ایتالیا در سال های اخیر مورد توجه مهاجران تحصیلی و کاری قرار گرفته و پذیرش به نسبت آسان تری دارد. برای بررسی روش ها و مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا با ما تا آخر همراه باشید.

معرفی کشور ایتالیا

ایتالیا یک کشور با تاریخ طولانی و فرهنگ غنی است که در جنوب اروپا واقع شده و یکی از مقصد های محبوب برای تحصیلات بین‌المللی است. کشور ایتالیا دارای دانشگاه‌ های معتبر و با کیفیت است. دانشگاه ‌های مشهوری مانند دانشگاه بولونیا و دانشگاه پادوا از جمله بهترین دانشگاههای ایتالیا هستند.

انواع بورسیه کشور ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا نوعی ویزا و بورسیه است که توسط دولت ایتالیا به دانشجویان اختصاص می یابد. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان در کشور ایتالیا به دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی اختصاص می‌یابد. مبلغ این بورسیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر است. این مبلغ علاوه بر پوشش شهریه دانشگاه، تمامی هزینه ‌های زندگی دانشجویی در ایتالیا را نیز پوشش می‌ دهد.

بورسیه ‌های تحصیلی دانشگاه ‌های ایتالیا بر اساس رزومه علمی، معدل و سوابق تحصیلی دانشجویان اختصاص می‌ یابد. این بورسیه ‌ها معمولاً توسط دانشگاه‌ ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می ‌شود.

دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ایتالیا برای دانشجویان پس از گذراندن دومین سال تحصیل در ایتالیا امکان‌پذیر است. در این حالت، دانشجویان با رعایت حد نصاب واحد آموزشی و قبولی در تعداد مشخصی واحد درسی، می‌ توانند درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا را با دیپلم ارائه دهند. در صورتی که قصد تحصیل در کانادا و اقامت کانادا را دارید، با سایت اپلای 118 در ارتباط باشید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

هزینه ها و مبلغ بورسیه در سال 2024

مبلغ بورسیه استانی ایتالیا سالیانه 7200 یورو است. این بورسیه به دانشجویان اختصاص می‌ یابد و با دریافت آن، شهریه دانشجویان به صورت کامل پوشش داده می‌شود. دانشجویان تا سقف 70 درصد تخفیف در استفاده از خوابگاه ‌های دانشجویی نیز بهره‌مند می ‌شوند. در کنار این موارد تخفیفات دیگر شامل استفاده از سلف دانشگاه، هزینه‌ های حمل و نقل عمومی، و استفاده از مراکز فرهنگی می‌شود. به این ترتیب، هزینه تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان به صورت قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اهمیت نمره آیلتس و یا زبان ایتالیایی در اخذ ویزا و تحصیل

تحصیل در مقطع کارشناسی که 4 سال به طول می ‌انجامد، مطلوب است که داوطلبان حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس یا دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی با سطح B1 را داشته باشند. این مدارک زبانی مورد نیاز هستند تا دانشجویان بتوانند به مقطع کارشناسی در ایتالیا پذیرفته شوند.

در مقطع دو ساله کارشناسی ارشد، داشتن سطح مناسب در زبان انگلیسی با نمره 5.6 در آزمون آیلتس یا سطح B2 در زبان ایتالیایی الزامی است. این موارد از دانشجویان مطلوب برای پذیرش در این مقطع محسوب می ‌شوند. برای اطلاعات دقیق تر و راهنمایی جهت مهاجرت با کارشناسان متخصص سایت اپلای 118 در ارتباط باشید.

در مورد مقطع دکترا که معمولاً 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد، داشتن نمره 7 در آزمون آیلتس از جمله الزامات پذیرش محسوب می‌ شود. برخی از دانشگاه ‌ها امکان پذیرش مشروط بدون نمره زبان را فراهم می‌کنند و با گذراندن دوره‌ های زبان در ایتالیا، دانشجوها می‌توانند شرایط پذیرش تحصیلی را فراهم آورند.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

تصمیم به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی برای بسیاری از افراد می‌تواند یک فرصت برای بهبود شرایط زندگی و حرکت به سمت اهداف حرفه‌ای و شغلی جدید باشد. این امر به ویژه برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی در ایتالیا دریافت می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در ایتالیا هستند و هدف نهایی‌ خود اقامت و تابعیت در این کشور است، باید اطلاعات دقیقی در مورد شرایط کاری پس از تحصیل در ایتالیا کسب کنند. این شامل قوانین مهاجرتی، مجوزهای کاری، فرصت‌های شغلی در حوزه تحصیلی خود و نحوه اندازه‌گیری مهارت ‌های زبانی می‌شود.

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

جمع‌ آوری مدارک از مهم ترین مراحل در پروسه مهاجرت به نظر می‌ رسد و هر گونه نادیده‌ گرفتن یا سهل ‌انگاری می‌ تواند نتیجه را تغییر دهد. زمانی که تصمیم به ثبت درخواست بورسیه تحصیلی در ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی می‌گیرید، نیاز به مدارک مختلفی در هر یک از مراحل پروسه خود دارید. این مدارک بسته به دانشگاه و نوع بورسیه درخواستی متفاوت هستند. در ادامه به مدارک ضروری مهاجرت به ایتالیا می پردازیم.

جمع بندی

ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دانشجوان بین‌المللی بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. بورسیه‌ها می‌توانند به صورت دولتی، دانشگاهی یا از سوی سازمان‌های خصوصی و بین‌المللی ارائه شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا، تحصیل در کانادا، اقامت کانادا و موارد دیگر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها