ویزای توریستی یونان یکی از پرکاربردترین ویزاهای گردشگری در اروپا می‌باشد که برای سفر به این کشور فوق‌العاده زیبا و تاریخی لازم است. یونان با فرهنگ غنی، مناظر طبیعی زیبا، سواحل دلنشین و آثار باستانی با ارزش، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. ویزای توریستی یونان به افراد اجازه می‌دهد تا به مدت محدودی در این کشور اقامت کنند و از تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از فرهنگ، تاریخ و طبیعت یونان لذت ببرند.

یونان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده و دارای صدها جزیره در سراسر دریای اژه و ایونی است. یونان مهد تمدن غرب نیز شناخته می شود. پایتخت کشور یونان آتن نام دارد که مکان های شگفت انگیزی مانند ارگ آکروپولیس و معبد پارتنون را دارد.

شما با سفر به کشور یونان می توانید جاذبه های بسیار زیبایی از این کشور را مشاهده کنید. البته برای اینکه بتوانید به یونان سفر کنید نیاز به دریافت ویزای توریستی یونان دارید. به دلیل اینکه کشور یونان عضو کشورهای شینگن است برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن داشته باشید. ویزای شینگن یونان به شما اجازه می دهد تا در یک بازه 6 ماهه حداکثر تا 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

در این مقاله، ما به بررسی نحوه‌ی اخذ ویزای توریستی یونان، الزامات مورد نیاز، مراحل درخواست و دیگر مسائل مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی یونان

همانطور که گفتیم برای سفر به یونان زیبا و تاریخی نیاز به ویزای توریستی یونان دارید و برای اقدام به درخواست ویزای توریستی یونان مدارکی جهت احراز هویت و شناسایی فرد لازم است. از جمله این مدارک می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

مدارکی که در بالا اشاره شد برای اخذ ویزای توریستی کشور یونان الزامی است و در صورت نقص این مدارک ویزای شما ریجکت خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی یونان

مراحل اخذ ویزای توریستی یونان

بعد از اینکه از کامل بودن تمامی مدارک خود مطمئن شدید باید مراحل دریافت ویزای گردشگری یونان را پشت سر بگذارید. ما قدم به قدم در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد، پس در ادامه ما را همراهی کنید.

تعیین نوع ویزا

اولین قدم برای دریافت ویزای توریستی یونان این است که هدف از سفر خود را مشخص کنید و براساس همان هدف نوع ویزای خود را تعیین نمایید. مثلا هدف شما از سفر به کشور یونان گردش و مسافرت است پس باید بر اساس این هدف اقدام به اخذ ویزای توریستی کنید.

ارائه مدارک مورد نیاز

در قدم بعدی باید تمامی مدارکی که در بالا لیست کردیم را جمع آوری کرده و به سفارت مورد نظر ارائه دهید. ارائه برنامه سفر به صورت دقیق و صورتحساب های بانکی یکی از ضروری ترین مدارکی است که حتما باید ارائه شود.

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما به همراه بیمه مسافرتی

در این مرحله حتما باید برای دریافت ویزای توریستی، رزرو بلیط هواپیمای رفت و برگشت و همچنین بیمه مسافرتی که هزینه های پزشکی را در طول اقامت شما پوشش می دهد را ارائه دهید.

احراز هویت شخص متقاضی

در این مرحله یک سری اقدامات مانند انگشت نگاری و تصویر شما در صورتی که تا 5 سال گذشته وارد مناطق شینگن نشده باشید برای احراز هویت انجام می شود.

تعیین نوبت مصاحبه

پس از اینکه مراحل احراز هویت و رسیدگی به مدارک را با موفقیت پشت سر بگذارید، نوبت مصاحبه ای برای شما مشخص می شود تا در آن در مورد برنامه های سفر خود توضیح بدهید. دقت داشته باشید که تا زمان تایید درخواست، باید صبور باشید چرا که رسیدگی به درخواست شما چندین هفته طول خواهد کشید.

تایید درخواست ویزا

چنانچه شما تمامی مراحل بالا را با موفقیت پشت سر بگذارید، ویزای شما تایید شده و در پاسپورت تان درج خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که شرایط اخذ ویزای توریستی یونان همیشه ثابت نیست و امکان دارد طی سال های آینده به این شرایط افزوده یا کاسته شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی یونان

شرایط اخذ ویزای توریستی یونان

افرادی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شینگن هستند بدون اینکه ویزای توریستی یونان را دریافت کنند می توانند به این کشور سفر کنند. اما همانطور که گفته شد اتباع کشورهای دیگر حتما باید قبل از سفر به یونان اقدام به دریافت ویزای گردشگری آن کنند. این افراد به شرح زیر می باشند:

شرایط اخذ ویزای توریستی بر اساس شغل

شما می توانید از طریق سفارت یونان اقدام به دریافت ویزای توریستی این کشور کنید. اعتبار این ویزا بین 3 تا 6 ماه است. علاوه بر مدارکی که در بالا ذکر کردیم برای اینکه ثابت کنید شرایط دریافت ویزای توریستی یونان را براساس وضعیت شغلی خود دارید باید حتما مدارکی را به کنسولگری یونان ارائه دهید. این مدارک براساس وضعیت شغلی شما به شرح زیر می باشد:

درصورت اشتغال به کار

خود اشتغالی

دانش آموز یا دانشجو

در زمان بازنشسته بودن

شرایط اخذ ویزای توریستی بر اساس شغل

مدت زمان رسیدگی به ویزای توریستی یونان

معمولا از زمانی که شما درخواست خود را ثبت می کنید تا زمانی که ویزای گردشگری یونان را دریافت می کنید مراحلی طی می شود که سفارت مربوطه در این مراحل تمامی مدارک شما را بررسی می کند. این بررسی حدودا 2 هفته زمان خواهد برد.

در برخی مواقع مانند ارائه مدارک اضافی توسط فرد متقاضی, این مدت طولانی تر می شود و از 30 تا 60 روز زمان می برد. پیشنهاد می شود حداقل 3 ماه قبل از سفر اقدام به دریافت ویزای توریستی یونان کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی یونان

مقدار هزینه های پرداختی برای دریافت ویزای توریستی یونان به سن افراد بستگی دارد. این هزینه برای کودکان زیر 6 سال اعمال نمی شود و رایگان خواهد بود اما برای سنین دیگر اعمال می شود و بسته به مدت زمان اقامت آنها متغیر خواهد بود. همچنین هزینه‌های اخذ ویزای توریستی یونان ممکن است بسته به ملیت شما و دلایل سفر متفاوت باشد. اما به طور کلی، هزینه‌هایی که معمولاً باید بپردازید شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هزینه درخواست ویزا: این هزینه معمولاً برای پرداختن به خدمات سفارت یا مراکز ویزایی مرتبط با اخذ ویزا پرداخت می‌شود. مبلغ این هزینه ممکن است متغیر باشد.
  2. موارد پرداخت شده به سفارت یا مرکز ویزا: بعضی از کشورها ممکن است هزینه‌های اضافی برای خدمات ویژه مانند اخذ وقت ویژه یا خدمات تسریع‌دهی را ارائه کنند که می‌تواند هزینه کل را افزایش دهد.
  3. هزینه‌های پزشکی و بیمه مسافرتی: برخی از کشورها ممکن است از شما بخواهند تا بیمه مسافرتی داشته باشید که می‌تواند یک هزینه اضافی باشد.
  4. هزینه‌ مربوط به مدارک مورد نیاز: بسته به نوع ویزا و شرایط ویژه، شما ممکن است نیاز به تهیه مدارک مانند عکس پرسنلی، بیمه مسافرتی و .. داشته باشید که می‌تواند هزینه‌های اضافی به هزینه کل اضافه کند.

تمکن مالی برای دریافت ویزای توریستی یونان

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی شما یکی از موارد بسیار ضروری است که سفارت یونان از شما هنگام درخواست ویزای توریستی طلب می کند. این مدرک می تواند ثابت کند که شما می توانید از پس تمامی هزینه های سفر و اقامت خود در یونان بربیایید. تمامی اتباع خارجی باید حداقل دارای 50 یورو در روز باشند تا بتوانند برای دریافت ویزای توریستی یونان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید | اقامت از طریق تمکن مالی در یونان

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان

همیشه درخواست ویزای توریستی یونان مورد قبول قرار نمی گیرد و در برخی اوقات این ویزا به دلایلی رد خواهد شد که در زیر به این ذکر این دلایل خواهیم پرداخت:

رفع ریجکتی ویزای توریستی یونان

اگر ویزای توریستی شما بنا به هر دلیلی رد شد نباید ناامید باشید زیرا براساس بند 3 ماده 32 قانون روادید در این وضعیت امکان اعتراض برای تجدید نظر وجود دارد و شما همیشه فرصت دارید تا یک بار دیگر درخواست خود را ارائه دهید. برای رفع این ریجکتی باید نامه تجدید نظر بنویسید، البته این نامه باید براساس دلایل معتبر نوشته شود و مبنای قانونی نیز مشخص شود. همچنین فرد متقاضی می تواند برای اثبات نادرستی رد شدن ویزای خود مدارک اضافی را ارائه دهد.

تحصیل در یونان با اخذ ویزای گردشگری

هر ویزا بر مبنای قصد و هدف مشخصی صادر می شود و به هیچ وجه افرادی که دارای ویزای توریستی یونان می باشند نمی توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. برای ادامه تحصیل مانند تحصیل پزشکی در یونان و رشته های دیگر حتما باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی یونان نمایید.

اخذ ویزای طلایی یونان

متقاضیانی که قصد دریافت ویزای طلایی یونان را دارند با حداقل میزان سرمایه گذاری در این کشور جزو واجدین شرایط اخذ این ویزا محسوب می شوند. این سرمایه گذاری می تواند خرید ملک در یونان، خرید مستغلات دیگر یا پس انداز پول در بانک های این کشور باشد.

نتیجه گیری نهایی

در نتیجه، اخذ ویزای توریستی یونان می‌تواند درگاهی برای تجربه‌ی یک سفر فراموش‌نشدنی به این کشور زیبا و تاریخی باشد. با داشتن ویزای توریستی، شما قادر به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی یونان، لذت بردن از طبیعت دلنشین و ساحل‌های زیبا، و تجربه کردن از فرهنگ و زندگی روزمره مردمان این کشور خواهید بود. اما باید توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی یونان، باید حداقل ۲ یا ۳ ماه قبل از زمان سفر خود اقدام به تهیه مدارک لازم و انجام مراحل مربوطه کنید.

بنابراین، بهتر است قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، مراحل و الزامات لازم را به دقت بررسی کنید و از اطلاعات به‌روز و راهنمایی‌های موردنیاز برای اخذ ویزا بهره ببرید. اطمینان داشته باشید که با اطلاعات کامل و آمادگی مناسب، سفر شما به یونان تجربه‌ای بی‌نظیر و لذت‌بخش خواهد بود.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها