گرفتن وقت سفارت ایتالیا همیشه برای مسافرانی که به دنبال دریافت ویزای شینگن از ایتالیا بوده اند، مشکل ساز بوده است. سفارت ایتالیا در مقاطع مختلف راه حل های متفاوتی از جمله گرفتن نوبت تلفنی یا اینترنتی در اختیار عموم قرار داده است، اما همیشه مسافران با تلفن مشغول هستند و یا وب سایت بسته است و ظرفیت آن پر است. دلیل این امر این است که سفارت ایتالیا متقاضی زیادی دارد و ظرفیت سفارت محدود است.اما چاره ی این کار چیست؟ از تعریف و تمجید که بگذریم، بهتر است به سراغ چگونگی زمان سفارت ایتالیا بروید. اما چگونه می توان آن را دریافت کرد؟ اینها سوالاتی است که تا پایان این مقاله به آنها پاسخ داده خواهد شد.

 در سال های اخیر با توجه به افزایش درخواست های مردم برای ویزا، سفارت ها شروع به ارائه زمان کردند.دلیل خرید وقت سفارت ایتالیا دوری از ازدحام و بی نظمی بوده و تا حدودی این اتفاق افتاد. بنابراین، دیگر خبری از صف های طولانی نیست و مردم در ساعت مشخصی به سفارت می روند. البته در این فرآیند گاهی ممکن است مشکلاتی مانند تاخیر و ازدحام نیز پیش بیاید.

سفارت ایتالیا خدمات ویزا را برای تسریع در روند خدمات ویزای ایتالیا برونسپاری کرده است. بنابراین برای درخواست ویزا باید به سایت مراجعه کنید و خود سفارت رفتن کمکی نمی کند.

انواع وقت سفارت ایتالیا

انواع مختلفی از سفارت ایتالیا وجود دارد که در زیر توضیح مفصلی در مورد هر یک از آنها ارائه می دهم:

وقت فوری سفارت ایتالیا:

همانطور که می دانید فوری به معنای صرف کمترین زمان ممکن است. با تعیین وقت فوری سفارت می توانید در کمتر از یک ماه به سفارت این کشور مراجعه کنید. اگر برنامه خاصی در ذهن دارید و می خواهید سفر خود را طبق این برنامه شروع کنید، وقت فوری بگیرید. این زمان بیشتر توسط صاحبان مشاغل، بازرگانان یا افرادی که در ایتالیا شغل دارند گرفته می شود. به این ترتیب می توانند در تاریخی که برنامه یا جلسه خاصی دارند به ایتالیا سفر کنند. البته افراد دیگری نیز از این زمان استفاده می کنند و همه چیز به برنامه سفر افراد بستگی دارد.

وقت آنلاین سفارت ایتالیا:

همانطور که گفته شد لازم است  در نظر داشته باشید که وقت حضوری سفارت ایتالیا داده نمی شود.

از مزیت های وقت آنلاین میتوان گفت به شما این امکان را می‌دهد تا به‌ صورت آنلاین اقدام به اخذ وقت سفارت ایتالیا کنید و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و دیگر لازم نیست نیست در صف های طولانی سفارت نباشید.

وقت ارزان و عادی سفارت ایتالیا:

از مزیت استفاده از وقت عادی میتوان گفت با این وقت،شما بعد از یک ماه میتوانید به سفارت مراجعه کنید.اگر سفر شما توریستی و یا دیدار اقوام و آشنایان باشد و  برنامه ی ضروری و مهم برای خود ندارید می‌توانید از این وقت استفاده کنید.

نحوه اخذ وقت سفارت ایتالیا از طریق سایت

برای گرفتن وقت از سایت نوبت دهی سفارت ایتالیا نیازی به علم غیبت نیست! پورتال وقت سفارت هفته ای یکبار باز می شود تا بتوانید وقت خود را رزرو کنید. اما قسمت غم انگیز ماجرا این است که وقتی باز می شود، در عرض چند دقیقه تمام اسلات ها پر می شود و باید دوباره منتظر باز شدن سایت سفارت ایتالیا باشید!

راه دیگر اخذ وقت سفارت ایتالیا اقدام از طریق سایت سی کا جی اس میباشد که راحت تر از روش قبلی است اما دوبار درماه امکان استفاده از آن است.

مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه

پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا، یک سری مدارک در روز مصاحبه لازم است که باید همراه خود داشته باشید. در ارائه این مدارک باید نهایت دقت را داشته باشید زیرا این مرحله بسیار مهم است و در صورت تکمیل نشدن مدارک امکان رد درخواست ویزا زیاد است. فرم درخواست ویزا را می توان در همان روز مصاحبه دریافت، تکمیل و ارسال کرد. مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه عبارتند از:

شناسنامه و کپی تمام صفحات آن به همراه ترجمه رسمی آن

تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا

فرم درخواست ویزا از طرف دعوت کننده و کپی کارت اقامت وی ​​(اگر دعوت نامه رزرو هتل ندارید)

دو قطعه عکس رنگی 3*4 که باید واضح، روشن، جدید و کاملا شبیه به ظاهر فعلی شما باشد

پاسپورت با اعتبار 6 ماه از تاریخ درخواست ویزا و کپی از 5 صفحه اول و صفحات دارای مهر ویزا

و…

پس از ارسال مدارک می توانید منتظر پاسخ سفارت باشید. این پاسخ بین دو تا چهار هفته طول خواهد کشید.

پس از این مدت، سفارت پاسخ خود را که ممکن است مثبت یا منفی باشد به شما اعلام می کند. این پاسخ ممکن است دو جنبه داشته باشد. اگر پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد، می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. در غیر این صورت لازم است دو تا چهار ماه بعد پس از رفع دلیل ریجکتی مجددا برای ویزای ایتالیا اقدام کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها