اتریش یکی از کشور های اروپای مرکزی می‌باشد. این کشور در قلب اروپا قرار دارد و از کشور های برتر جهان از نظر شاخص های مختلف می‌باشد. اتریش کشوری در حال رشد است و در روند پیشرفت قرار دارد. پایتخت این کشور شهر وین است. وین از شهر های پیشرفته اروپا به حساب می‌آید چرا که اتریش خود کشوری عضو اتحادیه اروپا می باشد. کیفیت زندگی در کشور اتریش در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

بر اساس ارزیابی مجله های متفاوت اتریش از نظر پارامتر های مختلف همیشه عضو کشور های برتر بوده است. همچنین ناگفته نماند که رتبه شهر وین، پایتخت اتریش، بین کشور های جهان بسیار بالا بوده و این شهر در رتبه ۲۴۱ قرار دارد. چرا که از لحاظ امنیت، اقتصاد، حمل و نقل، سلامت، خدمات و آموزشی و…. بسیار پیشرفته بوده است. میزان رضایت افرادی که در کشور اتریش زندگی می کنند بسیار بالا می‌باشد که خیلی از افراد سالانه علاقمند به تحصیل در این کشور هستند.

بنابراین خیلی از دانشجو ها کشور اتریش را کشوری مناسب برای تحصیل می دانند. بنابراین همواره با این سوال روبه رو می‌شوند که ویزای تحصیلی اتریش را چگونه می توان دریافت کرد؟ شرایط دریافت چگونه است؟ آیا امکان تحصیل رایگان وجود دارد؟ و…

در این مقاله ویزای تحصیلی اتریش و شرایط دریافت آن را بررسی می کنیم.

ویزای تحصیلی اتریش در مقاطع مختلف

ویزای تحصیلی اتریش برای دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی از مدارس تا دکتری فرصت‌های بیشماری را فراهم می‌کند. این ویزا به دانشجو امکان می‌دهد تا در یک محیط آموزشی بین‌المللی و پویا به تحصیل بپردازد. برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ویزای تحصیلی معمولاً تا پایان دوره تحصیلی صادر می‌شود و امکان کار پاره وقت تا حد معینی را فراهم می‌کند.

برای دانشجویان دکترا، ویزای تحصیلی معمولاً تا پایان دوره تحصیلی و یک دوره اضافی پس از فراگیری زبان محلی معتبر صادر می‌شود. این ویزا برای دانشجویان امکانات لازم برای توسعه تخصص و تجربه‌های آموزشی گسترده تر را فراهم می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا به عنوان یک جزء فعال از جوامع آموزشی و پژوهشی اتریش شرکت کنند.

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع مدارس

مدارس اتریش همیشه جز مدارس برتر در مدارس جهان می‌باشد. مدارس بین المللی اتریش در کیفیت بالایی قرار دارند. همین موضوع باعث شده است که دانش آموزان زیادی خواهان تحصیل در این مدارس باشند. همچنین والدین تلاش فراوانی برای تحصیلات فرزندشان در این کشور دارند. بنابراین خیلی از افراد خواهان مهاجرت به این کشور هستند. کسانی که قصد مهاجرت به اتریش از در مقطع مدارس را دارند، می‌توانند درخواست تحصیل در مدارس خصوصی اتریش با مدارس دولتی اتریش را بدهند.

هر کدام از این مدارس مزایای تحصیل و همینطور معایبی نیز دارند اما به طور کلی برای تحصیل بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که بیشتر مدارس در کشور اتریش به صورت دولتی هستند و همینطور تحصیل در مدارس دولتی اتریش به صورت رایگان می‌باشد. مدارس دولتی در این کشور کیفیت آموزشی بالایی دارد و برای تحصیل عالی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که تحصیل در اتریش از سن پنج سالگی شروع می‌شود. کودکان در سن پنج سالگی وارد مهد کودک می‌شوند.

بعد از سن شش سالگی افراد وارد مقطع دبستان می شوند. بنابراین در این کشور تحصیل تا سن ۱۶ سالگی به صورت اجباری است و افراد باید تا سن ۱۶ سالگی مشغول تحصیل شوند. یکی از دلایلی خوبی زندگی در کشور اتریش و همچنین کیفیت تحصیل، این است که کتاب ها، وسایل حمل و نقل و سایر امکانات مربوط به مدرسه به صورت رایگان برای همه دانش آموزان است.

اما لازم به ذکر است که در برخی از مدارس اتریش، به ویژه مدارس خصوصی و بین‌المللی، وجود شهریه برای تحصیل وجود دارد. بنابراین در شهرهای بزرگی مثل وین، گراتس، اینسبورک و… والدین باید برای تحصیل فرزندان خود در مدارس خصوصی و بین المللی، مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنند.

در کشور اتریش مقطع مدارس مانند خیلی از کشور ها، به چند دسته تقسیم می شوند. ابتدایی و متوسطه نمونه ای از شاخه های مقطع مدرسه هستند. در ادامه با این شاخه ها آشنا می شویم.

آموزش ابتدایی

اولین مقطع مدرسه در کشور اتریش، دوره ابتدایی می‌باشد. این دوره در اتریش به مدت نه سال است. مقطع ابتدایی زیر نظر دولت فدرال می‌باشد. در این مقطع دانش آموزان به مدت چهار سال آموزش های ابتدایی را دریافت می‌کنند و آموزش های لازم را می بینند.

آموزش متوسطه میانه

بعد از مقطع ابتدایی در کشور اتریش، دانش آموزان وارد مقطع متوسطه میانه می شوند. این دوره به توجه به رشته تحصیلی هر دانش آموز می گذرد. در این دوره از مدرسه، دانش آموزان چهار سال را به عنوان دوره عمومی و یا آکادمیک می گذرانند. لازم به ذکر است که در ابتدای این دوره دانش آموز می تواند رشته تحصیلی خود را تغییر دهد.

آموزش متوسطه

آموزش متوسطه بعد از دوره آموزش متوسطه میانه در مقطع مدارس می‌باشد. در این دوره دانش آموزانی که قصد تحصیلات عالی دارند، وارد دوره دبیرستان میشوند. در دوره دبیرستان دانش آموزان به سطح علمی لازم برای تحصیل در دانشگاه می‌رسند و مطالب مورد نیاز را می آموزند.

آموزش فنی حرفه ای

یکی از مزایای تحصیل در کشور اتریش، وجود مدارس فنی حرفه ای می‌باشد. در این مدارس دانش آموزان با استعداد بیشتر می‌توانند در آموزش فنی حرفه ای تحصیل کنند. بنابراین این دوره دانش آموزان با استعداد است. ناگفته نماند که این امکان در مدارس فنی و حرفه ای وجود دارد که اگر فردی از تحصیل در رشته خود پشیمان شده است، میتواند رشته خود را تغییر دهد و وارد رشته های نظری دانشگاه شود.

همانطور که گفته شد یکی از مزیت های تحصیل در اتریش، وجود مدارس بین المللی در این کشور است.مدارس بین المللی مدارسی هستند که بیشتر اتحادیه اروپا آن را قبول دارند. تحصیل در این مدارس از کیفیت بالایی برخوردار است. مدارس بین المللی کشور اتریش شامل مدرسه بین المللی AMADEUS در شهر وین، مدرسه بین المللی St. Gilgen، مدرسه بین المللی مسیحیت در شهر وین و مدرسه بین المللی دانوب می شود. این مدارس هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد چرا که مقطع مدرسه از مقاطعی است که در آینده بسیار موثر است.

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی از مقاطع مهم تحصیلی می‌باشد. کشور اتریش در این مقطع آموزش فوق‌العاده ای دارد. بنابراین خیلی از افراد خواهان دریافت ویزای تحصیلی در کشور اتریش هستند. دریافت این ویزا با گذراندن مراحل و داشتن شرایطی همراه است و متقاضیان می‌توانند با طی کردن روند به آن دست یابند چرا که تعداد متقاضیان برای تحصیل در اتریش در این مقطع، روبه افزایش است. روند دریافت ویزا به این صورت است که افراد باید در سفارت اتریش درخواست ویزای دانشجویی بدهند.

البته باید شرایط لازم را داشته باشند. در نظر داشته باشید که تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی حدود سه تا چهار سال زمان می برد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی کشور اتریش را دارند، باید هزینه ای حدود ۷ هزار تا ۱۵ هزار یورو را به عنوان هزینه تحصیل به دانشگاه مورد نظر در کشور اتریش بپردازند. اما ناگفته نماند که کشور اتریش مزیت هایی دارد که یکی از آنها تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی می‌باشد. بنابراین دانشجویانی که به این کشور مهاجرت کرده اند می‌توانند زمانی را در هفته به کار پاره وقت اختصاص دهند. این زمان حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت در یک هفته برای دانشجویان تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در کشور اتریش در مقطع کارشناسی می‌توانند برای همراه خود نیز درخواست ویزا بدهند. همینطور بدانید که مدرک زبان لازم در این کشور برای زبان انگلیسی آیلتس ۶ و برای زبان آلمانی B1 می‌باشد.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

خیلی از دانشجویان، علاقه‌مند به تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد هستند. بنابراین می شود با طی کردن شرایطی به این ویزا دست یافت. دانشجویانی که قصد تحصیل در اتریش را در این مقطع دارند، باید یک یا دو سال در این کشور تحصیل کنند. همچنین کسانی که متقاضی اخذ ویزای دانشجویی اتریش هستند باید به دانشگاه های اتریش درخواست پذیرش دهند. ناگفته نماند که با توجه به نوع دانشگاه، کشور اتریش نیاز به ارائه مدرک کارشناسی و همینطور مدرک زبان مورد نیاز خود را دارد.

نمره قبولی زبان برای ورود به دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶/۵ می‌باشد. بنابراین دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید مبلغی را هزینه کنند که این مبلغ حدود بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار یورو برای تحصیل در نظر گرفته می شود. همچنین دانشجویان باید بدانند که در زمان تحصیل اجازه کار به صورت محدود را دارند. یعنی میتوانند به صورت پاره وقت یا ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. ناگفته نماند که متقاضیان تحصیل در اتریش می توانند درخواست ویزای همراه برای خانواده( همسر و فرزندان) بدهند. توجه کنید که باید سن فرزند کمتر از ۱۸ سال باشد.

ویزای دانشجویی اتریش در مقطع دکتری

مقطع دکتری از مقاطع مهم تحصیلی به شما می رود. به همین جهت خیلی از افراد متقاضی تحصیل در اتریش در مقطع دکتری هستند. برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید در اولین قدم پذیرش در یک دانشگاه در کشور اتریش صورت بگیرد. در مرحله بعد برای تحصیل در این مقطع باید از راهنما یا سوپروایزر کمک گرفته شود. بنابراین تاییدیه استاد راهنما لازم است. برای دریافت تاییدیه توسط استاد راهنما یا ارتباط با سوپروایزر باید شرایطی داشته باشد. داشتن مقالات بین المللی ISI و همچنین مدرک زبان آیلتس ۷ از شرایط دریافت تائیدیه می‌باشد.

ناگفته نماند که دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند می‌توانند بدون هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل خود درخواست کمک هزینه تحصیلی و تحصیل رایگان بدهند. همچنین دانشجویان محصل در مقطع دکتری می‌توانند در دانشگاه ها و یا محیط های علمی به صورت تمام وقت مشغول کار شوند. این افراد شرایط درخواست ویزای همراه را نیز دارند. دانشجویان دکتری در کشور اتریش می‌توانند وارد بازار کار اتریش شوند و به مدت ۴۰ ساعت در هفته و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

معمولا افرادی که در مقطع دکتری در کشور اتریش اقدام به تحصیل می‌کنند، می‌توانند بعد از تحصیل اقامت خود را دریافت کنند یعنی از طریق کار تابعیت کشور اتریش را اخذ کنند. لازم به ذکر است که کشور اتریش فرصت یک ساله بعد از فارغ‌التحصیلی به دانّشجویان میدهد تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند. اما در مقطع دکتری، تحصیل در این مقطع خود ورود به بازار کار حساب می شود.

وقت سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی

یکی از موارد مهم که هنگام دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید به آن توجه کرد، وقت سفارت اتریش است. قوانین سفارت اتریش به این صورت است که در این کشور متقاضیان باید حداقل از یک ماه قبل برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. بنابراین باید حداقل ماه قبل از خروج از کشور برنامه ریزی های لازم جهت اخذ ویزا را انجام دهند. لازم به ذکر است که ویزای دانشجویی کشور اتریش بین ۲ تا ۴ هفته مورد پذیرش قرار می‌گیرد. البته فراموش نشود که این زمان گاهی متغیر است بنابراین با توجه به تعداد درخواست های دریافتی سفارت می تواند زودتر و یا دیرتر انجام شود.

چرا که گاهی وقت ها درخواست ها کم و گاهی زیاد است. توجه کنید که برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش باید از دو طریق اقدام به دریافت ویزا کرد. میتوان از راه حضوری و یا اینترنتی ویزای تحصیلی خود را دریافت کرد. برای اخذ وقت سفارت اتریش از طریق روش اینترنتی میتوانید از طریق کارگزاری vfs global اقدام کنید. توجه کنید که برای اخذ ویزای تحصیلی و وقت سفارت اتریش باید حتما هر شخصی به طور جداگانه اقدام نمایید. یعنی اگر خانواده ای پنج عضو دارد، باید پنج وقت سفارت اتریش اخذ نمایید. فراموش نشود که زمان برای سفارت و همچنین مهاجران بسیار حائز اهمیت است. بنابراین باید به زمان مورد نظر بسیار دقت شود.

لازم به ذکر است که بعد از فرستادن درخواست ویزای تحصیلی به کشور اتریش، سفارت اتریش به شما یک بازه زمانی فرستاد میدهد. این زمان میتواند به صورت حضوری و یا آنلاین باشد. توجه کنید که بازه ها ممکن است برای هر شخص متغیر شود. اما به طور کلی زمان سفارت ۱۵ روز می‌باشد که در این روز شما فرصتی برای مصاحبه دارید. گاهی این زمان به ۶۰ روز نیز می‌رسد تا زمانی که فرصت کافی برای مصاحبه شما فراهم شود. دقت کنید که مصاحبه باید به نحو احسن انجام شود چرا که هر گونه نقص و اشتباه در طول مصاحبه سبب بروز مشکل در روند دریافت ویزای تحصیلی اتریش میشود.

قوانین جدید سفارت اتریش برای تائید مدارک

از اول فوریه ۲۰۲۴، متقاضیان تحصیل در اتریش دیگر نیازی به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان برای تأیید مدارک خود ندارند و نیازی به مراجعه به سفارت اتریش نیست. آن‌ها می‌توانند هر زمان که خواستند برای تأیید مدارک خود به VFS مراجعه کنند. آدرس VFS برای سفارت اتریش در مجتمع هروی سنتر در منطقه پاسداران است که این امکان را به آن‌ها می‌دهد مدارک خود را به راحتی تأیید کنند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

یکی از روندی که لازم است طی شود برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش، ارائه مدارک مورد نیاز است. بنابراین مدارک یکی از مهمترین شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش به حساب می‌آید. بنابراین این مدارک برای پذیرش دانشگاه لازم است. در این مرحله باید درخواست دانشجو جهت دریافت ویزای دانشجویی ارائه شود. ناگفته نماند که ارائه مدارک کافی و همچنین نحوه ارائه مدارک لازم امر بسیار مهمی است و همچنین در دریافت ویزای شما تاثیرات زیادی میگذارد. در ادامه عمومی ترین مدارک برای ویزای تحصیلی اتریش را بررسی می‌کنیم:

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش

توجه کنید که تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش برای تامین هزینه  تحصیل خود را باید اثبات کنید. همچنین میزان اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش باید متناسب با سن متقاضیان باشد. بنابراین متناسب با سن هر فرد اثبات تمکن مالی متفاوت است. مثلاً دانشجویانی که سن هایشان حدود ۲۴ سال است باید ثابت کنند که حداقل حدود ۵۱ هزار یورو در ماه برای برای ویزای تحصیلی اتریش در حساب خود دارند. متقاضیانی که سنی بیشتر از ۲۴ سال دارند باید برای اثبات تمکن مالی خود برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید حداقل مبلغ ۹۳ یورو در ماه را به کشور اتریش ارائه دهند.

لازم به ذکر است که مبلغ مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اتریش باید حداقل برای ۱۲ ماه از طریق یک حساب مانند حساب پس انداز یا بانکی باشد. لازم به ذکر است که این حساب باید از اتریش قابل دسترسی باشد. همین اعلامیه ضمانت شخصی که در اتریش زندگی میکند، گواهی خرید چک مسافرتی به مبلغ لازم و یا تایید اعطای بورس تحصیلی و همچنین کمک هزینه تحصیلی همه باید اثبات شود. ناقص بودن این مدارک سبب میشود دریافت ویزای تحصیلی اتریش برای شما دچار مشکل شود. بنابراین در کشور اتریش برای مهاجرت تحصیل و همچنین دریافت ویزای تحصیلی اتریش، گواهی تمکن مالی لازم است.

در این صورت طبق مراحل گفته شده فرد باید عمل کند و در انتها باید گواهی تمکن مالی خود را به سفارت اتریش ارائه دهد. در واقع گواهی تمکن مالی به کشور اتریش نشان میدهد که فرد متقاضی تحصیل در کشور اتریش، از لحاظ مالی مستقل است و همچنین وضعیت مالی خوبی دارد. لازم به ذکر است که گواهی تمکن مالی برای دانشجویان در کشور اتریش باید ثابت کند که فرد متقاضی نیاز به شغل در کشور اتریش ندارد و همچنین لازم نیست که شاغل شود.

چرا تحصیل در اتریش؟

چرا تحصیل در اتریش؟

تحصیل در اتریش با مزایای فراوانی همراه است. این کشور با محیط زیبا، فرهنگ متنوع و سیستم آموزش عالی، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. تحصیل در اتریش مزایای زیادی می‌تواند باشد که شامل:

    کیفیت آموزشی بالا:

دانشگاه‌های اتریش شناخته شده برای کیفیت آموزشی بسیار بالا و برنامه‌های تحصیلی متنوعی هستند. این دانشگاه‌ها به طور مداوم در رتبه بندی‌های جهانی ارائه شده توسط سازمان‌های معتبر جهانی شامل QS و Times Higher Education جایگاه‌های برتری دارند.

    هزینه‌های تحصیل معقول:

در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی مانند انگلیس و آمریکا، هزینه‌های تحصیل در اتریش نسبتاً معقول است، به خصوص برای دانشجویان اتباع غیر اتریشی که در برنامه‌های تحصیلی انگلیسی شرکت می‌کنند.

    فرصت‌های شغلی:

با داشتن یک مدرک تحصیلی از اتریش، شما می‌توانید به فرصت‌های شغلی خوبی در داخل و خارج از کشور دست یابید. بازار کار اتریش پویا و گسترده است و دانشجویان خارجی نیز فرصت‌های خوبی برای کسب تجربه کاری دارند.

    فرهنگ و زندگی شهری:

اتریش یک کشور با زیبایی‌های طبیعی فراوان و فرهنگ غنی است. شهرهای اتریش مانند وین، گراتس و زالزبورگ محیط‌ های بسیار دوستانه و پذیرایی برای دانشجویان بین‌المللی هستند. فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی فراوانی در این شهرها وجود دارد که زندگی دانشجویی شما را بسیار پرشور و جذاب می‌کند.

    فرصت برای یادگیری زبان:

اتریش یک کشور زبان آلمانی است، بنابراین فرصت برای یادگیری و بهبود زبان آلمانی وجود دارد که می‌تواند از لحاظ شغلی و اجتماعی بسیار مفید باشد.

    زندگی با فرهنگهای مختلف:

اتریش یک کشور چند فرهنگی است که از انواع مختلفی از فرهنگ، هنر و زندگی روزمره برخوردار است. این امکان را به شما می‌دهد که تجربه‌های فرهنگی گوناگونی را تجربه کنید.

با توجه به این مزایا، تحصیل در اتریش می‌تواند یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

بورسیه تحصیلی اتریش

ویزای دانشجویی اتریش به همراه بورس تحصیلی

از مزیت های تحصیل در کشور اتریش امکان بورس تحصیلی می‌باشد. این مورد از نکاتی است که خیلی از متقاضیان به آن توجه ویژه ای می کنند. بورس تحصیلی در کشور اتریش برای دانشجویان یک مزیت به حساب می‌آید. هم اکنون کشور اتریش از معدود کشور هایی است که به متقاضیان امکان تحصیل رایگان میدهد. بنابراین خیلی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور اتریش هستند. توجه کنید که برای استفاده از تحصیل رایگان در اتریش، میتوانید در آزمون ورودی در این دانشگاه ها شرکت کنید.

ناگفته نماند که با توجه به این موضوع که بورسیه های تحصیلی در این کشور به تعداد کم یافت میشود. بنابراین یکی از مواردی که متقاضیان باید به آن توجه ویژه ای نمایند، آشنایی با انواع بورس های تحصیلی در کشور اتریش است. در این کشور برخی از بورس ها تمام هزینه های تحصیلی را شامل می‌شوند و برخی دیگر از بورس های اتریش بخشی از هزینه های تحصیل در کشور اتریش را پوشش میدهند. لازم به ذکر است که معمولا دانشجویان مقطع دکتری راحت تر می توانند درخواست بورس تحصیلی بدهند. اما دقت داشته باشید که بورسیه تحصیلی در کشور اتریش با توجه به انواع شهر های این کشور، متفاوت است. در ادامه بورسیه های تحصیلی اتریش را بررسی می‌کنیم:

بورسیه تحصیلی دانشگاه سالزبورگ

شهر سالزبورگ در کشور اتریش از بهترین شهر های اروپا به حساب می‌آید که دانشگاه های آن در رده علمی بالایی قرار دارند. بورس دانشگاه سالزبورگ برای تمامی دانشجویان قابل درخواست می‌باشد. بورس در این دانشگاه می‌تواند تمامی دانشجویان به جز دانشجویان کارشناسی را پوشش دهد. بنابراین این بورسیه تحصیلی را در سالزبورگ، دانشجویان کشور های در حال رشد و توسعه درخواست دهند. بنابراین کشور هایی مانند کشورهای آسیایی و آفریقایی معمولا بیشترین درخواست برای استفاده از بورسیه دانشگاه سالزبورگ را دارند. لازم به ذکر است که بورس این دانشگاه تمامی هزینه های دانشگاه را پوشش می‌دهد و هزینه های تحصیل را تامین می‌کند. به بورس دانشگاه سالزبورگ بورس فول فاند گفته میشود. ناگفته نماند که این بورسیه برای تمامی رشته های تحصیلی ارائه می‌شود و قابل استفاده است.

بورسیه تحصیلی Helmut Vieth

یکی از بورسیه های تحصیلی معروف در کشور اتریش که اعتبار فراوانی دارد، بورس Helmut Vieth است. درخواست این بورس برای دانشجویانی که درخواست ویزای دانشجویی اتریش را دارند امکان پذیر است. دانشجویانی که می‌توانند در مقاطع تحصیلی این بورس را دریافت کنند دانشجویان خانم هستند. این نوع بورس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد. در این بورس دانشجویان می‌توانند تمام هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی را از کشور اتریش دریافت کنند. ناگفته نماند که بورس Helmut Vieth مناسب رشته های علوم کامپیوتر می‌باشد. این بورسیه همیشه مورد تقاضای دانشجویان کامپیوتر از سراسر دنیا می‌باشد بنابراین بورس مهم و خاصی محسوب میشود چرا که تمام هزینه های زندگی و تحصیل را پرداخت می‌کند.

بورسیه پژوهشی دانشگاه سالزبورگ

دانشگاه سالزبورگ همواره مورد علاقه متقاضیان بوده است. بورس پژوهشی این دانشگاه برای دانشجویان قابل دریافت است. در این بورس دانشجویان می‌توانند از طریق ویزای دانشجویی دانشگاه سالزبورگ، هزینه های خود را پوشش دهند. این بورس تحصیلی همه ی رشته ها را شامل می‌شود که این یکی از مزیت های بورسیه پژوهشی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که موضوع بورسیه باید مواردی مانند مقاله های تحقیقاتی و یا پژوهشی باشد. همچنین این بورس تحصیلی برای مقاطع دکتر و فوق دکتری ارائه میشود. توجه کنید که در این بورس تحصیلی، ماهانه مبلغ ۶۰۰ یورو به عنوان هزینه تحصیل و زندگی به دانشجویان پرداخت می شود. دقت کنید که برای دریافت این بورس داشتن مقاله های پژوهشی، آزمایشی و تحقیقاتی بسیار کمک کننده است و سبب آسان تر شدن مراحل دریافت بورسیه می شود.

بورسیه تحصیلی کشور های در حال OFID

این بورس، از بورسیه تحصیلی های خاص می‌باشد. چرا که این بورس برای دانشجویانی مانند کشور های عراق، کویت، قطر، ونزوئلا و…. مورد ارائه می‌باشد. بنابراین دانشجویان این کشور می‌توانند درخواست ویزای دانشجویی و به دنبال آن درخواست دریافت این بورس را ارائه کنند. همانطور که اشاره شد این بورسیه برای کشور های عضو OFID می‌باشد. در این نوع بورسیه تحصیلی دانشجویان می‌توانند تمام هزینه های تحصیلی را از کشور اتریش دریافت کنند و همچنین هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

از مزیت های این بورس می توان به این موضوع اشاره کرد که این بورسیه برای تمامی مقاطع تحصیلی قابل دریافت می‌باشد. بنابراین دانشجویان کشور های OFID، همواره به دنبال این بورس هستند زیرا که برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی یک فرصت به حساب می‌آید.

شرایط تحصیل در اتریش

هزینه ویزای تحصیلی اتریش

از موارد مهم که هنگام مهاجرت باید در نظر گرفته شود، هزینه ویزای تحصیلی است. بنابراین متقاضیانی که قصد تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش را دارند، باید به هزینه تحصیل و همچنین هزینه زندگی در اتریش توجه کنند. در این کشور هزینه ها با توجه به دانشگاه ها کمی متفاوت است اما به طور کلی هزینه دانشگاه های دولتی اتریش حدود ۳۸۰ تا ۷۵۰ یورو به ازای تحصیلی در هر ترم است. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی کشور اتریش حدود ۱۴ هزار یورو در یک سال می‌باشد. همانطور که میدانید هزینه های زندگی متناسب به سبک زندگی و منطقه زندگی هر فرد متفاوت است. دانشگاه، شهر مورد نظر، طرز زندگی و…. همگی بر هزینه های زندگی تاثیر می گذارند.

برای محاسبه هزینه تحصیل و زندگی در کشور اتریش بهترین روش محاسبه مجموع این هزینه ها می‌باشد. توجه کنید که در هنگام محاسبه هزینه های زندگی و تحصیل در کشور اتریش، باید هزینه های زندگی و تحصیل شما کمتر از سرمایه شما باشند. در این صورت زندگی و تحصیل در شهر مورد نظر امکان پذیر است.

اما با توجه که هزینه تحصیلات در کشور اتریش رایگان است، معمولا بیشتر هزینه ها مربوط به هزینه های زندگی و خورد خوراک است. مگر اینکه دانشجو مورد نظر در دانشگاه خصوصی تحصیل کند. با توجه به اینکه هزینه ها برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد، پس نمیتوان مقدار دقیقی را به عنوان هزینه حساب کرد لما به طور کلی مبلغ ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای هزینه های یک دانشجو برای یک ماه کافی است.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی اتریش

گاهی مواقع با این موضوع رو به رو میشویم که درخواست ویزا مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به اتریش و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور را دارید، ممکن است درخواست ویزای شما تأیید نشود. بنابراین با این سوال ممکن است مواجه شویم که دلایل ریجکت ویزای تحصیلی چه می‌باشد؟ لازم به ذکر است که دلایل ریجکت ویزای تحصیلی در اتریش متفاوت و بسیار زیاد است.

اما بیشتر دلایل ریجکت ویزا به این دلیل است که متقاضیان مصاحبه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و یا در هنگام ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش دچار مشکل شده اند. یکی از مهمترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی اتریش عدم ارائه بودجه کافی برای تحصیل و زندگی در اتریش، رعایت نکردن الزامات زبان تحصیلی، ارائه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش به صورت ناقص، سوابق کیفری، عدم مجاب افسر پرونده و… هستند.

لازم به ذکر است که اگر ویزای تحصیلی شما ریجکت شود میتوانید برای رفع مشکلات ویزا مجدد درخواست ویزا اتریش را دهید. به طور مثال اگر مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش به طور کامل ارائه نشود، میتوانید با تکمیل این مدارک، مجدد درخواست ویزای دانشجویی نمایید‌. توجه کنید که در مرحله مجدد باید مدارک شما دچار نقص و مشکل نشود زیرا تکرار درخواست گاهی باعث از بین رفتن شانس پذیرش میشود.

مجوز کار با ویزای تحصیلی اتریش

مجوز کار با ویزای تحصیلی اتریش

به طور کلی ویزای تحصیلی در اتریش به شما برای مدتی اجازه زندگی در این کشور را میدهد. ویزای دانشجویی اتریش  می تواند برای دانشجویان سبب دریافت اجازه کار شود. در این کشور دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل شغل پیدا کنند. بنابراین در کشور اتریش اجازه کار دارند. اما توجه کنید که که هر کدام از دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود اجازه کار در ساعات مشخص شده ای دارند. در کشور اتریش دانشجویان مقطع کارشناسی باید به صورت پاره وقت یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت در هفته کار کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند به صورت پاره وقت وارد بازار کار اتریش شوند اما ساعت کاری آن ها بیشتر از دانشجویان کارشناسی است و آن ها قادر هستند که بین ۱۵ الی ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. همچنین ناگفته نماند که دانشجویان مقطع دکتری میتواند به صورت تمام وقت وارد بازار کار اتریش شوند. بنابراین دانشجویان دکتری می‌توانند تا ۴۰ ساعت در هفته کار کنند. لازم به ذکر است که ورود دانشجو به بازار کار و همچنین نوع کار در مدت زمان دانشجویی برای دانشجویان محدودیتی ندارد.

بنابراین دانشجو میتواند به صورت آزاد وارد بخش های کاری متنوع، در کشور اتریش شود. اما لازم به ذکر است که بعد از فارغ التحصیل شدن در این کشور دانشجو باید در حیطه درس خود، شغل پیدا کند. بنابراین این فرصت فقط در طول تحصیل به متقاضیان داده میشود و بعد از فارغ التحصیلی شغل دانشجو باید مرتبط با رشته تحصیلی او باشد و دلخواه نمی تواند باشد. ناگفته نماند که بعد از تحصیل دانشجویان به مدت یک سال فرصت جستجو برای پیدا کردن یک شغل مناسب با رشته خود را دارند.

ویزای همراه دانشجویی اتریش

دانشجویان در کشور اتریش قادر هستند که ویزای همراه نیز دریافت کنند. بنابراین دانشجویانی که درخواست ویزای تحصیلی اتریش را دارند، می‌توانند به صورت همزمان برای خود و همچنین همراه خود که می‌توانند درخواست ویزای همراه ارائه دهند. البته لازم به ذکر است که قوانین اتریش در مورد ویزای تحصیلی می‌گوید که شما همزمان با دریافت ویزای تحصیلی خود میتوانید برای خانواده، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه اتریش را دریافت کنید.

همچنین زمانی که همراه شما در این کشور وارد میشود میتواند تحصیلات خود را کامل کند و سپس وارد محیط کار شود. همچنین دانشجویان متاهل در این کشور می‌توانند برای همسر خود درخواست ورود و اخذ ویزا دهند. یکی از مزیت های این کشور این است که همراه در این کشور اجازه کار تمام وقت را دارد. همچنین لازم است بدانید که هزینه تحصیلات کودکان همراه در این کشور به صورت رایگان است. همینطور افرادی که بعد از تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر می دهند، قادر هستند که برای فرزندان خود درخواست حقوق از کشور اتریش نمایند. همچنین در این کشور می‌توانند به فرزندان در حین تحصیل حقوقی ماهانه به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ یورو پرداخت میشود.

لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای همراه اتریش مدارکی لازم است که عبارت‌اند از: مدارک هویتی معتبر برای متقاضیان اصلی، مدارک تحصیلی در صورت نیاز، مدارک زبان، عکس ۳*۴ مورد تایید سفارت، بیمه نامه مسافرتی برای هر یک از متقاضیان و سایر مدارک عمومی. به دلیل مزیت هایی که برای همراه دانشجو وجود دارد، افراد بیاید اقدام به دریافت ویزای همراه می کنند. چرا که با موفقیت در دریافت این ویزا، همراه قادر به تحصیل رایگان و گاهی حتی هزینه های رایگان می‌باشد.

معرفی دانشگاه‌های برتر اتریش

معرفی دانشگاه‌های برتر اتریش

دانشگاه های اتریش به طور کلی در سطح علمی بالایی قرار دارند و مورد علاقه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا هستند. لازم به ذکر است که دانشگاه های این کشور مورد تایید کشور های معروف اروپا می‌باشد. بنابراین یکی از موارد مهم هنگام پذیرش دانشجویان، پذیرش دانشگاه های اتریش است. برای ورود به این دانشگاه ها باید ابتدا شناخت کافی از مراکز تحصیلی و دانشگاه های اتریش را داشته باشید. همچنین ناگفته نماند که برای دریافت پذیرش در دانشگاه ها اتریش باید اقدام کنید و همچنین دانشگاه های کشور اتریش را بشناسید. در ادامه با انواع دانشگاه های اتریش آشنا می شویم:

ناگفته نماند که دانشگاه های اتریش مورد تایید تمامی دانشگاه های برتر هستند و همگی دانشگاه های این کشور بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به طور مثال دانشگاه وین، پایتخت اتریش، در رتبه ۱۱۲ از دانشگاه های برتر جهان می‌باشد.

موقعیت کار پس از تحصیل در اتریش

همانطور که میدانید یکی از راه های مهاجرت کاری به اتریش، مهاجرت تحصیل است. بعد از مهاجرت به این کشور متقاضیان میتوانند وارد بازار کار شوید و همچنین از این طریق اقامت را در اتریش کسب کنید. در این کشور دانشجویان که متقاضی اخذ ویزای دانشجویی اتریش هستند میتواند با ورود به بازار کار اتریش به اقامت کشور اتریش دست یابند.

این اقامت با عنوان اقامت بعد از تحصیل شناخته میشود. در این کشور متقاضیان باید با پرداختن مالیات اقامت دائمی این کشور را بعد از گذشت ۵ سال دریافت کنند. ناگفته نماند که یکی از گزینه هایی که دانشجویان را از سراسر دنیا به این کشور جذب می کند، شرایط کار فوق العاده در این کشور بعد از تحصیل می‌باشد.

همچنین اشخاصی که برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند به دلیل نرخ بیکاری کم این کشور آینده شغلی خوبی دارند. نرخ بیکاری در کشور اتریش پنج درصد می‌باشد. این عامل می تواند سبب ورود آسان دانشجویان به بازار کار شود. بنابراین خیلی از دانشجویان درخواست ورود به بازار کار این کشور را دارند. متقاضیان می‌توانند از ویزاهای جست و جوی کار در این کشور استفاده نمایند.

هم اکنون کشور اتریش به دلیل کمبود نیروی کار متقاضیان زیادی را از سراسر کشور دریافت می‌کند. و همچنین به درخواست کننده ویزای جستجوی کار در سراسر کشور ها پاسخ تاییدیه میدهد. دانشجویان می‌توانند از طریق این ویزای های کاری وارد بازار کار کشور اتریش شوند و بعد از این موضوع مالیات را پرداخت کرده و سپس اقامت دائم کشور اتریش را اخذ نمایند.

تحصیل در اتریش

تبدیل به ویزای تحصیلی به اقامت دائم و تابعیت اتریش

همانطور که میدانید اتریش از کشور های برتر اروپا میباشد. آموزش عالی و همچنین تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین خیلی از افراد سالانه درخواست مهاجرت به این کشور را دارند. در این کشور روش های متفاوتی برای اخذ اقامت و تابعیت دائمی وجود دارد. یکی از این راه ها برای دریافت اقامت، ویزای دانشجویی اتریش است. در این راه متقاضیان می‌توانند با دریافت ویزای تحصیلی وارد دانشگاه های کشور اتریش شوند و در آن تحصیل کنند.

دانشجویان می‌توانند بعد از دریافت ویزای تحصیلی در کشور اتریش، در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند و بعد از پایان تحصیلات خود وارد بازار کار شوند. همچنین متقاضیان که بعد پایان تحصیلات وارد بازار کار میشوند می‌توانند با تبدیل کردن ویزای خود از طریق ویزای تحصیلی به ویزای کاری  به همراه پرداخت مالیات، بعد از پایان پنج سال اقامت دائم این کشور را کسب کنند. همچنین بعد از گذشت ۱ تا ۲ سال بعد از دریافت اقامت دائمی این کشور می‌توانند درخواست تابعیت دائم اتریش را برای این کشور  صادر کنند.

فراموش نشود که پاسپورت اتریش از پاسپورت های معتبر جهان است و در سومین پاسپورت معتبر جهان قرار دارد. بنابراین این موضوع باعث شده است که خیلی از افراد روند  تحصیل خود را در اتریش طی کنند و سپس بعد از آن وارد محیط کار شوند. چرا که افراد از این طریق بعد از پنج سال زندگی قادر به دریافت تابعیت کشور اتریش هستند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای دانشجویی اتریش

لازم به ذکر است که دانشجویان برای اثبات تمکن مالی، باید به اندازه هزینه یک سال زندگی در اتریش و همچنین پرداخت شهریه دانشگاه در حساب خود تمکن مالی داشته باشند.

وقت سفارت متفاوت است اما به طور کلی برا هر فرد به مدت ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

لازم به ذکر است که این شرایط در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. یعنی بستگی به دانشگاه مورد نظر شما که پذیرش میگیرد دارد. اما به طور کلی دانشگاه ها عموما مدرک زبان آلمانی A2 را لازم دارند.

این موضوع بسته به شرایط متفاوت به طور کلی حدود یک سال طول می‌کشد.

سخن پایانی

تحصیل در اتریش فرصتی استثنایی برای ارتقاء دانش و توسعه شخصی شماست. با فراهم کردن یک محیط آموزشی عالی و فرصت‌های شغلی مناسب، اتریش به شما امکان می‌دهد تا به زمینه‌های جدیدی از دانش و فرهنگ دست پیدا کنید. در کنار این، فرصت برای تجربه زندگی در یک کشور چند فرهنگی و دوستانه، این تجربه را به یک سفر بی‌نظیر در جهان تبدیل می‌کند. برای دیدن دیدگاه‌های جدید، رشد شخصی و حرکت به سوی آینده‌ای روشنتر، تحصیل در اتریش یک انتخاب بی‌نظیر است که می‌تواند زندگی شما را به شکوه و عظمت بیشتری برساند.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها