آیا با نحوه اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا آشنا هستید؟ این شیوه از اقامت چه مزیت‌ هایی برای مهاجران دارد؟ ویزای توریستی کشور کانادا که با نام ویزای اقامت موقت هم شناخته می‌ شود، نوعی سند مهاجرتی می‌ باشد که به متقاضیان این کشور امکان بازدید از آنجا را می‌ دهد، بنابراین اگر شما مقیم یا شهروند کانادا نباشید و به هر دلیلی قصد ورود به آنجا را داشته باشید، حتماً باید ویزای توریستی را داشته باشید که برای اخذ آن به تمکن مالی جهت تامین خود و خانواده‌تان نیاز دارید. کانادا انتخابی محبوب برای ادامه تحصیل، زندگی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و غیره می‌ باشد که افراد زیادی رغبت به مهاجرت به کانادا را دارند. یکی از راه‌ های اخذ ویزا نیز استفاده از تمکن مالی می‌ باشد. در این مقاله نحوه دریافت اقامت در کانادا با استفاده از تمکن مالی را بررسی می‌ کنیم.

روشهای اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا

کانادا همواره انتخابی جذاب برای کار، زندگی، سرمایه گذاری و تحصیل بوده است، به طوری که همواره افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال دریافت اقامت کانادا و ادامه تحصیل در کانادا هستند، چون یک سیستم آموزشی بسیار خوب و با کیفیت دارد و از طرفی دانشجویانی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل می‌ شوند، می‌ توانند جهت اشتغال و انتخاب گزینه‌ های متعدد برای کار بر روی این کشور حساب کنند، از این رو دانشجویان خارجی عمولاً به دنبال بورسیه تحصیلی کانادا وارد این کشور می‌ شوند، اما موضوع این است که شما باید تمکن مالی کافی جهت پوشش دادن هزینه‌ های خودتان و خانواده‌ تان داشته باشید، چون توانایی شما جهت تامین کردن زندگی نقش بسیار مهمی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارد. اگر دانشجو باشید باید بتوانید حداقل به اندازه یک سال کامل هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را تامین کنید.

اقامت کانادا از طریق تمکن مالی

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

کلیه مهاجرانی که با سیستم‌ های اکسپرس انتری به این کشور درخواست مهاجرت می‌ دهند، حتما باید مدارک کافی رائه دهند که تایید کننده تمکن مالی آنها می‌ باشد. این تمکن مالی تضمین خواهد کرد که فرد متقاضی و کلیه اعضای خانواده و افراد تحت تکلف او می‌ توانند همزمان با کار در این کشور هم چنان که مقیم دائم آنجا هستند، از خودشان نیز حمایت کنند. از سال ۲۰۱۵ به بعد اکسپرس انتری یکی از اصلی‌ترین راه‌ها جهت مدیریت کردن کلیه برنامه‌ های مهاجرانی محسوب می‌ شود.

اکسپرس انتری از سریع‌ترین شیوه‌ها برای مهاجرت به این کشور است که برنامه‌های خودش را مطابق با تحصیلات، توانایی زبان متقاضیان، تجربه، سن و غیره در سه نوع متفاوت زیر ارائه می‌دهد:

برنامه نیروی کار ماهر

این نوع از برنامه مهاجرت برای آن دسته از کارکنانی مناسب است که سابقه کار خارجی با مهارت بالا را دارند، علاوه بر آنکه بتوانند فاکتورهای دیگر و معیارهای تحصیلی را نیز برآورده کنند.

برنامه نیروی کار فنی

این نوع از برنامه مهاجرتی نیز برای حرفه‌های تخصصی مناسب است که واجد شرایط هستند، علاوه بر آنکه حتماً باید گواهی صلاحیت کاری و پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشند.

کلاس تجربه کانادایی

کلاس تجربه کانادایی برای آن دسته از کارکنان مناسب است که تجربه کاری در این کشور را دارند که البته این تجربه کاری باید سه سال پیش از اقدام برای درخواست باشد. البته این شیوه نیازی به ارائه دادن تمکن مالی ندارد، علاوه بر آنکه اگر شما مجاز به کار کردن در این کشور باشید و یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنید، حتی اگر با برنامه‌های نیروی کار ماهر و فنی وارد این کشور شده باشید، به هیچ گونه تمکن مالی نیاز نخواهید داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

مهاجرت به کشور کانادا به وسیله تمکن مالی و دریافت ویزای استارت آپ گزینه دیگری است که بسیاری از مهاجران جهت دریافت اقامت کانادا و یا کار و ادامه تحصیل در کانادا می‌توانند از آن استفاده کنند، یعنی اگر شما یک ایده تجاری نوآورانه داشته باشید قطعاً شرایط مهاجرت به این کشور به وسیله ویزای استارت آپ را خواهید داشت. کانادا همواره به دنبال آن دسته از کارآفرینانی است که ایده‌های جدید تجاری را ارائه می‌دهند و علاقمند به راه اندازی کردن مشاغلی می‌باشند که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی رشد اقتصادی را نیز برای این کشور رقم بزند.

ویزای استارت به این کارآفرینان خلاق فرصت می‌دهد که جهت ایجاد کردن یک بیزینس جدید به این کشور مهاجرت کنند. البته کارآفرینان باید بتوانند اثبات کنند که نوع ایده و بیزینس آنها کاملاً نوین و نوآورانه است و می‌تواند مشاغل جدیدی را برای این کشور به وجود بیاورد و که در سطح جهانی قابل مقیاس و رقابت هستند.

علاوه بر آنکه شما پس از وارد شدن به این کشور باید بتوانید ثابت کنید جهت حمایت خود، اعضای خانواده و افراد تحت تکلف خودتان تمکن مالی دارید. مقدار این تمکن مالی نیز به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد که همواره ممکن است در حال تغییر باشد.

مهاجرت به کانادا به وسیله برنامه آتلانتیک

شیوه دیگری از مهاجرت به کشور کانادا تحت عنوان برنامه مهاجرتی آتلانتیک می‌باشد که راهی مناسب برای دریافت اقامت کانادا به صورت دائم برای فارغ التحصیلان بین المللی و نیروهای کار ماهر است که از مراکز آموزشی این کشور فارغ التحصیل شده‌اند و قصد دارند در یکی از ۴ استان این کشور یعنی نوا اسکوشیا، نیوفاندلند لابرادور، جزیره پرنس، ادوارد و نیوبرانزویک زندگی یا کار کنند. متقاضیان این برنامه حتی می‌توانند در خارج از کانادا یا حتی به عنوان یکی از ساکنین موقت این کشور درخواست دهند.

اگر شما تحت برنامه آتلانتیک وارد کانادا شده باشید، حتماً باید از تمکن کافی برای خود و خانواده‌تان برخوردار باشید که البته میزان این تمکن مالی و بودجه به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. این گزینه شامل حال آن دسته از افرادی نیز می‌شود که تحت تکلف و حمایت مالی شما هستند، اما مهاجرت نکرده‌اند. تمکن مالی در هر سال مبلغ مشخص و معینی خواهد بود و همواره در حال تغییر می‌باشد.

نحوه اثبات تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

نحوه اثبات تمکن مالی جهت مهاجرت به کانادا

جهت اثبات کردن توانایی مالی و تمکن مالی شما باید بتوانید صورتحساب‌های بانکی خودتان را دریافت کنید. این صورت حساب‌ها بر روی سربرگ‌های همان بانک یا موسسه مالی می‌باشد و موارد زیر در داخل آن درج شده است:

تاریخ افتتاح حساب نباید از ۶ ماه کمتر باشد و هر چه که حساب شما قدیمی‌ تر باشد قطعاً اعتبار بیش تری دارد.

میزان بستانکاری و بدهکاری حساب بانکی شما نیز باید یک مبلغ متعادل و منطقی باشد مگر آنکه منابعی که پول از آنها به حسابتان وارد می‌ شود کاملاً مشخص و معین باشد. اگر حساب بانکی شما چنین شرایطی را دارا باشد باید بتوانید دلایل آن را برای آفیسر به طور کامل توضیح داده و او را قانع کنید، یعنی مبلغی که به طور سالانه و ماهانه وارد حساب شما می‌ شود حتماً باید منطقی باشد یا اینکه منبع آن مشخص شود. از طرفی اگر مبلغ موجود در حساب بانکی شما آنقدر کم باشد که جهت تمکن مالی در کشور کانادا به حد نصاب لازم نرسد، حتماً باید مبالغ مورد نظر را کم کم و به طی چندین ماه به حساب خودتان وارد کنید.

توجه کنید که اگر در حال حاضر شما به عنوان یک نیروی کار معتبر در کانادا کار و زندگی می‌کنید، هیچ نیازی به ارائه دادن مدارک جهت اثبات تمکن مالی خود ندارید. از طرفی آفیسر پرونده شما باید بتواند ثابت کند که موجودی حساب شما در دسترس است، یعنی هر زمانی که اراده کند چنین اختیاری را دارد مبلغ مورد نظر را از حسابتان برداشت کند و شما باید ثابت کنید که مبلغ موجود در حساب بانکی‌ تان قرض و وام نیست و به شما تعلق دارد. جهت ثابت کردن چنین موضوعی باید گردش مالی حساب‌ های بانکی شما حداقل به صورت ۴ ماهه باشد و گاهی اوقات نیز مبلغی طی هر ماه به حسابتان واریز یا از آن برداشت شود.

نکته مهم دیگر این است که مبلغ پولی که در حساب بانکی شما موجود است باید با سابقه کاری، سن و سال و میزان حقوق دریافتی تان کاملاً متناسب باشد، چون در غیر این صورت تنها زمانی دچار مشکل نخواهید شد که منبع آن را به صورت دقیق مشخص کنید.

اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه اقامت با تمکن مالی در کانادا را بررسی کردیم. کانادا جزو کشورهایی است که افراد زیادی همواره به دنبال اقامت کانادا، ادامه تحصیل در کانادا، کار و اشتغال و غیره در آن هستند. حتی به علت سیستم آموزشی قوی و خوب این کشور افراد زیادی همواره به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هستند. موضوعی که در این خصوص مطرح می‌ شود تمکن مالی و توانایی افراد جهت تامین کردن خود و خانواده‌شان می‌ باشد که در این مقاله موضوع تمکن مالی را بررسی کردیم.

اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا یک راه موثر برای افرادی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در این کشور دارند و به دنبال امکانات بالای زندگی و ارتقای کیفیت زندگی خود هستند. با ارائه اطلاعات مالی مورد نیاز و تایید مسئولین مهاجرت، افراد می‌توانند اقامت دائمی یا موقت در کانادا را بدست آورند. این روش برای افرادی که می‌خواهند به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلفی از جمله کسب‌وکار، املاک، و سرمایه‌گذاری‌های مالی فعالیت کنند، مناسب است. برای هر یک از این مسیرها، شرایط و الزامات متفاوتی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به داشتن پول کافی برای زندگی در کانادا، سرمایه‌گذاری در کسب و کارها، یا پذیرش پیشنهاد شغلی اشاره کرد.

همچنین، این مسیر برای خانواده‌هایی که دارای منابع مالی قابل توجهی هستند و به دنبال زندگی بهتر و امنیت برای خود و فرزندانشان هستند، یک گزینه جذاب محسوب می‌شود. در نتیجه، اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا فرصتی برای افراد و خانواده‌ها به منظور بهره‌مندی از مزایای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این کشور فراهم می‌کند.

بنابراین، افرادی که مایل به اقامت در کانادا از طریق تمکن مالی هستند، باید به دقت شرایط مورد نیاز را مطالعه کنند و برنامه‌ای را انتخاب کنند که بهترین تطابق با مهارت‌ها، توانایی‌ها و منابع مالی آنها داشته باشد. همچنین، مشاوره با مشاوران مهاجرتی معتبر و مطالعه دقیق قوانین و مقررات مهاجرتی کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است تا فرایند مهاجرت به کانادا به سرعت و با موفقیت انجام شود.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها