تحصیل رایگان اتریش برای بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارند از بهترین موقعیت‌هایی است که می‌تواند این افراد را به خواسته هایشان برساند. در اتریش تعدادی از دانشگاه‌های جهان جای گرفته‌اند که از مجموعه استانداردهای مشترک اتحادیه اروپا در سیستم آموزشی پیروی می‌کنند.

در حال حاضر با توجه به روند رو به افزایش هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، دانشگاه هایی در اتریش با بورس تحصیلی و وام های تحصیلی پذیرای دانشجویان از کشورهای مختلف و رشته های تحصیلی متنوع هستند تا به این ترتیب تحصیل رایگان در اتریش برای اغلب داوطلبان به سهولت فراهم شود.

چند نوع بورسیه برای تحصیل رایگان در اتریش به دانشجویان اعطا می‌شود؟

برای تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف می‌توانید از  بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید. این بورسیه‌ها شامل موارد زیر هستند:

شرایط تحصیل رایگان اتریش

تحصیل در اتریش می‌تواند رایگان باشد؛ اما به شرطی که بر زبان آلمانی تسلط داشته باشید و بتوانید هزینه های زندگی روزمره خود را که مبلغی حدود 1000 تا 1200 یورو برآورد شده است تأمین کنید. همچنین مهم‌ترین نکته این است که شرایط اتریش مانند شرایط تحصیل در ایتالیا نیست که به دانشجویان اجازه ‌دهد بدون دانستن زبان ایتالیایی به کشور وارد شوند و از تحصیل در این کشور اروپایی برخوردار شوند.

در این کشور، به دستیابی به مهارت‌های زبان آلمانی توجه ویژه داشته شده است؛ زیرا این مهارت اساسی برای بهره‌مندی از امتیازهای تحصیل ارزان یا حتی رایگان در خارج از کشور می‌باشد. زیرا درس‌های تحصیلی به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. بنابراین، تلاش در بهبود و تقویت این مهارت حیاتی است.

همچنین، به معدل تحصیلی خود توجه کنید و تلاش کنید آن را به حداکثر برسانید. این موضوع پس از بررسی رزومه شما، به عنوان یک امتیاز مثبت در پروسه تحصیل در اتریش محسوب خواهد شد و احتمالاً شانس شما را برای دستیابی به تحصیل رایگان افزایش خواهد داد.

شرایط تحصیل رایگان اتریش

دانشجویان کدام مقاطع می توانند از بورسیه های تحصیل رایگان در اتریش برخوردار شوند؟

خبر خوب این است که در هر مقطع تحصیلی شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل رایگان در اتریش بهره‌مند شوید. در ادامه به توضیح مختصر دریافت بورسیه در هر یک از مقاطع تحصیلی مختلف پرداخته‌ایم.

تحصیل رایگان در مدارس اتریش

در مدارس اتریش امکان تحصیل رایگان وجود دارد؛ اما مستلزم داشتن اقامت والدین است؛ یعنی هر دو یا یکی از والدین شما باید اقامت این کشور را داشته باشند تا شما بتوانید امتیاز تحصیل رایگان در مدارس اتریش را به دست بیاورید. در غیر این صورت مدارس شبانه‌روزی اتریش با پرداخت شهریه و سایر هزینه‌های متفرقه میزبان شما خواهند بود.

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید نگران شانس پایین دریافت بورسیه نباشید. هرچند تعداد بورسیه‌های تحصیلی برای داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش زیاد نیست، اما هنوز هم می‌توان برای پیدا کردن برنامه بورسیه مناسب کارشناسی در اتریش امیدوار بود. داوطلبان ایرانی می‌توانند از بورسیه‌ بین‌المللی بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش و یا بورسیه ارنست ماخ برای تحصیل در مقطع کارشناسی استفاده کنند.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی‌ارشد

دریافت بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد آسان‌تر از مقطع کارشناسی است چرا که در اتریش فرصت‌های بورسیه برای این مقطع بیشتر است. برای این مقطع نیز داوطلبان علاوه بر بورسیه ارنست ماخ و بورسیه‌های دولتی اتریش می‌توانند از بورسیه دانشگاه کلانگفورت نیز بهره مند شوند. بورسیه دانشگاه کلانگفورت به صورت فول فاند نیست و این دانشگاه برای دانشجویان برای تحصیل در دوره دو‌ساله مقطع کارشناسی‌ارشد، ماهانه ۳۰۰ یورو می‌پردازد.

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع دکترا

بهترین موقعیت تحصیل در اتریش در بین مقاطع مختلف مربوط به مقطع دکتری است. این کشور برای دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا برخی از رشته‌ها حقوق و مزایایی می‌پردازد. در این حالت دانشجویان دکترا می‌توانند در قالب قرارداد کاری با دانشگاه، در بخش تحقیق و آزمایشگاه یا امور اداری مشغول به کار شوند و به صورت ماهانه حقوق دریافت کنند. علاوه بر این داوطلبان تحصیل دکتری در اتریش می‌توانند از فرصت‌های بورسیه فراوان اتریش بهره‌مند شوند:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در اتریش

شما برای دریافت پذیرش خود باید حتماً لیست مدارکی که دارید را تکمیل کنید. از ارائه مدارک جعلی یا ناقص خودداری کنید تا با ریجکت شدن ویزای خود از سوی سفارت اتریش مواجهه نشوید. این مدارک عبارت‌اند از:

تحصیل رایگان اتریش

هزینه‌های زندگی در اتریش

در اتریش دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه‌های بالا برای شهریه خود نیستند؛ اما چنین حرفی هرگز به این معنی نیست که هزینه‌های کل زندگی شما رایگان خواهد بود. دانشجویان علاوه بر زندگی تحصیلی خود دارای زندگی اجتماعی نیز هستند و باید در مورد سایر هزینه‌های خود در این کشور برنامه‌ریزی کنند.

هزینه‌های مسکن، غذا، حمل و نقل، دارو و… بر عهده دانشجو است. به طور میانگین این میزان حدود 1000 تا 1200 یورو در ماه تخمین زده شده است.

نتیجه گیری

در اینجا به انواع ویزاهایی که به دانشجویان اتریش اعطا می‌شود و سپس به تحصیل رایگان مقاطع مختلف تحصیلی در اتریش پرداخته‌ایم. اما لازم است پیش از اقدام برای ویزای تحصیلی اتریش از شرایط آن و پذیرش رشته‌های مختلف برای مقاطع مختلف مانند تحصیل موسیقی در اتریش و یا رشته‌های پزشکی به طور مجزا نیز اطلاعاتی را کسب کنید، برای این منظور می‌توانید به مقالات قبلی ما در خصوص تحصیل رایگان در اتریش مراجعه کنید. اگر مایل هستید در خصوص اخذ بورسیه‌های تحصیلی برای کانادا، ایتالیا، آلمان دبی، ایتالیا، رومانی و اسلواکی نیز بیشتر بدانید، در مقالات بعدی همراه ما باشید.

گروه اپلای 118، می‌تواند هم برای افرادی که دارای مدرک دیپلم پیش دانشگاهی ایرانی هستند، فرصت پذیرش از دانشگاه‌های اتریش را فراهم کند و هم در برخی مواقع، حتی امکان پذیرش تحصیل بدون مدرک زبان را برای افراد ایرانی از دانشگاه‌های اتریش فراهم کند. همچنین، می‌تواند برای تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد و سراسری ایران، راه‌هایی را برای پذیرش از دانشگاه‌های اتریش تسهیل کرده و خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور را به آنها ارائه دهد.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها