ اقامت شرایط و قوانین خاص خود را دارد و این شرایط و قوانین در کشور های متفاوت متغییر است. اخذ اقامت دائم یکی از مهمترین دلایل اهمیت و محبوبیت این روش در بین مردم شده است و دیگر دلایلی همچون کسب سود بالا، برخوردار شدن از رفاه اجتماعی بالا در کشور های توسعه یافته همه و همه از مزیت های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری میباشند. در ادامه این نوشتار ما قصد داریم که به طور مفصل به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بپردازیم و تمامی سوالاتی که شما ممکن است در این باره با آن روبرو شوید را پاسخ دهیم. اپلای 118 با بیش از بیست سال سابقه در راستای رسیدن به اهداف بسیاری از متقاضیان همواره کنار آنها بوده و حتی پس از مهاجرت متقاضیان نیز کار تیم حرفه ای اپلای 118 تمام نمیشود چراکه همراه شما خواهد بود تا زمانی که اقامت خود را کسب کنید. اکنون نیز با فراهم کردن این مقاله برای شما عزیزان قصد داشته که اطلاعات مفیدی را به شما ارائه کند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری چیست؟

فرآیندی که در آن شخص میتواند از طریق سرمایه گذاری در کشور توسعه یافته و یا در حال توسعه ای اقامت موقت و یا حتی تابعیت آن کشور را کسب کند را اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری میگویند. بعضی از کشور ها این امر را ممکن میسازند که مردم در رشد اقتصادی خود بتوانند سرمایه گذاری کنند. این را میتوان یک معامله دو سر سود دانست. کشور ها به کسانی که قصد مهاجرت به آن کشور را دارند اقامت یا تابعیت کشور خود را میدهند درصورتی که آن شخص در آن کشور سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری باعث تقویت اقتصاد آنها میشود و هزینه ناشی از سرمایه گذاری را به هزینه های دولتی خود اختصاص میدهند. پس با اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری میتوان گفت که شخص میتواند اقامت بگیرد و از مزیت های پاسپورت دوم خود استفاده کند.
در سال های اخیر از این روش از مهاجرت استقبال زیادی شده است. این روش مناسب افرادی است که میخواهند در مدت زمان کوتاهی اقامت و یا تابعیت یک کشور دیگر را بگیرند و پاسپورت دوم را اخذ کنند. این روش امروزه در بسیاری از کشور ها انجام میشود. مهم ترین شرط اخذ ویزای سرمایه گذاری که به آن ویزای طلایی نیز میگویند این است که شخص متقاضی در کشوری که قصد دارد مهاجرت کند مبلغ مشخصی را سرمایه گذاری کند. از مزیت های قابل توجه این روش این است که پس از مهاجرت از این روش شخص میتواند پس از مدت کوتاهی در صورتی که تمایل داشت اقامت دائم را کسب کند.
اما لازم به ذکر است که هر برای مهاجرت روش های متفاوتی وجود دارد که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از این روش ها میباشد، دیگر روش ها شامل اخذ اقامت تحصیلی، اخذ اقامت کاری، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت و… میباشد؛ که با توجه به شرایطی که شخص دارد یکی از این روش ها برای او مناسب تر میباشد؛ مثلا برای دانشجویی که در حال تحصیل است و مبلغی برای سرمایه گذاری ندارد میتواند روش اخذ اقامت تحصیلی بهترین روش باشد. برای آشنایی بهتر با روش های مناسب برای مهاجرتتان و بررسی شرایط شما و پیشنهاد راهی که مهاجرت و پروسه اخذ اقامت سریع تر انجام شود خوب است که از مشاوره تیم حرفه ای اپلای 118 کمک بگیرید. این تیم علاوه بر کمک به شما برای اخذ اقامت، حتی پس از مهاجرت نیز همراه شما خواهد بود و تمامی موانع این مسیر را برایتان هموار سازد‌.

حداقل هزینه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

همواره مهم ترین و بارز ترین سوال این بوده است که حداقل هزینه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری چقدر است. برای پاسخ به این سوال اول باید در نظر داشت که هزینه سرمایه گذاری و اخذ اقامت از این راه در کشور های متفاوت متغیر است. اما چیزی که در همه این کشور ها مشترک است این است که باید برای دریافت ویزا از این روش حداقل مبلغی را که هر کشور مشخص کرده است را به صورت نقدی در ابتدا داشته باشید‌. این مبلغی که شما پرداخت کرده اید توسط کشوری که قصد اقامت در آن را دارید تا پایان مراحل صدور اقامت و ویزا مسدود خواهد شد.
حال آنکه اگر اطلاعات و و درخواست شما توسط کشور مقصد تایید شود؛ دولت آن کشور در ازای صدور تابعیت آن کشور برای شما؛ آن سرمایه را صرف پروژه های دولتی در حال اجرا در کشور میکند؛ اما اگر مدارک و اطلاعات شما مورد قبول واقع نشود و درخواستتان را رد کنند، شما میتوانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید؛ خوب است که خاطر نشان کنیم که این مبلغ به هیچ شخصی جز خود متقاضی قابل دریافت نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

برای این منظور شما باید در ابتدا مدارک لازم برای ویزای سرمایه گذاری تهیه کنید. پیش از اینکه این مدارک را به شما معرفی کنیم باید یاد آور شویم که تمامی این مدارک باید قبل از آنکه ارسال کنید به زبان کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید ترجمه شوند. مدارک مهم و مشترک در ویزای سرمایه گذاری تمام کشور ها عبارتند از:

1. مدارک شناسایی( شناسنامه، کارت ملی، پارسپورت)
2. جواز کسب
3. مدارک مالی که توانایی مالی فرد را ثابت کند.
4. مدارک تکمیلی فعالیت شرکت معتبر

این مدارک را باید ترجمه کرده و به کشور مورد نظر ارسال کنید تا مدارک شما را بررسی کنند. و همچنین لازم به ذکر است که مدارکی که بر فعالیت شرکت معتبر دلالت دارد باید حداقل اعتبارش یک سال باشد. همچنین برای اینکه نمایندگی را تاسیس کنید و یا برای ثبت شرکت باید که مدارکی که تهیه کرده اید حداقل یک سال در کشور مبدا فعالیت داشته اید.

انواع روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری روش های گوناگونی وجود دارد. شما برای انتخاب روش خود دو راه دارید؛ یا از طریق نیازی که کشور مقصد در زمینه های گوناگون سرمایه گذاری دارد اقدام کنید و سرمایه گذاری خود را شروع کنید و یا با توجه به توانایی و مهارت خود. ما انواع راه ها و شرایط سرمایه گذاری را به موارد زیر تقسیم میکنیم.
1. ثبت شرکت سهامی
2. دفتر نمایندگی
3. ثبت شعبه وابسته
4. ثبت شرکت شخصی
5. ثبت شرکت مدنی
6. ثبت شعبه مستقل
7. انجام فعالیت های شخصی مانند عکاسی

برای انجام هر کدام از فعالیت های نام بروه باید که یک طرح تجاری را مشخص کنید. این طرح که به مدت یک سال است باید بر‌ سودآوری کسب و کار شما دلالت داشته باشد و این سودآوری را اثبات کند. برای این منظور شما باید از پیش هزینه اجاره دفتر، هزینه تبلیغات، حقوق سالیانه کارمندان و دیگر موارد از این قبیل را مشخص کنید تا به دولت ثابت کنید که فعالیت شما سودآور خواهد بود.

مزایای مهاجرت از طریق اخذ اقامت سرمایه گذاری

این روش که یکی از روش های بسیار خوب و قابل توجه است و همواره توسط مشاوران و تیم حرفه ای اپلای 118 به متقاضیان پیشنهاد میشود یکی از روش هایی است که مزیت های بسیاری دارد. موارد زیر از جمله این مزیت ها هستند:

1. اولین مزیت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را میتوات اقامت دائم آن کشور دانست. احتمال اینکه شما با سرمایه گذاری در یک کشور بتوانید اقامت آن کشور را دریافت کنید بسیار است و همین یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین مزیت ها است.

2. میتوانید با اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری تابعیت آن کشور را کسب کنید و شهروند آن کشور محسوب شوید. در این صورت تنها نیاز است که هر ۱۰ سال یکبار پاسپورت خود را تمدید کنید.

3. با دریافت ویزا از این طریق میتوانید مانند یک شهروند از تمام مزیت های آن کشور از جمله آموزشی، پزشکی، خرید و فروش ملک و… برخوردار شوید.

معایب اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

در کنار مزایای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری این روش میتواند معایبی هم داشته باشد که امری طبیعی است؛ چرا که هر کدام از روش ها علاوه بر مزایای منحصر به فرد خود معایبی هم دارند. این معایب عبارتند از :
1. انتخاب کشوری که قصد داشته باشید پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید سخت است.‌ چرا که باید تمام جوانب آن کشور را سنجید و نیاز به تجربه بالا در این زمینه هست به همین دلیل ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما قبل از انتخاب کشور مقصد با مشاوران اپلای 118 جلساتی در این باره داشته باشید.
2. هزینه بالا از دیگر معایب این روش است. درخواست برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هزینه های سنگینی همچون هزینه پست، ترجمه و کارشناسی مدارک و… را دارد.
3. مدت زمان زیادی که این روش نیاز دارد از دیگر معایب آن است. پروسه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری بسیار زمان گیر است. از زمانی که متقاضی درخواستش را ثبت میکند و مدارکش را ارسال میکند تا زمانی که از طرف کشور مقصد پذیرفته میشود زمان زیادی نیاز است.

4. بزرگ ترین مشکل اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را میتوان این دانست که در هر زمانی این امکان وجود دارد که طرح شما به دلایلی نظیر کلاه‌برداری، زندانی شدن در کشور دیگری، پنهان‌کاری برای یک سال و یا بیشتر لغو شود.

5. آخرین معایب آنرا که بسته به کشوری که قصد اقامت و سرمایه گذاری در آن را دارید متغیر است این است که برخی از کشور ها سود بیشتری از سرمایه آن ها را برای اقتصاد خود برمیدارند و درصد کمتری را به شخص سرمایه گذار میدهند.

نقش اپلای 118 در اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

این شرکت که بیش از بیست سال سابقه کار زمینه اخذ اقامت و مهاجرت در دیگر کشور ها از طریق روش های گوناگون دارد در طی این مسیر که هموار هم نیست همراه شما خواهد بود و شما میتوانید تمام فعالیت های مربوط به اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور های دبی و یونان را به این شرکت بسپارید و مطمئن باشید که به بهترین نحو به سرانجام میرسد و همواره بهترین راه را برای شما انتخاب میکنند. همانطور که در مقاله ذکر کردیم تنها اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری نیست که تخصص تیم مجرب این شرکت است بلکه اخذ اقامت تحصیلی هم یکی از مهم ترین روش هایی است که این شرکت برای مهاجرت انجام میدهد. شرکت اپلای 118 امکانات و شرایط شما را بررسی میکند و در آخر روش اخذ اقامتی مناسب را برایتان انتخاب میکند و در راستای اخذ و دریافت آن به شما کمک میکند. به عنوان سخن آخر خوب است که یاد آور شویم که شما پس از مهاجرت هم تنها نخواهید بود و تمامی امور مربوط با اقامتتان حتی پس از اخد اقامت نیز با تیم و مشاوران اپلای 118 انجام میشود.

ارتباط با کارشناسان
Add Your Comment