آیا با شرایط تحصیل پزشکی در لاتویا آشنا هستید؟ یکی از روش‌های عالی برای مهاجرت قانونی به لاتویا، تحصیل پزشکی و دیگر رشته‌ها مانند دندانپزشکی می‌باشد. لاتویا از کشورهای قاره اروپا است که از شرایط اقتصادی و جغرافیایی خوبی برخوردار است و به همین دلیل دانشجویان فراوانی همه ساله آنجا را برای ادامه ی تحصیل در لاتویا انتخاب می‌کنند.

علاوه بر آن لاتویا یکی از مقاصدی می‌باشد که مهاجران همواره به دنبال اخذ ویزای تحصیلی در آنجا هستند و همانند تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مانند تحصیل در اسلواکی یا تحصیل در ایتالیا شرایط و مقرراتی برای این کار دارد. در این مقاله تحصیل پزشکی در لاتویا را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با تحصیل پزشکی در لاتویا

لتونی در شمال اروپا قرار دارد و به انگلیسی لاتویا گفته شده است، پایتخت لاتویا شهر ریگا می‌باشد و واحد پول رایج در آنجا یورو است. این کشور یکی از کشورهای بی‌نظیر با آب و هوای خوب و شرایط اقتصادی و سیاسی جذاب است که موجب می‌شود دانشجویان همواره از سراسر جهان آنجا را جهت ادامه تحصیل در لاتویا در رشته‌های مختلف انتخاب کنند. چون دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبری در آنجا وجود دارد.

جهت تحصیل پزشکی و دیگر رشته‌ها از جمله دندانپزشکی در کشور لاتویا قبل از مهاجرت باید پذیرش در دانشگاه مورد نظر را دریافت کنید، پس از دریافت پذیرش نیز می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. مانند هر کشور دیگری جهت ادامه تحصیل در لاتویا شما باید نمرات درس‌های مانند شیمی و زیست بسیار خوبی داشته باشید، چون در غیر این صورت احتمال دارد دانشگاه از شما بخواهد در دوره‌های پری مدیکال آنجا شرکت کنید.

این دوره‌ها برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شود که بر روی دروس پایه تسلط کافی ندارند. جهت تاثیر بیشتر در رشته پزشکی لتویا می‌توانید زبان لتونیایی یا انگلیسی را انتخاب کنید و اگر تسلط خوب و کافی به زبان لتونیایی نداشته باشید، یک دوره آموزش یک ساله برای شما برگزار خواهد شد که الزاماً باید در آن شرکت کنید‌. نکته مهم اینکه جهت تحصیل در هر کدام از رشته‌های پزشکی این کشور که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، حتماً باید شهریه پرداخت کنید.

تحصیل پزشکی در لاتویا

شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در لاتویا

از دلایلی که دانشجویان را مجاب به ادامه تحصیل در لاتویا در رشته‌های مختلف پزشکی و دندانپزشکی می‌کند، هزینه‌های نسبتاً پایین آنجا نسبت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. البته شما یک مدرک معتبر همانند دیگر کشورهای اروپایی دریافت خواهید کرد.

از دیگر دلایلی که ادامه تحصیل در لاتویا را برای ایرانیان مهیا کرده است هزینه‌های کم آنجا می‌باشد، اما فراموش نکنید که برای این کار شما شرط سنی نیاز دارید که حتماً باید از ۲۵ سال کمتر باشد. برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور علاوه بر آنکه شما باید معدل بالایی داشته باشید، نمرات ۲ درس شیمی و زیست نباید از ۱۵ کمتر باشد و تنها در تحت این شرایط است که واجد اخذ پذیرش خواهید شد.

برای تحصیل پزشکی در لاتویا، دانشجویان باید به مراحل و شرایط خاصی پایبند باشند. در ادامه، شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در لاتویا را بررسی می‌کنیم:

زبان:

دانشجویان بین‌المللی باید دارای مهارت‌های زبان لاتویایی و انگلیسی به حد کافی باشند. بسیاری از دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی درس می‌دهند، اما برخی از آن‌ها ممکن است درس‌ها را به زبان لاتویایی ارائه دهند.

مدرک تحصیلی:

برای ورود به دوره تحصیلی پزشکی در لاتویا، دانشجویان باید مدرک دیپلم دبیرستانی یا معادل آن را داشته باشند.

آزمون ورودی:

برخی از دانشگاه‌های لاتویا برای ورود به دوره پزشکی، آزمون ورودی برگزار می‌کنند. این آزمون ممکن است شامل آزمون‌های علمی، تست‌های زبان، و یا مصاحبه شخصی باشد.

توصیه نامه‌ها:

برخی از دانشگاه‌ها از دانشجویان درخواست توصیه نامه از معلمان یا افرادی که با عملکرد و توانایی آن‌ها آشنا هستند، می کنند.

پرداخت هزینه‌ها:

دانشجویان بین‌المللی معمولاً موظف به پرداخت هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی خود هستند. اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های تحصیلی و شرایط پرداختی باید از دانشگاه مورد نظر بدست آید.

ویزا و مجوزها:

برای تحصیل در لاتویا، دانشجویان بین‌المللی نیاز به ویزای معتبر و مجوزهای مربوطه دارند. این شامل ویزای تحصیلی و سایر مجوزهای مهم مانند مجوز اقامت می‌شود.

با توجه به این شرایط، دانشجویان باید اطلاعات دقیق و به روزی را از دانشگاه‌های مورد نظر و سفارت یا کنسولگری لاتویایی در کشور خود به دست آورند و مراحل مورد نیاز را برای ورود به دوره پزشکی را انجام دهند.

شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در لاتویا

شرایط ورود به دانشگاه‌ های لاتویا برای تحصیل پزشکی

جهت ورود به دانشگاه‌های کشور لاتویا شرایط متنوعی در این دانشگاه‌ها برقرار است که جهت تحصیل پزشکی شرایط ورود عبارتند از:

  1. شرط معدل جهت پذیرش در رشته پزشکی که نباید از ۱۳ کمتر باشد.
  2. ارائه دادن مدرک دیپلم به دانشگاه مورد نظر
  3. بالا بودن نمره در دروسی برخی از دروس مانند زیست و شیمی
  4. ارائه یکی از مدارک تافل، آیلتس یا PTE

نحوه پذیرش دانشگاه‌ برای تحصیل پزشکی در لاتویا

ورود به دانشگاه‌های معتبر لاتویا در رشته تحصیلی پزشکی با توجه به شرایط مختلف از جمله نوع رشته شما متفاوت خواهد بود که در چنین مواقعی دو دانش نحوه ورود کاملا متفاوت با یکدیگر وجود دارد این دو شیوه ورود عبارتند از:

ممکن است جهت تحصیل پزشکی در هر کدام از دانشگاه‌های لاتویا شما به آزمون ورودی نیاز داشته باشید، مثلاً در صورتی که نمرات درس زیست شناسی شما متناسب نباشد، حتماً پیش از ورود به دانشگاه شما باید یک آزمون ورودی را پشت سر بگذارید و اگر بتوانید در این آزمون قبول شوید مجاز به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی یا پزشکی خواهید بود.

با توجه به شرایطی که جهت ورود به دانشگاه‌های لاتویا ذکر شد، یعنی اگر شما دارای نمرات بالا و خوبی در دروس ذکر شده باشید، قطعاً نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی نخواهید داشت. در این حالت است که می‌توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرده و مدارک خودتان را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید، در چنین حالتی دانشگاه وضعیت مدارک شما را مورد بررسی قرار داده و با درخواست شما موافقت کرده یا آن را رد می‌کند.

تحصیل پزشکی در لاتویا

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

برای شروع تحصیل در رشته پزشکی در کشور لاتویا، شما باید مدارک مختلفی را پیش از ورود به دانشگاه آماده کنید و آنها را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید. علاوه بر مدارک شناسایی و هویتی، ریزنمرات تحصیلی نیز اهمیت دارند که در نهایت، دانشگاه بر اساس سطح نمرات شما، درخواست شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و ممکن است با درخواستتان موافقت یا مخالفت کند. همچنین، برای این کار، حداقل باید دارای مدرک دیپلم با معدل بسیار خوب و مناسب باشید. از آنجایی که درس‌ها در دانشگاه‌های لاتویا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، حتماً باید یک مدرک معتبر مانند تافل یا آیلتس را نیز ارائه دهید.

به طور کلی مدارک قابل ارائه شامل موارد زیر هستند:

بورسیه تحصیل پزشکی در لاتویا

یکی دیگر از راه‌های تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی اخذ بورسیه تحصیلی می‌ باشد که از آن جمله بورسیه تحصیلی ایتالیا، آلمان و کانادا و غیره است. یک مورد نیز دریافت بورسیه تحصیلی برای کشور لتونی می‌ باشد، چون این کشور شرایط خوب و عالی را برای تحصیل پزشکی دارد.

البته اخذ بورسیه تحصیلی نیز شرایط خاص خودش را دارد، یعنی اگر برای ادامه تحصیل پزشکی و یا دندانپزشکی به این کشور وارد شده‌ اید، سال نخست تحصیل را باید به بهترین شکل پشت سر بگذارید. یعنی در دروس مختلف بتوانید نمره‌ های بالایی را کسب کنید تا از بورسیه تحصیلی نیز بتوانید استفاده کنید.میزان بورسیه در این کشور نیز تا ۱۰۰ برای ادامه تحصیل در سال‌ های بعد خواهد بود و برای استفاده کردن از چنین مزیتی شما باید هر سال درخواست خودتان را جهت دریافت بورسیه ارائه دهید.

در صورتی که بخواهید از بورسیه برای دو ترم متوالی بهره‌مند شوید، باید حتماً فاصله‌ای حداقل یک ترم بین دو دوره استفاده از آن وجود داشته باشد، همچنین، شما باید بیمه درمانی را برای این دوره دریافت کنید و همچنین نمرات درخشانی داشته باشید تا بتوانید از این مزیت استفاده کنید. این شرایط باعث شده که همیشه تعداد زیادی از افراد تحصیل پزشکی را در لاتویا انتخاب کنند و تمام تلاش خود را برای کسب نمرات برتر در سال اول بکنند.

بورسیه تحصیل پزشکی در لاتویا

 

حداقل هزینه تحصیل پزشکی در لاتویا

برای آن دسته از دانشجویان بین‌ المللی که به قصد تحصیل پزشکی وارد دانشگاه‌ های لاتویا می‌ شوند، هزینه‌ های تحصیلی اهمیت زیادی دارد.

هزینه پایین تحصیل در این کشور باعث جذب تعداد زیادی از دانشجویان می‌شود، زیرا هزینه‌های آن به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. به علاوه، شرایط تحصیلی در این کشور بسیار مطلوب است. هزینه‌ها در هر سال متغیر بوده و بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی، متفاوت است.

در کنار این موارد باید شرایط زندگی و هزینه‌ های اقامت در لاتویا را نیز در نظر داشته باشید، مسلماً شما علاوه بر هزینه‌ های دانشگاه و شهریه، هزینه‌ های دیگری مانند خورد و خوراک مسکن و برخی هزینه‌ های جانبی را نیز خواهید داشت. با برنامه‌ ریزی در این زمینه می‌ توانید این هزینه‌ ها را کاهش دهید.

خوشبختانه همانند هزینه‌ ها و شهریه‌ های دانشگاه، هزینه‌ های زندگی نیز در لاتویا کمتر از دیگر کشورهای اروپایی می‌ باشد که این موضوع یک برگ برنده در دست دانشجویان بین‌ المللی محسوب می‌ شود. یعنی شما برای اجاره کردن یک مسکن باید حدود ۶۳۰ یورو بابت اجاره آن پرداخت کنید که این مبلغ برای یک خانواده ۴ نفره برابر با ۲۱۰۰ یورو به صورت مستمر و ماهانه خواهد بود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تحصیل پزشکی در لاتویا بررسی شد. لاتویا از کشورهای خوب با آب و هوا و موقعیت جغرافیایی عالی در قاره اروپا می‌ باشد که دانشگاه‌ های معتبر و سیستم آموزشی با کیفیتی دارد، به همین دلیل دانشجویان زیادی از سراسر جهان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌ کنند.

تحصیل پزشکی در لاتویا فرصتی بسیار جذاب برای دانشجویان علاقه مند به پزشکی است. با وجود استانداردهای بالا در آموزش پزشکی، دانشگاه‌های لاتویا با برنامه‌های آموزشی پیشرفته و امکانات دانشگاهی مدرن، به دانشجویان امکان می‌دهند تا مهارت‌های لازم برای توسعه حرفه ای خود را به دست آورند.

همچنین، محیط یادگیری چند فرهنگی در لاتویا فرصتی برای ارتباط با افراد از زمینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف و یادگیری از تجربیات یکدیگر فراهم می‌کند. پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی مناسب و پیشرفت حرفه‌ای در زمینه پزشکی در داخل و خارج از لاتویا به دانشجویان ارائه می‌شود. اینگونه، تحصیل پزشکی در لاتویا می‌تواند برای دانشجویان متعهدی که به دنبال یادگیری و توسعه حرفه‌ای در یک محیط دانشگاهی پویا هستند، یک انتخاب عالی باشد.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها