اتریش یک کشور مناسب و عالی برای سرمایه گذاری است. بیشتر افراد هر ساله روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را طی می‌کنند و به این کشور پیشرفته برای سرمایه گذاری و شروع کسب و کار قوی، مهاجرت میکنند. سرمایه گذاری در کشور اتریش از بهترین آپشن ها و گزینه ها است چرا که اتریش کشوری است که اقتصاد قوی دارد و هر ساله این اقتصاد قوی در حال پیشرفت و به روز رسانی می‌باشد. برای همین موضوع خیلی از افراد همیشه قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند.  جمهوری اتریش که در قلب اروپا واقع شده است از بزرگترین و قوی ترین کشور های دنیا از نظر اقتصادی است. این کشور خوب رتبه ۲۶ اقتصاد جهان را از آن خود کرده است. همچنین اتریش از ده کشور امن دنیا است که مردمان شادی دارد همین موضوع باعث میشود که افراد زیادی حاضر به مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری، بشوند زیرا که اتریش یک محیط عالی برای زندگی محسوب میشود.

سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی آن و قرار گرفتن در قلب اروپا بسیار رایج است. این کشور در تقاطع اروپای شرقی و غربی قرار گرفته است که مکانی مناسب برای افزایش سرمایه به حساب می‌آید به همین دلیل افراد فراوانی مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه را انتخاب کرده و سعی در پیشرفت  و افزایش دارای خود دارند.

همچنین دولت اتریش دولتی است که از افرادی که کار مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را را انجام داده اند بسیار حمایت می‌کند. بنابراین افراد خارجی در این کشور مشکلی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت. جمهوری اتریش برای کسانی که در این کشور سرمایه گذاری کردند طرحی به نام معافیت های مالیاتی اعمال کرده است که این معافیت خود یک طرح حمایتی برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند، به حساب می آید. در کشور اتریش شما‌ و تمام افراد از سراسر دنیا که در طی مراحل مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری هستند می‌توانید، داراییهای خود را در اتریش که کشوری امن است نگه دارید زیرا همانطور که گفته شد کشور اتریش کشور امن و از لحاظ اقتصادی بسیار قوی است. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری سبب می‌شود که درآمد شما چندین برابر افزایش پیدا کند و همچنین سود زیادی برای شما به ارمغان آورده شود. ناگفته نماند که مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری سبب می‌شود که در صورت موفقیت شما اقامت دائمی اتریش را دریافت کنید و به طور دائمی شهروند این کشور خوب محسوب شوید.

محیط اتریش برای سرمایه گذاری

اتریش کشوری است عضو اتحادیه اروپا همچنین از کشور های عالی برای دریافت اقامت و مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین موفقیت های شما به حساب می‌آید. افرادی که در این کشور زندگی میکنند، امنیت اجتماعی بالا، سیستم آموزشی رایگان، کیفیت عالی زندگی، هزینه های کم زندگی و …. برخورد هستند.  اتریش در برابر افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند، خیلی سختگیر نیست و کشوری منعطف به حساب می‌آید. این مورد در جمهوری زیبای اتریش یک آپشن مثبت حساب میشود و باعث شده که افراد زیادی از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در این کشور حساب بانکی های زیادی باز کرده و پیشرفت زیادی در افزایش سود مالی داشتند. علاوه بر موضوع سرمایه گذاری و مالی این کشور در سطح آموزش عالی است و دسترس به مراقبت های درمانی برای افراد ساکن در اتریش همیشه فراهم است.

تاثیر محل جغرافیایی اتریش برای سرمایه گذاری

محل جغرافیایی اتریش در یک منطقه استراتژیک باعث شده است که این کشور روابط خوبی با سایر کشور ها داشته باشد. این رابطه می تواند روابط تجاری، مالی و… باشد که بسیار مفید و کارآمد هستند. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور یک فرایندی است که باعث پیشرفت شما میشود. اتریش برای دریافت تابعیت و پاسپورت امکاناتی برای مهاجران فراهم کرده است. یکی از امکانات این است که سرمایه گذاری که از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور شده است، بتواند حدودی موارد سختگیرانه سرمایه گذاری را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که سرمایه گذاری در اتریش به سرعت در حال رشد و شکوفایی است.

در این کشور افراد ثروتمندی هستند که از کشور ها و قاره های دیگر دنیا به این کشور مهاجرت برای سرمایه‌گذاری را داشتند. مثلاً مهاجران از کشورهای اروپای شرقی، آسیا، آفریقا ‌ و… باید آزادی لازم برای سفر به کشور ها را داشته باشند تا بتوانند سرمایه گذاری خود را گسترش دهند. این کار با داشتن یک پاسپورت از کشور اتریش امکان پذیر است و یک امتیاز بزرگ محسوب میشود. همچنین افراد غربی زیادی هستند که برای سفر و کار به دنبال پناهندگی مالی امن با قوانین مالی و هزینه های کم زندگی، قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند. کشور اتریش دارای شرایط بانکداری و مالیاتی عالی به حساب می‌آید.

مکان های سرمایه گذاری در اتریش

برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند، جزیره های کارائیب فراوانی وجود دارد.  در این کشور اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کار خیلی سختی نیست. گرفتن اقامت و پاسپورت در کشور اتریش بعد از تکمیل الزامات و تکمیل روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری، امکان پذیر است. لازم به ذکر است که  گرفتن اقامت دائمی در اتریش از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری لازم به گذراندن دوره تابعیت موقت نمی باشد. افرادی که به اتریش مهاجرت می کنند می‌توانند اقامت همسر، فرزند  و خانواده خود را از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را تایید کنند.

هزینه های سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش با پرداخت هزینه های همراه است. شما برای شروع سرمایه گذاری بعد از مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری باید مبلغی را پرداخت کنید. حدود دو یا سه میلیون دلار در اقتصاد این کشور به همراه ۴۰۰۰۰۰ یا ۶۰۰۰۰۰ هزینه همراه است که این هزینه ها مربوط به درخواست اقامت در اتریش از طریق سرمایه‌گذاری می‌باشد. توجه کنید که در کشور اتریش شرایط اقامتی خیلی خاصی از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد بنابراین شاید مبالغ شروع سرمایه گذاری در این کشور زیاد باشد اما یکی از سریعترین و بهترین راه برای گرفتن تابعیت و اخذ اقامت در کشور اتریش است. 

شرایط ویزای سرمایه گذاری در کشور اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری با گرفتن ویزای سرمایه گذاری این کشور همراه است و این از شرایط مهم کشور اتریش برای اجازه سرمایه گذاری در این کشور است. در این کشور شما باید ویزای سرمایه گذاری را دریافت کنید. دریافت ویزا در مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری دارای مزایای زیادی است. مثلاً یکی از این مزایا این است که آزادی سرمایه گذار تضمین خواهد شد و او می‌تواند بدون هیچ مشکلی در کل اروپا سفر داشته باشد و حتی شهروند عضو اروپا محسوب میشود. فراموش نکنید که با داشتن ویزای سرمایه گذاری در کشور اتریش میتوانید سرمایه گذاری را در محیطی مناسب و قوی که امنیت فراوانی دارد شروع کنید.

محدودیت های کشور اتریش برای سرمایه گذاری

در کشور اتریش گرفتن ویزای سرمایه گذاری اتریش و گرفتن اقامت  دارای محدودیت های فراوانی نیست. البته در گذاشته مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری،. دارای محدودیت هایی بود. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری هم اکنون از سریعترین بخش هایی است که در حال رشد است. رشد قوانین مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در سطح جهانی صورت گرفته است. لازم به ذکر است که مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری  به تنهایی کافی نیست بلکه برای اخذ تابعیت، استراتژی حفظ امنیت که یک بخش مهم است ضروری می‌باشد.

طبق رده بندی کشور اتریش افراد مستقل این کشور، برای اینکه تابعیت کشور اتریش از طریق سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاری را دریافت کنند باید دارایی فراوان داشته و همچنین تمکن مالی خود را به جمهوری کشور اتریش و سفارت این کشور ثابت کنند. شرط اثبات شده تمکن مالی این کشور این است که فرد بتواند مدارک مالی داشته باشد که این مبلغ حدود چهل هزار یورو میباشد. این مبلغ برای یک فرد بزرگسال در نظر گرفته شده است. برای کودکانی که زیر 18 سال می‌باشند این مبلغ ده هزار یورو هستند. داشتن این مبلغ تمکن مالی شما را اثبات کرده و از این طریق جمهوری اتریش میتواند دارایی اموال شما را تایید کند. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری با قرار دادن سرمایه در حساب های بانکی اتریش و یا حساب بانکی های بین المللی همراه است. فراموش نکنید که برای دریافت تابعیت دائمی در کشور اتریش باید بیمه درمانی که فرد را کامل پوشش میدهد توسط کشور اتریش ارائه شود.

انواع ویزای اقامتی اتریش

در روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری همسر و کودکانی که زیر 18 سال هستند می‌توانند این روند را طی کنند. کشور اتریش سیستم سهمیه های برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند، ارائه کرده است. زمان پروسه درخواست های مهاجرت همسر و فرزندان زیر 18 سال کمی طولانی می‌باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را  به مدت بیشتر از نود روز یعنی حداکثر شیش ماه دارید، نمی توانید به عنوان شهروند اروپا یا شهروند کشور اتریش حساب شوید بنابراین باید برای اخذ ویزای ملی در این کشور درخواست دهید. این ویزا نوع D می‌باشد. اگر افرادی در یک مدت زمان مشخص ویزای دی (visa D) را داشته باشند، حق سفر به کشور هایی شنگن را به مدت نود روز دارند بنابراین دارنده های ویزا دی قادر به اقامت، سفر، ورود، خروج در این کشور ها هستند. برای این ویزا حدودی اسناد ورودی ارائه میشود.

Visa D

صدور ویزای از نوع دی نیازمند یک مصاحبه شخصی از طرف فرد درخواست کننده است. این مصاحبه در بخش کنسولگری سفارت اتریش است که در واقع در این بخش روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری تکمیل میشود. درخواست دریافت ویزا گاهی در اولین فرصت که میشود سه ماه قبل از سفر است مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین توجه نکنید که اگر قصد دریافت ویزا را برای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارید باید حداقل سه هفته قبل از شروع مدارک خود را ارائه کنید تا مدارک شما بررسی و برای دریافت ویزا آماده شوند. تصمیم گیری نهایی و اخذ ویزای شما توسط کنسولگری کشور اتریش صورت می‌گیرد. سفارت این کشور درخواست ها را بررسی می‌کند و مدارک را نیز تایید میکند. همچنین برای دریافت ویزا لازم است هزینه آن را بدانید. هزینه این کشور برای دریافت ویزا در بیشتر از نود روز حدود 150 یورو میباشد.

شرایط دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری

کشور اتریش به تازگی جز دوازدهمین کشور غنی در جهان میباشد که این موضوع باعث شده افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را داشته باشند. کشور اتریش یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری است. پایتخت کشور اتریش شهر وین است که این شهر از بهترین شهر های دنیا از لحاظ کیفیت زندگی است. کشور اتریش کشوری است بازار و اقتصادش رونق فراوانی دارد. در این کشور زندگی دارای استانداردهای بالایی است که زیر ساخت های آن در دنیا معروف و شناخته شده هستند. اتریش همچنین صنایع مهمی از جمله نیروگاه انرژی باد و خورشید دارد.

نحوه اقامت برای سرمایه گذاران در اتریش چطور است؟

کشور اتریش علاوه بر مزیت های اقتصادی که دارد، روند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را جدیدا اصلاح کرده است. قصد کشور اتریش از این اصلاحیت این بوده که برنامه های مهاجرت ویژه ای به مهاجران ارائه دهد. در واقع کشور اتریش با این کار افراد را به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تشویق میکند. کشور اتریش یک سیستم تابعیت سریع دارد که در این ویژگی سرمایه گذار ها می‌توانند به کشور اتریش مهاجرت کنند. این ویژگی باعث میشود که افرادی که شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند بتوانند در کمتر از یک سال پاسپورت اتریش را به دست آورند. فراموش نکنید که کسب پاسپورت کشور اتریش باعث میشود که افراد دیگر نیاز به اقامت دائم نداشته باشند.

شرایط سرمایه گذاری در کشور اتریش

فراموش نشود که در حالت عادی مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری شرایطی دارد. یکی از این شرایط این است که اگر فردی بخواهد تابعیت دائم کشور اتریش را کسب کند باید حداقل ده سال به طور متوالی در این کشور اقامت داشته باشد. اما با این حال سرمایه گذارانی  که اهل اتریش نیستند و فرد خارجی محسوب می شوند اگر یک شراکت اقتصادی  بزرگی در این کشور را داشته باشند، می‌توانند برای کسب اقامت از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری اپلای کنند. در این صورت این افراد قانون اقامتی کشور اتریش را دور زدند. گاهی ممکن است افراد خارجی برای فرآیند اخذ تابعیت کشور اتریش واحد شرایط باشند. مثلاً افرادی که دارای یک افتخار مثل داشتن مدال ورزشی، داشتن یک افتخار علمی یا فرهنگی هستند می‌توانند اقامت دائم اتریش را دریافت کنند. اما فراموش نشود که طبق آمار بیشتر سرمایه گذاران تنها تحت قوانین اقتصادی واجد شرایط هستند.

فراموش نشود که بخش مهمی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد این است که دولت این کشور مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را به عنوان یک کمک مالی تلقی می‌کند. بنابراین زمانی که یک سرمایه گذار در اتریش پولی را برای سرمایه گذاری به میان می گذارد، در هر زمانی نمی تواند پول خود را بردارد. همچنین فراموش نشود که به ازای مبلغی که به عنوان سرمایه گذاری استفاده کرده است فرد باید طبق قوانین اتریش مالیات بپردازد. در واقع یکی از نکات مهمی که باید به آن در مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد این است که این کار دارای شرایطی فعال است. 

سرمایه گذار علی راکت به طور مثال در اوراق قرضه دولتی یا هلدینگ های املاکی نمی‌توانند اقامت اخذ کنند. بنابراین به طور کلی مبلغی به عنوان سرمایه گذاری تعیین نشده است. اما در کمترین مقدار فرد باید دو میلیون پول بپردازد تا تابعیت فرد درخواست کننده مورد پذیرش قرار بگیرد.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کشور اتریش

همانطور که پیش از این هم گفته شد کشور اتریش کشوری در حال رشد است. در این کشور بازسازی خانه ها به شدت در حال افزایش می‌باشد. سبک زندگی در این کشور تغییر کرده است و قوانین حرفه ای جدید در این کشور بیان شده است، بنابراین باعث شده که مردم همواره کمبود زمان داشته باشند. این مورد باعث میشود که آن ها نتوانند وقت و انرژی خود را صرف بهبودی وضعیت خانه ها کنند. نداشتن زمان منجر شده که مردم این کشور به فکر انجام یک کار حرفه ای باشند.  بنابراین اگر بخواهیم از جنبه سرمایه گذاری به این موضوع فکر کنیم، افراد سرمایه گذار از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری می‌توانند شرکت های ساختمانی و یا بازسازی در این کشور تاسیس کنند. همچنین می‌توانند سهام شرکت هوایی را خریداری کنند تا کسب و کار خود توسعه دهند. کشور اتریش به طور کلی کشوری کم هزینه است و مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در این کشور کار خیلی دشواری نیست بنابراین تجارت ساختمانی در این کشور نیاز به دارایی خیلی فراوان دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. همچنین یکی از بهترین فرصت ها در این سرمایه گذاری است است که بازار های ساختمانی و بازسازی در این کشور بسیار وجود دارد و رو به پیشرفت و رشد هست.

سرمایه گذاری بر مواد غذایی و کالای خوراکی

سرمایه گذاری در مواد غذایی نیز یک آپشن خوب سرمایه گذاری از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری می‌باشد. سرمایه گذاری در مواد غذایی در کل دنیا نیز طرفداران فراوانی دارد. این سرمایه گذاری کار سختی نیست و افراد سرمایه گذار در این کار خیلی با مشکل رو به رو نمی‌شوند.

اما این نکته فراموش نشود که اتریش غذا را به سختی پسند میکند. بنابراین یک سرمایه گذار  باید یک تحول نو را در بازار غذای اتریش ارائه کنید بنابراین افرادی که روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری  را به این کشور دارند باید برای سرمایه گذاری در غذا، چیز دیگری اضافه کنند. پس میتوان گفت که تجارت و کسب و کار مربوط به مواد غذایی و کالای خوراکی در حال رشد است و پیشرفت فراوانی را به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر تصمیم به مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارید سرمایه گذاری روی کالای مواد غذایی از بهترین گزینه ها می‌باشد.

راه اندازی مجموعه های کوچک در اتریش

کار در مجموعه های کوچک در کشور اتریش بسیار طرفدار است.  در این کشور راه اندازی مجموعه های بسیار کوچک در مناطق تجاری، مکانی است که توریستان آن ها را جاذبه می‌دانند. بنابراین این افراد در این مکان ها همیشه به دنبال چیز های جدیدی هستند که باعث شده است بتوانید در این مناطق سرمایه گذاری کنید. راه اندازی این سرمایه گذاری باعث میشود که مشتریان زیادی جذب کنند. همچنین این کار برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند کار خوبی است زیرا که این سرمایه گذاری در محیطی پاکیزه و ساده و شیک اتفاق می‌افتد و سختی کار فراوانی ندارد.

سرمایه گذاری بر روی ساخت باکس های هدیه

ساخت و تحویل باکس های هدیه تجارتی است که این روز ها در اتریش رونق فراوانی دارد. این کسب  و کار در اتریش بسیار جذاب است. فراموش نشود که این کاری مفید است. برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند رو به رشد است. در این تجارت شما باید اطمینان حاصل کنید که طراحی باکس ایده های نوآورانه و جدید و همچنین خلاقانه است. فراموش نکنید که باکس های هدیه باید به صورتی باشند که مورد علاقه اتریشی ها می‌باشد.

چه نکاتی در سرمایه گذاری کشور اتریش حائز اهمیت است؟

فراموش نکنید که در مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری هوش اقتصادی اهمیت دارد.  مثلاً ساخت باکس های هدیه ی اسباب بازی، هدیه دست ساز، عطر، ادکلن و… نمونه خوبی برای راه اندازی سرمایه گذاری است. سعی کنید باکس ها را جذاب و منحصر به فرد بسازید. فراموش نکنید که کشور اتریش کشوری بروز است و سرمایه گذاری در آن مناسب و دارای استاندارد های بالایی است. بنابراین برای راه اندازی سرمایه گذاری در این زمینه خیلی به درآمد و دارایی نیاز ندارید بلکه شرط اول موفق شدن در آن است.

شرایط سرمایه گذاری در خرید ملک

از آنجا که اتریش کشوری منحصر به فرد در قلب اروپا می‌باشد. مردم و دولت اتریش به کشور خود بسیار مفتخر هستند. از طرفی این کشور زیبایی ها و جاذبه های فراوانی دارد که باعث شده هر ساله مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری رو به افزایش می‌باشد. کشور اتریش کشوری است که به محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهد به طوری که گونه انرژی اتمی ندارد. همچنین نیروگاه های برق در کوه و رودخانه های اتریش تامین میشود. بنابراین سرمایه گذاری در این کشور در املاک بسیار مفید است. بنابراین افراد می‌توانند در این کشور ملک های فراوانی را خرید و فروش کنند. البته فراموش نکنید که خرید املاک در اتریش باید توسط مقامات محلی تایید شود. پس داشتن یک مجوز کلی برای خرید امکان پذیر نیست بلکه باید ملک مورد نظر توسط خریدار پیدا شده و بعد از آن پیشنهاد خرید خود را به مقامات ارسال کند. سپس مامور فروش در این هنگام از مراکز محلی دریافت مجوز را دریافت می‌کند. کشور اتریش کشور سختگیری در راه اندازی سرمایه گذاری نیست برای همین هم این درخواست تایید میشود. در کشور اتریش افراد فراوانی از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور شده و خرید و فروش املاک را انجام  می دهند. همچنین افراد اروپایی فراوانی برای تعطیلات به اتریش می آیند تا لذت ببرند. اما دقت کنید که خرید املاک در این کشور راهی برای دریافت اقامت دائمی این کشور نمی باشد.

خرید سهام دراتریش

اتریش کشوری در حال پیشرفت است. سهام داشتن توسط یک فرد نشان دهند مالکیت قانونی در شرکتی است. توجه کنید که زمانی یک سرمایه گذار سهام را می‌خرد، شرکت ها برای سهام پول منتشر میکنند و این باعث خرید شما میشود. زمان خرید سهام شما صاحب شرکت حساب می شوید. بنابراین داشتن سهام حق دریافت سهم مناسب از سود یا زبان را میدهد. سرمایه گذاری در طول زمان پیش برده میشوند و می‌تواند بازدهی داشته باشند. بنابراین سهام می تواند شروع به کسب و کار برای شما انجام دهد. اساسا سهام مانند یک حراجی برای شما کار میکند. قیمت سهام زمانی کم میشود که تعداد کسانی که فروش را انجام می دهند بیشتر از تعداد کسانی است که خرید می‌کنند و همینطور بالعکس. بنابراین خریدار و فروشنده هر دو می‌توانند از افراد عادی و یا دولتی باشند. سهام در کشور اتریش بسیار رو به رو است. این باعث میشود که افراد بعد از طی کردن فرآیند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری سهام خود را در شرکت های اتریش راه اندازی کنند.

بورس های سهام در اتریش

در کشور اتریش بورس های متعددی در حال افزایش درصد می‌باشند. شاخص قیمت بورس ها به طور کلی در سال 2020 حدود 2900 بود. لازم است بدانید بورس اصلی اتریش  Wiener borse نام دارد که همان بورس سهام وین معروف در کل دنیا می‌باشد. این مجموعه در اتریش بزرگترین محل سهام اتریش را برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را دارند ارائه میدهد. همچنین به افراد تابع اتریش نیز خدمات خود را ارائه‌ی میکند. در این سهام سرمایه گذاران قادر هستند که با استفاده از حساب کارگزاری، برنامه های سرمایه گذاری موجود و… سهام خود را مستقیماً قراردی کنید و همچنین می توانید یک کارگزار سهام را انتخاب کنید تا همه کار ها را برای شما انجام دهد.

سرمایه گذاری بر شرکت در اتریش

کشور اتریش از غنی ترین اقتصاد های اروپا و به طور کلی در دنیا شناخته شده است. ثبت کشور یکی از راه های فراوان مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری می‌باشد. این کار باعث افزایش سود و درآمد سرمایه گذاران میشود و ممکن است منجر به دریافت اقامت دائمی در کشور اتریش شود. اگر شما پاسپورت یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس را داشته باشد می‌تواند بدون سختی و گرفتن مجوز به صورت خصوصی در اتریش شرکت مورد نظر خود را راه اندازی کنید. اما اگر پاسپورت را نداشته باشید جز افراد خارج از اتحادیه اروپا و در منطقه خارجی اقتصاد اروپا محسوب می شوید. در این صورت شما برای راه اندازی شرکت نیاز به مجوز اقامت دارید که حتما باید دریافت کنید.

سرمایه گذاری بر روی کسب و کار

یکی دیگر از روش های محبوب برای سرمایه گذاری برای افرادی که مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را انجام دادند، سرمایه گذاری بر کسب و کار و یا بیزینس است. نکاتی برای موفقیت در این شاخه لازم است. مثلاً بهتر است میزان درآمد خود و همچنین بررسی وضعیت کسب و کار کشور اتریش بررسی شود. البته به طور کلی کسب و کار هایی در کشور اتریش هستند که سود فراوانی دارند. در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در مغازه

از سرمایه گذاری های پرسود در کشور اتریش، خرید یک مغازه و سرمایه گذاری روی آن است. مثلاً سرمایه گذار میتواند چندین شعبه از یک رستوران در سراسر کشور اتریش افتتاح کند و یا به همین قصد روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را طی کند. یکی از راه های دیگر افتتاح یک مغازه به صورت مستقل در کشور اتریش است. همچنین شما میتوانید برای دریافت سود بیشتر، علاوه بر راه اندازی مغازه ها برند خود را در کشور اتریش افتتاح کنید. بنابراین راه اندازی یک شعبه و یا یک مغازه و سرمایه گذاری بر روی مغازه و یا برند محبوب میتواند برای شما درآمد فراوانی را به ارمغان بیاورد.

راه اندازی رستوران در اتریش

رستوران را میتوان از مشاغل پرسود نه تنها در اتریش بلکه در سراسر اروپا معرفی کرد که همواره دارای ارزش ‌فراوانی برای سرمایه گذاری است. فعالیت در سال غذا باعث می شود سود زیادی به سرمایه گذار برسد. بنابراین اگر بتوانید شعب یا یک برند را به عنوان رستوران خود در این کشور راه اندازی کنید موفق خواهید شد. البته راه اندازی هزینه شعب نسب به برند های متفاوت، گوناگون است. یکی از فواید مهم این زمینه دوره های آموزشی است. این دوران ها برای سرمایه گذارانی که از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری این کار را انتخاب کردند، برگزار میشود. شما با آموزش این دوران می توانید روند برخورد و کسب و کار و همچنین سرمایه گذاری را در اتریش یاد بگیرید. همچنین می توانید نحوه برقراری ارتباط، مدیریت کسب و کار، تبلیغات و…. را بیاموزید. البته نگرانی زیادی برای تبلیغات وجود ندارد زیرا که صاحبان برند تبلیغات شما را انجام داده و کمک و راهنمایی ها را در طول مسیر به شما معرفی میکنند.

مزایای سرمایه گذاری در کشور اتریش

فراموش نکنید که مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

 برای راه اندازی کشور مزایای فراوانی دارد که باعث میشود در عین‌حال درآمد شما افزایش پیدا کند. نرخ کم مالیات شرکت های اتریشی، همکاری قوی شرکت ها در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و تجاری، تحصیل فرزندان در بهترین مدارس و دانشگاه های کشور، سیستم‌ حقوقی مطمئنی و نرخ فساد اداری کم، نظام اقتصادی و اقتصاد رونق یافته اتریش، دریافت وام با بهره وری کم و… از مزایای راه اندازی شرکت در کشور اتریش می‌باشد.

شرایط راه اندازی شرکت در کشور اتریش

لازم به ذکر است که ثبت یک شرکت در کشور اتریش نیازمند شرایطی می‌باشد که عبارتند از: سن، تحصیلات، سابقه کار، مدرک زبان و….

همچنین افرادی که قصد راه اندازی شرکت را دارند باید در کمترین حالت ۱۸ سال سن داشته باشند و بدون سابقه کیفری نیز باشند.  همچنین از شرط های مهم میتوان به داشتن هزینه برای ثبت شرکت اشاره کرد. برای مراحل اولیه ثبت یک شرکت شما باید حدود ۷۵۰۰ یورو به عنوان هزینه در دسترس داشته باشید. هزینه های سالانه یک شرکت حدودا ۳۵۰۰ یورو میباشد.  هزینه های ثبت شرکت در اتریش شامل هزینه تهیه اسناد لازم، پرداخت دیگر هزینه ها به مدت یکسال، پرداخت مالیات در طول یکسال، هزینه افتتاح حساب، هزینه های دولتی و… می‌باشد. افرادی که قصد راه اندازی شرکت در اتریش را دارند می‌توانند در حوزه های مختلفی شروع به ثبت شرکت کنند. مثلاً ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت نمایندگی یک شریک خارجی، شرکت سهام عام، شرکت کسب و کار فعال و…. از انواع شرکت هایی است که میتواند در اتریش راه اندازی شود

مجوز های لازم برای سرمایه گذاری در اتریش

اتریش مجوزات مختلفی برای اخذ اقامت برای افرادی که فرآیند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری را انجام داده دارد. این مجوزات برای متقاضیان و خانواده ها نیز وجود دارد. این مجوزات بیشتر از ده‌نوغ می‌باشد که نیاز به تعهدی در سرمایه گذاری دارند. بخاطر همین اتریش یک کشور مناسب برای سرمایه گذاری حساب میشود که هزینه ثبت نام کمتری برای دریافت مجوز نسبت به سایر کشور ها دارد. مجوز تابعیت در کشور اتریش این امتحان را میدهد که با داشتن یک ویزای رایگان به مناسبت مختلف شینگن سفر کنید. فراموش نکنید که مدت زمان این مزایا رایگان زمانی بین سه ماه تا چهارده ماه می‌باشد که البته به نوع مجوز نیز وابسته است. اعطای این مجوز و تایید اقامت توسط دولت فدرال این کشور انجام میشود.

اقامت سرمایه گذاران در کشور اتریش

اقامت شش تا ده سال برای تابعیت دائمی این کشور لازم است البته این مدت زمان ها همانطور که گفته شد به نوع مجوز اقامت نیز وابسته است. یکی از شرایط اقامت دائمی این کشور بلد بودن زبان اتریشی است. همچنین شما برای دریافت اقامت این کشور باید تابعیت کشور های دیگر را رها کنید تا یک شهروند در کشور اتریش محسوب شوید. فرایند دریافت تابعیت از طریق مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری نیاز به گذراندن تست دانش و تاریخ کشور اتریش نمی باشد. همچنین برای سرمایه گذاران خارجی در کشور اتریش نیازی به یاد گرفتن زبان آلمانی نیست. بنابراین  مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا سریع تر و ساده تر است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در اتریش

از مزایای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری میتوان به محیط کسب و کار جذاب، قدرت خرید بالاتر از حد معمول، زیرساخت فوق‌العاده کشور اتریش، مدیریت خوب دولت، مدرن و کارآمد بودن اقتصاد اتریش، کیفیت و سطح زندگی بالا، امنیت و…  اشاره کرد.

قوانین مهاجرت سرمایه گذاران به اتریش

اتریش در قلب اروپا واقع شده است و بسیار به اروپا مرکزی وابسته است. این وابستگی به خاطر این است که اکثر سرمایه گذاری های اتریش در اروپای مرکزی صورت میگیرد. این موضع کمی بخش بانک اتریش را تضعیف می‌کند.

مدارک لازم جهت مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش

فراموش نکنید که مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری لازم به ارائه‌ی مدارکی است. اگر شما به سرمایه گذاری در این کشور علاقه دارید باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و به دولت این کشور ارائه دهید. فراموش نکنید که برای سریع بودن روند مهاجرت میتوانید با یک وکیل خوب و مجرب صحبت کنید. اما ناگفته نماند که مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه عبارتند از:

داشتن پاسپورت معتبر

مدارک شناسایی خود

گواهی تولد

چندین قطعه عکس که به تازگی گرفته شده باشند

رزومه شغلی مرتبط به سرمایه گذاری شما

رزومه تحصیلی شما به طور کامل

مدارک بیمه سلامت شما

مدارکی جهت اثبات تمکن مالی

گواهی سو پیشینه و سابقه

توجه کنید که در صورت ناقص بودن مدارک شما روند مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری با مشکل مواجه می‌شود.

اتریش از کشور های بروز اروپا میباشد‌. رشد اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و اجتماعی در این کشور پایان ناپذیر است و هر روزه شاهد رونق یافتن اقتصاد کشور هستیم. برای همین افراد زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری هستند. این کشور در قلب اروپا واقع شده است. علاوه بر موقعیت عالی کشور اتریش از نظر جغرافیایی، مردمان این کشور در سطح عالی و با کیفیتی زندگی خود را میگذارند به طوری که آرامش فراوانی در اتریش برای ساکنان این کشور وجود دارد. همچنین آمار بیکاری این کشور بسیار کم است. اتریش کشوری با مساحت حدود ۸۳ هزار کیلومتر مربع است. زبان آلمانی زبان رسمی این کشور است. بنابراین هر ساله شاهد مهاجرت افراد به این کشور از سراسر دنیا به دلیل های متفاوت هستیم. مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، سیاسی و… از دلایل مهاجرت افراد به این کشور است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها