ویزای توریستی اتریش یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای مسافرانی است که به دنبال تجربه‌ی فرهنگ، طبیعت زیبا، و تاریخ با شکوه این کشور می‌باشند. اتریش، با شهرهای تاریخی همچون وین، شالتس، و آنسبروک، همچون جواهراتی در میان کوهستان‌های آلپ قرار دارد.

این کشور به عنوان یکی از مقاصد توریستی برجسته در اروپا، با جاذبه‌های فراوانی از جمله موزه‌ها، کاخ‌ها، اماکن تفریحی، و فعالیت‌های فرهنگی، مسافران را مجذوب خود می‌کند. با درخواست ویزای توریستی ، مسافران می‌توانند به مدت معینی در این سرزمین شگفت‌انگیز اقامت کنند و از تمامی زیبایی‌های آن لذت ببرند.

پیشنهاد می شود اگر قصد بازدید از کشور زیبای اتریش را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا تمامی اطلاعات را درمورد ویزای توریستی اتریش مطالعه کنید.

انواع ویزای اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای بسیار محبوب در کشورهای اروپایی محسوب می شود که دارای مکان های زیبای تاریخی, دریاچه های بسیار دلنشین و زیبا و… می باشد. ایرانی های کشور ما برای ورود به اتریش و بازدید از این مناطق شگفت انگیز نیازمند ویزا هستند.

با توجه به این مسئله که اتریش جزو 26 کشور حوزه شنگن می باشد، متقاضیان می توانند بعد از اینکه ویزای توریستی را دریافت کردند به تمام کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشند. متقاضیان بعد از ثبت نام ویزای توریستی اتریش می توانند دو تا سه هفته بعد ویزای خود را دریافت کنند و این ویزا برای ایرانیان یک ماه اعتبار دارد.

هر فردی برای رفتن به اتریش دارای هدف مشخصی است. از این رو ویزای اتریش را می توان به سه نوع تقسیم نمود.

ویزای توریستی اتریش

کسانی که علاقه مند به بازدید از مناطق گردشگری و توریستی اتریش هستند و قصد دارند مدتی را برای تفریح و مسافرت در این کشور زیبا بگذرانند می توانند اقدام به اخذ ویزای توریستی در این کشور کنند.هدف این مقاله بررسی این نوع از ویزا می باشد.

ویزای تحصیلی اتریش

اگر شما قصد تحصیل در اتریش را دارید باید برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش از یکی ازدانشگاه ها و کالج های کشور اتریش دعوتنامه ای را دریافت نمایید و پس از دریافت دعوتنامه مدارک خود را ارائه دهید و اقدام به اخذ ویزای مربوطه کنید.

البته لازم به ذکر است کسانی که از نمره های قابل قبولی در دانشگاه ها برخوردار می شوند از طرف کالج و دانشگاه های اتریش بورسیه شده و از امتیاز تحصیل رایگان در اتریش بهره مند خواهند شد.

ویزای کاری اتریش

بسیاری از مردم برای کار و دریافت حقوق بیشتر مایل اند که به کشورهای مختلفی از جمله اتریش بروند. این افراد برای اقامت در این کشور نیاز به ویزای کاری دارند. برای دریافت ویزای کاری اتریش در ابتدا باید از کارفرمای اتریشی خود دعوتنامه ای را دریافت کنند و سپس برای اخذ ویزای کاری درخواست دهند. ویزای کاری و تحصیلی اتریش ویزاهای بلند مدتی هستند که مدت اقامت آنها بالای 90 روز می باشد.

شرایط دریافت ویزای توریستی اتریش

شرایط دریافت ویزای توریستی اتریش

اخذ ویزای توریستی اتریش دارای یک سری شرایط و ضوابط است که در طی مراحل دریافت ویزا بررسی خواهد شد. فرد متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. شرایط سنی فرد
  2. سابقه سفر متقاضی
  3. مدارک متقاضی

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اتریش

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی اتریش بسیار واجب و ضروری است. از مهم ترین این مدارک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

شرایط سنی فرد متقاضی برای دریافت ویزای توریستی اتریش

معمولا اخذ ویزا برای افراد مجرد زیر 30 سال تا حدودی دشوار خواهد بود. ولی در رابطه با افراد متاهل این دشواری کمتر است . زیرا متقاضیان متاهلی که اقدام به اخذ ویزای توریستی می کنند به دلیل داشتن خویشاوندانی در کشور خود مانند همسر و فرزندان حتما به کشور مبدا باز خواهند گشت.

سابقه سفر فرد متقاضی برای اخذ ویزای توریستی اتریش

سفارت اتریش برای صدور ویزای اتریش سابقه سفر شخص متقاضی را هم در نظر خواهد گرفت. مثلا اگر فردی قبلا به کشورهای حوزه شنگن سفر کرده باشد شانس بیشتری را برای اخذ ویزای اتریش خواهد داشت. همچنین اگر فرد به کشورهایی که در صدور ویزای خود روند سختگیرانه ای را دارند مانند ژاپن سفر کرده باشد برای اخذ ویزای اتریش بی تاثیر نخواهد بود.

مراحل دریافت ویزای توریستی اتریش

مراحل دریافت ویزای توریستی اتریش

زمانی که فرد متقاضی از کامل بودن مدارک خود و دارا بودن شرایط سنی اطمینان پیدا کرد می تواند نسبت به اخذ ویزای توریستی اتریش اقدام فرماید. دریافت این ویزا نیازمند پشت سر گذاشتن برخی مراحل است که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت:

تعیین نوع ویزا: اول از همه با توجه به انواع ویزای اتریش که در بالا ذکر کردیم باید هدف خود را از دریافت ویزا مشخص نمایید.

جمع آوری مدارک لازم : در بالا تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی را آورده ایم. با مطالعه ی این موارد اقدام به تکمیل تمامی مدارک مورد نیاز نمایید.

وقت ویزا: وقت سفارت اتریش را در کشور خود تعیین کنید.

شرکت در مصاحبه: در برخی اوقات احتمالا وقت مصاحبه ای را برای شما تعیین می کنند تا در این مصاحبه برنامه ی سفر خود را شرح دهید.

زمان پردازش: زمان پردازش ویزا دقیق نیس و می تواند 15 تا 30 روز طول بکشد.

دریافت ویزا: در صورت که هر کدام از مراحل اخذ ویزای توریستی را با موفقیت پشت سر بگذارید، ویزای شما تایید می شود و می توانید آن را از سفارت مربوطه دریافت نمایید. حتما مدت زمان اعتبار ویزای خود را بررسی کنید و قبل از اتمام اعتبار ویزا اتریش را ترک کنید. در این زمینه میتوانید از مشاوران اپلای 118 راهنمایی بگیرید.

هزینه ویزای توریستی اتریش

برای اخذ ویزای توریستی اتریش بزرگسالان باید معادل 60 یورو و کودکان 6 تا 12 سال نیز باید مبلغ 35 یورو را به عنوان هزینه ی ویزای خود پرداخت نمایند. البته هزینه این ویزای توریستی برای کودکان زیر 6 سال اعمال نمی شود. علاوه بر این هزینه، هزینه ای به عنوان هزینه خدمات نیز اعمال می شود که معادل 24 یورو می باشد.

البته هزینه‌های مربوط به ویزای توریستی این کشور ممکن است بسته به ملیت متقاضی و سیاست‌های ویزایی اتریش متغیر باشد. این هزینه‌ها معمولا شامل موارد زیر می باشند:

هزینه پرداخت برای درخواست ویزا: این هزینه معمولاً باید هنگام ارسال درخواست ویزا پرداخت شود و مبلغ آن متغیر است و بسته به نوع و مدت معتبری ویزا متفاوت است.

هزینه سرویس دهی: برخی از کشورها وابسته به شرکت‌های سرویس دهنده ممکن است هزینه‌های اضافی برای خدماتی همچون ارائه مشاوره و راهنمایی در مورد فرآیند درخواست ویزا را اخذ کنند.

هزینه‌های پزشکی: ممکن است برخی از کشورها بخواهند مسافران بیمه سفر را پوشش دهند که معمولاً هزینه‌ای اضافی را به آن اضافه می‌کند.

هزینه‌های ارتباطی: برخی از مسافران ممکن است به دلیل مکالمات تلفنی، ارسال ایمیل یا دیگر هزینه‌های ارتباطی، هزینه‌های اضافی داشته باشند.

برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد هزینه‌های ویزای توریستی اتریش، بهتر است به سایت رسمی سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید و یا با متخصصین و وکلای اپلای 118 در تماس باشید، زیرا این هزینه‌ها ممکن است با توجه به تغییرات قانونی و سیاست‌های مهاجرتی تغییر کنند.

ویزای توریستی اتریش

سوالات متداول

مدت زمان اقامت با اخذ ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

کسانی که قصد دارند برای بازدید از مناطق جذاب و شگفت انگیز اتریش, اقوام و اهداف کوتاه مدت دیگر به این کشور سفر کنند, می توانند با دریافت ویزای توریستی اتریش در مدت زمان 180 روزه به مدت 90 روز در کشور زیبای اتریش اقامت داشته باشند. البته ایرانیان فقط می توانند ویزای یک بار ورود اتریش را دریافت کنند که مدت اقامت این ویزا از 7 روز تا 14 روز می باشد.

مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی اتریش چیست؟

تمدید ویزای توریستی اتریش به چه صورت است؟

تمدید ویزای توریستی اتریش تا حدودی دشوار است و اگر شما پس از پایان اعتبار ویزا قصد اقامت طولانی تری را دارید می توانید ویزای خود را تمدید نمایید. اگر شما دلایلی مثل دلایل شخصی، وضعیت های غیر منتظره ، ورود دیرهنگام و.. را دارا باشید می توانید ویزای توریستی اتریش را تمدید نمایید.

روش دریافت بیمه مسافرتی برای ویزای توریستی اتریش چگونه است؟

قبل از اینکه به درخواست ویزای توریستی اتریش اقدام کنید حتما باید بیمه مسافرتی خود را تهیه نمایید. این بیمه از شرایط خاصی پیروی می کند که به شرح زیر می باشد:

شرایط ویزای توریستی اتریش برای کودکان و خردسالان چگونه است؟

زمانی که کودکان زیر سن قانونی قصد سفر به اتریش را داشته باشند باید مدارک زیر را داشته باشند:

زمانی که کودک قصد داشته باشد به تنهایی به کشور اتریش سفر کند علاوه بر شرایط فوق باید دارای رضایت نامه والدین نیز باشد.

کجا باید درخواست ویزای توریستی اتریش را ثبت کرد؟

برای ثبت سفارش ویزای توریستی اتریش می‌توانید به دفتر مهاجرتی اپلای 118 مراجعه کنید تا کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه درخواست ویزای توریستی اتریش، بهترین و ساده‌ترین راه را به شما پیشنهاد دهند.

نتیجه گیری

ویزای توریستی اتریش یک فرصت فراهم کننده برای مسافران است که به دنبال تجربه‌ی فرهنگ، طبیعت زیبا، و تاریخ با شکوه این کشور هستند. با درخواست ویزای توریستی، مسافران می‌توانند به مدت معینی در این سرزمین شگفت‌انگیز اقامت کنند و از تمامی زیبایی‌های آن لذت ببرند.

با ارائه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه‌های مربوطه و اطلاعات دقیق در مورد شرایط و فرآیند دریافت و تمدید ویزا، مسافران می‌توانند به راحتی و با اطمینان از سفر خود به اتریش لذت ببرند. اتریش با جاذبه‌های فراوانی از جمله شهرهای تاریخی، کوهستان‌های آلپ، و فعالیت‌های فرهنگی، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران در سراسر جهان است.

دریافت ویزای هرکشور یکی از مهم ترین عوامل برای اقامت در آن کشور می باشد. در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص اخذ ویزای توریستی اتریش بیان نمودیم. انتظار می رود اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید حتما قبل از اقدام به درخواست ویزا این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید تا در آینده با هیچ گونه مشکلی رو به رو نشوید.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها