آیا با نحوه ثبت شرکت در ایتالیا آشنا هستید؟ ثبت کردن شرکت در کشور ایتالیا چه شرایط و مدارکی نیاز دارد؟ دولت ایتالیا با فراهم آوردن شرایط خاص و ایده آل، به بسیاری از شرکت‌های خارجی این امکان را می‌دهد که به آسانی شرکت خود را در این کشور ثبت کرده و به فعالیت‌های تجاری خود ادامه دهند.

این کشور با داشتن شهرهای مختلفی که هر کدام قوانین و برنامه‌های خاص خود را دارند، امکانات متنوعی را برای سرمایه گذاری در ایتالیا فراهم می‌کند، بنابراین برای ثبت شرکت، آشنایی با قوانین و مقررات شهر مورد نظر ضروری است تا به طور صحیح و مؤثر اقدامات لازم را انجام داد. در این مقاله ثبت شرکت در ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با ثبت شرکت در ایتالیا

ایتالیا موفق شده است جایگاه هشتم در میان اقتصاد‌های جهان و چهارمین اقتصاد اروپا را در زمینه تولیدات ناخالص داخلی به خود اختصاص دهد. به همین دلیل، این کشور یکی از گزینه‌های جذاب برای بسیاری از متقاضیان بین‌المللی است که علاقه مندند ویزای ثبت شرکت را دریافت کرده، فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را در ایتالیا ادامه داده و حتی زندگی یا تحصیلات خود را در این کشور آغاز کنند.

ایتالیا در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا شناخته می‌شود و موقعیت جغرافیایی برجسته‌ای دارد که دسترسی آسان به بازارهای مرکزی، جنوبی و حتی شمالی اروپا و همچنین بنادر مدیترانه را فراهم می‌کند. این وضعیت به مشاغل مختلف این کشور امکان می‌دهد که همواره در زمینه صادرات و واردات فعالیت کنند.

دولت ایتالیا سیاست‌های سرمایه‌گذاری خارجی را تحت پوشش گرفته و متقاضیان خارجی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند کشاورزی، صنایع غذایی، گردشگری، املاک و مستغلات، و تولیدات سرمایه‌گذاری کنند.

با انجام این اقدامات، می‌توانند اقامت در ایتالیا را کسب و در راستای ادامه تحصیل در ایتالیا ، اقدام به تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله تحصیل پزشکی یا غیر پزشکی برای خود یا فرزندان خود کنند. اگر شرایط لازم را داشته باشند، ممکن است بورسیه تحصیلی ایتالیا را برای خود بدست آورند و پس از گذشت مدت زمان معین از اخذ اقامت، تابعیت و شهروندی این کشور را نیز به دست آورند.

قوانین و مقررات ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در کشور ایتالیا را می‌توان به عنوان یک شروع جدید در حوزه تجاری دانست که مستلزم نام نویسی و ثبت در یکی از دفاتر اسناد رسمی می‌باشد که این دفتر حتماً باید فعالیتش زیر نظر اتاق بازرگانی باشد. ثبت نام کردن برای کارآفرینانی که در حوزه‌های مختلف زیر فعالیت دارند، الزامی و اجباری می‌ باشد:

قوانین و مقررات ثبت شرکت در ایتالیا

انواع شرکت‌های موجود در ایتالیا

انواع شرکت‌های موجود در ایتالیا چه می‌توانید مزایا و معایب هر کدام اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس هر کدام را انتخاب کنید، در سه دسته زیر قرار دارند:

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت‌های با مسئولیت محدود جزو آن دسته از شرکت‌هایی هستند که بسیار پرطرفدار می‌باشند. این نوع از شرکت‌ها جهت مشاغل متوسط و کوچک ایده آل بوده و همچنین برای روند شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری به مبلغی در حدود ۱۰ هزار یورو نیازمند خواهید بود. گزارش مالیات چنین شرکت‌هایی نیز در سازمان ثبت شرکت‌ها به صورت سالانه به ثبت رسیده و در نهایت نیز گزارش مالیات مطابق با ارزش افزوده به صورت فصلی ارائه خواهد شد.

ثبت و تاسیس کردن چنین شرکتی به یک شرط نیازمند است که یک فرد به عنوان شهروند عضو اتحادیه اروپا مجاز به تاسیس کردن آن است، اما هیچ گونه محدودیتی جهت مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی در این زمینه وجود ندارد. سرمایه‌گذاری کردن در چنین شرکت‌هایی کار آسان‌تری می‌باشد، اما سرمایه‌گذار باید برای طرح و بیزینس پلن خود باید بتواند یک توجیح اقتصادی قابل قبول ارائه دهد که به تایید اداره بازرگانی این کشور برسد.

شرکت سهامی عام

این دست از شرکت‌ ها دست کم به یک مدیر نیاز خواهند داشت و معمولاً برای شرکت‌های متوسط و یا بزرگ مناسب می‌باشند. برای شروع فعالیت در این زمینه نیز ۱۲۰ هزار یورو سرمایه نیاز دارید، اما برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان خارجی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و حساب‌ها نیز به طور ماهانه در سازمان ثبت شرکت به ثبت می‌رسند.

شعبه شرکت

این گزینه برای آن دست از افرادی مناسب است که قصد گسترش دادن کسب و کار و تجارت خودشان را دارند و هدف آنها این است که شعبه‌ای از شرکت خودشان را در کشور مقصد تاسیس کنند. در این خصوص شرکت مادر کلیه تعهدات شعبه در ایتالیا از جمله گردش حساب و مالیات را بر عهده خواهد داشت. چنین شرکتی حداقل یک مدیر نیاز دارد که در آن حساب‌ها نیز بایگانی شده، اما هیچ نیازی به گزارش دادن آنها نیست.

انواع شرکت‌های موجود در ایتالیا

هزینه‌ های ثبت شرکت در ایتالیا

هزینه‌های ثبت تجارت برابر با ۵۲۰ یورو که جهت ثبت شرکت مورد نظر در دفاتر اسناد رسمی این کشور پرداخت می‌شود. دفتر مجازی که برابر با ۱۰۰ یورو در هر ماه می‌باشد البته این مورد برای آن دسته از افرادی که فاقد دفتر کار هستند ضروری می‌باشد. هزینه ثبت کردن شرکت در این کشور برابر با ۲۳۰۰ یورو هزینه‌های حسابداری مطابق با گردش مالی و میزان فاکتورها که از ۱۳۰ یورو در طول هر ماه آغاز می‌شود. حداقل سرمایه سهام برای هر شرکت برابر با یک یورو با مسئولیت محدود و برای شرکت سهامی رابر با ۵۰ هزار یورو می‌باشد.

البته هزینه‌های ثبت شرکت در ایتالیا ممکن است متغیر باشند و بسته به نوع شرکت، سرمایه شرکت، و خدمات حقوقی و مشاوره مورد نیاز، متفاوت باشند. اما به طور کلی، هزینه‌های ثبت شرکت در ایتالیا شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه‌های حقوقی و مشاوره:

برای ثبت یک شرکت در ایتالیا، ممکن است نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید که این مشاوره‌ها هزینه‌هایی را ایجاد می‌کنند. این هزینه‌ها بسته به مشاور حقوقی و نوع شرکت متفاوت است.

هزینه‌های ثبت شرکت:

برای ثبت شرکت، هزینه‌هایی مانند پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، هزینه‌های دفتر ثبت شرکت، و هزینه‌های مرتبط با مدارک و فرم‌های ثبت شرکت می‌شود.

سرمایه اولیه شرکت:

بسته به نوع شرکت، ممکن است نیاز به سرمایه اولیه برای ثبت شرکت داشته باشید که این سرمایه معمولاً به صورت نقدی واریز می‌شود.

هزینه‌های مالیاتی:

بعد از ثبت شرکت، ممکن است مالیات‌هایی مانند مالیات بر درآمد شرکت و مالیات بر ارزش افزوده (VAT) پرداخت شود.

هزینه‌های مرتبط با ادارات و مراجع دولتی:

برای ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌هایی به ادارات و مراجع دولتی مانند دفتر ثبت شرکت و مراکز مالیاتی باشد.

به دلیل پیچیدگی‌ها و متغیر بودن هزینه‌ها، بهتر است با مشاوران حقوقی و مالی اپلای 118 تماس بگیرید تا به دقت هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت را بررسی و تخمین بزنید.

مزیت‌ های ثبت شرکت در ایتالیا

مزیت‌ های ثبت شرکت در ایتالیا

شما با ثبت کردن یک شرکت در کشور ایتالیا در واقع وارد یکی از بهترین و قانونمندترین کشورهای اروپایی شده‌اید که مزیت‌های زیادی از جمله مهاجرت و اقامت ایتالیا را برایتان رقم خواهد زد. از دیگر مزیت‌های ثبت شرکت در این کشور شامل موارد زیر می‌ شود:

مالیات ثبت شرکت در ایتالیا

کشورهایی مانند ایتالیا نیز مانند دیگر کشورهای جهان برنامه‌ای به نام پرداخت مالیات را دارند، اما برای ثبت کردن شرکت بهتر است که با انواع مختلف مالیات‌ها آشنایی داشته باشید، چون این کشور در بین دیگر کشورهای اروپایی بیشترین و بالاترین نرخ مالیات را به خود اختصاص داده است. انواع مالیات‌ های این کشور عبارتند از:

یعنی نسبت به درآمدی که هر فرد دارد، باید مبلغی را به دولت پرداخت کند، یعنی متناسب با میزان درآمد فرد مالیات آن نیز مشخص می‌شود، به این ترتیب هر چه که میزان درآمد متقاضی بیشتر باشد، به همان نسبت نیز مالیات بیشتر خواهد بود که علاوه بر این نوع مالیات مالیات منطقه‌ای نیز متناسب با درآمد شما بین ۱.۲۳ الی ۳.۳۳ درصد شخص می‌شود. مالیات شهری نیز متناسب با مکان مورد نظر برای زندگی از صفر تا ۰.۹ درصد تعیین خواهد شد.

این نوع از مالیات برای آن دسته از سرمایه گذارانی اهمیت دارد که قصد ثبت شرکت در ایتالیا را دارند که پایین ترین نرخ چنین مالیاتی برابر با ۲۴ درصد خواهد بود و بالاترین نرخ نیز ۵۳.۲۰ است، یعنی هر چقدر که میزان درآمد در شرکت شما بالاتر باشد به همان نسبت میزان مالیات بیشتر خواهد بود.

در کشور ایتالیا شما به ازای استفاده کردن از کالاها و برخی خدمات باید مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت کنید که کمترین نرخ برای چنین مالیاتی ۲۰ درصد و بیشترین نرخ نیز برابر با ۲۲ می‌باشد.

کارت آبی ایتالیا به روش ثبت شرکت

کارت آبی ایتالیا به روش ثبت شرکت

طبق قوانینی که بسیاری از کشورهای اروپایی آن را اجرا می‌کنند، اگر متقاضی اقامت یکی از این کشورها را داشته باشد و حقوق دریافتی آن در طول ماه بیشتر از ۴۲۰۰ یورو باشد، می‌تواند کارت آبی را به دست بیاورد که با استفاده از این کار کارت امکان کار و زندگی در کلیه کشورهای اروپایی وجود دارد. به همین ترتیب کشور ایتالیا برای اینکه بتواند نیروهای تحصیل کرده و ماهر را به سمت خودش جذب کند، شرایطی را ایجاد کرده است تا متقاضیان به آسانی بتوانند این کارت را به دست بیاورند که اخذ کردن چنین کارتی به دو صورت امکان‌پذیر است یکی از آنها ثبت شرکت و دیگری به صورت کار در این کشور می‌باشد.

اخذ کردن کارت آبی به شیوه ثبت شرکت نیز به این شکل است که پس از آنکه شما توانستید شرکت خودتان را در این کشور به ثبت برسانید، می‌توانید همسرتان را نیز در این شرکت استخدام کرده و حقوقی برابر با ۲۵ هزار یورو یا بیشتر از آن به صورت سالیانه به وی پرداخت کنید، به این ترتیب همسر شما شرایط دریافت کارت آبی را به دست می‌آورد و از این راه شما می‌توانید از طریق همسرتان خودتان و فرزندانتان را که زیر ۱۸ سال دارند، به عنوان مقیم وارد کشور ایتالیا شوید.

نتیجه گیری

ثبت شرکت در ایتالیا ممکن است فرآیندی پیچیده و هزینه‌بر باشد، اما با برنامه‌ریزی دقیق و مشاوره مناسب می‌توان به موفقیت در این زمینه دست یافت. هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت شامل هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های ثبت شرکت، سرمایه اولیه شرکت، هزینه‌های مالیاتی، و هزینه‌های مربوط به ادارات و مراجع دولتی است.

برای کاهش هزینه‌ها و اطمینان از صحت فرآیند، انجام مشاوره با وکلای حقوقی و مالی محلی در ایتالیا حیاتی است. با این حال، ثبت شرکت در ایتالیا می‌تواند به شرکت‌ها فرصت‌های جذاب و پتانسیل رشد بالا در بازارهای محلی و بین‌المللی فراهم کند، به شرطی که برنامه‌ریزی و اجرای صحیح و مطمئن داشته باشد. بیشتر بدانید : اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها