اتریش از کشور های در حال پیشرفت و رو به رشد اروپا می باشد. این کشور مورد علاقه متقاضیان کشور های مختلف به خصوص جهان سوم می باشد. شرایط زندگی در کشور اتریش در کیفیت بالایی قرار دارد. وضع اقتصاد، زندگی، رفاه و امنیت در این کشور بسیار خوب و مطلوب است. همینطور این موضوع باعث شده است که افراد زیادی خواهان مهاجرت به کشور اتریش باشند. لازم به ذکر است که مهاجرت به اتریش از روش های زیادی امکان پذیر است. مهاجرت از طریق پناهندگی، کار، سرمایه گذاری و…. از انواع روش های مهاجرت به اتریش می‌باشند. یکی از روش های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش می‌باشد. مهاجرت تحصیل برای متقاضیان دانشگاه و یا کالج های اتریش، لازمه های مدارک و شرایط است. یکی از این شرایط لازم، تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش است. تمکن مالی یکی از موارد مهم برای مهاجرت به کشور اتریش است. در ادامه با تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش و شرایط دریافت آن آشنا می‌شویم.

گواهی برای تمکن مالی سفارت اتریش

یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور اتریش، داشتن گواهی تمکن مالی برای سفارت اتریش است. کشور اتریش امکانات و کیفیت زندگی بالایی دارند. این کشور محیط سالم، شرایط مالی بالا، زیرساخت های مطمئن و دیگر شرایط زندگی خوب از کشور های جذاب و مورد علاقه تمامی متقاضیان به خصوص دانشجویان در سراسر دنیا می‌باشد. در این کشور اقتصاد و گردشگری در محدوده خوبی قرار دارد. لازم به ذکر است که کشور اتریش همیشه یک سهمیه را به کسانی که دارای تمکن مالی هستند، اختصاص می‌دهد.

لازم به ذکر است که برای مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش، گواهی تمکن مالی لازم است. در این صورت فردی که تقاضای مهاجرت تحصیلی دارد باید تمکن مالی خود را از طریق یک گواهی به سفارت کشور اتریش اثبات کند. این گواهی به سفارت اتریش نشان می‌دهد که فرد متقاضی تحصیل در کشور اتریش، از لحاظ مالی مستقل و در وضع خوبی قرار دارد. همچنین این گواهی نشان میدهد که شرایط مالی و منابع مالی فرد برای زندگی در کشور اتریش در سطح مناسبی قرار دارد. لازم به ذکر است که این گواهی باید نیاز نداشتن کار در کشور اتریش و شاغل شدن در این کشور را باید تایید کند تا با مهاجرت فرد موافقت شود.

راه های دریافت و اثبات گواهی تمکن مالی در اتریش

دریافت گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش از روش های متفاوتی امکان پذیر است. در ادامه با انواع راه ها برای تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش آشنا می شویم:

مالکیت ملک و منابع متفاوت: در این روش از اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش، باید املاک و مستغلات مازاد همگی اجاره داده شوند. سپس در مرحله بعد باید از اجاره نامه ملک به عنوان راه های کسب درآمد و همچنین اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش حساب میشوند.

دارا بودن یک سهام در شرکت و یا کارخانه: در این روش باید سود مشارکت و یا کارخانه شما به سفارت اتریش برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش، به سفارت اتریش ارائه شود. همچنین خرید سهام شرکت و همچنین کارخانه ها به اتریش داده شود. این روش یکی از روش های اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش به حساب می‌آید.

حقوق بازنشستگی و مستمری: در این روش فرد باید از طریق حقوق خود چه در هنگام بازنشستگی و مستمری داشتن تمکن مالی خود را اثبات کند.

سپرده بانکی: یکی از اصلی ترین روش ها برای اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش، داشتن سپرده بانکی است. در این روش از راه سپرده های بانکی طولانی مدت در کشور ایران تمکن مالی اثبات میشود. همچنین لازم به ذکر است که باید واریز ماهیانه سود توسط فرد به سفارت اتریش اثبات شود. در این صورت شما قادر هستید که تمکن مالی خود را از طریق شرایط گفته شده اثبات کنید.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی تمکن مالی

هر ساله یکی از مراحل طی کردن روند مهاجرت ارائه مدارک مورد نیاز به کشور اتریش می‌باشد. این مدارک برای اخذ اقامت و همچنین دریافت گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش لازم است. با توجه به راه های فراوان برای مهاجرت و همچنین دریافت تمکن مالی، مدارک متفاوت است. اما مدارک عمومی برای دریافت تمکن مالی به شرح زیر می‌باشد:

گذرنامه معتبر

شناسنامه ای که به زبان آلمانی ترجمه شده باشد

عکس به تعداد مورد نیاز

لازم به ذکر است که مدارک شما برای تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش باید به زبان آلمانی ترجمه شود. بنابراین گواهی ازدواج، گواهی فوت همسر، گواهی طلاق، گواهی که تمکن مالی را نشان دهد، گواهی اسناد مانند سود سهام و حقوق ماهیانه، اجاره نامه، حقوق بازنشستگی، سند ملک و منابع متفاوت و… همگی به زبان آلمانی باید ترجمه شوند.

هزینه زندگی در کشور اتریش

همانطور که واضح است، هر شخصی در کشوری که زندگی میکند، هزینه های را نیز دارد.  هزینه های تحصیل یکی از هزینه های است که باید در هنگام مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل به اتریش محاسبه شود. بنابراین وقتی شخصی قصد تحصیل در کشور اتریش را دارد باید هزینه های تحصیل و زندگی را در کشور اتریش مد نظر داشته باشد. سپس مجموع این دو را با هم محاسبه کند. لازم به ذکر است که اگر مجموع هزینه های تحصیل و زندگی بیشتر از میزان درامد و سرمایه شما باشد، باید از مهاجرت به کشور اتریش صرف نظر کنید.

معمولا تحصیلات در کشور اتریش رایگان است مگر در صورت اینکه دانشگاه خصوصی باشد. بنابراین هزینه هر فرد که در اتریش میخواهد تحصیل کند، به هزینه زندگی ختم میشود و باید درآمد لازم را برای این هزینه ها کنار بگذارد. با توجه به اینکه هر فرد سبک زندگی متفاوتی دارد، بنابراین هزینه زندگی در کشور اتریش بسته به نوع سبک زندگی هر فرد متفاوت است و میزان دقیق و مشخصی ندارد. اما به طور تقریبی هر فردی ماهیانه در کشور اتریش هزینه ای حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو را نیاز دارد. لازم به ذکر است که این هزینه تقریبی می‌باشد و هزینه زندگی به طور دقیق برای هر فرد مشخص نیست.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

کشور اتریش همیشه کشوری بوده است که مهاجران زیادی از سراسر دنیا جذب میکند. دلایل زیادی سبب شده است که مهاجرت به کشور اتریش پایان ناپذیر باشد. همانطور که گفته شد مهاجرت تحصیلی یکی از روش های مهاجرت به کشور اتریش می‌باشد. به دلیل سیستم آموزش عالی و با کیفیت، کشور اتریش همیشه مهاجر پذیر است. 

تمکن مالی کشور اتریش برای ویزای تحصیلی

یکی از موارد مهم که هنگام تمکن برای ویزای تحصیلی اتریش باید مورد توجه قرار بگیرد، افتتاح حساب است. لازم به ذکر است که برای تایید تمکن مالی باید درباره ویزای تحصیلی اتریش تحقیق کنید و هم‌چنین باید میزان تمکن مالی را از سفارت بپرسید. با اینکه هزینه ها به طور دقیق مشخص نمی باشد اما هزینه به طور تقریبی که قابل قبول کنسولگری باشد، برای یک سال حدودا ۱۳۵۰۰ یورو است. لازم به ذکر است که اگر سن شما بیشتر از ۲۵ باشد، علاوه بر تمکن مالی، سند یک ملک نیز به نام شما باشد. بنابراین شما باید سفارت را قانع کنید که از ملکی که دارید ماهانه مبلغ ۱۰۰۰ یورو را به عنوان اجاره دریافت می‌کنید.

زمان برای سفارت اتریش

درباره تمکن مالی نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن این است که فراگیر بین المللی شما چه زمانی میتوان نامه تمکن مالی را به سفارت کنسولگری اتریش ارائه دهد. شاید شما هم فکر کنید که نامه باید هم به کنسولگری هم به دانشگاه داده شود‌‌. اما فراموش نکنید که برای حضور در دانشگاه مورد نظر خود در کشور اتریش و تحصیل در مقطع مورد نظر خود لازم نیست که گواهی مالی ارائه دهید‌. لازم به ذکر است که هدف سفارت از اخذ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش، این است که سفارت از این موضوع مطمئنی شود که فرد به شخص دیگری متکی نیست یعنی فرد کاملا مستقل است و خودکفا است.

 بنابراین فرد باید به تنهایی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کند.  برای این که گواهی مالی توسط سفارت تایید شود، باید فرد برای اخذ ویزای تحصیلی درخواستی ارائه شود. بعد از فرستادن درخواست ویزای تحصیلی سفارت به شما وقت می دهد. این زمان میتواند حضوری و یا آنلاین باشد.  ممکن است که سفارت اتریش در مدت زمان ۱۵ رو به شما وقت مصاحبه دهد و یا ممکن است این زمان به ۶۰ روز برسد تا زمان مصاحبه شما برسد.

مراحل اقدام به ویزای تحصیلی در اتریش

یکی از روند اصلی مهاجرت به اتریش، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی است. برای اخذ ویزای تحصیلی باید مراحل زیر طی شود:

اولین مرحله این است که دانشگاه مورد نظر خود را در کشور اتریش پیدا کنید. لازم به ذکر است که قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید تاییدیه پذیرش خود را کسب کنید. فراموش نکنید که برخی از دانشگاه های کشور اتریش، آزمون ورودی دارند. بنابراین برای ثبت نام در این دانشگاه ها باید آزمون ورودی دهید و سپس در این آزمون قبول شوید.

مرحله بعد باید فرم درخواست ویزا را با دقت پر کنید.  بارگیری و چاپ کردن از مراحل پر کردن فرم است.

فراموش نکنید که برای کسب ویزا باید تمامی مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید. بنابراین قبل از اینکه درخواست اخذ ویزا را ارائه دهید، باید از مرتب بودن تمامی مدارک و کامل بوده مراحل مطمئن شوید. نکته مهم این است که اسناد باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی باشند.

مرحله سوم باید وقت سفارش بگیرید. بنابراین وقت ویزا از مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهید. ویزا برای شما توسط یک نماینده در کشور شما صادر میشود. بنابراین به محض اینکه دفتر محلی خود را پیدا کردید می توانید درخواست خود را برای ویزا ارسال کنید.

مرحله بعد باید برای مصاحبه خود آماده شوید. این نکته مهم است که باید در مورد مصاحبه خود در سفارت آگاهی داشته باشید. در این مصاحبه سوال های متفاوتی مانند تمایل به تحصیلی اتریش، هدف از تحصیل و برنامه های خود از شما پرسیده می شود.

بهترین شهر ها برای تحصیل در کشور اتریش

کشور اتریش به طور کلی کشوری با کیفیت و در سطح علمی بالایی است. دانشگاه های این کشور معتبر و مورد قبول کشور های اروپا می‌باشد. معروف ترین دانشگاه اتریش برای تحصیلی دانشگاه وین می‌باشد. البته شهر هایی مانند اینسبروک، گراتس و… دانشگاه های معتبری دارند. بنابراین تحصیل در کشور اتریش مورد علاقه متقاضیان از سراسر دنیا است.

ویزای تحصیلی کشور اتریش

تمامی ویزا ها اعم از ویزای تحصیلی توسط سفارت محلی کشور محل اقامت صادر میشود. بنابراین در این کشور باید اقدام به دریافت ویزای دانشجویی بکنید. این ویزا معمولا بین دو تا چهار هفته برای دانشجویان صادر میشود. لازم به ذکر است که این ویزا در کشور اتریش قابل تمدید نمی باشد. بنابراین شما بعد از ورود میتوانید برای اقامت خود به کشور اتریش درخواست دهید. اگر این درخواست با موافقت روبه رو شود، امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش فراهم می‌شود.

سپاس از همراهی شما در مطالعه این متن. منتظر نظرات و سوالات شما هستیم.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها