اخذ اقامت تحصیلی

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در دیگر کشور ها مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی می باشد. مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از این راه همواره به عنوان یک روش راحت و آسان برای مهاجرت به دیگر کشور ها به حساب می آید. اما طبیعتا چگونگی اخذ اقامت تحصیلی نیاز به اطلاعات کافی در این باره دارد که شما حتما باید با کمک متخصص این حوزه این اقامت را کسب کنید. به منظور کمک به شما در این راه ما با تجریه دو دهه فعالیت در امور اعزام دانشجو به دیگر کشور ها و اخذ اقامت تحصیلی از این راه در خدمت شما هستیم. اپلای 118 همواره سعی داشته است که مسیر پر پیج و خم مهاجرت را برای شما عزیزان هموار گرداند و مهاجرتی آسان و بدون دغدغه برای دانشجویانی که قصد اخذ اقامت تحصیلی دارند فراهم کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به اهمیت اخذ اقامت تحصیلی بپردازیم و جایگاه آن برای مهاجرت به دیگر کشور ها را بررسی کنیم.

اخذ اقامت تحصیلی چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم اخذ اقامت تحصیلی به دلیل آسانی و مدت زمان کمی که می طلبد همواره به عنوان یک روش محبوب بوده است و شرایط به نسبت آسان تری نیاز دارد. شما با اخذ اقامت تحصیلی میتوانید به صورت بلند مدت در کشوری که مهاجرت کرده اید بمانید و حتی طی شرایطی به صورت دائم اقامت آن کشور را کسب کنید. اخذ اقامت تحصیلی مزایای بسیاری دارد که این مزایا این روش را به روشی منحصر به فرد برای مهاجرت تبدیل کرده است

مزایای اخذ اقامت تحصیلی

دلیل محبوبیت بالای اخذ اقامت تحصیلی مزایای بسیار آن برای دانشجویانی است که قصد دارند از این روش به کشور دیگری سفر کنند و اقامت آنجا را کسب کنند. از جمله این مزایا میتوان موارد زیر را در نظر داشت:

1. اولین مزیت آن را آموزش در دانشگاه های عالی میتوان دانست؛ که این آموزش و تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا موقعیت شغلی فوق العاده و نیز افزایش کیفیت زندگی را بدنبال خواهد داشت. کسی که با اخذ اقامت تحصیلی به دیگر کشور های توسعه یافته مهاجرت میکند در حقیقتش قصدش بهره مندی و برخورداری از آموزش عالی است؛ البته خوب است ذکر کنیم که این تمایل بیشتر در جوانان دیده میشود‌.

2. دیگر مزیت اخذ اقامت تحصیلی این است که شما در اکثر اوقات این اقامت موقت منجر به اقامت دائم میشود و شرایط اخذ اقامت دائم برای شما فراهم میشود‌.

3. از دیگر مزیت ها گرفتن مدرک تحصیلی بین المللی است که در سرتاسر دنیا دارای ارزش می باشند و با آن مدرک میتوانید که بهترین موقعیت شغلی را دارا شوید.

4. زندگی در کشور توسعه یافته و تقویت و یادگیری زبان های جدید و مهارت های جدید از جمله دیگر‌ مزایای آن است که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد.

5. دیگر مزیت را استقلال میتوان دانست. علاوه بر یادگیری مطالب آموزشی با بهترین اساتید بین المللی شما فرصت متکی شدن به خود را خواهید داشت. شما با تنها زندگی کردن در یک کشور دیگر نحوه مدیریت درست و استقلال را خواهید آموخت.

شما با کمک اپلای 118 میتوانید تمام این مزایا و دیگر مزایای از این قبیل را تنها با اخذ اقامت تحصیلی کسب کنید. کار ما پس از مهاجرت شما تازه شروع شده است. در طول زندگی خود در کشوری که اقامت تحصیلی آنرا گرفته اید اپلای 118همواره کنار شماست که از مشکلات احتمالی که ممکن است با آنها روبرو شوید جلوگیری کند و تمامی راهنمایی های لازم را در این مسیر همواره به دانشجویان گوشزد کند. داشنجویانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های برتر بین المللی کسب کنند حتی اگر پس از تحصیل به کشور خود بازگردند میتوانند که اشتغال زایی نیز بپردازند.
از آنجایی که دانشجو به کشوری سفر کرده که از زبانی بجز زبان مادری خود استفاده میکند پس میتوان مدعی شد که پس از اتمام تحصیل خود شخص حداقل به یک زبان دیگر جز زبان مادری به طور کامل مسلط است.

معایب اخذ اقامت تحصیلی

البته که هر امری علاوه بر مزیت ها دارای معایبی نیز هست. گاهاً مزایای چیزی بیشتر از معایب آن است؛ که اخذ اقامت تحصیلی یکی از این موارد است. معایب اخذ اقامت تحصیلی بسیار کم و ناچیز است به صورتی که میتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد و آنرا در نظر نگرفت ؛ اما از آنجایی که ما در این مقاله قصد داریم به هر دو روی سکه توجه داشته باشیم معایب مهاجرت تحصیلی را نیز بیان خواهیم کرد.

1. دوری از خانواده و تحمل غربت و تنهایی در کشوری که در ابتدا ممکن است دوستی در آن کشور نداشته باشید یکی از معایب جزئی مهاجرت میتوان دانست؛ که البته این مورد هیچ ربطی به اقامت تحصیلی ندارد و هر نوع مهاجرتی را که شما انتخاب کنید به ناچار مجبور به تحمل این گزینه خواهید بود.

2. شهریه و مخارج تحصیلی از جمله معایب مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی میباشد. البته که برای این مشکل نیز راهکاری وجود دارد و شما میتوانید با مراجعه به پشتیبانی مالی تا حدودی این مشکل را به کمک آنان حل کنید.

3. شوک فرهنگی یکی از معایب مهم مهاجرت میتواند باشد ‌که این گزینه نیز ربطی روش تحصیلی ندارد و صرفا هر شخصی که مهاجرت کند ممکن است با آن مواجه شود. برای بیان بهتر شخص به کشوری سفر میکند که درک زیادی از فرهنگ و آداب و رسوم بومی آنها ندارد پس با مواجه شدن با فرهنگ خانواده میزبان و یا موسسات ممکن است دچار شک فرهنگی شود. در مهاجرت به دیگر کشور ها همه چیز از نوع پوشش گرفته تا آیین مذهبی ممکن است دچار تحول شود و باعث ناامیدی و اضطراب شخص شود.

جز این موارد نمیتوان معایب دیگری برای اخذ اقامت تحصیلی در نظر گرفت چراکه همانطور که پیشتر در مقاله ذکر کردیم این روش بهترین و روش مهاجرت میتواند باشد و پیشنهاد اپلای 118 به دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند است.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت تحصیلی

برای مهاجرت از طریق اخذ اقامت تحصیلی مدارکی لازم است. این مدارک با توجه به کشور مقصد و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید و یا رشته که ای میخواهید در آن دانشگاه بخوانید متفاوت است. با اینکه اپلای 118 به شما کمک میکند تا تمامی پروسه مهاجرت از طریق اخذ اقامت تحصیلی را در کشور های اتریش، رومانی، مجارستان، اسلواکی، لاتویا و ایتالیا به راحتی انجام دهید؛ اما ما لازم میدانیم در این مقاله نیز اطلاعات کاملی ارائه کنیم از این رو شایان به ذکر است که مدارکی که بخشی از مدارکی که باید ارائه دهید برای اخذ ویزای تحصیلی میباشد؛ بخش دیگری نیز باید برای اخذ پذیرش تحصیلی ارائه کنید. مدارکی که برای اخذ اقامت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری باید ارائه شود شامل موارد زیر می باشد.
1. مدارک شناسایی (پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی‌)
2. اصل مدارک تحصیلی به اضافه ریز نمرات‌‌ ( در مقاطع دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی ارشد و…)
3. اصل مدارک زبان انگلیسی از جمله آیلتس، تافل، پی تی ای و…
4. گواهی نامه معتبری که نشان دهد شما دوره های آکادمیک را گذرانده اید
5. روزمه تحصیلی
6. علاوه بر تمام مدارک ذکر شده در پیشتر انگیزه نامه نیز مدرکی است که شما باید برای اخذ اقامت در یک کشور ارائه دهید.

حال آنکه مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه شود نیز شامل موارد زیر می باشد:

1. مدارک شناسایی( پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی)
2. رسید پرداخت قسمتی از شهریه
3. برای افرادی که مجرد هستند کارت ملی و شناسنامه والیدن
4. در صورت متاهل بودن ارائه مدارک شناسایی همسر و سند ازدواج
5. مدارک مالی که نشان دهد هزینه ها از سوی اسپانسر متقبل شده است.
6. گواهی نامه بانک و مدارک گردش حساب بانکی در حداقل 3 و حداکثر 6 ماه اخیر.

مدرک زبان برای اخذ اقامت تحصیلی

یکی از شرایط اخذ اقامت تحصیلی در کشور های خارجی و تحصیل در دانشگاه های آنها این است که تسلط کافی به زبان‌انگلیسی داشته باشید‌. به منظور اثبات مهارت زبان انگلیسی توسط مقامات مهاجرت از شما آزمونی گرفته میشود که تسلط شما را بر زبان انگلیسی سنجیده شود. دولت بریتانیا برای این منظور آزمون SELT را به رسمیت شناخته است و مورد تایید خود میداند. دانشجو های بین المللی که میخواهند در سطح آکادمیک تحصیل کنند باید برای دریافت ویزای دانشجویی در ابتدا آزمون SELT را با موفقیت گذرانده باشند. کسب نمره کافی در این آزمون بر این دلالت دارد که شما واجد شرایط اخذ ویزای دانشجویی هستید. در اینجا ممکن است شما با این سوال روبرو شوید که موفق شدن در این امتحان برای چه کسانی اجباری است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دانشجویان بین المللی که در اتحادیه اروپا هستند و یا از کشوری همچون سوئیس می آیند نیازی به کسب این مدرک ندارند. و تنها دانشجو های که از غیر اتحادیه اروپا هستند و برای تحصیل در مقاطع بالاتر قصد مهاجرت را دارند باید برای ادامه تحصیل این مدرک را دریافت کنند.

نقش اپلای 118 در مهاجرت از طریق اخذ اقامت تحصیلی

اپلای 118 با تیم باتجربه و متخصص خود به تجربه بیش از بیست سال در زمینه اعزام دانشجو به کشور هایی همچون اتریش، رومانی، مجارستان، اسلواکی، لاتویا و ایتالیا در تمام مراحل اخذ اقامت تحصیلی همراه شما خواهد بود. در حقیقت تنها مهاجرت به کشور خارجی نیست که نیاز به همراهی دارد بلکه بعد از مهاجرت و در راستای اخذ اقامت و انجام امور اداری آن و در صورتی که تمایل داشته باشید در مسیر اخذ اقامت دائم نیز شما به تیم باتجربه و حرفه ای نیاز دارید که بتوانید با راهنمایی آنها موانع را پشت سر بگذارید.
به همین دلیل است که بیش از هزار دانشجو توانسته اند که با کمک اپلای 118 به کشوری که قصد اخذ اقامت تحصیلی آن را داشته اند مهاجرت کنند. همچنین اپلای 118 نمایندگی دانشگاه های اروپایی در ایران را به عهده گرفته است که با کمک این نمایندگی ها بتواند شانس قبولی و پذیرش دانشجو ها را برای اخذ اقامت تحصیلی افزایش دهد. همچنین مشاوره رایگان از دیگر خدمات اپلای 118 است که شما در مسیر اخذ اقامت میتوانید از این مشاوره ها بهره مند شوید. به عنوان سخن آخر لازم به ذکر میدانیم که فعالیت و حوزه کاری اپلای 118 تنها در زمینه اقامت تحصیلی نمیباشد؛ بلکه در دیگر زمینه هایی همچون اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت و دیگر موارد نظیر آن فعالیت فعال دارد.

سخن آخر

ما در این مقاله به طور مفصل به اخذ اقامت تحصیلی و مدارک مورد نیآز برای آن پرداختیم و همچنین مزایا و معایب مهاجرت از این روش را نیز بررسی کردیم. لازم است که یادآور شویم از آنجایی که این روش با سهولت صورت میگیرید و همواره به دانشجویان پیشنهاد میکنیم معایب قابل توجهی ندارد. در ادامه مزایا و معایب این روش نیز کمکی که ما میتوانیم در راستای اخذ اقامت تحصیلی به شما کنیم‌ را یاد آور شدیم. امیدواریم که اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

ارتباط با کارشناسان
Add Your Comment