ویزای توریستی اسلواکی روشی است که به شما امکان می‌دهد به زیبایی‌های این کشور فراتر از افق بپردازید. با پذیرش گرم و دوستانه مردم اسلواکی و تاریخ غنی و فرهنگ متنوع این کشور، سفر به اسلواکی تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود. همچنین، طبیعت زیبا، شهرهای تاریخی و فرهنگ باورنکردنی اسلواکی، آن را به یک مقصد آرامش بخش برای گردشگران تبدیل کرده است.

اما برای ورود به این کشور، اکثر ملیت‌ها نیاز به ویزای توریستی دارند.در این مقاله به ارائه اطلاعات کامل و جامع درباره ویزای توریستی اسلواکی ، روش اخذ ویزا، الزامات مورد نیاز و سایر جنبه‌های مربوط به آن خواهیم پرداخت. اگر شما نیز علاقه مند به سفر و بازدید از جاذبه های شگفت انگیز کشور اسلواکی هستید توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

اول از همه به ذکر اطلاعات مفیدی در مورد کشور اسلواکی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به آگاهی بیشتری درباره این کشور زیبا برسید.

درباره کشور اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد و هیچ راه دریایی ندارد. زبان رسمی کشور اسلواکی, اسلوواک است و جمعیت آن به حدود 5 میلیون نفر می رسد. این کشور در ابتدا جزو چکسلواکی بود ولی در سال 1993 از این کشور جدا شد و به کشور مستقلی تبدیل شد.

کشور اسلواکی از نظر آب و هوایی دارای آب و هوای معتدلی است و چهار فصل دارد. بسیاری از گردشگران از سراسر کشورها به دلیل مناظر متنوع و بناهای تاریخی و فرهنگی جذاب اسلواکی, برای تفریح و سفر این کشور را انتخاب می کنند.

کشور اسلواکی از نظر موقیعت جغرافیایی در قلب اروپا قرار دارد و همچنین این کشور عضو کشورهای منطقه شینگن است که به گردشگران اجازه ورود به این کشورها را نیز می دهد.

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلواکی

شرایط اخذ ویزای توریستی اسلواکی

متقاضیان دریافت ویزای توریستی کشور اسلواکی باید دارای شرایط ویژه ای باشند که در ادامه به ذکر این شرایط خواهیم پرداخت:

متقاضی حتما باید برای سفر به اسلواکی هدف مشخص و واضحی داشته باشد.

باید حتما برای یک مدت مشخص به کشور اسلواکی سفر کند. مدت مجاز اقامت در این کشور در یک بازه 180 روزه حدود 90 روز می باشد.

فرد باید حتما دارای تمکن مالی لازم برای سفر به اسلواکی باشد یعنی باید بتواند ثابت کند که در مدت اقامت در این کشور می تواند از پس تمامی مخارج خود بربیاید.

شخص متقاضی باید دارای بیمه مسافرتی باشد که تمامی هزینه های احتمالی پزشکی را در مدت اقامت او پوشش دهد.

شخص متقاضی باید حتما گواهی سلامت معتبر داشته باشد تا نشان دهد مبتلا به هیچ بیماری عفونی و خطرناکی نیست.

همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشد تا نشان دهد در هیچ کشوری مرتکب جنایت نشده است.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی

شخصی که قصد دریافت ویزای توریستی اسلواکی را دارد باید حتما قبل از ثبت درخواست خود برای دریافت ویزا، یک سری مدارک را برای احراز هویت خود جمع آوری و به سفارت مربوطه تحویل دهد.

این مدارک عبارت اند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی

مراحل دریافت ویزای توریستی اسلواکی

برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی طی کردن یک سری مراحل و انجام اقداماتی لازم و ضروری است. اگر این مراحل را با دقت کامل پشت سربگذارید می توانید ویزای گردشگری خود را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

مراحل دریافت ویزای توریستی اسلواکی شامل مراحل زیر می‌شود:

تهیه فرم درخواست:

ابتدا باید فرم درخواست ویزای توریستی اسلواکی را تهیه کنید. این فرم معمولاً از سفارت یا کنسولگری اسلواکی در کشور شما در دسترس است. همچنین می‌توانید این فرم را از وب‌سایت رسمی سفارت یا کنسولگری اسلواکی دریافت کنید. و یا با موسسه مهاجرتی اپلای 118 تماس بگیرید که راهنمای شما در زمینه ی مهاجرت هستند.

تکمیل فرم درخواست:

.پس از دریافت فرم، باید آن را به دقت تکمیل کنید. اطلاعات مورد نیاز شامل اطلاعات شخصی، جزئیات سفر و اقامت، اطلاعات مالی و سایر جزئیات مربوط به سفر به اسلواکی می‌باشد.

ارائه مدارک:

همراه با فرم درخواست، ممکن است بخواهند مدارکی مانند پاسپورت اعتباری، عکس پرسنلی، بلیط‌های رزرو شده، بیمه مسافرتی و مدارک مالی مانند گواهی حساب بانکی یا سند مالکیت ملک را ارائه دهید.

پرداخت هزینه ویزا:

پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، باید هزینه ویزای توریستی را پرداخت کنید. مبلغ و هزینه‌های مربوط به ویزا ممکن است متغیر باشند و بسته به سیاست‌های مهاجرتی اسلواکی و کشور مبدأ تغییر کند.

ارسال مدارک و فرم:

پس از تکمیل و پرداخت هزینه، باید فرم درخواست و مدارک مربوطه را به سفارت یا کنسولگری اسلواکی در کشور شما ارسال کنید. ممکن است این مرحله از طریق پست یا ایمیل انجام شود.

پردازش و تصمیم:

پس از دریافت مدارک، سفارت یا کنسولگری اسلواکی مدارک را بررسی کرده و تصمیم نهایی در مورد صدور یا عدم صدور ویزا را اعلام خواهد کرد. این مرحله ممکن است چندین هفته به طول بیانجامد، بنابراین بهتر است بازه زمانی لازم برای پردازش ویزا را در نظر بگیرید.

دریافت ویزا:

در صورت تصویب درخواست شما، شما باید ویزای توریستی اسلواکی را دریافت کنید. این می‌تواند از طریق ارسال پاسپورت توسط پست یا دریافت حضوری در سفارت یا کنسولگری اسلواکی صورت گیرد.
به یاد داشته باشید که ممکن است مراحل دریافت ویزای توریستی اسلواکی بسته به ملیت و وضعیت هر فرد متفاوت باشد، بنابراین بهتر است با موسسه ی اپلای 118 تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و به روز را دریافت کنید.

مراحل دریافت ویزای توریستی اسلواکی

هزینه اخذ ویزای توریستی اسلواکی

هزینه‌های مرتبط با اخذ ویزای توریستی اسلواکی ممکن است متغیر باشد و بسته به ملیت، نوع ویزا، مدت اقامت مورد نظر و سیاست‌های مهاجرتی جاری تعیین شود. هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های مربوط به پردازش درخواست، هزینه‌های مدارک اضافی مانند بیمه مسافرتی، هزینه‌های مربوط به مراجعه حضوری یا ارسال پاسپورت و ویزا، و هزینه‌های سایر خدمات مرتبط با اخذ ویزا باشد.

البته در حال حاضر هزینه ویزای توریستی اسلواکی برای مردم ایران 60 یورو می باشد که در زمان ثبت درخواست ویزای خود باید آن را به صورت نقدی پرداخت نمایند. البته این هزینه برای کودکان زیر 6 سال اعمال نشده و به صورت رایگان می باشد.

بهتر است پیش از آغاز فرآیند اخذ ویزا با سفارت یا کنسولگری اسلواکی در کشور مربوطه و یا با موسسه اپلای 118 تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و به روز را درباره هزینه‌های مربوطه دریافت کنید.

تمدید ویزای توریستی اسلواکی

همانطور که گفتیم اگر گردشگر بخواهد بیش از 90 روز در اسلواکی بماند می تواند ویزای خود را تمدید کند. برای تمدید ویزای توریستی اسلواکی باید قبل از تاریخ انقضای ویزا به مرکز پلیس خارجی در اسلواکی مراجعه کنید و درخواست تمدید ویزای خود را ثبت نمایید.

لازم به ذکر است که تمدید این ویزا به همین راحتی نیست و باید برای تمدید ویزای خود دلیل قابل قبولی داشته باشید و مدارکی را ارائه دهید. از جمله:

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی اسلواکی

تمامی ویزاهایی که از طرف سفارت های مربوطه صادر می شوند مورد قبول قرار نمی گیرند و ممکن است ماموران سفارت به دلایلی ویزاها را رد کنند.

از جمله دلایل رد شدن ویزای توریستی اسلواکی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تمدید ویزای توریستی اسلواکی

سوالات متداول

1- مدت اعتبار ویزای توریستی اسلواکی چقدر است؟

تمامی ویزاهایی که از طریق سفارت های کشورهای مختلف صادر می شوند، اعتبار محدودی دارند که ویزای توریستی در بین انواع ویزاها یک ویزای کوتاه مدت به شمار می رود.

مدت اعتبار ویزای توریستی کشور زیبای اسلواکی حدود 90 روز است و گردشگر باید حتما قبل از اتمام ویزای خود، اسلواکی را ترک کند و به کشور خود بازگردد و اگر قصد اقامت بیشتر در این کشور را داشته باشد باید یا ویزای خود را تمدید کند یا مجدد برای ویزای توریستی این کشور درخواست دهد.

2- بهترین زمان برای ثبت درخواست ویزای توریستی اسلواکی چه زمانی است؟

برای دریافت ویزای توریستی اسلواکی بهتر است از یک ماه تا یک و ماه نیم قبل از تاریخ سفر خود، درخواست خود را ثبت کنید. البته مدت زمان رسیدگی به ویزای گردشگری اسلواکی حدود 14 تا 20 روز است اما گاهی اوقات به دلیل ایجاد برخی مشکلات مانند ارائه مدارک ناقص یا نامعتبر و.. ممکن است زمان پردازش ویزا تا چند هفته به طول بیانجامد؛

بنابراین بهتر است، درخواست خود را با احتیاط زمان بندی کنید. در ضمن، در صورتی که برای سفر خود نیاز به ویزا دارید، بهتر است به روز باشید و به سرعت درخواست خود را ثبت کنید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

3- نحوه گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی چگونه است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم, گرفتن وقت سفارت اولین اقدام برای اخذ ویزای توریستی اسلواکی است. متقاضی باید به سفارت مراجعه کند و وقت سفارت خود را بگیرد. البته وقت سفارت باید حدود 3 ماه قبل از زمان سفر باشد. سفارت اسلواکی در پایخت کشور, تهران, قرار دارد.

4- آیا با تحصیل در اسلواکی امکان دریافت ویزای توریستی وجود دارد؟

هر ویزا برای هدف و مقصد مشخصی صادر می شود. بنابراین کسی که دارای ویزای توریستی اسلواکی است نمی تواند به تحصیل در اسلواکی مانند تحصیل پزشکی و رشته های دیگر بپردازد. اگر قصد تحصیل در کشور اسلواکی را دارید بهتر است اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی نمایید.

5- آیا با اشتغال به کار در اسلواکی امکان اخذ ویزای توریستی وجود دارد؟

همانطور که گفتیم تمامی ویزاها به منظور هدف خاصی صادر می شوند و افرادی که ویزای توریستی اسلواکی را دارند می توانند برای تفریح و گردش به این کشور سفر کنند و اجازه کار کردن در آن را نخواهند داشت. افرادی که متقاضی اشتغال یا ایجاد کسب و کار در اسلواکی هستند باید اقدام به دریافت ویزای کاری اسلواکی کنند.

ویزای توریستی اسلواکی

نتیجه گیری نهایی

اسلواکی کشوری است که به دلیل آب و هوای دلپذیر خود و داشتن مناظر زیبای طبیعی توجه بسیاری از انسان ها را به خود جلب کرده است. انسان ها برای سفر به اسلواکی به ویزای توریستی آن نیاز دارند.

در نتیجه، ویزای توریستی کشور اسلواکی یک فرصت جذاب برای کسانی است که می‌خواهند به کشوری با طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ متنوع سفر کنند. با ارائه مدارک لازم، پرداخت هزینه‌های مربوطه و زمان بندی مناسب، می‌توانید این ویزا را به صورت مطمئن دریافت کنید و سفری لذت بخش و بی‌نظیر به این کشور را تجربه کنید.

همچنین، مراقبت از این نکته مهم است که قبل از هرگونه برنامه‌ریزی سفر، شرایط و الزامات ویزایی را با دقت بررسی کنید تا از هرگونه تاخیر یا مشکل در مسیر سفرتان جلوگیری کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید سفری دلپذیر و بی‌نظیر به اسلواکی داشته باشید و لحظاتی خاطره‌انگیز را در این کشور زیبا به یاد ماندنی کنید.

در این مقاله به ذکر اطلاعات مفید و ارزشمند در مورد اخذ ویزای توریستی اسلواکی پرداختیم. اگر شما نیز در آینده قصد سفر به این کشور زیبا را دارید بهتر است اول از همه این مقاله را با دقت مطالعه کنید و سپس با آگاهی کامل اقدام به اخذ ویزای توریستی اسلواکی نمایید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها