کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است که استاندارد بالا و کیفیت بالای زندگی در انجا خیلی از افراد را وسوسه به مهاجرت میکند. موقعیت جغرافیایی این کشور که در قلب اروپای مرکزی قرار دارد که پایتخت ان شهر وین است و از سمت شمال با کشور آلمان و جمهوری چک، از سمت شرق با کشور اسلواکی، از سمت جنوب با کشور ایتالیا و اسلوونی و همچنین از سمت غرب با کشور سوئیس همسایه می باشد، باعث شده خیلی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی توجهی ویژه به سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند یکی از راه های مهاجرت به کشور اتریش اقدام به سرمایه گذاری در کشور اتریش است و یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور اتریش که باعث گرفتن مجوز کار و اقامت در اتحادیه اروپا میشود، ثبت شرکت در کشور اتریش است. شما با ثبت شرکت خود در این کشور می توانید از تمام تسهیلات این کشور اعم از افتتاح حساب در کشور اتریش، دریافت وام از بانک های این کشور و خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوید. اگر برای ثبت شرکت خود در کشور اتریش نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و با ما همراه باشید.

قوانین ثبت شرکت در کشور اتریش:

شما به عنوان یک فرد ایرانی که متقاضی خارجی محسوب می شوید کاملا این امکان را دارید که بتوانید شرکت خود را بدون نیاز به هیچگونه شریک اتریشی (برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی) به ثبت برسانید یا می توانید یک شرکت از قبل به ثبت رسیده را خریداری کنید. برای ثبت شرکت و استفاده از مزایای بی شمار این روش باید در کشور مبدا هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید، از لحاظ سنی باید بالای ۱۸ سال باشید و از حداقل سرمایه ی لازم برای راه اندازی شرکت بهره مند باشید.

از جمله مزایایی که با ثبت شرکت خود در اتریش می توانید به ان دست یابید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-افتتاح حساب در بانک های اتریش

-دریافت وام از بانک های اتریش

-استفاده از خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان

-اخذ اقامت کشور اتریش به مدت یکسال که قابل تمدید می باشد.

-تحصیل رایگان کلیه ی اعضای خانواده.

اخذ اقامت کشور اتریش از طریق ثبت شرکت:

اقامت در هر کشوری می تواند چند تعریف مختلف داشته باشد، منظور شما از اقامت چیست؟ ایا به اقامت بلند مدت، کوتاه مدت یا دائمی فکر میکنید؟

منظور ما از اخذ اقامت در این کشور، اقامت دائم است.

باید بدانید با ثبت شرکت در ای کشور اتریش، شما نمی توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

شما برای اخذ اقامت دائم پس از ثبت شرکت باید به عنوان یک نیروی کار در شرکت استخدام شوید و از حداقل ها برای کار در شرکت هم برخوردار باشید. برای مثال باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید یا مدرک دیپلم، 

کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارائه دهید یا سن مناسبی داشته باشید و از سابقه ی کاری مرتبطی برخوردار باشید تا بتوانید امتیازات لازم را دریافت کنید.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که متقاضی می تواند همزمان برای تمام اعضای خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزا دهد.

پس از ثبت شرکت در این کشور، اگر پس از یک سال شرکت تجاری شما همچنان فعال باشد می توانید برای تمدید ویزا اقدام کنید و پس از ۵ سال فعالیت و پرداخت مالیات به صورت مستمر می توانید درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهید. سپس پس از دریافت کارت اقامت خود و گذشت ۵ سال از ان تاریخ شما می توانید برای دریافت پاسپورت اتریشی اقدام کنید و به شهروندی این کشور بپیوندید.

البته باید به این نکته توجه داشت که داشتن دانش کافی زبان آلمانی و همین طور قبولی در ازمون شهروندی و نداشتن سابقه کیفری از شروط لازم برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور است.

انواع شرکت ها در اتریش:

اگر شما قصد ثبت یک شرکت در کشور اتریش را داشته باشید ابتدا باید به صورت دقیق بررسی نمایید که قصد دارید چه نوع شرکتی را به ثبت برسانید زیرا شرایط برای ثبت انواع شرکت‌ها در کشور اتریش متفاوت بوده.

انواع شرکت‌ها در اتریش به تفکیک به صورت زیر می باشد:

شرکت هایی با مسئولیت محدود (Gesellschaft mit Beschrankter haftungb)

شرکت با قوانین اروپا (Societas europra )

شرکت سهامی عام (Aktien Gesellschaft)

شرکت با مشارکت محدود (KG)

شرکت با مشارکت عمومی (OG)

شرکت با مشارکت غیرفعال (STG)

شرکت از نوع مشارکت مدنی (GesnbR)

که در ادامه به توضیحی کوتاه بر انواع شرکت‌ها می پردازیم.

۱-شرکت ها با مسئولیت محدود در کشور اتریش:

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت از طریق این روش ۳۵۰۰۰ یورو می باشد که در زمان ثبت شرکت باید نصف این مبلغ را وارد حساب شرکت کنید.

یک نکته حائز اهمیت در این مورد این است که اشخاص سهامدار نباید سهامی کمتر از ۷۰۰۰ یورو داشته باشند.

شما برای ثبت شرکت خود باید اطلاعاتی از قبیل آدرس شرکت خود، هدف تان از سرمایه گذاری و سهام هر یک از افراد برای ثبت شرکت باید مشخص باشد.

۲-شرکت سهامی کشور اتریش:

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت از طریق این نوع سرمایه گذاری باید ۷۰۰۰۰ یورو می باشد که شما به عنوان متقاضی ثبت شرکت باید دارا بودن این میزان از سرمایه را مشخص نمایید.

در این روش نظارت‌ های ویژه ای برای شرکت شما نیاز است و به صورت سالیانه باید گزارش های مالی خود را ارائه دهید.

۳-شرکت عمومی:

این نوع از شرکت‌ ها تا حد زیادی مشابه شرکت تضامنی در ایران هستند و برای تاسیس این نوع از شرکت، شما نیازمند حداقل دو نفر شخص حقیقی یا حقوقی هستید. تمامی اعضای شرکت در این نوع از شرکت‌ ها مسئولیت کامل دارند و به عنوان شریک محسوب می شوند ولی در عین حال باید یکی از شرکا در زمینه ی فعالیت شرکت، فعالیت تخصصی داشته باشد.

برای این نوع از شرکت ها، حداقل سرمایه‌ ای مشخص نگردیده است.

۴-شرکت با مشارکت محدود:

این نوع از شرکت ها هم مانند شرکت با مشارکت عمومی است که توضیح دادیم. در این نوع از شرکت ها هم به حداقل ۲ شریک نیاز داریم که یکی از ان ها باید به عنوان شخص اصلی، تمامی مسئولیت های مربوط به مدیریت را قبول نماید. در شرکت های با مشارکت محدود تمامی اعضا مسئولیت کامل را دارا می باشند.

۵-شرکت با مشارکت غیرفعال:

در این نوع از شرکت ها، یک نفر مسئولیت تمامی امور شرکت را قبول کرده و مسئولیت تام شرکت را عهده دار می باشد. مابقی شرکا مسئولیتی در باب مدیریت ندارند و به اصطلاح شرکای ساکت نامیده می شوند.

۶-شرکت از نوع مشارکت مدنی:

این نوع از شرکت ها یک شرکت حقوقی رسمی نیست و برای افرادی مناسب است که قصد دارند پروژه هایی را در مدت زمان محدودی انجام دهند. از لحاظ ثبت و راه اندازی، راحت ترین و بی دردسر ترین نوع شرکت است.

حداقل سرمایه اولیه و هزینه ثبت شرکت در اتریش:

سرمایه گذاران خارجی که تمایل دارند در کشور اتریش شرکتی را به ثبت برسانند و در این کشور سرمایه گذاری کنند باید برای این کار یک سری هزینه های اولیه را در نظر داشته باشند.

هزینه ی راه اندازی و ثبت شرکت برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند و اقامت اتحادیه را ندارند بین ۳ الی ۴ هزار یورو می باشد. یک سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی شرکت تجاری خود به یک سرمایه اولیه که حداقل ۳۵۰۰۰ یورو می باشد نیاز دارد. ممکن است با توجه به نوع شرکت شما این هزینه نیز متفاوت باشد. برای راه اندازی شرکت خود باید به دیگر هزینه‌ها از قبیل اجاره یک واحد تجاری، هزینه ی اب و برق، هزینه ی تهیه طرح های تجاری، وکیل مهاجرتی، کارهای مربوط به حسابداری شرکت و غیره در حدود ۱۴۰۰۰ یورو محاسبه می شود. باید توجه داشت که نیمی از سرمایه ی سرمایه گذار باید در حسابش در کشور مبدا و یا حساب شخصی اش در کشور اتریش باشد و نیم دیگر ان باید به حساب شرکت در اتریش واریز شود.

مالیات شرکت ها در اتریش:

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای مهاجرت کاری و زندگی در یک کشور اروپایی باید در نظر داشته باشید، نرخ مالیات بر درامد و سرمایه در کشور مقصد است. از مهم‌ترین منابع هر دولت، مالیات بر درامد، مالیات بر شرکت‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر کالاها و خدماتی است که ان کشور ارائه می دهد.

نرخ مالیات در کشور اتریش برای شرکت ها یک نرخ ثابت است که ۲۵ درصد تعیین شده است. این ۲۵ درصد که هزینه های تجاری (اعم از دستمزد و حقوق، استهلاک، هزینه های اداری، نگهداری و تعمیرات شرکت، سود و بدهی های شرکت و انواع جریمه ها را شامل می شود) از ان کسر میگردد و بر روی سود یک شرکت اثر می گذارد. کشور اتریش که دارای یک سیستم مدرن مالیاتی است، تنها مالیات بر شرکت ها وجود دارد. این مالیات باید توسط اشخاص حقوقی مشخص شود. این مالیات که بر مبنای اعلام مالیات فردی ارزیابی و بررسی می شود که باید تا تاریخ ۳۰ اوریل (به صورت نسخه ی کاغذی)، ۳۰ ژوئن (به صورت نسخه ی الکترونیکی)، ۳۰ سپتامبر، در مورد حقوق و دستمزد سال بعد پرداخت شود.

نرخ ۲۵ درصدی مالیات در کشور اتریش باعث شده است تا این کشور به یکی از پر متقاضی ترین کشور ها جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت توسط افراد خارجی و داخلی تبدیل گردد. برخی دیگر از مالیات ها از قبیل مالیات تجاری و مالیات بر ثروت است که در یک سری از کشورها اعمال می شوند ولی در کشور اتریش خیر. اتریش در امر جذب سرمایه گذار و کاهش دادن مالیات عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

ریسک های ثبت شرکت در اتریش:

برای انجام هر گونه سرمایه گذاری در کشور مقصد ابتدا شما باید تمامی ریسک ها را شناسایی کنید که دچار ضرر نشوید. در مورد ثبت شرکت در یک کشور ثروتمند اروپایی باید به چند نکته توجه داشت. ابتدا شما باید بدانید نرخ مصادره اموال در کشور مقصد مورد نظر شما چگونه است. نرخ مصادره اموال در کشور اتریش همواره در پایین‌ ترین نرخ خود در بین مابقی کشورهای اروپایی یعنی عدد ۱ قرار داشته است و همواره این نرخ ثابت و بدون تغییر بوده است. این عدد نشان دهنده ی امنیت بالای این کشور جهت سرمایه گذاری است. دو مورد دیگر از ریسک هایی که باید به ان دقت کرد شرایط عمومی کشور اتریش مانند شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است مورد دیگر شرایط محیطی کشور جهت راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار تازه است که در هر مورد کشور اتریش جز پایین ترین نرخ های ریسک نه تنها بین کشور های اروپایی بلکه تمام کشور های دنیا قرار می گیرید.

مزایای ثبت شرکت در کشور اتریش:

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اتریش باید تمام جنبه های مثبت و منفی ان را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید تصمیم منطقی بگیرید که در ادامه برای شما منفعت داشته باشد. ثبت شرکت در کشور اتریش مزایای زیادی را برای شما به ارمغان خواهد اورد که در ادامه به ان ها می پردازیم.

۱-شما مالک تمام شرکت هستید و نیاز به هیچگونه شریک اتریشی ندارید.

۲-به راحتی می توانید در حوزه شینگن رفت و امد کنید و از اقامت بلند مدت خود لذت ببرید.

۳-با ثبت شرکت از سمت شما به تمام اعضای خانواده تان اجازه ی تحصیل رایگان و کار تمام وقت داده می شود.

۴-مالیات کمی را باید بپردازید.

۵-از تمام خدمات درمانی به صورت رایگان بهره مند می شوید و می توانید به صورت بین المللی اقدام به ایجاد حساب بانکی بکنید.

۶-می توانید از بانک های اتریش وام با بهره بسیار پایین دریافت کنید.

۷-تمام اعضای خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال شما می توانند ویزا دریافت کنند.

۸-اقتصاد پایدار و نظام سیاسی قوی

۹-سیستم حقوقی قابل اعتماد

۱۰-ایجاد یک کسب و کار سودده در یک کشور امن جهت سرمایه گذاری

۱۱-همکاری بین تجارت و علم

۱۲-هزینه های بسیار مناسب نیروی کار

۱۳-دولت پیشرفته و کارامد

۱۴-دریافت حقوق از سمت دولت به واسطه ثبت شرکت برای فرزندان شما.

۱۵-پایین بودن نرخ فساد در سیستم اداری کشور اتریش

۱۶-روابط بین المللی بسیار خوب با سایر کشورها.

وکیل ثبت شرکت در اتریش:

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور اتریش نیازمند اگاهی کافی از قوانین کشور اتریش است. شما برای ثبت شرکت خود نیازمند یک طرح تجاری هستید که دولت اتریش ان را تایید کند تا بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید. برای این کار باید به تمامی قوانین حقوقی، ثبت شرکت و درخواست اقامت و تابعیت اگاهی کامل داشته باشید. گاها به دلیل نااگاهی، شما متحمل ضررهای زیادی می شوید که با داشتن یک وکیل مجرب و اشنا به قوانین می توانید از ان جلوگیری کنید. وکیل اشنا به قوانین شما را در این مسیر همراهی می کند و تلاش می کند تا با خیال اسوده در این مسیر گام بردارید.

مراحل ثبت شرکت در اتریش:

در ابتدا باید به دو اصل مهم توجه کنید که سن شما برای ثبت شرکت در کشور اتریش باید بالای ۱۸ سال باشد و سابقه کیفری نداشته باشید.

در ادامه به مراحل ثبت شرکت می پردازیم:

۱-نوع شرکت شما باید به صورت دقیق برای دولت مشخص باشد.

۲-محل و ادرس شرکت خود را باید به صورت مشخص بیان کنید.

۳-اطلاعات فردی مالک شرکت اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت، تاریخ تولد، محل تولد و شماره تلفن کشور اتریش

۴-انتخاب نام مناسب برای شرکت خود

۵-تهیه اساسنامه برای شرکت

۶-افتتاح حساب بانکی در کشور اتریش

۷-ثبت شرکت خود

۸-پرداخت هزینه های شرکت.

خصوصیات طرح تجاری برای تاسیس شرکت در اتریش:

برای ثبت شرکت خود در کشور اتریش شما نیاز به یک طرح تجاری یا Business Plan دارید تا بتوانید علاوه بر توجه به اقتصاد کشور اتریش، شرکتی پایدار و منسجم داشته باشید. برای این کار باید دقت کافی را به خرج دهید زیرا طرح تجاری نشان دهنده قصد و عملکرد شما از یک شرکت است که باید به نفع دولت اتریش باشد. این طرح باید از قابلیت بالایی در جهت گسترش و توسعه اقتصاد کشور اتریش برخوردار باشد تا بتواند نظر هیئت دولت را جلب کند و بتواند مجوزهای لازم برای ثبت شرکت را کسب کند. این طرح تجاری باید شامل طراحی های نواور و سودده و همچنین مورد نیاز اقتصاد کشور اتریش باشد. اگر طرح تجاری شما شرایط لازم را دارا باشد توسط دولت اتریش تایید خواهد شد و ان وقت می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

سئوالات متداول در خصوص قوانین اتریش برای ثبت شرکت:

  1. ایا ثبت شرکت در اتریش منجر به اقامت دائم اتریش می شود؟

در هیچ کشوری شما نمی توانید با ثبت شرکت اقامت دائم ان کشور را دریافت کنید بلکه به شما یک اقامت یک ساله داده می شود که پس از فعال بودن شرکت پس از یک سال، اقامت شما تمدید شده و در نهایت پس از ۵ سال زندگی در کشور اتریش و پرداخت مالیات، شما می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید.

شما به یک سرمایه اولیه در حدود حداقل ۳۵۰۰۰ یورو نیاز دارید تا بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید. این هزینه جدا از هزینه های اجاره محل شرکت، مالیات، پرداخت جریمه، پرداخت حقوق و دستمزد و غیره است.

نرخ مصادره اموال در کشور اتریش در پایین ترین حالت ممکن یعنی عدد ۱ است. این عدد بین ۱ تا ۷ هست که هرچه به عدد ۷ نزدیک تر باشد یعنی ان کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

ابتدا باید حداقل های لازم برای این کار از جمله سن مناسب (بالای ۱۸ سال) و نداشتن سابقه کیفری در کشور مبدا را داشته باشید و سپس درخواست خود را از طریق شهرداری محلی که می خواهید شرکت خود را ثبت کنید، مطرح نمایید.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها