آیا با فرآیند اخذ ویزای تحصیلی لاتویا آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که برای دریافت چنین ویزایی چه شرایط و مدارکی لازم است؟ لاتویا، یکی از کشورهای واقع در قاره اروپا است که به عنوان یکی از کم‌جمعیت‌ترین و با هوای معتدل‌ترین مناطق این قاره شناخته می‌شود. با توجه به هزینه‌های کمتر زندگی، کار و تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند تا در لاتویا تحصیل کنند. دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بالایی برخوردارند و می‌توانید با مدرک تحصیلی دریافتی از آنها، در هر نقطه‌ای از جهان استفاده کنید. در این مقاله، فرآیند اخذ ویزای تحصیلی لاتویا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آشنایی با اخذ ویزای تحصیلی لاتویا

گفتیم که لاتویا به یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است، چون شما همچنان که هزینه‌های پایینی را بابت تحصیل در این کشور می‌پردازید، از طرفی نیز به تحصیل در دانشگاه‌هایی خواهید پرداخت که مورد تایید اتحادیه اروپا هستند که بدون نیاز به هیچ گونه مدرک زبانی در کنار هزینه‌های زندگی پایین می‌توانید یک تجربه خوب و ایده‌آل داشته باشید.

چندین دانشگاه و موسسه خوب دولتی در این کشور واقع شده است که همکاری بسیار خوبی با دیگر موسسات آموزش عالی سراسر جهان دارند. رشته‌های متعددی نیز در این دانشگاه‌ها و موسسات تدریس می‌شود که نمونه‌هایی از آن بینایی سنجی، دندانپزشکی، پزشکی، مهندسی، هوانوردی، مطالعات زبان، هنر، مدیریت، علوم آموزشی و غیره می‌باشد. اما برای این کار الزامی است که کلیه دانشجویان بین‌ المللی پیش از وارد شدن به این کشور مجوز اقامت در آنجا را داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

برای دریافت ویزای تحصیلی لاتویا، در اولین مرحله دانشجو باید یک دعوتنامه کاملاً رسمی از طرف دانشگاه یا موسسه مورد نظرش دریافت کند، این دعوتنامه به وسیله نماینده همان دانشگاه در دفتر مهاجرت و شهروندی ثبت خواهد شد و متقاضی نیز حتماً باید کد دعوتنامه مورد نظرش را در قسمت بالای اسناد درج کند.

ضروری است که متقاضی جهت ارائه دادن مدارک خودش یک قرار ملاقات با سفارت یا کنسولگری تنظیم کند، پس از قرار ملاقات نیز ۸ هفته زمان لازم است تا درخواست ویزای شما مورد بررسی قرار بگیرد، برای اخذ ویزا نیز شما به مدارک زیر نیازمند هستید:

مراحل دریافت ویزای تحصیلی در لاتویا

برای به دست آوردن ویزای تحصیلی در لاتویا مانند ویزای تحصیلی دیگر کشورها از جمله ویزای تحصیلی رومانی یا ویزای تحصیلی اتریش باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

متقاضیان دریافت چنین ویزایی، در نخستین مرحله باید به سایت کنسولگری یا سفارت این کشور وارد شده و یک پرینت از فرم درخواست ویزا تهیه کند، سپس باید این فرم را با دقت بسیار بالایی تکمیل کرده و امضا کنند، در مرحله بعدی باید به مطالعه جزئیات مدارک در وب سایت مورد نظر پرداخته و سپس کلیه مدارک ذکر شده را آماده کند. در سومین مرحله نیز متقاضی باید از سفارت یا کنسولگری جهت مصاحبه نوبت بگیرد.

آن دسته از دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، حتماً باید جهت دریافت کردن ویزای چند بار ورود از نوع D اقدام کنند. مدارکی که برای اخذ چنین ویزایی لازم هستند توسط متقاضی به کنسولگری یا سفارت محل سکونت متقاضی تحویل داده می‌ شوند. توجه کنید که سفارت هرگز مدارکی را که به وسیله فکس یا پیک ارسال شده باشند دریافت نمی‌ کند، بنابراین شما باید به صورت حضوری این مدارک را تحویل دهید.

زمان‌های مصاحبه و ملاقات در سفارت نیز محدود هستند و در کوتاه مدت این زمان به اتمام می‌ رسد. از همین رو لازم است که فرد از ۴ الی ۶ هفته پیش تر برای اخذ نوبت مصاحبه خودش اقدام کند. مصاحبه سفارت نیز معمولاً سوالاتی در خصوص انگیزه و هدف از مهاجرت تحصیلی می‌ باشد که به زبان انگلیسی انجام می‌ شود.

ویزای تحصیلی لاتویا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لاتویا

دریافت کردن ویزا یا همان مجوز ورود به کشور لاتویا پس از اخذ پذیرش تحصیلی از طرف یکی از دانشگاه‌ های این کشور می‌ باشد، اما دانشجویان نیز جهت دریافت چنین ویزایی حتماً باید انگیزه کافی در این خصوص را برای ادامه تحصیل در هر کدام از رشته‌ های انتخابی خودشان نشان دهند، علاوه بر آنکه مدارک و اسناد لازم را ارائه دهند که نشان دهنده فارغ التحصیلی فرد از رشته مورد نظر می‌ باشد، در نهایت مدارک زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی در لاتویا داشته باشند:

  1. ارائه دادن مدرک زبان
  2. انگیزه نامه
  3. گذرنامه معتبر لاتویا
  4. ارائه مدارکی مبنی بر تمکن و توانایی مالی شما جهت زندگی در این کشور
  5. مدارک هویتی
  6. پر کردن فرم‌ های آنلاین جهت درخواست ویزا
  7. نامه پذیرش و تایید آن از دانشگاه مورد نظر

مقدار شهریه و شرایطی که برای دانشگاه‌های لاتویا در نظر گرفته می‌شود، متناسب با شهر محل تحصیل، گرایش و رشته مورد نظر متغیر است. معمولاً مبلغ شهریه حداقل ۲۴۰۰ یورو و بالاتر از آن است، اما دانشجوها می‌توانند بدون شرکت در آزمون‌های ورودی، در دانشگاه‌های پزشکی این کشور ادامه تحصیل دهند.

از طرف دیگر، به یاد داشته باشید که با تحصیل در این کشور امکان اخذ اقامت دائم یا پاسپورت آن کشور وجود ندارد. اما اگر بتوانید پس از فارغ‌التحصیلی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنید، اجازه اقامت در این کشور را خواهید داشت.

در چنین حالتی اگر ۵ سال از زمان اقامت شما بگذرد، می‌ توانید آن را به اقامت دائم در این کشور تغییر دهید و پس از ۱۰ سال از گذشت اقامت دائم و زمان کاریابی پاسپورت آنجا را به دست خواهید آورد که برای اخذ پاسپورت نیز شما باید در یک آزمون تابعیت شرکت کنید که آزمونی در خصوص فرهنگ و زبان مردم لاتویا می‌ باشد.

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌ های لاتویا

تحصیل در دانشگاه‌های لاتویا مزایای بسیاری دارد، این شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در لاتویا نسبتاً کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است، که این امر برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت زیادی دارد.
کیفیت تحصیلی: دانشگاه‌های لاتویا از کیفیت بالایی برخوردارند و بسیاری از آنها در رده‌بندی‌های بین‌المللی نیز شناخته شده‌اند.
محیط زیست: لاتویا یکی از کشورهای با محیط زیست مطلوب در اروپاست و دانشجویان از آرامش و صلح در این محیط بهره‌می‌برند.
تنوع فرهنگی: با وجود کمتر بودن جمعیت لاتویا مقصد جذابی برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تجربه‌ی یک محیط جدید فرهنگی هستند.
پیوند با بازار کار: بسیاری از دانشگاه‌های لاتویا ارتباطات خوبی با بازار کار محلی دارند و ارائه برنامه‌های آموزشی با توجه به نیازهای صنعتی.
قابلیت تمدید اقامت: بعضی از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در لاتویا با امکاناتی برای تمدید اقامت و کار در این کشور روبه‌رو می‌شوند.
فرصت‌های شغلی: با توجه به رشد اقتصادی کشور و توسعه صنعتی، فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های لاتویا افزایش یافته است.
با این مزایا، تحصیل در دانشگاه‌های لاتویا می‌تواند یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌ های لاتویا

مدت و هزینه‌ اعتبار برای ویزای تحصیلی لاتویا

مدت و هزینه‌های مرتبط با ویزای تحصیلی لاتویا ممکن است براساس متغیرهای مختلفی مانند نوع دوره تحصیلی، مدت زمان تحصیل، و شرایط مالی شما متفاوت باشد. اما به طور کلی:

مدت ویزا:

معمولاً ویزای تحصیلی برای مدت معینی که با مدت دوره تحصیلی شما مطابقت دارد صادر می‌شود، به عنوان مثال، برای مدت یک سال تحصیل، ویزای یک ساله صادر می‌شود و ممکن است قابلیت تمدید داشته باشد.

هزینه‌ها:

هزینه‌ها نیز بسته به عواملی از قبیل شهریه دانشگاه، هزینه‌های تحصیلی و مخارج زندگی متغیر است. علاوه بر این، هزینه‌های مرتبط با اخذ ویزا نیز شامل هزینه‌های پرداختی به سفارت یا مراجع مربوطه و هزینه‌های مرتبط با مدارک و مراحل اخذ ویزا می‌شود.

به عنوان مثال :

هزینه صدور مجوز اقامت که معمولاً بین ۷۲ تا ۳۵۵ یورو می‌باشد.

۶۰ یورو مبلغ بابت اقامت کوتاه یا بلند مدت در این کشور

مبلغی به عنوان حق مشاوره که به کارکنان سفارت پرداخت می‌ شود.

صدور اینگونه ویزا به مدت ۱۵ روز انجام می‌شود. این ویزا، که به صورت چند بار ورود صادر می‌شود، دارای اعتبار یک سال می‌باشد و دانشجوها حتماً باید قبل از ورود به کشور، مجوز اقامت خود را دریافت کرده باشند. افرادی که ویزای تحصیلی لاتویا را در اختیار دارند، بدون نیاز به دریافت هیچ گونه ویزای اضافی از جمله ویزای شنگن، مجاز به سفر به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. حتی می‌توانند در طول دوره تحصیل خود به صورت پاره وقت در این کشور فعالیت کنند.

برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد مدت و هزینه‌های اعتبار برای ویزای تحصیلی لاتویا، بهتر است که با مشاوران و متخصصین اپلای 118 تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله، شرایط اخذ ویزای تحصیلی لاتویا، هزینه‌های تحصیل، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا و موارد مشابه بررسی شد. سیستم آموزشی لاتویا با کیفیت و همچنین هزینه‌های مقرون به صرفه دارد و دروس دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، که این امر عامل جذابیت زیادی برای دانشجویان بین‌المللی، به ویژه در رشته‌های تحصیل پزشکی، به حضور و ادامه تحصیل در لاتویا می‌شود. به‌علاوه، هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است و دانشجویان می‌توانند دانشگاه‌های لاتویا را به‌عنوان مؤسسات معتبر جهانی برای تحصیل خود انتخاب کنند.

در سایت اپلای 118 بیشتر با موضوعات مختلف در مورد شرایط تحصیل پزشکی در لاتویا، ثبت شرکت در لاتویا، شرایط تحصیل رایگان کانادا یا تحصیل رایگان اتریش، نحوه اقامت در کشورهای اروپایی مانند اقامت در کانادا و غیره آشنا شوید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

  • ایمیل : info@apply118.com
  • تلفن تماس : 02122145030 –  02122145070   
  • شماره واتس‌آپ دفتر اتریش: 4366565429582+
  • جهت پر کردن فرم اپلای به اینجا مراجعه کنید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها