آیا با نحوه ثبت شرکت در آلمان آشنا هستید؟ آیا آلمان گزینه مناسب جهت فعالیت‌های تجاری و ثبت شرکت محسوب می‌شود؟ دلایل متعددی وجود دارد که می‌توان آلمان را به عنوان یک گزینه خوب و مناسب جهت ثبت شرکت و بسیاری از فعالیت‌های تجاری انتخاب کرد. از لحاظ اقتصادی این کشور اروپایی نیاز به هیچگونه تعریف و تمجیدی ندارد و شما در کلیه شاخه‌های اقتصادی می‌توانید به ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در آلمان روی بیاورید، علاوه بر آنکه در این کشور کیفیت زندگی بسیار ایده‌آل و بالا می‌باشد و شرایط برای ادامه تحصیل، زندگی، کار و غیره مهیا است. در این مقاله ثبت شرکت در آلمان را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با نحوه ثبت شرکت در آلمان

گفتیم که به دلایل متعدد شما می‌توانید آلمان را به عنوان گزینه‌ ای خوب جهت ثبت شرکت، زندگی، کار و تحصیل در آلمان انتخاب کنید، چون به لحاظ اقتصادی کلیه شاخه‌ های اقتصادی این کشور در وضعیت مطلوبی قرار گرفته اند و شما می‌ توانید با ثبت کردن یک شرکت در آنجا به فکر اخذ اقامت آلمان برای خود و خانواده‌تان باشید که البته این کار موجب خواهد شد تا شما بتوانید به آسانی حساب بانکی افتتاح کرده و از مزیت‌ های مختلف حساب بانکی بهره مند شوید. بیشتر بدانید: اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

حتی در چنین موقعیتی امکان دریافت وام از بانک‌های این کشور را خواهید داشت. موضوع مهم این است که در این خصوص شما آشنایی و تسلط کافی با نحوه ثبت شرکت در آلمان داشته باشید و بتوانید مطابق با قوانین جاری این کشور فعالیت خودتان را به پیش ببرید. یعنی همانند تحصیل در آلمان یا اخذ بورسیه تحصیلی آلمان این کار نیز قوانین خودش را دارد.

ثبت شرکت در آلمان

شرایط لازم جهت ثبت شرکت در آلمان

ثبت کردن شرکت در کشور آلمان کار چندان دشواری نیست، چون دولت این کشور همواره به فکر جذب کردن کارآفرینان و سرمایه‌ گذاران در کشورش است تا به این ترتیب پتانسیل‌ های اقتصادی موجود را ارتقا دهد، اما به طور کلی شرایط ثبت کردن شرکت حول هدفمند کردن کسب و کارها و همچنین داشتن بیزینس پلن خوب و قوی در راستای متقاعدسازی دولت جهت به دست آوردن مجوزهای لازم در این خصوص می‌ باشد. به طور کلی نیز جهت راه‌ اندازی، تاسیس و ثبت کردن شرکت باید شما موارد و نکات ذکر شده در زیر را مدنظر قرار دهید:

بیزینس پلن قوی جهت ثبت شرکت در آلمان

شرط اصلی و مهم جهت ثبت شرکت در آلمان این است که شما یک بیزینس پلن و یا طرح تجاری مناسب و قوی داشته باشید، طرحی که به وسیله آن بتوانید از ایده خودتان دفاع کرده و مخاطبان را جهت پذیرفتن این نوع طرح‌ ها مجاب کنید که این مخاطب ممکن است یک مهاجر یا اداره بازرگانی یا اینکه یک سرمایه‌ گذار باشد. در واقع شما به وسیله یک برنامه قوی می‌ توانید به ایده‌ های تجاری خودتان روح بخشیده و افراد دیگر را با استراتژی، اهداف و برنامه‌ های کسب و کارتان آشنا کنید، یعنی نقشه راهی که بتوانید علاوه بر ارائه دادن به اداره بازرگانی و مهاجرتی این کشور جهت جذب سرمایه‌ گذار و استعدادها برای توسعه تجارت نوپای خودتان از آن استفاده کنید.

در واقع، ثبت شرکت در آلمان به معنای شروع یک فعالیت اقتصادی و تجاری است که شما به آن می‌توانید اشتغالی یا خودفرمایی بگویید. با ثبت شرکت، شما بنیان‌گذار شرکت مورد نظر خود خواهید بود و می‌توانید به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید، حقوق دریافت کنید و به سودآوری برسید. به عنوان مدیر و بنیان‌گذار شرکت، باید اهداف خود را به طور واضح تعیین کرده و برنامه‌های خاصی را برای رسیدن به آن‌ها داشته باشید. در این راستا، باید از رقبای خود در بازار آگاهی و اطلاعات کافی داشته و استراتژی‌های مناسبی را برای رقابت با آن‌ها اتخاذ کنید، همچنین نیازمندی‌های مالی خود را بررسی و منابع مالی مورد نیاز خود را مشخص کنید و زمانبندی مناسبی را برای رسیدن به اهداف خود تعیین نمایید.

ثبت شرکت در آلمان

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

برای ثبت کردن شرکت در کشورهای مختلف از جمله ثبت شرکت در آلمان شما به مدارکی نیاز خواهید داشت که در بیش تر مواقع این مدارک مشابه هم هستند، اما گاهی نیز برخی از کشورها مدارک مازادی را نیز از شما طلب کنند که باید این مدارک را در اختیار داشته باشید. برای کشور آلمان نیز مدارک لازم عبارتند از:

فرآیند ثبت شرکت در آلمان

پس از آن که توانستید نام شرکت مورد نظر را انتخاب کرده و استعلام لازم برای آزاد بودن نام انتخابی خودتان را انجام دادید، حال باید بتوانید اساسنامه شرکت را در یک دفتر اسناد رسمی تنظیم کنید. متقاضی جهت امضا کردن مدارک و اسناد به این دفترخانه مراجعه کرده و سپس از طریق سفارت این کشور در ایران نیز تاییدیه امضای خودش را همراه وکالت‌ نامه ارسال می‌ نماید.

تکمیل کردن پروسه ثبت شرکت باید با گشایش حساب بانکی همراه باشد، سپس انتقال سرمایه به شرکت انجام شده و یک کد جهت ثبت شرکت دریافت خواهید کرد. پس از این مرحله شما در اتاق بازرگانی عضو شده و کدهای مالیاتی را نیز دریافت می‌ کنید. نام کلیه موسسان در روند ثبت تجاری وارد خواهد شد و صاحبان و سهامداران شرکت تنها به اندازه سهام خودشان در داخل شرکت مورد نظر مسئولیت خواهند داشت.

این اساسنامه شامل آن دسته از فعالیت‌ هایی خواهد بود که متقاضی آن ها را متناسب با تجربه و تخصص خودش اجرا می‌ کند. شرکت هیچ گونه محدودیتی در خصوص سهامداران نخواهد داشت و می‌ توانید برای شرکت خود چندین سهام‌ دار و یک مدیر عامل انتخاب کنید. هم چنین برای ثبت چنین شرکتی شما به دفتر فیزیکی و آدرس قانونی نیاز خواهید داشت که بتوانید مدارکی که به وسیله پست ارسال یا دریافت می‌ شود، به موقع رسیدگی کرده و پاسخ مناسبی را متقابلاً برای آن ها ارسال کنید، لذا پس از ثبت کردن شرکت باید یک مسئول بتواند کلیه مراسلات شرکت را به خوبی و با دقت بالایی کنترل کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

 

دلایل ضرورت وکیل برای ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور آلمان علاوه بر آن که یکی از راه‌ های تجارت و توسعه دادن کسب و کارها در سطح بین‌ المللی خواهد بود، علاوه بر آن شما می‌ توانید از این طریق اقامت آلمان را نیز برای خود و خانواده‌ تان به دست بیاورید، به این ترتیب شرایط تحصیل در آلمان و یا دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را برای فرزندان خود ایجاد کرده‌اید، اما برای آن که بتوانید کارهای خودتان را به طرز صحیحی پیش برده و به موفقیت در این زمینه دست پیدا کنید.

بهتر است که مراحل مختلف مثل اخذ ویزای ثبت شرکت را از طریق یک وکیل زبده و با مهارت انجام دهید که اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص فرهنگ قانون و مقررات کشور آلمان داشته باشد که البته این مورد در خصوص هر گونه مهاجرتی به کشورهای اروپایی نیز صدق می‌ کند و وجود یک وکیل قطعاً مسیر پیشرفت و موفقیت شما را هموار خواهد کرد. وکلای مجموعه اپلای 118 میتوانند به شما کمک کنند.

از وظایف وکیل در خصوص ثبت شرکت در آلمان نیز موارد زیر هستند:

  1. تنظیم کردن اساسنامه در یک دفتر اسناد رسمی
  2. افتتاح حساب بانکی تنظیم کردن بیزینس پلن
  3. عضویت شرکت مورد نظر در اتاق بازرگانی
  4. دریافت وقت از سفارت
  5. تنظیم کردن فرم درخواست جهت اقامت آلمان به صورت بلند مدت
  6. دریافت کردن اقامت موقت و دائم برای متقاضی

به این ترتیب شما بهتر می‌ توانید روند ثبت شرکت را انجام داده و حتی گاهی اوقات نیازی به حضور شما نخواهد بود، چون وکیل مراحل مختلف کار را دنبال می‌کند.

نتیجه‌ گیری

ثبت شرکت در آلمان یک فرآیند مهم است که نیازمند رعایت دقیق قوانین و مقررات محلی است. این فرآیند شامل انتخاب نوع شرکت، تهیه اسناد ثبتی، مراجعه به دفتر ثبت شرکت، پرداخت سرمایه اولیه، دریافت موافقت از مقامات محلی، انتشار در روزنامه رسمی، ثبت در اداره مالیاتی و صنعت و تجارت، به روزرسانی اسناد، و استخدام کارکنان است.

با اینکه فرآیند ثبت شرکت ممکن است زمان بر و پیچیده به نظر برسد، اما با مشاوره مناسب و همکاری با وکیل یا مشاور تجاری متخصص، می‌توانید این فرآیند را به خوبی پشتیبانی کنید و به سرعت و با موفقیت شرکت خود را ثبت کنید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها