در جستجوی یک فرصت برای اقامت در یکی از کشورهای پرطرفدار دنیا هستید؟ دبی، نگین خاورمیانه، با جاذبه‌های گردشگری خیره کننده، با توجه به فرهنگ گسترده و زیبایش، امکانات فراوان، اقتصاد پویا و فرصت‌های بی‌شمار، همواره مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر جهان بوده است. در سال‌های اخیر افراد زیادی در ایران تمایل به اقامت و دریافت شهروندی این کشور مرفه و پیشرفته را دارند. مهم‌ترین شهر امارات، دبی نام دارد و درصد زیادی از افراد به دلیل وجود امکانات مناسب برای زندگی، قصد مهاجرت به این شهر را دارند. اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت یکی از بهترین راه‌های مهاجرت برای ورود به این شهر جذاب است، که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. البته روش‌هایی مثل سرمایه‌گذاری و خرید ملک نیز مانند ثبت شرکت، روش‌های مناسبی برای اخذ اقامت دبی محسوب می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید در این شهر مهاجرپذیر در کشور امارات اقامت داشته باشید، در ادامه مطلب با یکی از بهترین روش‌های اقامت آشنا شوید.

در این مقاله، ما به شما راهنمای جامعی برای اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت ارائه می‌دهیم.

مزایای دریافت اقامت دبی

اقامت طولانی مدت در امارات متحده عربی، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که از طریق یکی از روش‌های قانونی، ویزای اقامت را دریافت کنید. دریافت ویزای اقامت امارات، مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان موارد زیر را نام برد:

فرصت‌های شغلی:

با داشتن اقامت در دبی، شما به فرصت‌های شغلی بیشتری در این کشور دسترسی پیدا می‌کنید. این شامل امکانات برای کار در شرکت‌های بین‌المللی، شرکت‌های محلی، یا راه‌اندازی کسب و کار خود می‌شود.

محیط زندگی بین‌المللی:

دبی یک شهر بسیار بین المللی و گوناگون است که جوامع مختلفی از سراسر جهان در آن زندگی می‌کنند. این شهر برخلاف فرهنگ و سنت‌های مختلف را به هم آغاز کرده است، بنابراین شما به عنوان یک اقامت‌دهنده می‌توانید از این تنوع و گستردگی فرهنگی بهره مند شوید.

زیرساخت‌های بسیار خوب:

دبی دارای زیرساخت‌های بسیاری است که زندگی راحت و لذت‌بخشی را برای ساکنان فراهم می‌کند. این شامل خدمات بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل عمومی پیشرفته، و مراکز خرید و تفریحی متنوع می‌شود.

فرهنگ سازمانی بسیار دوستانه:

فرهنگ سازمانی در دبی معمولاً بسیار دوستانه و باز و آموزنده است. بیشتر مکان‌های کاری در اینجا از روحیه همکاری و همبستگی برخوردارند و افراد از هر کجا که هستند را به آنها خوش آمد می‌گویند.

مزایای مالی:

امارات متحده عربی از دیدگاه مالی، یکی از کشورهایی است که سیستم مالی مناسبی دارد و به شرکت‌ها و فردان میزان مالیات کمی تحمیل می‌کند. این می‌تواند به عنوان یک مزیت مهم برای سرمایه‌گذاران و کسب و کارها باشد.

از مزایای دیگر اخذ اقامت دبی:

اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

آیا امکان دریافت اقامت دائم در دبی از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟

شهر دبی یا به طور کلی کشور امارات، شرایط نسبتاً سختگیرانه‌ای در رابطه با اعطای پاسپورت امارات به شهروندان خارجی دارد. در واقع از طریق هیچ کدام از روش‌های متداول مثل خرید ملک، سرمایه‌گذاری، کار یا ثبت شرکت، نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

کشور امارات تنها اقامت موقت سه ساله و البته قابل تمدید را به شهروندان خارجی اعطاء می‌کند. لازم به ذکر است که برای تمدید اقامت خود در دبی با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. اما برای دریافت اقامت دائم، مسیر سختی پیش رو دارید.

چرا اقامت دبی از طریق ثبت شرکت به یکی از بهترین راه‌های اقامت تبدیل شده است؟

بر اساس آمارهای موجود، در سال‌های اخیر میزان ثبت شرکت در دبی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان پیشرفت سریع و توسعه گسترده شهر دبی عنوان کرد. به دلیل توسعه سریع و چشمگیر، مزایای زیادی را برای افرادی که تمایل به ثبت شرکت در این شهر دارند، در نظر گرفته‌اند.

در واقع دبی بستر مناسبی برای ایجاد کسب و کار و توسعه مشاغل به شمار می‌رود. بنابراین اگر شما هم قصد اقامت در این شهر را داشته باشید، می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، شرکت خود را به ثبت برسانید و اقامت سه ماهه قابل تمدید برای خود و سایر اعضای خانواده دریافت کنید.

با انواع مجوز ثبت شرکت در دبی آشنا شوید:

برای ثبت شرکت در دبی یا سایر شهرهای امارات، چند نوع مجوز وجود دارد که باید بر اساس شرایط خود یکی از آن‌ها را دریافت کنید. در ادامه به بررسی این مجوزها می‌پردازیم.

مجوز حرفه ای (Professional License)

اگر شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، در حیطه مشاغل علمی باشد که به تحصیلات آکادمیک نیاز دارند، باید برای ثبت شرکت خود اقدام به دریافت مجوز حرفه‌ای کنید. البته برای دریافت این مجوز به تحصیلات مرتبط با حوزه کار شرکت، یک نماینده ساکن در دبی برای شرکت و یک سرمایه‌گذار نیاز دارید. مشاغلی که برای تاسیس آن‌ها به مجوز حرفه ای نیاز دارید، شامل موارد زیر می‌شوند:

لازم به ذکر است که افراد بین 18 تا 60 سال می‌توانند اقامت دبی از طریق ثبت شرکت را دریافت کنند. اگر برای ثبت شرکت خود مجوز حرفه‌ای دریافت کنید، می‌توانید اقامت سه ساله دبی را داشته باشید. امکان تمدید این اقامت سه ساله، به صورت نامحدود وجود دارد.

مجوز تجاری  (Commercial License)

اگر قصد فروش اجناسی را در دبی داشته باشید یا بخواهید کالایی را از دبی به شهری دیگر صادر کنید، باید مجوز تجاری داشته باشید. با مجوز تجاری می‌توانید به راحتی به تجارت لباس و کالاهای مختلف در دبی بپردازید. حتی امکان خرید و فروش ملک را نیز خواهید داشت. افراد بین 18 تا 60 سال امکان دریافت این مجوز را برای توسعه کسب و کار خود در دبی دارند.

مجوز صنعتی  (Industrial License)

این مجوز مخصوص افرادی است که در زمینه تولید و پردازش نوع خاصی از کالا فعالیت دارند. مثلاً افرادی که در حوزه تولید دارو، انواع مواد غذایی و … هستند، باید برای ثبت شرکت خود در دبی، مجوز صنعتی را دریافت کنند.

مجوز فریلنسینگ (Freelancing license)

افرادی که در زمینه‌های هنری و فناوری تخصص دارند، می‌توانند برای مشاغل خود در این زمینه‌ها، مجوز فریلنسیگ را دریافت کنند. مثلاً مشاغلی مثل بازیگری، فیلم‌برداری، تولید محتوا و .. به مجوز فریلنسیگ نیاز دارند.

مجوز گردشگری (Tourism License)

به دلیل آنکه شهر دبی یکی از شهرهای پیشرفته و توریستی است، مجوز گردشگری از مجوزهای محبوب در این شهر به شمار می‌رود. در واقع اگر شما خدماتی را در رابطه با گردشگری ارائه دهید، نیاز به این مجوز خواهید داشت؛ مثل ارائه کمپ‌ها توریستی، انواع آژانس‌های مسافرتی، رستوران‌ها و ..

مجوز کشاورزی (Tourism License)

انواع مشاغل مرتبط با کشاورزی مثل تجارت گل و گیاه، تولید انواع کود، مبارزه با آفات و .. برای ثبت شرکت خود به مجوز کشاورزی نیاز خواهند داشت.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

آیا بین مجوزهای مناطق اصلی در شهر دبی و مناطق آزاد تفاوتی وجود دارد؟

بین مجوزهای مناطق اصلی در شهر دبی و مناطق آزاد تفاوت‌های اساسی وجود دارد.

مناطق اصلی:

مناطق آزاد:

انتخاب بین مناطق اصلی و آزاد به نوع فعالیت و اهداف شما بستگی دارد. برای فعالیت در داخل خاک دبی، منطقه اصلی مناسب تر است، اما برای فعالیت‌های بین‌المللی، منطقه آزاد مزایای بیشتری به شما ارائه می‌دهد.

ایرانیان چه شرکت‌هایی را می‌توانند در دبی ثبت کنند؟

به طور کلی، شرکت‌های زیادی برای ثبت در دبی وجود دارند. اما بین همه این شرکت‌ها، سه نوع از آن‌ها مناسب سرمایه‌گذاران ایرانی است. این سه شرکت شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  2. شرکت سهامی یا مدنی (Civil Company)
  3. شرکت غیرسهامی (Sole Establishment)

برای ثبت شرکت‌های LLC، به مجوز تجاری و برای ثبت شرکت‌های سهامی و غیرسهامی به مجوز حرفه‌ای نیاز دارید.

مراحل اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

برای به ثبت رساندن شرکت خود در شهر تجاری دبی، باید چند مرحله ساده را انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر می‌شوند:

انتخاب نام مناسب

اولین اقدامی که برای ثبت شرکت خود در دبی باید انجام دهید، انتخاب نام مناسب برای شرکت است. نامی که برای شرکت خود در دبی انتخاب می‌کنید، باید بر اساس قوانین این شهر باشد.

تعیین نوع فعالیت شرکت

پس از مشخص کردن نام مناسب برای شرکت بر اساس قوانین کشور امارات، باید نوع فعالیت تجاری شرکت خود را مشخص کنید تا بر اساس آن مجوز مرتبط با شما اعطا شود. لازم به ذکر است که با هر کدام از مجوزها، می‌توانید حداکثر ده نوع فعالیت را در شرکت خود داشته باشید.

پر کردن فرم درخواست

برای ثبت شرکت در دبی باید فرم درخواست خود را تکمیل و ارسال کنید. توجه داشته باشید که فرم درخواست ثبت شرکت باید به تایید DED برسد.

تهیه مدارک

برای تکمیل مراحل ثبت شرکت باید مدارک لازم را جمع‌آوری و ارسال کنید. این مدارک باید تکمیل و دارای امضاهای لازم باشند.

دریافت مجوزهای لازم

توجه داشته باشید که علاوه بر مدارک لازم، برای به ثبت رساندن شرکت، باید برخی مجوزهای لازم و تاییدیه‌ها را دریافت کنید.

تعیین محل تاسیس شرکت

در کنار سایر مدارک، محل فعالیت شرکت را نیز باید مشخص و اجاره نامه آن را همراه با سایر مدارک خود، اسال کنید.

پرداخت برخی هزینه‌ها

برای دریافت مجوز ثبت شرکت، باید برخی هزینه‌ها مثل هزینه صدور مجوز را بپردازید تا پروسه ثبت شرکت با موفقیت به اتمام برسد.

مراحل اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

مدارک ضروری برای دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

اگر قصد ثبت شرکت در دبی را داشته باشید، باید برخی مدارک زیر را ارائه دهید:

مزایای ثبت شرکت در دبی

به دلیل رشد اقتصادی سریع در دبی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در این شهر پیشرفته ایجاد شده است. به طور کلی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دبی، مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

امکان ثبت شرکت بدون نیاز به ارائه مدرک زبان

یکی از مزایای ثبت شرکت در دبی، این است که برای این کار به ارائه مدرک زبان نیاز ندارید. بنابراین امکان ثبت شرکت برای افراد زیادی مهیا می‌شود.

امکان ثبت شرکت برای افراد تازه‌کار

برای ثبت شرکت در دبی نیازی نیست که حتماً از قبل صاحب شرکتی باشید. بنابراین ثبت شرکت برای افراد تازه‌کار و افرادی که برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی شرکت می‌کنند نیز وجود دارد.

عدم وجود محدودیت سنی برای ثبت شرکت (از 18 تا 60 سال)

برای اقامت دبی از طریق ثبت شرکت محدودیت سنی وجود ندارد. در واقع همه افراد از 18 تا 60 سال می‌توانند برای ثبت شرکت و دریافت مجور اقدام کنند.

عدم دریافت مالیات

یکی از مزایایی که برای افراد صاحب شرکت در دبی وجود دارد، عدم دریافت مالیات است. در دبی برخلاف بسیاری از کشورها، از صاحبان شرکت‌ها هیچ گونه مالیاتی دریافت نمی‌شود. این موضوع کمک به‌سزایی به درآمد بیشتر صاحبان کسب و کار می‌کند.

امکان راه اندازی بدون دردسر شرکت

در صورتی که مدارک شما برای راه اندازی شرکت کامل باشد، با دردسر خاصی برای ثبت شرکت مواجه نخواهید بود. چه در مناطق آزاد دبی یا مناطق اصلی در این شهر، تنها در طی چند هفته امکان راه اندازی شرکت وجود دارد.

امکان دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت برای سایر اعضاء خانواده

یکی از مزایای اصلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد تمایل به اقامت از طریق ثبت شرکت در دبی را داشته باشند، امکان دریافت اقامت برای سایر اعضای خانواده است. با دریافت اقامت برای اعضای خانواده، مزایای زیادی مثل تحصیل، کار و .. برای آن‌ها فراهم می‌شود. سایر این مزایا شامل موارد زیر هستند:

مزایای اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

معایب ثبت شرکت در دبی 

ثبت شرکت در دبی و امارات متحده عربی بسیار محبوب است اما همچنین در کنار مزایای زیادی که دارد ممکن است با چالش‌ها و معایبی مواجه شود. برخی از این معایب عبارتند از:

اقامت موقت:

اقامتی که از طریق ثبت شرکت دریافت می‌کنید، به صورت موقتی و سه ساله است و امکان تغییر آن به اقامت دائمی وجود ندارد.

محدودیت برای ایرانیان:

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت در دبی این است که امکان ثبت همه شرکت‌ها برای ایرانیان در دبی وجود ندارد و تنها سه شرکت سهامی، غیرسهامی و مسئولیت محدود را می‌توانند به ثبت برسانند.

محدودیت در نام شرکت:

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت، این است که در صورت گذاشتن نامی غیر از زبان عربی روی شرکت، ناچار به پرداخت هزینه‌های اضافی خواهید بود.

هزینه‌های بالا:

ثبت شرکت در دبی هزینه‌های قابل توجهی دارد. این شامل هزینه‌های ثبت، هزینه‌های مشاوره حقوقی و مالی، هزینه‌های مکاتبه با مقامات و سایر هزینه‌های مرتبط است.

نیاز به سرمایه اولیه بالا:

برای ثبت شرکت در دبی، شما نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارید. این سرمایه برای پرداخت هزینه‌های ثبت شرکت، سرمایه گذاری در شرکت و سایر هزینه‌های مرتبط لازم است.

محدودیت‌های مالیاتی:

در برخی از حوزه‌های کسب و کار، ممکن است محدودیت‌های مالیاتی وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه کنید.

الزامات محلی:

برخی از حوزه‌ها و نواحی در دبی الزامات محلی دارند که باید با آن‌ها آشنا شوید و آن‌ها را رعایت کنید. این شامل الزامات مربوط به استخدام محلی، محدودیت‌های مربوط به ارتباط با مشتریان محلی و دیگر موارد می‌شود.

ریسک‌های مالی و تجاری:

همانطور که در هر کسب و کاری، ثبت شرکت در دبی نیز با ریسک‌های مالی و تجاری همراه است. این شامل ریسک‌های مربوط به تغییرات در بازار، رقابت، تغییرات قوانین محلی و سایر عوامل است.

با این حال، با بررسی دقیق و آگاهی از شرایط و الزامات، ثبت شرکت در دبی همچنان می‌تواند یک فرصت بزرگ برای سرمایه‌گذاری و تجارت باشد.

میزان سرمایه برای ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

هزینه نهایی ثبت شرکت در دبی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً نوع شرکت و کسب و کار، منطقه‌ای که در دبی برای راه اندازی شرکت در نظر گرفته‌اید، تعداد افراد سرمایه‌گذار و .. از جمله عوامل موثر بر هزینه نهایی هستند. علاوه بر این موارد، هزینه کفیل، هزینه ثبت شرکت و حق‌الوکاله نیز به مبلغ نهایی شما افزوده می‌شوند.

به طور کلی حداقل هزینه برای دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت 8 هزار دلار و حداکثر آن 20 هزار دلار تخمین زده شده است. لازم به ذکر است که برای به اتمام رساندن مراحل ثبت شرکت، ابتدا باید با ویزای توریستی به دبی سفر کنید و در نهایت می‌توانید اقامت سه ساله خود را دریافت کنید و پس از اتمام، امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

حداقل چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در دبی مورد نیاز است؟

 برای اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، اثبات تمکن مالی الزامی است. متقاضی باید مدارکی ارائه دهد که نشان‌دهنده‌ی توانایی مالی او برای اداره شرکت و زندگی در دبی باشد. این مدارک می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

شرایط و ضوابط مربوط به اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت به طور مرتب در حال تغییر هستند، لذا قبل از اقدام به ثبت شرکت، از به‌روز بودن اطلاعات اطمینان حاصل کنید.
برای افزایش شانس موفقیت در اخذ اقامت، بهتر است از خدمات مشاوران و وکلای متخصص اپلای 118 استفاده کنید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی به نوع شرکت و منطقه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت کنید بستگی دارد. به طور کلی، می توان گفت:

در مناطق آزاد:

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): حداقل سرمایه 300,000 درهم (حدود 82,000 دلار)
شرکت سهامی خاص: حداقل سرمایه 1,000,000 درهم (حدود 272,000 دلار)

در سرزمین اصلی دبی:

شرکت با مسئولیت محدود (LLC): حداقل سرمایه 1,000,000 درهم (حدود 272,000 دلار)
شرکت سهامی خاص: حداقل سرمایه 2,000,000 درهم (حدود 544,000 دلار)

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

علاوه بر سرمایه اولیه، باید هزینه های دیگری مانند اجاره دفتر، مجوزها و… را نیز در نظر بگیرید.
در برخی از مناطق آزاد، امکان ثبت شرکت با حداقل سرمایه 50,000 درهم (حدود 13,600 دلار) نیز وجود دارد. برای اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، باید حداقل 51% از سهام شرکت متعلق به شما باشد.

قوانین ثبت شرکت در دبی

یکی از اصلی‌ترین قوانین برای ثبت شرکت در دبی، داشتن کفیل است. کفیل باید شهروند امارات باشد و درصدی از مالکیت شرکت به او واگذار می‌شود. البته در صورتی که در مناطق آزاد دبی مثل راس الخیمه، شرکت خود را تاسیس کنید، نیاز به کفیل نخواهید داشت و می‌توانید به صورت کامل و بدون شریک مالکیت شرکت را داشته باشید.

در ادامه با قوانین دیگری که در این شرایط با آن مواجه خواهید بود، آشنا شوید.

قوانین اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

با روش‌های دیگر دریافت اقامت دبی آشنا شوید:

علاوه بر دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت که یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت محسوب می‌شود، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به دریافت اقامت موقت کنید. در ادامه به بررسی این روش‌ها پرداخته‌ایم.

خرید ملک

یکی از ساده ترین روش‌ها برای دریافت اقامت دبی، خرید ملک غیرتجاری به ارزش حداقل 1 میلیون درهم است. از طریق خرید ملک می‌توانید اقامت 3 تا 5 ساله دبی را دریافت کنید.

اقامت از طریق کار

از طریق کار نیز امکان دریافت اقامت دبی وجود دارد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد به اقامت در دبی از طریق کار تمایل داشته باشند، حقوق بالایی است که در کشور امارات نسبت به دبی وجود دارد.

اقامت از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه‌هایی که برای مهاجرت به دبی وجود دارد، مهاجرت از طریق تحصیل است. ویزای تحصیلی به دانشجویانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند، اعطا می‌شود. مدت زمان این ویزا 5 ساله است.

اقامت از طریق ازدواج

اگر با شخصی که تابع کشور امارات است ازدواج کنید، شرایط دریافت اقامت برای شما فراهم می‌شود. اگر به عنوان مرد قصد ازدواج با دختری از امارات را داشته باشید، باید تمکن مالی خود را به اثبات برسانید.

سخن پایانی

شهر دبی که یکی از شهرهای پیشرفته کشور امارات محسوب می‌شود، مقصدی مناسب برای اقامت بسیاری از افراد است. در این شهر امکان پیشرفت و برخورداری از کسب و کار و تجارتی مناسب وجود دارد. اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، فرصتی عالی برای ورود به دنیای تجارت و زندگی در یکی از مدرن ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است.

با انتخاب نوع شرکت مناسب، برنامه ریزی دقیق و استفاده از مشاوره متخصصان، می‌توان این مسیر را با موفقیت طی کرد و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شد. اگر شما هم قصد دریافت اقامت دبی را دارید، می‌توانید بر اساس نکات ذکر شده در این مطلب، برای ثبت شرکت و دریافت اقامت این شهر اقدامات لازم را انجام دهید.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها