تقاضا کننده های ثبت شرکت در اسلواکی پروسه خاصی را باید طی کنند که قرار است اطلاعات مهمی درباره کشور اسلواکی، سرمایه گذاری در این کشور و نحوه ساخت شرکت در اسلواکی بیشتر توضیح دهیم. پایتخت اسلواکی براتیسلاوا است.

اسلواکی کشوری است که در حصار خشکی در اروپای مرکزی قرار دارد. یورو واحد پول این کشور است. زبان رسمی در این کشور اسلواوک است که یک زبان هندواروپایی از زبان های اسلاوی به شمار می‌رود.

اقتصاد اسلواکی به تولید و صدور خودرو به خصوص به کشور آلمان وصل شده است و موتور رشد اقتصادی اسلواکی به طور انحصاری از تقاضاهای خارجی است.

ساخت شرکت در اسلواکی که به عنوان یک کشور اروپایی شناخته شده است برای خارجی هایی که تمایل به زندگی و تجارت در این کشور دارند، شرایط راحت تری به ارمغان آورده است.

اقتصاد در این کشور به لطف سیاست های عاقلانه ای که دولت محلی تصویب می کند به سرعت در حال ترقی است.

اقداماتی که گرفته می‌شود توسط اشخاص صاحب مقام اسلواکی از زمان تجزیه چکسلواکی به شدت تغییر کرده. امروزه این کشور یک کشور اروپایی مدرن محسوب می‌شود که سرمایه گذاران را از اروپا، آسیا و آمریکا به سمت خود می‌کشد.

بعضی از آن‌ها حتی در اسلواکی اقامت می‌گیرند زیرا قوانین اخذ ویزا و اقامت در این کشور بسیار راحت و بی دغدقه است.

ثبت شرکت در اسلواکی به عنوان بستری برای ورود به بازارهای اروپا می‌باشد. فضای کسب و کار این کشور خوب پیش می‌رود و سطح زندگی رضایت آمیز است. در نتیجه تلاش‌های دولت، تجار بیشتری از تمام نقاط جهان شرکت‌هایی را در اسلواکی راه‌اندازی کرده اند و به طور دائم در آنجا شروع به زندگی کردند.

اشکال تجارت ثبت شرکت در اسلواکی

عام ترین شرکت انحصاری در اسلواکی شکلی است که یک کسب و کار خرد دارد و به وسیله یک سرمایه گذار مشخص مدیریت آن انجام می شود که مسئولیت بدهی ها را عهده دار است.

دارایی های شخصی او نیز در صورت ورشکستگی مطالبه  خواهد شد.

از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت به عمل می‌آید تا شعبه اسلواکی شرکت مادر خود را که دارای همه‌ی سرمایه های ارائه داده شده توسط آن و فاقد شخصیت حقوقی باشد، متشکل کند.

گزینه‌ی دیگر افتتاح یک شرکت تابعه یا یک دفتر نمایندگی می‌تواند باشد…

انواع شرکت در اسلواکی

در قانون این کشور چهار نوع شرکت تجاری اصلی قابل تعریف است:

۱شرکت سهامی عام= ثبت این شرکت با مدیریت یک یا چند نفر تاسیس می‌پذیرد. در این مدل، افراد با سرمایه حدود ۲۵۰ یورو قادر هستند صاحب سهم شوند. تمامی سهام‌داران در تصمیم‌گیری‌ها و مسئولیت‌های شرکت سهیم خواهند بود. در نتیجه تمام افراد در مقابل بدهی‌های احتمالی نیز باید جوابگو باشند.

۲شرکت با مسئولیت محدود= متداول‌ترین نوع کمپانی در این کشور این نوع است. حداقل تعداد شریک ها برای برپایی شرکت با مسئولیت محدود یک شخص خواهد بود. اما تا پنجاه نفر سرمایه‌گذار هم می‌توانند این نوع کمپانی را به تاسیس کنند. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسلواکی حداقل پنج هزار یورو لازم است.

۳شرکت سهامی خاص= حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت ۲۵ هزار یورو است. شرکت سهامی خاص به دو نوع دولتی و خصوصی’غیردولتی’ تقسیم شده است. شرکت‌های دولتی در اسلواکی اجازه تجارت آزاد دارند.

۴شرکت تضامنی= ثبت شرکت در اسلواکی تحت این مدل بسیار شفاف می باشد. تضامنی مدلی‌ست که برای کسب‌وکار‌های خرد بسیار مناسب می‌باشد. برای ثبت این نوع شرکت تجاری وجود حداکثر دو نفر ضروری می باشد. مسئولیت سهامداران این شرکت ها در این مدل محدود بوده است.

چرا اسلواکی ؟

۱کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد.

۲برای گرفتن اقامت اسلواکی محدودیت سنی نداریم.

۳نیازی به هیچ یک از مدارک تحصیلی و زبان مانند آیلتس و تافل نیست.

۴نیازی به سابقه کاری و بیمه نداریم‌.

۵با گرفتن ویزا اقامت اسلواکی شهروند درجه یک اروپا به حساب می‌آیید؛ از همان روز اول از کلیه حقوق شهروندی در منطقه شینگن برخوردار خواهید بود. اجازه کار و زندگی برای تمامیه اعضای خانواده در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید.

۶هزینه زندگی در کشوری مانند اسلواکی بسیار پایین است. مثلا میانگین اجاره ماهیانه سوئیتی 40 متری در زوریخ سوئیس هزار یورو است، اما اجاره یک سوییت با همان مشخصات در براتیسلاوا حدود 250 یورو است! تعجب نکنید!

۷مردم اسلواکی مردمان خونگرم و مهربانی اند؛ شما شاهد رفتارهای نژاد پرستانه در این کشور به هیچ وجه نخواهید شد.

۸کشور اسلواکی دارای نرخ رشد بالای اقتصادی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

۹برای ثبت شرکت و گرفتن اقامت نیاز به ارائه مانده حساب بانکی فقط 20000 یورو (بیست هزار) در کشور اسلواکی نیاز است و کاملا قابل برداشت خواهد بود.

۱۰مالیات درمقایسه با سایر کشورهای اروپایی خیلی کم تر است.

۱۱واحد پولی آن یوروست.

۱۲بیمه خدمات درمانی این کشور هزینه های درمانی شما را پوشش می‌دهد. مثلا شخصی که بیمار است یا با حادثه ای مواجه شده نیاز به پرداخت وجه برای گرفتن خدمات ندارد.

۱۳وقتی برای گرفتن اقامت، زن خانواده به عنوان تقاضا کننده اصلی معرفی شده باشد در زمان بارداری برای شش ماه از پرداخت مالیات معاف خواهد‌ شد. همچنین اگر بخواهد از سازمان حمایت از مادران به مدت شش ماه حقوق دریافت می‌کند.

۱۴مهدکودک برای فرزندان شما رایگان و جز خدمات دولتی است.

۱۵آموزش زبان اسلواکی در پایه مبتدی و پیشرفته هم‌چنین رایگان در موسسات دولتی آموخته می شود.

۱۶تحصیل تا دانشگاه برای فرزندان تان در بهترین مدارس دولتی رایگان خواهد بود.

و اینکه تحصیل در دانشگاه به زبان خودشان یعنی اسلواکی رایگان است.

مراحل ثبت شرکت در اسلواکی

شهروندان ایالت های ملی قادر هستند شرکت هایی را در اسلواکی راه بیاندازند و ثبت کنند. یک نهاد شرکتی می شود به عنوان موسس شرکت در کشور نقش ایفا کند.

فرآیند راه اندازی شرکت در اسلواکی را می توانید به چهار مرحله تقسیم کنید که برخی از پشتیبانی های حرفه ای را در آنجا به دست بیاورید.

مرحله نخست

به آن مرحله آماده سازی می‌گویند و موارد زیر باید در آنجا رعایت شود:

۱نام شرکت را انتخاب می‌کنید

۲مالک شرکت ها را انتخاب می‌کنید

۳مدیر شرکت را انتخاب می‌کنید

۴یک آدرس معتبر برای شرکت انتخاب می‌کنید

مرحله دوم

شما بهتر است تعدادی از اسناد را جمع آوری کرده باشید تا به دفتر اسناد رسمی منتقل بشوند. این مرحله اولیه است. شما باید مدارک که این زیر بهش اشاره شده را تهیه کنید تا سردفتر آنها را تأیید کند:

۱اجازه اقامت شما یعنی کارت اقامت

۲اساسنامه شرکت تان

۳اثبات آدرس قانونی شرکت

۴مجوز پلیس از کشور خود باید آپوستیل شده باشد

۵فرم کامل شده ثبت شرکت در کشور مورد نظر

۶وقتی سردفتر تمام اسناد را امضا کرد، حال می شود برای مجوز کسب و کار اقدام لازم رل در پیش بگیرید

با داشتن مجوز، باید درخواست ثبت شرکت را به اداره ثبت شرکت ارسال می کنید. به مدارک زیر توجه کنید:

۱آیین نامه شرکت

۲گواهی مالکیت حداکثر سه شرکت

۳اثبات وجود نداشتن بدهی

۴کارت اقامت

۵ثبت آدرس شرکت

۶مجوز پلیس کشور

۷فرم ثبت شرکت

در مرحله آخر

پس از ثبت شرکت در اسلواکی، مدارک به دادگاه قانونی که برای تایید تشکیل شرکت است، فرستاده می‌شود.

به عنوان یک قاعده از پیش گذاشته شده، این روش 7 روز به طول می انجامد.

هنگامی که دادگاه تصمیم گرفت، شما یک شماره شناسایی مالیاتی می‌گیرید.

به این معنا که شرکت مستقر در اسلواکی شما کاملاً فعال شده باشد!

روند تشکیل شرکت کمی پیچیده به نظر می‌رسد.

هزینه های ممکن برای ثبت شرکت در اسلواکی

طبق نتایج به دست رسیده هزینه های مربوط به تشکیل یک شرکت در اسلواکی به صورت زیر است:

هزینه ثبت نام 150 یورو بوده و این هزینه باید قبل از ثبت در دادگاه ثبت در اسلواکی پرداخت شده باشد.

هزینه دفتر مجازی تقریباً 50 یورو در ماه تخمین زده می‌شود و شامل خدمات مختلفی از جمله آدرس در یک ساختمان اداری معتبر است.

حداقل سرمایه موجود: شرکت را می شود با واریز 2500 یورو در حساب بانکی محلی ثبت کرد.

ثبت یک شرکت جدید یا خرید یک شرکت از قبل تاسیس شده؟

واقعا نیازی به فکر کردن برای تاسیس یک شرکت جدید را ندارید. کاری که لازم است انجام دهید این است که، یک شرکت آماده یا یک شرکت قفسه ای خریداری کنید.

از ویژگی که یک شرکت قفسه ای دارد و اصلا هدف از تاسیس این شرکت فروش آن به مالک جدید است.

سرمایه ثبت شده و هیچ قبض پرداخت نشده و بدهی ندارد.

همچنین می شود شرکت را در هر زمان که مایل هستید، حتی یک روز بعد از خرید، مجدد به فروش برسانید.

می شود بلافاصله پس از اینکه به نام شما برگردانده شد، کار تجاری را با شرکت جدید خود آغاز کنید…

کمک های دولتی سرمایه گذاری

کمک‌های دولتی برای سرمایه گذاری یک چالش به نفع اسلواکی تلقی می‌شود. اسلواکی به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا بایستی از رعایت قوانین و مقررات اتحادیه اروپا اطمینان کسب کرده باشد. کمک‌های دولتی سرمایه‌گذاری به منطقه‌ای که سرمایه‌گذاری در آن انجام شود ربط پیدا می‌کند و کمیسیون اروپا مشخصا تعیین کرده که کدام منطقه ها باید کمک دریافت کنند و کدام مناطق به کمک نیاز ندارند. حتی میزان کمکی که هر یک از آن مناطق ممکن است دریافت کنند را هم مشخص کرده اند. برقراری ارتباط با یک منطقه خاص یکی از ویژگی‌های اساسی کمک‌های دولتی این کشور است و ارائه‌ی آن‌ها نه فقط برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی، بلکه برای خود اسلواکی نیز مفید واقع است.

پس بنابراین، چهار دسته پروژه‌ وجود دارد که می‌شود توسط کمک‌های دولتی سرمایه گذاری و حمایت بشوند:

تولید صنعتی•

مراکز نوآورانه •

مراکز خدمات•

گردشگری•

هر دسته از این ها دارای شرایط مشخصی هستند که برای اخذ کمک‌های دولتی سرمایه گذاری باید رعایت شده باشند. این کمک‌ها به طور کلی به شکل زیر است:

یارانه برای تحصیل مادی و معنوی •

تخفیف مالیات طبق درآمد•

کمک برای مشاغل نو •

انتقال اموال غیر منقول؛ یا مبادله اموال غیر منقول•

ارائه کمک‌های دولتی تحت نظر قانون اتحادیه اروپا است که چارچوب قانونی برای مقامات اسلواکی تشکیل داده.

چرا خیلی ها بعداز ثبت شرکت به اسلواکی مهاجرت می‌کنند؟

اسلواکی کشوری است که دارای چهار فصل است. این کشور تابستان‌های گرم، پاییز بارانی و زمستان‌ هایی طبیعتا سرد و یخبندان دارد. در منطقه کوهستانی شمال این کشور برف زیادی می‌بارد و دره‌های آن در تمام طول سال مه‌گرفته است.

جدا از این فعالیت‌های بخش کشاورزی درصد خوبی از اقتصاد اسلواکی را تامین می‌کنند. جو، سیب‌زمینی، و میوه از محصولات مهم این منطقه شمرده می‌شوند. مرزهای مشترک خاکی و آبی با دیگر کشورها و عضویت در شنگن و اتحادیه اروپا موجب شده ثبت شرکت در اسلواکی در زمینه‌های متنوع امکان‌پذیر باشد.

روابط فرهنگی و منافع اقتصادی مشترک با دیگر کشور‌های اروپایی و آسیایی سبب محکم شدن جایگاه این کشور و در نتیجه رشد ثبت شرکت‌های تجاری شده است.

توجه کنید که ثبت شرکت در اسلواکی حداقل چهار هفته کاری زمان می برد. کوتاه یا طولانی بودن این بازه به مدت زمانی است که برای تایید مدارک ارائه‌شده طی می‌شود. باید گفت که پرداخت مبلغ اضافی تاثیری در سریع‌تر طی شدن این پروسه قانونی و کم کردن مدت زمان ثبت شرکت در اسلواکی نخواهد داشت.

کار کردن در اسلواکی با اقامت موقت

از این دیدگاه، یک اقامت موقت برای یک هدف معتبر باید باشد. اگر قصد دارید فعالیت متفاوتی با کارت اقامت خودتان انجام بدهید، باید برای اقامت موقت دوباره اقدام کرده باشید. البته در مورد این قانون استثنایی نیز اعمال خواهد شد: اگر به دلیل مطالعه و تحقیق یک اقامت موقت داشته اید، مجاز به انجام کار هستید و مشکلی نیست کارت اقامت  جدایی برای تجارت هم بگیرید.

کار کردن در اسلواکی با اقامت دائم

طبق قانون صدور مجوز تجارت ، شخصی به عنوان تبعه خارجی با اقامت دائم در اسلواکی دیگر یک شهروند اسلواکی به حساب می‌آید. این به این معنا است که در صورت گرفتن اقامت دائم در اسلواکی ، شما می‌توانید تجارت خود را ثبت کنید.

تجارت به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا

بر طبق قانون صدور مجوز تجارت، یک شهروند اتحادیه در صورت ثبت نام دائمی خود در اسلواکی، یک بومی اسلواکی است. پس به راحتی می‌تواند درآنجا کار کند.

کار کردن بدون مجوز اقامت

اگر شما اصلا مجوز اقامتی در اسلواکی ندارید، پس از اخذ مجوز کار، باید برای اخذ مجوز اقامت موقت درخواست بدهید. شما باید مجوز کار خود را همراه با درخواست اقامت موقت ارسال بکنید.

در ادامه به پاسخ به سوال های رایج شما می‌پردازیم.***

آیا با ثبت شرکت در یکی از شهرهای اسلواکی می‌توان تابعیت آن کشور را هم دریافت کرد؟

_بله می‌شود. یکی از راه‌های گرفتن اقامت اسلواکی برای شما ثبت شرکت در این کشور می باشد.

به طور کلیثبت شرکت در کشور اسلواکی چقدر طول خواهدکشید؟

_حداقل چهار هفته کاری می‌کشد.

تاسیس شرکت در ‌کشور اسلواکی چه مزیت‌های مهمی برایمان دارد؟

_دولت اسلواکی حمایت زیادی از کسب‌وکارهای شما می‌کند. این کشور اقتصاد باثباتی دارد و امکان تجارت آزاد بین‌المللی مهم‌ترین دلیل ثبت شرکت در این نقطه از اروپا است.

چه نوع شرکت‌هایی می‌شود تاسیس کرد؟

_پیش تر گفتیم که در قوانین اسلواکی، چهار نوع کمپانی تجاری قابل تعریف است: شرکت‌ سهامی عام، سهامی خاص، با مسئولیت محدود و تضامنی…

حداقل سرمایه برای ثبت یک شرکت در اسلواکی؟

_حداقل سرمایه اولیه پنج هزار یورو است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلواکی؟

_کپی مدارک شناسایی تمامی اعضا؛ اساسنامه شرکت، فرم درخواست تاسیس کمپانی و گواهی بانکی سپرده سرمایه  از جمله مهم‌ترین مدارک ثبت  یک شرکت در اسلواکی نام برده شده است.

تاسیس شرکت در اسلواکی چقدر هزینه دارد؟

_ باز هم اشاره می‌کنیم این هزینه‌ها به نوع کمپانی، سرمایه اولیه و تعداد شریک هایتان بستگی دارد. گرچه می‌توانید از وام بانکی هم استفاده‌ کنید.

ثبت شرکت در براتیسلاوا چگونه‌ است؟

_نحوه ثبت شرکت در تمام مناطق این کشور یکسان است. برای این کار در پایتخت آنجا براتیسلاوا هم فقط نوع کمپانی خود را انتخاب می‌کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه می دهید.

آیا ممکن است بتوانیم به صورت آنلاین شرکتی در اسلواکی ثبت کنیم؟

_ خوشبختانه بله، تمام این پروسه ثبت شرکت در اسلواکی می‌شود به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری شما هم ثبت شود و مزییت حائز اهمیتی است.

$$ افتتاح حساب در کشورهایی مثل پرتغال و اتریش برای کسانی که کارت اقامت اسلواکی دارند بسیار آسان تر می‌شود و تقاضا کننده ها قادراند در این کشور برای شرکت خود، اقدام به افتتاح حساب هم انجام دهند.

کلام آخر؛ با ثبت شرکت خود در اسلواکی علاوه بر اخذ اقامت اسلواکی، اقامت اروپا را هم به راحتی می‌توانید بگیرید. از حائز اهمیت ترین مزایای که این روش دارد این است که شما امکان زندگی، کار و اشتغال و تحصیل در دیگر کشورهای حوزه شینگن را دریافت می‌کنید. بنابراین اجباری به زندگی فقط در اسلواکی نیست و می‌توانید جاهای دیگر هم سکونت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها