ویزای توریستی کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای گردشگری جهان می‌باشد که به افراد امکان سفر به این کشور زیبا و پرطرفدار را می‌دهد. با داشتن ویزای توریستی کانادا، شما قادر به بازدید از مناظر طبیعی خیره‌کننده، شهرهای پرانرژی و تجربه فرهنگ متنوع کانادا خواهید بود.

کشور کانادا بعد از روسیه دومین کشور وسیع جهان شناخته شده است. وسعت زیاد این کشور و جمعیت کم آن و همچنین وجود طبیعت بکر و شگفت انگیز، توجه بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان را به خود جلب کرده است. از این رو ایرانیان برای ادامه تحصیل در کانادا، بازدید از جاذبه های دیدنی و توریستی، اقامت کانادا و همچنین برای ایجاد شغل این کشور را انتخاب می کنند.

برای درخواست ویزای توریستی ، نیاز است که مراحل مختلفی از تکمیل فرم‌ها و ارائه اسناد تا پرداخت هزینه‌ها و مصاحبه را طی کنید. به دقت راهنمایی‌های مربوطه را دنبال کرده و مطمئن شوید که اطلاعات مورد نیاز را به صورت کامل و دقیق ارائه می‌دهید.

برای سفر به این کشور پهناور مردم ایران نیاز به ویزای توریستی کانادا دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی اخذ ویزای توریستی کانادا و شرایط آن را نیز برای شما متقاضیان گرامی بازگو نماییم. در واقع ویزای توریستی سند رسمی است که دولت کانادا مسئول صدور آن است و در گذرنامه ی متقاضیان ثبت می شود. این سند به اتباع خارجی این اجازه را می دهد تا برای اقامت موقت وارد کشور کانادا شوند.

انواع ویزای توریستی کانادا

1.     ویزای سینگل (single)

با اخذ این نوع از ویزا فقط یک بار می توانید وارد کشور کانادا شوید و می توانید نهایتا تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. به طور کلی ویزای سینگل کانادا برای شرکت کردن افراد در سمینارها، کنفرانس ها و… توسط دولت کانادا صادر می شود.

2.     ویزای مولتیپل (multiple)

ویزای مولتیپل دارای 5 سال اعتبار است و هیچ گونه محدودیتی برای ورود به کشور کانادا را ندارد و دارنده ی این نوع از ویزا می تواند به مدت 5 سال به دفعات مکرر وارد کانادا شود. با هر بار ورود دارنده ی ویزای مولتیپل, شخص می تواند تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

سوپر ویزای کانادا نیز که یک نوع از ویزای مولتیپل است، این ویزا 10 ساله است وبه نام ویزای والدین نیز شناخته می شود. این نوع از ویزا به پدرها، مادرها، مادربزرگ ها و پدربزرگ ها اجازه می دهد تا بعد از هر بار ورود به کانادا بتوانند به مدت 5 سال در کنار فرزندان خود زندگی کنند.

 

انواع ویزای توریستی کانادا

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شرایط دریافت این  ویزا که توسط سفارت یا کنسولگری کانادا تعیین شده است، بسیار مهم هستند و هریک از این شرایط باید به دقت رعایت شوند. اگر فرد متقاضی حتی یکی از این شرایط را نداشته باشد، ممکن است درخواست ویزای توریستی او رد شود. در ادامه به توضیح این شرایط می‌پردازم:

داشتن پاسپورت معتبر و مدت دار: پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

سلامت جسمی و روحی فرد: برای ورود به کانادا، فرد باید در وضعیت سلامتی مناسبی باشد.

پیروی از قوانین کشور کانادا: متقاضی باید قوانین و مقررات کانادا را رعایت کند.

انجام برخی از آزمایشات پزشکی: ممکن است برخی از ویزای توریستی نیاز به انجام آزمایشات پزشکی داشته باشد.

ارائه تمکن مالی: فرد باید توانایی مالی برای هزینه‌های گردشگری و اقامت در کانادا را اثبات کند.

گواهی عدم سو پیشینه: ممکن است بخواهند گواهی عدم سو پیشینه را ارائه دهید.

تعهد به امنیت ملی کانادا: متقاضی باید تعهد دهد که امنیت ملی کانادا را به خطر نمی‌اندازد.

برنامه ریزی دقیق برای ورود و خروج: متقاضی باید برنامه ریزی دقیقی برای ورود و خروج از کانادا داشته باشد.

قصد نداشتن اقامت دائم: باید ثابت کنید که قصد دائمی در کانادا ندارید و فقط به عنوان یک گردشگر به این کشور سفر می‌کنید.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

قبل از اینکه اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا کنید باید از کامل بودن تمامی مدارک خود اطمینان داشته باشید. ما مدارک لازم را برای شما لیست کرده ایم:

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

بعد از اینکه تمامی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی کانادا را تهیه کردید باید مراحلی را برای دریافت این ویزا پشت سر بگذارید که عبارت است از:

آماده‌سازی مدارک:

قبل از شروع هر چیز، مطمئن شوید که تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزا را آماده کرده‌اید. این ممکن است شامل اسناد مانند پاسپورت، عکس‌های از خودتان، اطلاعات مربوط به مسافرت (شامل بلیط‌های رفت و برگشت)، اطلاعات مالی (مانند حساب بانکی یا اطلاعات کارت اعتباری) و سایر مدارک مورد نیاز باشد.

پر کردن فرم درخواست ویزا:

باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. این فرم ممکن است آنلاین در دسترس باشد یا بتوانید آن را از سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خودتان دریافت کنید. فرم شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات مسافرت، سوابق تحصیلی و شغلی و سایر اطلاعات مورد نیاز است.

پرداخت هزینه ویزا:

بعضی از کشورها هزینه‌ای را برای اخذ ویزا می‌طلبند. شما باید هزینه ویزا را پرداخت کرده و مدارک مربوط به پرداخت را به همراه درخواست خود ارائه کنید.

تحویل مدارک:

بعد از پر کردن فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه، مدارک لازم را به سفارت یا کنسولگری کانادا تحویل دهید. این ممکن است شامل پاسپورت، عکس‌های شما، فرم درخواست و سایر مدارک مورد نیاز باشد.

مصاحبه ویزا:

در بعضی از موارد، ممکن است شما را برای یک مصاحبه ویزا دعوت کنند. در این مصاحبه، شما باید پرسش‌های مربوط به مسافرت خود و اهدافتان در کانادا را پاسخ دهید.

بررسی و پردازش درخواست:

پس از تحویل مدارک و انجام مصاحبه (اگر لازم باشد)، سفارت یا کنسولگری کانادا درخواست شما را بررسی می‌کنند و تصمیم نهایی را در مورد اخذ یا عدم اخذ ویزا می‌گیرند.

دریافت ویزا:

در صورت تأیید درخواست شما، شما ویزای توریستی کانادا را دریافت خواهید کرد که معمولاً به صورت یک برچسب در پاسپورت شما قرار می‌گیرد.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

 

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه‌های ویزای توریستی کانادا می‌تواند متغیر باشد و بسته به متقاضی ویزا و نوع ویزا (مانند ویزای تک وروده یا چند وروده) متفاوت است. همچنین، ممکن است هزینه‌ها برای کودکان یا افرادی با شرایط خاص (مانند افراد معلول یا مسافران زیر 18 سال) متفاوت باشند.

هزینه‌های ویزای توریستی کانادا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هزینه اصلی ویزا: این مبلغ به عنوان هزینه اصلی برای پرداخت جهت پردازش ویزا در نظر گرفته می‌شود.

هزینه مصاحبه (اگر لازم باشد): اگر مصاحبه برای اخذ ویزا الزامی باشد، ممکن است هزینه‌ای برای این مصاحبه در نظر گرفته شود.

هزینه‌های خدمات الحاقی: برخی از سفارت‌ها یا مراکز پردازش ویزا ممکن است هزینه‌های خدمات الحاقی مانند هزینه پردازش ویزا یا هزینه پست برای ارسال پاسپورت را از متقاضیان دریافت کنند.

هزینه‌های بیمه: برخی از کشورها ممکن است از متقاضیان ویزا برای اخذ بیمه مسافرتی خاصی برای پوشش هزینه‌های پزشکی و سایر خسارات موجود در سفر خارج از کشور خودشان درخواست کنند.

با توجه به اینکه هزینه‌ها ممکن است در زمانهای مختلف و در موارد مختلف متغیر باشند، توصیه می‌شود که قبل از شروع فرآیند اخذ ویزا، به مطالعه دقیق و کسب اطلاعات از منابع معتبر و رسمی مثل موسسه مهاجرتی اپلای 118 بپردازید.

دلایل ریجکت یا رد شدن ویزای توریستی کانادا

در برخی مواقع وجود برخی اشکالات باعث می شود که ویزای توریستی کانادا توسط آفیسر مهاجرتی ریجکت شود. در زیر به برخی از این دلایل اشاره کرده ایم:

تمدید ویزای توریستی کانادا

اگر شما می خواهید بیشتر از 6 ماه با ویزای توریستی در کشور کانادا بمانید باید بعد از 6 ماه ویزای توریستی خود را تمدید کنید. دقت داشته باشید که باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ انقضای ویزای توریستی خود برای تمدید ویزای کانادا به وسیله ویزیتور رکورد درخواست دهید.

ویزیتور رکورد یک سند مستقل است که به گذرنامه شما ضمیمه نمی شود. این سند مستقل توسط  IRCC هنگام تایید درخواست تمدید ویزا به شما داده می شود. این سند تاریخ انقضای جدیدی که تا آن زمان می توانید در کانادا اقامت داشته باشید را شامل می شود. ویزیتور رکورد تنها زمانی قابل استفاده است که شما در کانادا هستید و پس از ترک این کشور اعتبار خود را از دست خواهد داد.

ویزای توریستی کانادا

سوالات متداول

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

از زمانی که شما مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا را شروع کنید و تمامی مدارک خود را ارسال نمایید، رسیدگی به این مدارک شروع می شود و ممکن است رسیدگی به این مدارک تا 3 ماه طول بکشد. لازم به ذکر است که رسیدگی به مدارک ویزای توریستی به دلیل اینکه پیچیدگی و سخت گیری زیادی ندارد آسان تر خواهد بود.

بهتر است تمام مدارک شما کامل و بدون نقص باشد تا این فرایند زودتر طی شود. زیرا اگر کوچکترین نقصی در مدارک شما مشاهده شود، از شما درخواست می شود که این نواقص را برطرف کنید و وجود این مشکلات به خودی خود زمان بیشتری را می گیرد.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

در برخی مواقع کنسولگری کانادا فقط برای همان مدت خاصی که می خواهید به کانادا سفر کنید برای شما ویزا را صادر می کند و همچنین در برخی موارد تا پایان اعتبار پاسپورت به شما اجازه اقامت موقت را می دهد. در هر صورت شما با ویزای توریستی کانادا به مدت 6 ماه می توانید در کشور کانادا اقامت کنید و بعد به کشور خود  برگردید.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا متغیر است و بسته به مدت اقامت، نوع فعالیت‌های برنامه ریزی شده و سطح هزینه‌ها در طول سفر متفاوت می‌شود. برای اخذ ویزا، شما باید قادر به تأمین هزینه‌های اقامت، اعم از اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه‌های روزمره باشید.

نتیجه گیری نهایی

برای سفر یا اقامت به کشور کانادا نیاز به ویزای این کشور دارید. این ویزا می تواند به منظور سفر و گردشگری، ادامه تحصیل و کاری صادر شود. برای دریافت اطلاعات کامل تر درباره ویزای توریستی کانادا بهتر است تا مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا در تمامی مراحل به خوبی عمل کنید و دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

در نتیجه، اخذ ویزای توریستی کانادا می‌تواند یک فرآیند پیچیده باشد، اما با رعایت شرایط و مدارک مورد نیاز و ارائه تمکن مالی معقول، این امکان وجود دارد که برای گردش و بازدید از این کشور فراهم شود. مهمترین نکته این است که متقاضیان باید برای اقامت موقت خود در کانادا، آمادگی مالی و شخصی داشته باشند و به صورت صادقانه و کامل با مقامات مهاجرتی کانادا همکاری کنند.

همچنین، پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، متقاضیان اطلاعات دقیق و جدید را از وبسایت رسمی سفارت یا کنسولگری کانادا و یا موسسه مهاجرتی اپلای 118 به دست آورند و هر گونه سوال یا ابهام را درباره فرآیند دریافت ویزا با مراجع مربوطه روشن کنند.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها