هر ساله عده‌ای زیاد از افراد، با اهداف و دلایل مختلفی اقدام به مهاجرت میکنند. برای مهاجرت میتوان راه های زیاد و همچنین کشور های گوناگونی را انتخاب کرد. اما بهتر است قبل از اقدام شناخت از کشور حاصل شود. اتریش از کشور های اروپایی مرکزی است این کشور در قلب اروپا واقع شده است و زیبایی به خصوصی دارد. کشور اتریش از کشور های عالی در اروپا و همچنین در جهان شناخته میشود چرا که از نظر شاخص های مختلفی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. اما راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند که عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، پناهندگی و مهاجرت از طریق کار!

مهاجرت کاری یکی از راحت ترین روش های مهاجرت برای دریافت اقامت و تابعیت کشور اتریش است. چرا که اتریش کشوری است که از لحاظ اقتصادی موقعیت مطلوبی دارد همچنین برای مردم کشور رفاه و امنیت اجتماعی بالایی را ایجاد کرده است. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. همین مورد باعث شده است که هر ساله روند مهاجرت به اتریش از طریق کار، یک روند صعودی باشد. بنابراین اتریش کشوری است که هیچوقت در آن پایان مهاجرت معنا ندارد. اما از آنجایی که مهاجرت یک تصمیم مهمی به حساب می‌آید بهتر است پیش از اقدام به مهاجرت کاری، در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرد. ما در این مقاله به طور کامل مهاجرت کاری و شرایط و روش های ان را بررسی می‌کنیم

شرایط کاری در اتریش

کار در اتریش، یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که متقاضیان فراوانی دارد. برخی افراد برای کار کردن در این کشور از طریق مهاجرت کاری اقدام میکنند. و همچنین بعضی متقاضیان در این کشور اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند و سپس بعد از فارغ‌التحصیلی، در مدت زمان یک سال به دنبال کار مورد نظر میگردند. به طور کلی شرایط مهاجرت کاری به کشور اتریش متفاوت است. اما به طور کلی متقاضیان برای کار در کشور اتریش باید بدانند که نیازمند مدرک آلمانی هستند.

 یادگیری این زبان کمک میکند که افراد بتواند با مردم جامع ارتباط مناسبی برقرار کنند. همچنین کار در کشور اتریش باعث میشود که افراد بتوانند بعد از چند سال اقامت دائمی کشور اتریش را دریافت کنند. در این حالت متقاضیان می‌توانند بعد از اخذ اقامت، کار در این کشور و پرداخت مالیات کشور اتریش را اخذ کنند. جالب است بدانید که یکی از روش های اخذ اقامت این کشور اثبات خود حمایتی است.

مهاجرت کاری به اتریش از طریق ویزای جستجوی کار ( job seeker)

ویزای جستجو کار یکی از راه های دریافت اقامت است. این روش برای کسانی می‌باشد که قصد دریافت ویزای اقامتی نوع D با مدت اعتبار شش ماه را دارند. متقاضیان باید درکنار تمامی موارد، مدارک تخصصی خود در حیطه کاری را ارائه دهند.  اما افراد از دو طریق می توانند ویزای جستجوی کار را دریافت کنند:

در این روش متقاضی میتواند که با دریافت ویزای جستجوی کار در این کشور شغل مورد نظر را جستجو کند و اگر به مدت ۶ ماه اعتبار ویزای شغلی را دریافت کنند، می‌توانند برای اخذ کارت قرمز-سفید-قرمز اقدام کنند. در این روش اگر متقاضی نمره ای کمتر از ۷۰ را کسب کند میتواند که جهت اخذ ویزای جستجوی کار اقدام کند. 

اما میدانیم  برای درخواست ویزای جستجوی کار مدارکی لازم است که به شرح زیر می‌باشد:

مدارک معتبر مسافرتی( گذرنامه)

گواهی تولد

عکس جدید

مدرک محل اقامت بومی افراد

مدرک بیمه درمانی

مدرک مناسب هزینه زندگی کافی

همچنین برای دریافت این ویزا باید فارغ‌التحصیل باشید و همچنین صلاحیت و مهارت های ویژه ای داشته باشید.

روش های مهاجرت کاری به اتریش

مهاجرت کاری یکی از روش های اصلی و پرطرفدار مهاجرت به کشور اتریش است. اما متقاضیان مهاجرت کاری باید بدانند که با انواع ویزای کاری میتوانند به این کشور مهاجرت کنند. زیرا که مهاجرت کاری چند نوع است که عبارت‌اند از:

مهاجرت کار اتریش از طریق پیشنهاد کاری یا جاب آفر

مهاجرت کاری به اتریش از طریق ویزای جستجوی کار

ویزای کار از طریق جستجوی کار در اتریش

لازم به ذکر است که هر کی از ویزاهای نام برده شده، شرایط منحصر به فردی را دارا هستند. لازم به ذکر است که کشور اتریش از لحاظ شرایط اقتصادی دارای وضعیت مطلوب و رو به رشدی می‌باشد که اقتصاد در حال پیشرفتی دارد. بنابراین نرخ بیکاری در این کشور در سال های اخیر کاهش داشته است و به صورت نزولی می باشد. این موضوع باعث شده است که امکان برای افراد واجد شرایط در کشور اتریش بسیار بالا باشد. به طور کلی مهم ترین شرایط شامل تحصیلات، شرایط سنی و سابقه کار افراد می‌باشد. اما در مورد روش های مهاجرت کاری باید گفت که اگر قصد مهاجرت کاری از طریق پیشنهاد کاری را  دارید، باید از طریق کارفرما یک پیشنهاد شغلی که متناسب با رشته و حرفه شما است، دریافت کنید. از سوی دیگر ویزای جستجوی کار امکان را به فرد میدهد که به مدت شش ماه در اتریش اقامت موقت داشته باشد و در این شش ماه به دنبال کار مورد نظر خود بگردد. در این صورت با پیدا کردن شغل مناسب می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید اما اگر شغلی پیدا نکردید باید به کشور مبدا بازگردید.

مهاجرت کاری به اتریش از طریق پیشنهاد کاری( job offer)

جاب آفر را میتوان پیشنهاد کاری که از طرف کارفرمای مختلف و شرکت های خارجی می‌باشد، معرفی کرد. یعنی در این کشور کارفرمایان باید شرایط استخدام خود را در وب سایت ها به افراد اطلاع دهند. جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری یک قرارداد کاری رسمی است که بین فرد درخواست کننده و یک کارفرما منعقد می‌شود. در این صورت فرد درخواست کننده برای مدت معینی به استخدام شرکت و یا کارفرمای مورد نظر در می آید. اما در یک جاب آفر اطلاعات مهمی وجود دارد که عبارتند از:

مشخصات دقیق و کامل فرد کارمند ( اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت)

مشخصه های کامل و دقیق فرد یا کمپانی کارفرما( شماره ثبت، آدرس ثبت، نام رسمی شرکت)

عنوان شغلی فرد کارمند

شرح دقیق وظایف فرد کارمند

تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار

قرار داد

خصوص فرد کارمند

پاداش و مزایای کارمند

شرایط فسخ قرار دارد همکاری بین دو طرف

دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند

موارد گفته شده از مهم ترین شرایط مربوط به جاب آفر هستند.

دریافت بلو کارت برای کار در اتریش

بلو کارت در کشور اتریش با عنوان کارت مهاجرتی شناخته میشود. داشتن این کارت این امکان را میدهد که متخصصان ماهر که دارای مهارت و تحصیلات هستند ، از دیگر کشور ها به کشور اتریش مهاجرت کنند. بنابراین آن ها با مهاجرت به این کشور فرصت های شغلی موجود را کشف میکنند و در بازار کار عالی این کشور مشغول میشوند.  لازم به ذکر است که افرادی که بلو کارت کشور اتریش را به دست می‌آورند می‌توانند بعد از گذشت ۱۲ ماه در کشور های عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند. که البته انگلستان، دانمارک و ایرلند شامل این کشور ها نمی‌شنوند.

 به جز اقامت آن ها می‌توانند در این کشور ها کار کنند. بنابراین می‌توان گفت که بلو کارت در کشور اتریش روشی مطمئن برای کسب مجوز کار در کشور های عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. اما لازم است بدانید که بلو کارت کشور اتریش به کسانی تعلق میگیرد که در یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا در حال کار هستند و همچنین دستمزد د حقوقی دریافت آن ها از سطح معمول بالاتر است. هم اکنون حد معمول حقوق ۴۲۰۰ یورو میباشد. بنابراین اگر فردی به عنوان یک کارگر در این کشور کار کند نمی‌تواند بلو کارت را دریافت کند زیرا که سطح حقوق آن کمتر از حد معمول است. 

کارت ابی یکی از قوانین های اقامتی در اتحادیه اروپا حساب میشود. در این کشور بلو کارت ترکیبی از اجازه اقامت و اجازه کار است. برای همین با دریافت این کارت میتوانید برای کارفرمایی خاص که از شما دعوت شغلی کرده است، کار کنید. همچنین بدانید که اعتبار بلو کارت ۲۴ ماهه است.

دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز برای کار در اتریش

یکی از دغدغه های اصلی برای مهاجران کاری، اقامت بلند مدت یا دائمی است. برای اقامت دائمی کشور اتریش باید نام کارت قرمز-سفید-قرمز را شنیده باشید. همچنین یکی از سوالات متداول در این کشور کارت قرمز-سفید-قرمز است. لازم است بدانید که کشور اتریش به مهاجران اجازه کار و زندگی میدهد.

کارت قرمز-سفید-قرمز نیز به افرادی داده میشود که شرایط خاصی دارا هستند. پس این کارت را میتوان نوعی مجوز اقامت در کشور اتریش دانست. با اخذ این کارت متقاضی میتواند اقامت دائمی را دریافت کند. برای دریافت این کار افراد می‌توانند از طریق راههای زیر اقدام کنند:

راه اندازی شرکت در اتریش

استخدام در کشور اتریش

انواع کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش

کارت RWR در کشور اتریش دو نوع است. اما نوع معمول و رایج آن کار را در یک حیطه خاص و تحت نظارت کارفرما برای شما مقدور میکند. نوع دوم این کارت بهترین نوع است که با عنوان کارت قرمز-سفید-قرمز پلاس شناخته میشود. این کارت به شما امکان میدهد که در هر منطقه از کشور که قصد سکونت را دارید بی هیچ قید و شرطی کار کنید.

مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به اتریش

در کشور اتریش اخذ مدرک فنی حرفه ای از پرطرفدارترین مدرک ها برای ورود به بازار کار است. همچنین جالب است بدانید که مراکز فنی حرفه ای در کشور اتریش از پر متقاضی ترین موسسات آموزش شغلی در در کل اروپا می‌باشند. در این مراکز دوره های متنوعی مانند بازرگانی و مهندسی پوشش داده میشود. لازم به ذکر است که این دوره های آموزش فنی و حرفه ای بسیار محبوب هستند به طوری که هفتاد درصد از دانشجویان در دانشگاه های اتریش از آن استفاده میکنند.

ناگفته نماند که تخصص و مهارت در کنار تحصیلات در کشور اتریش از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسزایی در دریافت ویزای کاری اتریش دارد. اما در مورد اهمیت این دوره ها باید بدانید که داشتن این مهارت ها برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز لازم است. همچنین در این کشور بالاترین سطح درآمد به سابقه های کاری بسیار وابسته است. اما اهمیت این این موضوع هنگامی که معلوم میشود که از طریق مهارت و داشتن مدرک فنی حرفه ای، میتوان کارت ویزیت را کسب کرد.  از طرفی سیستم آموزش کشور اتریش به مهارت های فنی و حرفه ای اهمیت زیادی میدهد و این مهارت ها در دانشگاه های اتریش از جایگاه مهمی در آموزش برخوردار هستند.

در این کشور مراکز مختلفی برای آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد که در پایان کارآموزی به کارآموزان مدرک معتبر داده میشود. معمولا کار آموز های دوره فنی و حرفه‌ای به سه دسته تقسیم میشوند. افراد مبتدی، کار آموزان و فارغ‌التحصیل مدارس و متخصصان. همچنین در این کشور خوشبختانه کارآموزان می‌توانند از همان ابتدا در موسسه ها میتواند از حمایت مالی بورسیه برخوردار شوند.

در این کشور دوره های آموزشی فنی و حرفه ای پنج سال زمان می برد. در پایان این پنج سال آزمون نهایی Reife und diplomptufung گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که نمره قبولی در این آزمون نمره ۴ تا ۵ است. همچنین باید در این دوره های پیشرفت تحصیلی صورت بگیرد و زبان آموزشی در این دوره آلمانی است. پس میتوان گفت که داشتن مدرک دیپلم متوسطه و مدرک زبان آلمانی برای پذیرش دانشگاه اتریش الزامی است.

 اما در مورد بهترین کالج های فنی و حرفه ای اتریش باید بدانید که مدارس و کالج های مهندسی، هنر و صنایع دستی، مدارس و کالج های مدیریت بازرگانی، مدارس و کالج های مدیریت و صنایع خدماتی، مدارس و کالج های تورسیم، مدارس و کالج های مد و طراحی، مدارس مشاغل اجتماعی، کالج های کشاورزی و جنگل داری، کالج های آموزش دبیری از موسسات فنی و حرفه ای کشور اتریش می‌باشند.

کارآموزان در این مراکز نیازمند اخذ ویزای اتریش هستند. اگر کارآموز قصد اقامت کمتر از ۶ ماه را دارد می‌تواند ویزای c و برای اقامت بیشتر ویزای D درخواست دهند. مدارک ثبت نام در دوره های فنی و حرفه ای اتریش عبارتند از:

فرم درخواست پاسپورت ویزای C و D

پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر با اعتبار ۳ ماهه

عکس پاسپورتی مطابق معیار ICAO با پس زمینه رنگی

تاییدیه یا نامه پذیرش از مراکز فنی و حرفه ای در اتریش

گواهی اثبات تمکن مالی

مدرک سکونتی در کشور اتریش

مدرک بیمه سلامت مسافرتی با پوشش بیمه ای

مدرک پیوند خانوادگی یا روابط اقتصادی در کشور مبدا

مهاجرت کاری به اتریش و میزان حقوق در اتریش

یکی از مواردی که این روزها بسیار دیده میشود، پرطرفدار بودن ویزای کار در کشور اتریش است. بنابراین یکی از عوامل این علاقه متقاضیان می‌توانند حقوق ماهیانه افراد در این کشور باشد که میتوان آن را مورد با اهمیتی حساب کرد.  طبق آمار های سال ۲۰۲۲ میانگین ماهانه درآمد کارگران در کشور اتریش حدود ۳۸۰۹ یورو بوده است. اما ناگفته نماند که میزان حقوق در کشور اتریش به عوامل زیادی مانند سابقه کار، تحصیلات، جنسیت، محل کار، میزان سختی کار و… وابسته است. بنابراین با توجه به آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۲ شغل های دندانپزشکی، متخصص تغذیه و مدیر عامل بیشترین درآمد را در کشور اتریش دارند.

بر اساس آخرین داده ها و اطلاعات حاصل از بازار کار اتریش، میتوان میانگین حقوق این کشور را حدود چهار هزار یارو بیان کرد. لازم به تذکر است که اگر این میانگین با کشور های اتحادیه اروپا مقایسه شود، در میابیم که درآمد این کشور نسبتاً پایین تر است. اما می‌توان گفت که حداقل حقوق در کشور اتریش ۵۲۰ و حداکثر حقوق در این کشور ۱۶۹۰۰ می‌باشد. فراموش نشود که این میانگین ماهانه در کشور اتریش شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزیت ها میشود. همچنین درآمد های بین مشاغل تر کشور اتریش شدیده متفاوت است. بنابراین جایگاه اتریش با حقوق ماهیانه کار معادل ۳۸۰۰ یورو از کمترین سطوح درآمدی در کشور های اروپا می‌باشد.

عوامل موثر بر حقوق ماهیانه کار در کشور اتریش

به طور کلی موارد زیادی بر مقدار حقوق ماهیانه کشور اتریش موثر هستند. اما یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای متقاضیان مهاجرت به کشور اتریش به وجود می آید این است که چگونه میتوان مقدار حقوق ماهیانه در کشور اتریش را افزایش داد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که مسلما عامل موثر در افزایش حقوق و سطح درآمد شما رزومه و یاCV کاری شما می‌باشد. این رزومه از دو بخش تشکیل شده است. سابقه کار و سطح تحصیلات تخصصی رزومه کاری شما را تشکیل میدهند.

 بنابراین این دو فاکتور جز مواردی هستند که بیشترین تاثیر را بر روی کاهش و یا افزایش درآمد شما دارند. به طور مثال سابقه کاری پنج سال به بالا ۳۶ درصد افزایش حقوق و مدرک فوق لیسانس نیز ۲۹ درست افزایش حقوق دارد. اما فراموش نکنید که تنها عمار موثر رزومه کاری شما نیست. بلکه عوامل و فاکتور های مختلف دیگری روی حقوق شما اثر می‌گذارند. به طور مثال جنسیت یکی از موارد تاثیر گذار بر افزایش حقوق است. با کمی مقایسه میتوان فهمید که حقوق ماهیانه مردان در کشور اتریش ۴ درصد بیشتر از زنان است.

این مورد نیز به تنهایی از کمترین درصد های اروپا حساب میشود. شایان ذکر است که سطح درآمد اشتغال در بخش های دولتی کشور اتریش هفت درصد بالاتر از درآمد در بخش های خصوص کشور اتریش می‌باشد. همانطور که بیان شد میانگین حقوق ماهیانه کشور اتریش مبلغی کم در مقیاس با سایر کشور های اروپا است. اما بر اساس آمار برخی از مشاغل درآمد بیشتری دارند که میتوان به دندانپزشک، متخصص تغذیه و مدیر عامل اشاره کرد. اما ما درآمد رایج ترین شغل ها را در کشور اتریش بررسی کرده ایم. در آمد ها به صورت زیر می‌باشند:

حسابدار با حقوق ۲۶۰۰ یورو

مدیر مالی۸۱۰۰ یورو

مدیر دفتر۲۷۰۰ یورو

منشی۲۰۰۰ یورو

عکاس ۲۷۰۰ یورو

مهندس هوافضا ۴۳۰۰ یورو

خلبان۴۴۰۰ یورو

معمار ۳۳۰۰ یورو

مدیر شعبه بانک ۵۷۰۰ یورو

معلم ۲۸۰۰ یورو

مدیر پروژه ۴۶۰۰ یورو

مهندس عمران ۳۶۰۰ یورو

مهندس برق ۳۷۰۰ یورو

مهندس مکانیک ۳۸۰۰ یورو

مدیر عامل ۸۵۰۰ یورو

متخصص تغذیه ۸۷۰۰ یورو

دندانپزشک ۹۱۰۰ یورو

لازم به ذکر است که مبالغ ذکر شده به صورت تقریبی بیان

 شده اند و حداقل حقوق دریافتی در هر شغل هستند. اما باید بدانید که پیش بین ها نشان میدهد که سطح حقوق ماهیانه کار در کشور اتریش برای سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. چرا که آمار ها نشان می‌دهند که درآمد های کشور اتریش نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱ درصد افزایش پیدا کرده اند. این روند نشان میدهد که همه شغل های اتریش دستمزد های روبه افزایشی دارند. بنابراین مشاغل اتریش با افزایش یک یا دو درصد اتریش همراه هستند. شاید برخی فکر کنند که فقط میزان حقوق در کشور اتریش کم است اما لازم است بدانید که به نسبت کم بودن میزان دستمزد، هزینه های زندگی در اتریش نیز کمتر از سایر کشور ها می‌باشد.

مهاجرت کاری به اتریش و نحوه‌ی کاریابی

همانطور که گفته شد، کشور اتریش کشوری روبه رشد است. بنابراین یافتن  کار در این کشور بسیار در سطح مطلوبی می‌باشد. همچنین میدانیم که یکی از راه های اصلی برای دریافت اقامت کشور اتریش، یافتن کار است. بنابراین یافتن کار از راه های زندگی در اتریش می‌باشد. اما سوال این است که چگونه میتوان یک کار مناسب را پیدا کرد؟ موسسات کاریابی به متقاضیان کار در اتریش کمک می‌کنند که کار مدنظر خود را پیدا کنند.

 بنابراین افرادی که از طریق ویزای جستجوی کار به کشور اتریش مهاجرت کردند، می‌توانند با سرعت کم و سریع از طریق این موسسات به هدف خود برسند. لازم به ذکر است که اگر افراد متقاضی موفق شوند می‌توانند بعد از یافتن کار درخواست ویزای کار دهند. ناگفته نماند که با پرداخت مالیات و حق بیمه میتوان اقامت دائمی را دریافت کرد.  موسسات کاریابی اتریش بر اساس شاخص های مختلفی مانند تحصیلات، سابقه کار، رزومه فردی و مهارت ها به افراد شغل های مناسب را معرفی میکنند.

لازم به ذکر است که این موسسات از شما مبلغی را دریافت می‌کنند که مبلغ طبق قرار داد بسته شده است. موسسات کاریابی در کشور اتریش وظیفه‌ دارند که بر اساس بندهای قرار داد فی مابین عمل کنند. یعنی با توجه به رشته تحصیلی و سابقه کار شما برای شما پیشنهاد ها و شغل های کاری را درنظر بگریند. همچنین شما نیز باید طبق قرار مصاحبه ای که برای شما مشخص شده است در محل مصاحبه و در زمان تعیین شده حاضر باشید.

مهاجرت کاری به اتریش و موسسات کاریابی

خیلی از افراد متقاضی کار در کشور اتریش به دنبال موسسات کاریابی با کیفیت هستند. به طور کلی کشور اتریش بازار کار خوب و نرخ بیکاری کمی دارد. بنابراین این موضوع به این معنی است که موسسات کاریابی این کشور همواره فعالیت دارند و خدمات کاری خوبی ارائه میدهند. اما به طور کلی می‌توان موسسات کاریابی کشور اتریش را موارد زیر معرفی کرد:

Lingruber  personalbereitstllung_ gmbh

Sherco trabajo temporal hosteleria

Kmj consulting

Iaeste vienna firmenmessenteam

Zisser Kurt personalbeistellung

موسسات نام برده شده از بهترین موسسات کاریابی کشور اتریش هستند. لازم به ذکر است که با مراجه حضوری به این موسسات و بستن قرارداد با آن ها، متقاضیان می‌توانند که با دریافت تجربیات لازم و توانایی های کاری میتوانند شغل مناسب را پیدا کنند. همچنین با پیدا کردن کار نیز میتوان اقامت کاری و به طبع بعد از چند وقت تابعیت کشور اتریش را به صورت دائمی دریافت کرد.

لیست سایت های کاریابی کشور اتریش

یکی از راه های پیدا کردن شغل مناسب در کشور اتریش، مراجعه به سایت ها و یا موسسات کاریابی این کشور است. بنابراین افرادی که قصد کاریابی در این کشور را دارند بهتر است که تمامی راه های رسیدن به کار و شغل مناسب در این کشور را بشناسند. این موضوع باعث شده است که موسسات و سایت های کاریابی کمک ویژه ای به آن ها کند. و یکی از بهترین منابع در دسترس و مطلوب برای متقاضیان باشند.

 اما لازم به ذکر است که برخی از سایت های کاریابی کشور اتریش metajob. at karriere. at, madeinjlm. Org, jobkralle. at, monster. at ,  job. at, just landed com و…. همگی از سایت های کاریابی معروف در کشور اتریش هستند. بهتر است با این سایت ها آشنایی پیدا کنید چرا که سایت ها و موسسات کاریابی روند یافتن شغل را برای شما افزایش میدهد.  

برای اطلاع از موسسات کاریابی اتریش باید بدانید که در حال حاضر در کشور اتریش امکان کاریابی در بخش های دولتی و سنتی کشور اتریش بسیار کم است اما در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی و همچنین صنعت توریسم، کاریابی ها فعالیت شدیدی دارند بنابراین افراد می‌توانند در این زمینه ها سریعا کار پیدا کنند.

در این کشور موسسات کاربرانی باید طبق قرار داد های بین متقاضی و آن ها عمل کنند. بنابراین این موسسات و یا سایت ها موظف هستند که در مقابل مبلغی که از شخص متقاضی دریافت کرده اند به آن شغلی که با رشته تحصیلی و سابقه کار مرتبط باشد، ارائه دهند.

مهاجرت کاری به اتریش و بررسی ویزای همراه

یکی از مواردی که متقاضیان با آن در هنگام مهاجرت روبه‌رو می‌شوند. درخواست لازم و شرایط دریافت ویزای همراه است. اخذ ویزای همراه روش های گوناگون و متعددی دارد. یکی از این روش ها دریافت ویزای همراه  از طریق مهاجرت به کار است. شاید برای شما سوال باشد که چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای همراه هستند؟ لازم به ذکر است که اعضای خانواده البته در چهار چوب قوانین که عبارت‌اند از همسر با حداقل ۲۱ سن و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند برای ویزای همراه درخواست دهند.

 همچنین کسانی که کارت قرمز-سفید-قرمز و کارت ابی را در اختیار داشته باشند می‌توانند برای دریافت ویزای همراه درخواست دهند. کسانی که مجوز اقامت طولانی مدت در کشور اتریش را دارند نیز شرایط دریافت ویزای همراه را دارند.

لازم به ذکر است که اگر فردی از طریق کار موفق به اخذ تابعیت کشور اتریش شود، میتواند برای افراد همراه خود درخواست ویزای همراه دهد. همچنین ناگفته نماند که دریافت ویزای همراه نیازمند مدارک و شرایطی است که عبارت‌اند از:

نامه بانکی، دانش و تسلط زبان برای اخذ ویزای همراه

نامه موجودی حساب مالی با مبلغ حدود ۱۰ هزار یورو در حاسب کوتاه مدت در یکی از بانک های خصوصی و یا دولتی

پرینت بانکی حساب کوتاه مدت و کپی نامه

مدرک زبان( مدرک زبان آلمانی A2 و آیلتس 5)

اخذ ویزای همراه برای همسر

در کشور اتریش اخذ ویزای همراه در سال ۲۰۲۱ برای کسانی که ویزای کاری کشور اتریش را اخذ کردند، امکان پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است که این نکته بسیار مهم است که آیا میتوان برای همراه خانواده خود ویزای اتریشی اخذ کرد یا خیر؟  باید بدانید که بستگان درجه یک باید برای اخذ ویزای همراه باید شش ماه در کشور اتریش اقامت داشته باشند بنابراین بعد از شش ماه کشور اتریش ویزای همراه را به خانواده و فرزندان وابسته به متقاضی میدهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مهاجرت کاری و بدون مجوز کار در اتریش

یکی از اصلی ترین اهداف مهاجران کاری به کشور اتریش، دریافت تابعیت و اخذ اقامت است. این موضوع بسیار مورد سوال و همچنین تقاضای افراد است. بنابراین بهتر است در مورد این موضوع اطلاعات لازم را کسب کنید. بنابراین لازم است بدانید که چه اشخاصی در کشور اتریش دارای تابعیت هستند. کسانی که مجوز اقامت طولانی مدت در کشور اتریش را دارند، کسانی که برای سرمایه گذاری وارد کشور اتریش شده اند. کسانی که از طریق کار و یا موفق به اخذ اقامت در کشور اتریش شدند. در این متن ما ویزای تابعیت از طریق کار را بررسی می‌کنیم.

به طور کلی در کشور اتریش بعد از ده سال زندگی کردن میتوانید اقامت دائمی و تابعیت همیشگی  این کشور را دریافت کنید. که البته لازم است برای این کار به کشور اتریش درخواست تابعیت بدهید. اما لازم است بدانید که گاهی میشود زودتر از زمان موعد تابعیت کشور اتریش را دریافت کنید. اما در مورد شرایط کلی اخذ تابعیت کشور اتریش موارد زیر را میتوان اصلی ترین شرایط معرفی کرد:

تسلط و یادگیری زبان آلمانی

ترک تابعیت کشور قبلی با توجه به قوانین زادگاه فرد متقاضی لازم به ذکر است که گاهی این کار نشدنی است بنابراین در این صورت باید روند دیگری طی شود. و همچنین گاهی کشور اتریش برای برخی متقاضیان از این شروط جلوگیری می‌کنند. همچنین ناگفته نماند که دریافت تابیعت کشور اتریش میتوانید بعد از ده سال زندگی در این کشور، در این کشور دیگر زندگی نکنید بنابراین این موضوع بعد از ده سال زندگی کردن اختیاری می‌باشد. گاهی نیز با این مورد مواجه میشویم که روند تابعیت کاری زودتر انجام میشود.

به کودکان زیر 18 سال درصورتی که والدین تابعیت کشور اتریش را داشته باشند، تابعیت این کشور داده میشود.

همچنین به متقاضیانی که به مدت سی سال و یا پانزده سال که همبستگی شغلی و فردی را رعایت کنند، تابعیت کشور اتریش و شهروندی اتریش اهدا میشود.

کار در اتریش و ارسال رزومه

یکی از مواردی که در هنگام مهاجرت به روش های مختلف مانند مهاجرت کاری باید به آن توجه شود، ارسال رزومه و مدارک به سفارت کشور اتریش است. اگر این مرحله به طور کامل انجام نشود و یا دچار اشتباه شود، روند مهاجرت شما نیز دچار مشکل میشود. لازم به ذکر است که اگر فردی هستید که تحصیلات خود را به خوبی به پایان رسانده آید و یا در یک حرفه خاص مهارت و تخصص دارید، پیدا کردن کار در کشور میتواند برای شما یک شانس و فرصت باشد.

 بنابراین میتوانید پیدا کردن شغل در اتریش را موفقیت آمیز تلقی کنید. از این طریق به سادگی قادر هستید که به موقعیت شغلی ایده آل و درآمد خوب و بالایی برسید. پیدا کردن کار در کشور اتریش نیازمند یک هدف درست و مشخص است که از این طریق میتوانید کار خود را انتخاب کنید. همچنین در این کشور به دلیل اقتصاد قوی و رو به رشد، مهاجرت کاری رو به افزایش است. بنابراین اتریش از کشور های است که یک مقصد کاری برای افراد شناخته شده است.

یکی از اصلی ترین شرط های پیدا کردن کار در اتریش که اولین شرط نیز تلقی میشود توانایی شما به اندازه کافی است. بنابراین شما باید برای یک کار خوب، رزومه خوبی نیز داشته باشید. چرا که رزومه در واقع قوی ترین و اصلی ترین تعیین کننده توانایی شما و به طبع موقعیت شغلی شما در کشور اتریش می‌باشد.

بنابراین در ارسال رزومه توجه کنید که اگر در رشته های فنی تحصیل کرده است تلاش کنید که مهارت خوبی کسب کنید تا رزومه شما قوی باشد. همچنین اگر در دانشگاه تحصیل کردید رزومه ای با مقطع بالا دریافت کنید که بتواند شانس شما را در جستجوی کار افزایش دهد.

یکی از مواردی که باید در هنگام ارسال رزومه مورد توجه قرار گیرد، تسلط به زبان آلمانی است. توجه کنید که بهتر است از تسلط بر زبان آلمانی و انگلیسی خود و ذکر در رزومه به عنوان نقطه مثبت استفاده کنید. چرا که دانش و تجربه همراه مدارک کاری و تحصیلی همیشه شرط اول برای استخدام توسط کارفرمایان و شرکت های اتریش است. بنابراین هر چه دوره های بیشتری را در مهارت های کاری خود دیده باشید، شانس شما برای پیدا کردن کار بیشتر است.

مشاغل پرطرفدار و میزان درآمد آن ها در اتریش

کشور اتریش به طور کلی کشوری است که شاغلان، در هر شغلی امکان پیشرفت دارند. بنابراین بازار کار این کشور بسیار مطلوب است. اما به طور کلی برخی شغل های در این کشور پرطرفدار هستند. عوامل زیادی سبب دوست داشتنی شدن این شغل ها شده است. درآمد زیاد، زیبایی شغل، مزیت های فراوان و… همگی از مواردی هستند که سبب افزایش متقاضی برای یک شغل میشوند. اما به طور کلی می‌توان ۱۰ شغل پر درامد کشور اتریش را از جنبه های مختلف، موارد زیر نامید:

شغل مهندسی مکانیک

شغل دکتر دندانپزشک

شغل متخصص IT و برنامه نویس

شغل مدیر توسعه و تجارت

شغل مهندسی معدن

شغل پرستاری

شغل مهندسان راه و ساختمان

شغل مهندسی کسب و کار

شغل های بالا طبق نظر سنجی و از جهت شاخص ها و

 عوامل مختلف جز پر طرفدار ترین شغل ها هستند. اما یکی از سوالاتی که متقاضیان این شغل همواره به دنبال پاسخش هستند، میزان دستمزد و حقوق شغل ها است. در ادامه میزان متوسط حقوق و دستمزد شغل های پرطرفدار را بیان میکنیم. دقت کنید که این دست مزد ها به صورت ماهانه بیان شده اند.

حقوق مهندس مکانیک ۳۸۵۴ یورو

حقوق پرستار۲۹۴۷ یورو

حقوق دندانپزشک ۳۸۱۹ یورو

حقوق مهندس برق۳۸۱۹

حقوق متخصص IT و برنامه نویس ۳۵۰۰ یورو

حقوق مهندس راه و ساختمان ۴۰۶۹ یورو

حقوق مدیر توسعه و تجارت ۷۰۶۸ یورو

حقوق مهندس معدن ۹۸۸۰ یورو

حقوق مهندس کسب و کار ۴۹۰۲ یورو

هم‌چنین لازم به ذکر است که متقاضیان زیادی هستند که برخی از شغل ها را نسبت به دیگر کارها بیشتر می پسندند. این شغل ها نیز از نظر شاغلان و همچنین شاخص های متفاوت در کشور اتریش به پرطرفدار ترین مشاغل معروف هستند که عبارت‌اند از:

دکتر جراح۷۰۵۰

قاضی ۵۹۲۰

وکیل۵۷۹۰

مدیر۴۵۱۰

ارتودنتیساز ۳۸۰۰

استاد دانشگاه ۳۳۸۰

مدیر مالیاز۳۳۰۰

خلبان۱۰۰۰۰

فراموش نشود که دستمزد و حقوق مربوط به هر شغل در کمترین مقدار ممکن نوشته شده است. بنابراین رقم های گفته شده حداقل حقوق افراد هستند و می‌توانند بیشتر یا کمتر باشند.

مشاغل مورد نیاز کشور اتریش

اما در کنار مطالب گفته شده برای خیلی از متقاضیان سوال

 است که که مهم ترین شغل های کشور اتریش شامل چه مشاغلی هستند؟ باید در این مورد ذکر است که کشور اتریش هر ساله لیستی از مشاغل مهم را به افراد ارائه میدهد. بنابراین مهاجران در این کشور می‌توانند از طریق این لیست باخبر بشنود که شرایط و نیازمندی های کشور اتریش به چه صورت است و در چه زمینه ای میتوانند در این کشور کارکنند.

اما در مورد مهم ترین شغل ها و بیشترین مشاغل کشور اتریش باید گفت که بیشترین نیاز کشور اتریش در جذب این مشاغل می باشد:

مهندس رشته های برق در رشته های تخصصی برق قدرت، انرژی های نو، ابزار دقیق اتوماسیون و…

تکنسین های برق صنعتی و ساختمانی

متخصص های حوزه ماشین آلات کشاورزی

متخصصان حوزه ای تی در زمین پردازش اطلاعات

برنامه نویس

امنیت

سخت افزار

نرم افزار

مدیریت ای تی

مهندس رشته های حوزه مکانیک در زمینه خودرو

ماشین ابزار

طراحی

ساخت و تولید

برنامه‌نویسی

مدل سازی

مکاترونیک

تهویه مطبوع

اتوماسیون

متخصصین ساخت و ساز

مهدی عمران و تکنسین های مربوطه

شغل های فنی مرتبط با ساختمان

پرستاران و رشته های پیراپزشکی

مدیریت پرستاری

مراقبت از سالمند

پزشکی و تخصص پزشکی در تمامی زمینه ها

مهندسی مخابرات

راننده قطار و لوکوموتیو

لوله کشی

تاسیسات صنعتی و ساختمانی

جوشکاری مخصوص لوله

حسابدار مالی

جوشکاری در تمامی زمینه ها

متخصص های خودرو و‌ موارد دیگر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها