یکی از مهمترین فاکتورهای تحصیل در دانشگاه های سراسر دنیا، پیروی از شرایط سنی می باشد که بسیاری از دانشگاه‌ها به آن توجه ویژه یا می نمایند. به غیر از مدارس و دبیرستان های کشور اتریش که افراد در سن خاص و قبل از ۱۸ سالگی باید وارد آن شوند در دانشگاه‌های این کشور شاهد محدودیت سنی خیلی سخت و محدودی نمی باشیم. هرچند که محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه های اتریش وجود ندارد اما در زمان بررسی برای اعطای ویزا به افراد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک فاکتور برای موافقت یا رد درخواست ویزای تحصیلی افراد، مورد توجه قرار می گیرد. گفته بالا که محدودیت سنی برای تحصیل در اتریش، وجود دارد، به این معنا نیست که افراد در هر سنی می توانند وارد سیستم آموزشی کشور اتریش شوند.

 بلکه افراد تا سن ۳۰ سالگی اجازه ورود به مقطع کارشناسی داشته و شرایط سنی برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز تا سن 40 سالگی می باشد. همچنین شرایط سنی تحصیل برای متقاضیان ورود به رشته پزشکی دانشگاه های اتریش به اینگونه پیش می رود که باید تا قبل از سن ۲۱ سالگی برای این هدف خود تلاش و وارد دانشگاه های کشور اتریش شوند.

اتریش کشوری در حال پیشرفت، واقع در قلب اروپا است.

 این کشور محصور در خشکی بوده است و در اروپای مرکزی قرار دارد. اتریش را میتوان با وجود جمعیت کم و مساحت کوچکش از کشور های قدرتمند اروپا دانست چرا که کیفیت زندگی در این کشور در سطح بسیار عالی قرار دارد. اقتصاد، امنیت، روابط اجتماعی، حمل و نقل و… همگی در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارند. این موضوع باعث شده است که افراد زیادی از سراسر دنیا خواهان مهاجرت به کشور اتریش باشند و همچنین خیلی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور باشند. بنابراین خیلی از افراد در مقاطع تحصیلی مختلف روند مهاجرت به اتریش را هر ساله طی میکنند و به این کشور مهاجرت میکنند. اما همانطور که میدانیم مهاجرت به طور کلی ساده نیست و با طی کردن روند و شرایطی همراه است. یکی از این شرایط، محدوده سنی افراد برای تحصیل در رشته و دانشگاه های اتریش، در مقاطع مختلف است.

محدودیت سنی برای تحصیل در اتریش

از مهم ترین مواردی که هنگام مهاجرت تحصیل و همچنین تحصیل در دانشگاه و رشته مورد نظر باید به آن توجه کنید، شرایط سنی و محدودیت های مربوط به آن است. بنابراین پیروی از شرط محدودیت سنی برای تحصیل از فاکتور های مهم است که باید حتما آن را دارا باشید. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که بیشتر دانشگاه ها آن را مهم میدانند و به این موضوع اهمیت می دهند. لازم به ذکر است که به جز دانشگاه ها، مدارس و حتی دبیرستان های اتریش دارای شرایط سنی هستند. به طوری که در کشور اتریش افراد باید قبل از ۱۸ سالگی وارد این مقاطع شوند و تحصیل کنند.

به طور کلی کشور اتریش در پذیرش دانشگاه ها، محدودیت سنی زیادی ندارد. در واقع این کشور برای شرایط سنی سخت نمی گیرد اما باز هم دارای محدودیت هایی برای ورود به دانشگاه و تحصیل در دانشگاه ها است. این مورد بسیار مورد توجه دانشجویان است و در هنگام دریافت ویزا این موضوع باید بررسی شود. بنابراین شرط محدودیت سنی برای تحصیل در اتریش، از فاکتور هایی است که می‌تواند موافقت به تحصیل را تایید و یا رد کند. همانطور که گفته شد به طور کلی محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش وجود ندارد. اما توجه کنید که نبود محدودیت سنی به این معنی نیست که افراد با هر سن می‌توانند وارد دانشگاه شوند. بلکه افراد در یک بازه سنی مشخص می‌توانند در کشور اتریش با توجه به مقطع مورد نظر خود تحصیل کنند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی نخستین مرحله از تحصیل در دانشگاه است. بنابراین خیلی از دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی، به کشور اتریش سفر می‌کنند. این کشور دانشگاه هایی با رتبه علمی بالایی دارد. به طوری که دانشگاه های کشور اتریش همه مورد تایید کشور های اروپا هستند همگی رتبه زیر ۳۰۰ در بین دانشگاه های جهان را دارند. لازم به ذکر است که یکی از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش، محدودیت سنی است. همانطور که گفته شد کشور اتریش افراد را در بازه سنی مشخصی می پذیرد.  در این کشور افراد اجازه دارند که تا سن ۳۰ سالگی در مقطع کارشناسی تحصیل کنند. بنابراین اگر سنی زیر ۳۰ سال دارید، میتوانید به مهاجرت تحصیلی در کشور اتریش بپردازید.

همچنین ناگفته نماند که تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش، از سن ۱۸ سالگی شروع میشود. بنابراین دانشجویان می‌توانند در این سن وارد دانشگاه شوند همچنین در این مقطع باید به مدت ۴ سال تحصیل کنند. در پایان ۴ سال افراد می‌توانند مقطع کارشناسی خود را دریافت کنند. یکی از گزینه های بسیار مفید برای تحصیل در این کشور تحصیل بدون محدودیت سنی است. این گزینه باعث شده است که افراد بتوانند بدون محدودیت سنی مشغول تحصیل در اتریش شوند. اما لازم به ذکر است که دانشجویانی که خارجی هستند برای افزایش شانس تایید مهاجرت خود می‌توانند از طریق گپ تحصیلی اقدام کنند. از این طریق آن ها می‌توانند در مدت زمان ۶ سال، پذیرش دانشگاه ها را اخذ کنند.

شرایط سنی در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد از مقاطع مهم  اتریش به حساب می‌آید. دانشگاه های این کشور این مقطع را به خوبی آموزش می‌دهند. همچنین از بیشترین مهاجرانی که به اتریش تحصیل میکنند، دانشجویان مقطع کارشناسی هستند. در این مقطع نیز اتریش در محدودیت سنی سخت گیری زیادی نداد. اما باز هم شرایط محدودی برای دریافت دانشجو دارد که یکی از این شرایط، سن افراد می‌باشد. اتریش برای پذیرش دانشجو در این مقطع، دانشجویانی با سن کمتر از ۴۰ سال را اخذ میکند. لازم به ذکر است که تحصیل در این مقطع حداقل از ۲۱ سالگی شروع میشود. البته افراد طی شرایط می‌توانند در سن

های بالاتر ولی کمتر از ۴۰ در این کشور مشغول تحصیل شوند. لازم به ذکر است که تحصیل بدون محدودیت

سنی برای تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و در کشور اتریش، قابل قبول است. بنابراین خیلی از افرادی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند می‌توانند در این مقطع در اتریش تحصیل کنند. اما از شرایط مهم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این است که دانشجو باید نامه عدم منع تحصیل خود را به کشور اتریش ارائه دهد. ارائه این نامه از شروط اصلی اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد. در ارتباط با تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش باید بدانید که تحصیل در این مقطع در اتریش، حدودا دو سال زمان می‌برد. همانطور که گفته شد تحصیل در این مقطع خیلی محدودیت سنی ندارد. اما با این حال این موضوع باعث شده است که دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل خود و اخذ ویزای دانشجویی ریسک بیشتری را در نظر بگیرند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع دکتری

دکتری از مقاطع علمی در کشور اتریش به حساب می آید. تحصیل در این مقطع در کشور اتریش مزایای زیادی دارد. بنابراین این موضوع سبب افزایش دانشجویان شده است. لازم به ذکر است که دانشجویان دکتری از سن ۲۳ سالگی می‌توانند شروع به تحصیل در مقطع دکتری بکنند. البته ناگفته نماند که بسته به رشته مورد نظر، زمان تحصیل در مقطع دکتری می تواند افزایش یا کاهش میابد. اما این مقطع نیز اجازه تحصیل تا ۴۰ سالگی را به دانشجویان خود داده است. از مزیت های تحصیل در مقطع دکتری این است که کشور اتریش، میتواند بدون محدودیت سنی دانشجوی دکتری پذیرش کند.

 از طریقی در این کشور دانشجویان می‌توانند در مقطع دکتری به صورت رایگان تحصیل کنند. البته تحصیل در دانشگاه های ملی به صورت رایگان قابل پذیرش است که این موضوع با توجه به بودجه های دولتی انجام میشود. اما لازم به ذکر است که برای تحصیل رایگان در این کشور دانشجو باید به زبان آلمانی به طور کامل مسلط باشد. ناگفته نماند که تحصیل در این رشته به طور متوسط ۳ تا ۴ سال طول میکشد. همچنین تحصیل در این مقطع در ماه های اکتبر و سپتامبر شروع میشود.

رشته های دارای محدودیت سنی در اتریش

با اینکه کشور اتریش به طور کلی کشور سخت گیری برای سن دانشجویان خارجی نیست، اما در برخی از رشته ها شرایط سنی وجود دارد. در واقع این رشته ها دارای محدودیت سنی هستند. بنابراین این موضوع از شرایط اصلی تحصیل در این رشته ها به حساب می‌آید که باید حتما رعایت شود. وگرنه روند مهاجرت تحصیلی دانشجویان دچار مشکل میشود. بنابراین برخی از رشته ها از نظر پذیرش دارای محدودیت سنی هستند. این رشته ها عبارت‌اند از:

رشته داروسازی

رشته های پزشکی

رشته های دندانپزشکی

رشته های دامپزشکی

رشته های روزنامه نگاری و ارتباطات در دانشگاه وین

رشته های مطالعات و ارتباطات در دانشگاه سالزبورگ

رشته های رسانه و ارتباطات در دانشگاه کلاگنفورت

رشته های بالا دارای محدودیت سنی هستند. بنابراین شما برای تحصیل در این رشته ها نیاز به یک سن خاص دارید. در این صورت می‌توانید تحصیلات خود را شروع کنید. به طور کلی محدودیت سنی در تحصیل رشته های پزشکی دارای محدودیت بوده است. اما در ارتباط با سایر رشته ها میتوان گفت که از سال ۲۰۱۱ این محدودیت ها انجام شده است. بنابراین به جز رشته های گفته شده، شما میتوانید در سایر رشته ها بدون محدودیت سنی و فقط با محدودیت های مقطع مورد نظر، تحصیل کنید.

گپ تحصیلی اتریش

گپ تحصیلی از موارد مهمی است که می‌تواند سبب موفقیت شما در اخذ ویزای دانشجویی شود. به طور کلی در کشور اتریش، شرط سنی، شرط معدل و گپ تحصیلی از شروط لازم برای تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. این شرایط از طرف دپارتمان پذیرش دانشگاه های خارجی درخواست میشود. در کنار این شرایط برخی مدارک برای تحصیل در این کشور نیاز است. مدارک تحصیلی، مدارک مالیاتی، گواهی تمکن مالی، مدارک هویتی و…. همگی از موارد لازم برای موافقت تحصیلی هستند.

به طور کلی اگر از زمانی که آخرین مدرک تحصیلی تا زمان اقدام برای پذیرش و ویزای تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه، وقفه صورت بگیرد و یا زمانی ایجاد شود، به این زمان و یا فاصله گپ تحصیلی می‌گویند. لازم به ذکر است که زمان فاصله بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر فاصله این وقفه زیاد باشد، آمادگی ذهنی و آمادگی تحصیل برای دانشجویان کمتر میشود. همچنین باعث فراموشی درس و اطلاعات دانشجویی میشود. بنابراین این زمان برای دانشگاه ها مهم است. میتوان نتیجه گرفت که اگر گپ تحصیلی برای دانشجویان زیاد باشد، حتی اگر مدارک و روند طی شده کامل باشد، درخواست پذیرش دانشجو دچار مشکل میشود و چه بسا که موافقت نشود.

شرایط گپ تحصیلی در اتریش

همانطور که گفته شد گپ تحصیلی فاصله آخرین دوره از تحصیل تا دوره جدید تحصیلی است. گپ تحصیلی از آن جهت مهم است که در برخی دانشگاه ها میتواند مانع تحصیل مجدد دانشجویان شود. اما در کشور اتریش شرایط گپ تحصیلی فرق میکند. همین موضوع باعث شده است که افراد با گپ تحصیلی بالا شانس تحصیل دوباره را در این کشور داشته باشند. بنابراین این موضوع یک مزیت به حساب می‌آید. چرا که قوانین گپ تحصیلی در کشور اتریش محدودیت و سختگیری های زیادی ندارد. دانشگاه های کشور اتریش گپ تحصیلی را مشکلی برای تحصیل دوباره و مانع رسیدن به دانشگاه و یا مقطع جدید نمی‌دانند. بنابراین این موضوع سبب شده است که اگر دانشجویان چندین سال دارای گپ تحصیلی باشند، می‌توانند  مجددا در دانشگاه های کشور اتریش شروع به تحصیل کنند. پس اتریش کشوری حساس به گپ تحصیلی برای دانشجویان مهاجر و یا بین المللی خود نمی باشد. همین موضوع باعث شده است که تعداد مهاجران تحصیلی به اتریش افزایش بیابد‌.

برترین دانشگاه های اتریش

آموزش عالی کشور اتریش و همچنین آموزش و پرورش این کشور از سطح علمی مطلوب و بالایی برخوردار هستند. بنابراین دانشگاه های این کشور به طور کلی عضو برترین دانشگاه های جهان می‌باشد. اما شاید در هنگام مهاجرت این سوال ایجاد شود که برترین دانشگاه های کشور اتریش کدام هستند؟ واقعیت این است که سیستم دانشگاهی

این کشور از معاهده بولونیا پیروی نمی‌کند. همچنین این کشور تابع استاندارد های آموزشی مشترک بین اتحادیه اروپا است. و این به معنی می‌باشد که دانشگاه های اتریش اعتبار جهانی بالایی دارند.  در ادامه با بهترین دانشگاه های این کشور آشنا می‌شویم.

دانشگاه وین

معروف ترین  و بهترین دانشگاه اتریش را میتوان دانشگاه وین نامید. این دانشگاه در پایتخت اتریش یا همان شهر وین قرار دارد. دانشگاه وین در سال ۱۳۶۵ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه را میتوان از قدرتمندترین دانشگاه های اروپا دانست. همچنین بزرگترین دانشگاه کشور اتریش، همین مکان است. زیرا که بیشتر از ۲۰ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به کار و تحصیل هستند. دانشگاه وین با ۲۰ دانشکده و مرکز دانشگاهی وین شناخته میشود. این موضوع باعث شده است که شهر وین بزرگترین شهر در حوزه تحقیقات و آموزش باشد. در این دانشگاه بیشتر از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی و بین المللی ثبت نام کرده اند. دانشگاه وین با بیشتر از ۱۷۹ برنامه تحصیلی، جایگاه متنوع ترین دانشگاه را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه کلاگنفورت

این دانشگاه از نوآور ترین و جوان ترین دانشگاه های اتریش است. این دانشگاه بیش از ۱۱ هزار نفر کارکن دارد. همچنین در این کشور بیشتر از ۲۰۰ نفر دانشجوی بین المللی تحصیل میکنند. این دانشگاه دارای زیرساخت های بسیار مدرن می‌باشد. همچنین ناگفته نماند که این دانشگاه برنامه های آینده نگر، آموزش و پرورش و کیفیت بالا و همچنین پروژه های دارد.

دانشگاه های اینسبروک

دانشگاه اینسبروک در غرب اتریش می‌باشد. این دانشگاه بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در کشور اتریش می‌باشد. در این دانشگاه بیشتر از ۲۸ هزار نفر دانشجو تحصیل میکنند. این دانشگاه در قلب کوه های آلپ قرار دارد و دارای امکانات بسیار خوبی است.

دانشگاه گراتس

یکی از علمی ترین دانشگاه های اتریش دانشگاه گراتس می‌باشد. این دانشگاه در سال های گذشته در دستاورد های آموزشی و پژوهشی رکورد های فراوانی داشته است. در این دانشگاه فعالیت ها و تحقیقات از کیفیت عالی بالایی برخوردار است. این دانشگاه ها دانشکده دارد و همچنین ۹۶ موسسه برای این دانشگاه می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اتریش

همانطور که واضح است، کشور اتریش برای اخذ دانشجویان نیازمند مدارکی است. بنابراین بعد از دریافت گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نشر در کشور اتریش، میتوانید برای دریافت ویزای تحصیلی از طریق مدارک مورد نیاز اقدام کنید. برای این کار باید به سفارت خانه اتریش مراجعه کنید.  با توجه به این موضوع سفارت خانه اتریش برای دانشجویان زمان مصاحبه حضوری و همچنین زمان برای ارائه مدارک تعیین میکند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به این صورت است:

 تکمیل فرم درخواست ارائه شده توسط سفارتخانه

گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اتریش

ارائه مدارک شناسایی مورد نیاز

عکس پاسپورتی و رنگی

پاسپورت معتبر دارای اعتبار ۶ ماهه

پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی

گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

مشخص شده محل اقامت در کشور اتریش

رزومه تحصیلی

سوالات متداول مهاجرت تحصیلی به اتریش

آیا دانشگاه های کشور اتریش برای مهاجرت تحصیلی مناسب هستند؟

بله. تحصیلات عالی به خصوص در مقطع دانشجویی و دکتری از اعتبارات بالایی در دانشگاه های جهانی برخورد است. همچنین از مزیت های آن میتوان به تحصیل رایگان در این کشور اشاره کرد.

آیا کشور اتریش برای مهاجرت تحصیلی مقرون به صرفه است؟

بله. با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل گران در کشور های اروپا، کشور اتریش نسبت به سایر کشور های اروپایی هزینه کمتری دارد. بنابراین این کشور در مقایسه با سایر کشور های علمی با کیفیت مانند آمریکا، انگلیس و کانادا بسیار مقرون به صرفه تر است.

آیا دانشگاه های اتریش در لیست بهترین دانشگاه های اتریش قرار دارند؟

بله کشور اتریش دانشگاه های بسیار عالی دارد. در این کشور هفت دانشگاه در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند که میتوان  از این دانشگاه ها به دانشگاه برتر وین اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها