اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی چگونه امکان‌ پذیر است؟ این روش چه مزیت‌هایی نسبت به دیگر روش‌های اخذ اقامت در ایتالیا دارد؟ ایتالیا از کشورهای پیشرفته و بسیار قابل توجه در قاره اروپا می‌ باشد که همواره هدف مهاجرت بسیاری از افراد بوده است. راه‌ های زیادی نیز جهت به دست آوردن اقامت این کشور وجود دارد که یکی از بهترین و در عین حال آسان‌ ترین آنها مهاجرت و اقامت ایتالیا به شیوه تمکن مالی می‌باشد که به آن خود حمایتی نیز می‌گویند، یعنی با این روش شما می‌توانید اقامت دائم در این کشور را نیز دریافت کنید که البته در این خصوص باید شرایط لازم را داشته باشید.

این روش، افرادی که توانایی مالی کافی برای پشتیبانی از خود و خانواده‌شان را دارند، قادر می‌سازد تا به طور قانونی در ایتالیا زندگی کنند. برنامه تمکن مالی به افرادی که در ایتالیا می‌خواهند اقامت دائم یا موقت پیدا کنند، اجازه می‌دهد تا با ارائه مدارک مالی مورد تایید، از جمله حساب بانکی با موجودی مشخص و یا دارایی‌های دیگر، معیشت خود را به اندازه کافی تضمین کنند. این روش به ویژه برای افرادی که به دنبال اقامت با هدف تحصیل در ایتالیا، کار یا به دنبال زندگی در کشوری با فرهنگ و زیبایی‌های فراوان هستند، جذاب است. اقامت از طریق تمکن مالی، فرصتی برای تجربه فرهنگ و زندگی در یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی را فراهم می‌کند. در این مقاله اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی را بررسی می‌کنیم.

نحوه اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

گفتیم که راه‌های مختلفی برای به دست آوردن اقامت وجود دارد که اقامت در ایتالیا از طریق تمکن مالی، یکی از راه‌های محبوب برای کسب اقامت موقت یا دائم در این کشور است. این برنامه تحت عنوان ویزای بازنشستگی ایتالیا و یا خود حمایتی ایتالیا شناخته می‌شود و برای آن دست از مهاجرانی مناسب می‌باشد که درآمد خوب و بالایی دارند؛

یعنی شما در قالب این برنامه به آسانی می‌توانید در این کشور اقامت بلند مدت داشته باشید، به شرط آنکه بتوانید تمکن مالی خودتان را جهت تامین کردن کلیه مخارج و هزینه‌های زندگی خود و دیگر اعضای خانواده تان را تامین کنید، چون در چنین روشی شما اجازه هیچ‌ گونه کار یا فعالیتی در ایتالیا یا هر کشور دیگری را نخواهید داشت.

اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

واجدین شرایط اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

برای مهاجرت و دریافت اقامت از طریق تمکن مالی در ایتالیا جهت ادامه زندگی یا تحصیل در ایتالیا شما به درآمد و سرمایه برابر با ۳۱۱۶۰ یورو در طول سال نیاز خواهید داشت که این درآمد باید به صورت مستمر و پایدار باشد و اگر در حال حاضر در جایی مشغول به فعالیت و کار هستید، به هیچ وجه نمی‌توانید این حقوق را به عنوان درآمد سالانه خود در نظر بگیرید. از چند شیوه متفاوت زیر می‌توانید سرمایه لازم را به دست آورده و به سفارت یا کنسولگری ایتالیا این موضوع را ثابت کنید:

در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدرکی که جهت اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی مطرح می‌شود، اثبات کردن سرمایه شما در داخل ایران می‌باشد، یعنی شما باید بتوانید به طور دقیق و مستندی منابع اقتصادی پایدار و خوب خودتان را در داخل کشور به سفارت ایتالیا نشان دهید.

نمونه بارز و آشکار این اسناد برنامه‌های بانکی یا همان گواهی تمکن مالی می‌باشد که در داخل این برنامه موجودی حساب بانکی شما به طور دقیق ذکر شده است که جزئیات بیشتر و دقیق‌تری را نیز ارائه دهید. پس باید مانده حساب، نوع حساب، درآمد ماهانه و حتی دیگر اسناد مرتبط با درآمد مالی خودتان را با دقت فراهم کرده و به کنسولگری این کشور مراجعه کرده و تحویل دهید. مورد دیگر جهت اثبات تمکن مالی حقوق بازنشستگی و یا دیگر انواع مستمری، سود سهام، قراردادهایی مبنی بر مالکیت کلیه اموال و اجاره دادن آنها، مالکیت مشاغل و غیره می‌باشد.

دقت کنید که اگر هدف شما درخواست اقامت برای یک زوج باشد، در این حالت باید بتوانید ۳۸۰۰۰ یورو در طول یک سال سرمایه خودتان را اثبات کنید که این مبلغ در ازای هر کدام از افراد همراه شما ۲۰ درصد بیشتر خواهد بود. البته این مبالغ ممکن است تغییر کنند که میتوانید از مشاوران اپلای 118 راهنمایی بگیرید.

مدارک لازم جهت اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

برای دریافت اقامت ایتالیا با تمکن مالی که به دنبال آن می‌توانید کار، فعالیت و تحصیل در ایتالیا را تجربه کنید عبارتند از:

مزیت‌ ها و معایب اقامت ایتالیا با تمکن مالی

مزیت‌ ها و معایب اقامت ایتالیا با تمکن مالی

قطعاً دریافت اقامت با شیوه تمکن مالی مانند هر کدام از روش‌های دیگر برای شما مزیت‌هایی خواهد داشت، از جمله مزیت‌های خوب دریافت اقامت ایتالیا با استفاده از این روش موارد زیر هستند:

تحصیل رایگان

به جز آن دسته از افرادی که بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت کرده‌اند و از کلیه حمایت‌های مادی و معنوی دولت این کشور برخوردار می‌شوند، شما اگر بتوانید اقامت این کشور را به شیوه تمکن مالی به دست بیاورید، در این حالت خود یا هر کدام از اعضای خانواده‌تان به صورت رایگان امکان ادامه تحصیل در ایتالیا را خواهید داشت و در این خصوص فرزندان شما با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نخواهند شد.

بیمه درمانی رایگان

با دریافت اقامت ایتالیا سیستم‌های مراقبتی و بهداشتی این کشور به صورت رایگان شما را ثبت نام می‌کنند که در این حالت می‌توانید یک پزشک خانواده نیز برای خودتان انتخاب کنید، بنابراین هزینه‌هایی مانند بستری شدن در هر کدام از بیمارستان‌های ایتالیا برای شما بدون هزینه یا بسیار کم هزینه خواهد بود.

دریافت اقامت دائم

پس از آنکه اقامت موقت ایتالیا را به شیوه تمکن مالی به دست آوردید و ۵ سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشتید حال می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم آنجا درخواست دهید، یعنی به عنوان ساکن ایتالیا ثبت نام کرده و سپس اظهارنامه مالیاتی را نیز تکمیل می‌کنید.

دریافت تابعیت

پس از آنکه ۱۰ سال از زمان اقامت بدون وقفه و قانونی شما در ایتالیا گذشت، در این حالت شما به عنوان یکی از شهروندان این کشور می‌توانید درخواست تابعیت و شهروندی بدهید.

محدودیت مالیاتی

اگر شما درآمد خوب و بالایی داشته باشید، می‌توانید با شیوه‌هایی که دولت ایتالیا برای شما مشخص می‌کند، مالیات را پرداخت کنید، یعنی شما در این حالت صرف نظر از مقدار درآمد خودتان تنها یک بخش ثابتی از آن را به عنوان مالیات پرداخت خواهید کرد.

اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

معایب مهاجرت به ایتالیا با تمکن مالی

با وجودی که مهاجرت و اقامت ایتالیا با استفاده از تمکن مالی یک شیوه رایج و البته قابل توجه است، اما به هر حال با برخی معایب و محدودیت‌ها نیز مواجه می‌باشد که عبارتند از:

شما با این شیوه مهاجرت هرگز اجازه کار یا فعالیت در کشور ایتالیا را ندارید.

اگر بیشتر است ۱۸۳ روز در طول یک سال در این کشور بمانید، باید مالیات به پرداخت کنید.

با استفاده کردن از روش مهاجرت با تمکن مالی نمی‌توانید اقامت دائم ایتالیا را به طور مستقیم دریافت کنید، بلکه باید به مدت ۱۰ سال در آنجا زندگی کنید تا تابعیت و شهروندی را ایتالیا را به دست بیاورید.

مراحل انجام اقامت ایتالیا با تمکن مالی

برای مهاجرت به کشور ایتالیا با استفاده از تمکن مالی و در نهایت نیز اخذ ویزا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. گرفتن وقت سفارت ایتالیا از کنسولگری.
  2. در کنسولگری جهت اقامت بلند مدت درخواست داده و فرم درخواستی خودتان را تکمیل کرده و امضا کنید.
  3. کلیه مدارک مورد نیازتان را آماده کرده و آنها را ترجمه کنید.
  4. هنگام قرار ملاقات باید کلیه مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید.
  5. هزینه دریافت ویزای این کشور را پرداخت کنید.
  6. منتظر بمانید تا نتایج بررسی درخواست برای ویزا برای به شما اعلام شود.
  7. مدت زمان و هزینه‌ های اخذ ویزای ایتالیا

در حال حاضر مبلغی برابر با ۱۱۶ یورو برای هر فرد لازم می‌باشد که جهت بررسی کردن و دریافت ویزا با تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه می‌شود. شما به عنوان مهاجر و متقاضی جهت دریافت کردن این نوع ویزا باید به صورت شخصی به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست خودتان را به همراه مدارک ارائه دهید. زمان لازم جهت بررسی کردن مدارک و صدور ویزا ۹۰ روز می‌باشد.

بهترین شهرهای اقامت در ایتالیا با تمکن مالی

بهترین شهرهای اقامت در ایتالیا با تمکن مالی

در بیشتر مواقع شهری که جهت اقامت انتخاب می‌کنیم، به سلیقه شخصی ما و بودجه‌ای بستگی دارد که در اختیار داریم، اما اگر در این خصوص محدودیتی ندارید ۵ شهر برتر این کشور را برای اقامت معرفی می‌کنیم:

مراقبت‌ های بهداشتی خوب و با کیفیتی در این شهر ارائه می‌ شود، علاوه بر آنکه در آنجا می‌ توانید جهت صرف اوقات فراغت از رستوران‌ ها، مناطق فرهنگی و غیره دیدن کنید. زیرساخت‌ هایی در خصوص مراقبت‌ های بهداشتی لاتزیو از بهترین و با کیفیت‌ ترین زیرساخت‌ ها در سطح جهان می باشند.

اگر علاقمندان به زندگی لوکس و لاکچری در یک منطقه با باشکوه و با طبیعت زیبا هستید، لمباردی انتخابی خوب و عالی می‌باشد.

پولیا به عنوان یک شهر آرام به دور از هر گونه دغدغه و شلوغی شناخته می‌ شود که به ارائه دادن غذاهای بسیار مجلل و متنوع شهرت دارد. شما می‌ توانید از سواحل دیدنی و زیبای آن لذت ببرید.

سیسیل گزینه‌ های زیادی جهت ارائه دادن دارد که فستیوال‌ های مختلف، رستوران‌ های مجلل، زندگی آرام و جذاب در جزیره از این موارد هستند. این شهر در ضلع جنوبی کشور ایتالیا واقع شده است.

توسکانی مناظر بکر و طبیعت زیبایی دارد و به وجود فرهنگ و هنر بسیار غنی و نوشیدنی‌های عالی معروف است. این شهر مقصد بسیاری از مهاجران می‌ باشد که با تمکن مالی به دنبال دریافت اقامت ایتالیا هستند.

نتیجه گیری

به طور کلی، اقامت در ایتالیا از طریق تمکن مالی یک گزینه مهم و موثر برای افرادی است که به دنبال زندگی در این کشور هستند. این راهکار به آن‌ها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن شغل یا کسب درآمد ثابت، در ایتالیا زندگی کنند و از مزایای فرهنگی و اجتماعی این کشور بهره‌مند شوند. با ارائه اطلاعات مالی معتبر و پایدار، فرد می‌تواند اقامت موقت یا دائمی در ایتالیا را بدست آورد.

اما لازم به ذکر است که تمکن مالی تنها یکی از عوامل مهم در فرایند مهاجرت به این کشور است و اموری مانند آموزش زبان، تحصیلات و تجربه کاری نیز باید در نظر گرفته شود. به علاوه، فرد باید پیش از هر چیز با شرایط و مقررات مربوطه آشنا شده و برنامه ریزی دقیقی را برای اخذ اقامت در ایتالیا داشته باشد. در نهایت، تصمیم به استفاده از این روش باید با دقت و شناخت کامل از وضعیت شخصی و موقعیت فردی اتخاذ شود تا به نحو مطلوبی از این فرصت بهره مند شود.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها