کشور اتریش در قلب اروپای مرکزی، مقصد خوبی برای بسیاری از کسانی است که می خواهند از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم اتریش را اخذ کنند. شهر وین که پایتخت کشور اتریش است، یکی از با کیفیت ترین شهر های دنیا در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است. کشور اتریش با مساحتی در حدود ۸۳.۸۷۸ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۸.۸۲۲.۲۶۷ نفر دارد. سرمایه گذاری در کشور اتریش از تنوع زیادی برخوردار می باشد که به دلیل این امر مهم، بسیاری از افراد راغب به سرمایه گذاری در این کشور می باشند. یکی از پرسودترین سرمایه گذاری های بین المللی برای مهاجران خارجی، سرمایه گذاری در کشور اتریش است زیرا وضعیت اقتصاد در این کشور مطلوب است و در چند سال اخیر رشد اقتصادی را در پی داشته است و از طرف دیگر نظام حقوقی و امنیت سرمایه گذاری در این کشور باعث شده است تا بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری را به خود جذب کند. شما در کشور اتریش به دلیل عضو بودن اتریش در سازمان های بین المللی با تضمین بهترین استانداردهای بین المللی می توانید در این کشور سرمایه گذاری هایی از جمله خرید خانه، هاستل، رستوان و غیره انجام دهید. باید به این نکته نیز توجه کنید که هر نوع از سرمایه گذاری در اتریش منجر به کسب اقامت دائم این کشور نمی شود و حتما باید یک سری از نکات که در ادامه به ان پرداخته می شود را مدنظر قرار داد.

سرمایه گذاری در اتریش

کشور اتریش جز محدود کشورهایی محسوب می شود که در امر سرمایه گذاری تفاوتی بین شهروندان خود و مهاجران خارجی قائل نمی شود و در این باره محدودیتی در نظر نگرفته است. شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید از تمام امکانات این کشور نظیر دریافت وام با بهره بسیار پایین از بانک های اتریش، تحصیلات رایگان اعضای خانواده، خدمات درمانی رایگان بهره مند شوید.

از روش های سرمایه گذاری در اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کسانی که در کشور اتریش سرمایه گذاری میکنند می توانند ویزای یک ساله این کشور را برای خود و تمامی همراهان و فرزندان زیر ۱۸ سال خود، دریافت کنند. پس از یک سال و ادامه دار بودن فعالیت و سرمایه گذاری شما و پرداخت مستمر مالیات می توانید ویزای خود را تمدید کنید. پس از تمدید ویزا می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید و پس از دریافت اقامت دائم این کشور و گذشت ۵ سال، می توانید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنید. به طور کلی کشور اتریش یکی از کشور هایی است که در خصوص اعطای اقامت و تابعیت این کشور برای مهاجران ایرانی سخت گیری نمی کند و شما با طی کردن مراحل قانونی می توانید پس از چند سال برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک:

برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور اتریش باید به این نکته توجه داشت که شما با خرید ملک نمی توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید بلکه باید به عنوان یک توریست وارد این کشور شوید اما اگر خرید این ملک در کشور اتریش همراه با یک بیزینس پلن باشد و برای این کشور سوددهی را به همراه داشته باشد می توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست بدهید. طبق معاهده پرشیا که در زمان پهلوی بین دو کشور ایران و اتریش منعقد گردیده است شهروندان ایرانی به راحتی می توانند در این کشور ملک خریداری کنند. یکی از اصلی ترین موارد خرید ملک در اتریش این است که به هنگام خرید ملک باید از مقامات محلی ملکی که در انجام واقع شده است، اجازه خرید ملک خود را دریافت کنید. باید برای این کار از طریق کمیته محلی اقدام کنید و این اجازه از طرف انان به مامور فروش ملک در اتریش تحویل داده شود. برای این کار نیز باید یک سری فرم و مراحلی را طی نمود. بسیاری از افراد ویلاهایی را جهت تفریح در این کشور خریداری میکنند که بتوانند با دریافت ویزای کوتاه مدت تعطیلات را در این کشور بگذرانند. بسیاری از سرمایه گذاران با خرید ملک در کشور اتریش، ملک خود را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت به افراد اجاره می دهند و از این طریق سود دریافت میکنند. البته با اجاره دادن کوتاه مدت می توانید سود بیشتری نیز کسب کنید. به این صورت که خانه خود را برای توریست هایی که برای چند شب به اتریش می ایند اجاره می دهید. البته این کار مستلمزم این است که به خانه خود رسیدگی کنید تا بتوانید توریست های بیشتری را جذب کنید.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کشور اتریش از طریق ثبت شرکت انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود.

برای ثبت شرکت باید انواع شرکت ها را بشناسید. در این کشور چند نوع مختلف از شرکت ها وجود دارند، مانند:

یکی از پر متقاضی ترین روش برای ثبت شرکت در کشور اتریش، از طریق شرکت با مسئولیت محدود یا GMBH است. در این روش شما باید حداقل سرمایه ۳۵۰۰۰ یورویی داشته باشید که در زمان ثبت شرکت حداقل ۵۰ درصد این مبلغ باید پرداخت گردد. در این روش از همان ابتدا باید اطلاعاتی نظیر ادرس شرکت، نام و نام خانوادگی مالک، اطلاعات سهام داران، میران سرمایه، سهم هر سهامدار و … مشخص باشد. این نوع شرکت ها که به دو شکل خصوصی و دولتی متغیر هستند دارای یک سری ویژگی هستند برای مثال، شرکت های مسئولیت محدود خصوصی که باید حداقل یک سهامدار داشته باشند و سهام این نوع از شرکت ها در بورس اوراق بهادار در این کشور عرضه نمی گردد. شرکت مسئولیت محدود دولتی نیز حداقل به یک سهامدار نیاز دارند و حداقل سرمایه برای این روش ۷۰۰۰۰ یورو می باشد، سهام این نوع شرکت ها در بورس اوراق بهادار عرضه می گردد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که شما با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور اتریش می توانید اقامت بلند مدت بگیرید و در نهایت برای اقامت دائم اقدام کنید و تنها ثبت شرکت در این کشور، اقامت دائم را برای شما به ارمغان نمی اورد.

خرید بیزینس در اتریش

یکی از پر سودترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در فرانچایز است. از بیزینس های پر سود می توان به پمپ بنزین، هایپر مارکت های کنار پمپ بنزین، رستوران های زنجیره ای، برندهای معروف پوشاک، مغازه در اتریش اشاره کرد. در این نوع از سرمایه گذاری که انوع مختلفی دارد و با سود بالا و کم ریسک است، شما می توانید با تاسیس یک شعبه از یک برند معروف به کار خود ادامه دهید. تاسیس یک شعبه و هزینه های ان بستگی به نوع برند انتخابی شما دارد اما از مزایای این روش این است که خود کمپانی در تمام مراحل با شما همراه است و برای تبلیغات و بازاریابی شما، اموزش مدیریت شعب و برخورد با مشتری را به عهده دارد. یکی دیگر از مسیرهای پر سود اما کم ریسک در سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در فرانچایز است که به این معنا است شما می توانید از علائم تجاری و مجوز فعالیت تجاری یک صاحب برند استفاده کنید. در این روش، صاحب برند به شما اجازه می دهد تا از نام تجاری او استفاده کنید و از این طریق درامد کسب کنید. از مزایای این روش، ریسک بسیار پایین از دست دادن سرمایه، بدون نیاز به تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای و اموزش توسط برند معتبر، می توان اشاره کرد. تنها نکته ای که باید در نظر داشت این است که معمولا این دوره ها در کشور المان و امریکا برگزار می شوند و نمایندگی فرانچایزها مختص کسانی هستند که اقامت کشورهای اروپایی را داشته باشند.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق کارافرینی

کارافرینی در این کشور بیشتر مناسب کسانی است که روحیه جنگندگی بالایی دارند و در شرایط سخت بسیار مقاوم هستند. این گونه افراد معمولا با درصد بالایی به خوبی می توانند کسب و کار خود را گسترش دهند. سرمایه گذاری از طریق کارافرینی در کشور اتریش منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می شود که روش های قبل این امکان را نداشتند.

البته کارافرینی در این کشور نیازمند ۵۰۰۰۰ یورو سرمایه، بیزینس پلن سوداور و کسب یک سری حداقل ها هست که در ادامه به ان می پردازیم.

شما برای تایید شدن در این روش باید یک سری امتیازها کسب کنید که با کسب حداقل ۵۰ امتیاز طرح شما پذیرفته می شود و برای انجام این کار مجاز می شوید. سیستم امتیازبندی در کشور اتریش برای سرمایه گذاری از طریق کارافرینی به شرح زیر می باشد:

  1. مدارک تحصیلی

ارائه مدرک تحصیلی فنی و حرفه ای ۲۰ امتیاز

ارائه مدارک تحصیلات عالی ۳۰ امتیاز

ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح A2 پنج امتیاز

ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B1-B2 ده امتیاز

ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح C1-C2 پانزده امتیاز

ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی در سطح B2 ده امتیاز

کشور اتریش به دلایلی از جمله امنیت بالا در سرمایه گذاری، دریافت اقامت دائم، قانون دو تابعیت، بهره مندی از خدمات درمانی رایگان، دریافت وام با بهره بسیار پایین، امکان به همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال به یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا برای کارافرینی تبدیل شده است.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی

خود حمایتی یا اقامت از طریق تمکن مالی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور اتریش است که درحقیقت سرمایه گذاری نیست و شخص نیاز نیست هیچ گونه هزینه ای انجام دهد. در این روش کافی است تا به دولت اتریش ثابت کنید در کشور خودتان فردی متمول هستید و از سرمایه ی کافی برخوردار هستید و می توانید هزینه های زندگی تان در کشور اتریش را تامین کنید و فقط قصد اخذ اقامت اتریش را دارید. برای این کار کافی است مبلغ ۲۲۰۰۰ یورو به ازای هر فرد خانواده در بانک کشور مبدا داشته باشید، این پول بلوکه نمی شود و دولت اتریش ان را مصادره نمی کند. این پول در حساب خود شما باقی می ماند البته باید به دولت اتریش ثابت کنید که این سرمایه را از چه طریق به دست اورده اید، دولت اتریش پول های به دست اورده شده از راه خلاف اعم از قاچاق اسلحه، خرید و فروش مواد مخدر و … را به رسمیت نمی شناسد. علاوه بر این باید قادر باشید که به دولت اتریش نشان دهید توانایی پرداخت ماهیانه ۲۵۰۰ یورو تا ۳۰۰۰ جهت هزینه های زندگی در اتریش را دارا هستید. نشان دادن اسناد املاک تجاری، مسکونی و یا فیش حقوقی به دولت اتریش امر بسزایی در این میان دارد. تنها موردی که شما باید انجام دهید این است که یک ملک مسکونی در اتریش اجاره نمایید. در این روش سرمایه گذاری اقامت شما برای یکسال صادر می شود و پس از ان می توانید اقامت خود را برای یک سال بعدی نیز تمدید کنید و پس از پایان سال دوم می توانید اقامت سه ساله و سپس پنج ساله درخواست دهید و بعد از تموم شدن پنج سال برای کسب اقامت دائم کشور اتریش اقدام کنید. نکته قابل توجه در این روش این است که در این مدت شما اجازه ی کار در این کشور را ندارید زیرا شما نشان داده اید که فرد متمولی هستید اما اگر بخواهید، می توانید یک بیزینس را اداره کنید و از ان طریق کسب درامد داشته باشید.

بهترین تجارت در اتریش

برای سرمایه گذاری در اتریش باید به این نکته توجه کرد که کسب و کاری را انتخاب کنید که بیشترین سود و کمترین ضرر را برای شما داشته باشد. امروزه برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، به یک ایده ی موفق، نواور و‌ اندکی سرمایه نیاز دارید. برای راه اندازی هر کسب و کاری باید به فرهنگ و اداب تجارت در اتریش توجه کنید. در زیر به برخی از بهترین تجارت ها در اتریش در حوزه های مختلف می پردازیم.

هزینه زندگی در اتریش

 با اینکه کشور اتریش در میان ثروتمندترین کشورهای اروپایی جای میگیرد اما بر خلاف تصور عموم کشور گرانی برای زندگی نیست. شهر وین، پایتخت کشور اتریش، جز ارزان ترین شهر اتریش محسوب میشود. هزینه های زندگی در این کشور در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط برای هر فرد در حدود ۸۰۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است که البته با توجه به محل زندگی و سبک زندگی هر فرد متفاوت است. باید به این نکته توجه داشت که میان هزینه های زندگی در اتریش و درامد در این کشور، تعادل برقرار است. هزینه های روزمره در کشور اتریش شامل هزینه خرید از بازار، هزینه اشتراک، اجاره خانه، رستوران، پوشاک، حمل و نقل، تفریح و ورزش است که بیشترین هزینه مربوط به اجاره خانه می باشد.

سرمایه گذاری در اتریش و مزایای ان

شرایط اقتصادی کشور اتریش و استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور به گونه ای است که دارا بودن ویزای سرمایه گذاری اتریش امری سودده و منطقی می باشد. در این قسمت به مزایای سرمایه گذاری در اتریش می پردازیم:

۱-دارای معتبرترین پاسپورت جهان

۲-چهارمین کشور ثروتمند جهان

۳-کشوری توسعه یافته با زیرساخت های قوی

۴-کیفیت بسیار بالای زندگی در اتریش

۵-ثبات سیاسی بالای کشور اتریش

۶-نظام قضایی بسیار قوی

۷-پایین بودن امار جرم و جنایت

۸-سطح رفاه اجتماعی بالای مردم

۹-سطح ریسک پایین جهت سرمایه گذاری در کشور اتریش

۱۰-تحصیلات رایگان

۱۱-حمایت های دولت در امر صادرات

۱۲-اعطای تابعیت دوگانه

۱۳-دریافت خدمات درمانی رایگان

سرمایه گذاری در اتریش و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

از سری شاخص های مورد اهمیت برای یک سرمایه گذار خارجی در اتریش، نرخ تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم و میران مالیات در کشور اتریش می باشد.

نرخ تولید ناخالصی داخلی: هرچه میزان تولید ناخالص داخلی در کشوری بالاتر باشد، نشان دهنده میزان تولید و فروش بالا در این کشور است و در نتیجه سرمایه گذاری پر سودتری خواهید داشت. نرخ تولید ناخالص داخلی برای کشور اتریش در سال ۲۰۱۹ در حدود ۵۵۰۰۰ دلار امریکا ثبت شده است که امار بسیار خوبی است.

تورم در اتریش:

میران تورم تاثیر مستقیمی بر توانایی خرید مردم و سبد خرید کالا دارد. ثبات اقتصادی یک کشور نشان دهنده ی میزان تورم ان کشور است. که نرخ تورم در کشور اتریش در سال ۲۰۲۲ در حدود ۷.۲ بوده است.

نرخ مالیات: نرخ مالیات که توسط دولت هر کشور تعیین می شود به شرایط مختلفی بستگی دارد. نرخ مالیات در اتریش بر درامد شرکت ها در حدود ۲۵ درصد مشخص شده است.

سرمایه گذاری در اتریش و استاندارهای سرمایه گذاری

برای بررسی استاندارهای سرمایه گذاری در کشور اتریش به سراغ خطر مصادره اموال و ثبات سیاسی در این کشور می رویم.

کشور اتریش در دسته امن ترین کشورها برای سرمایه گذاری قرار دارد و به خطر مصادره اموال در این کشور عدد ۱ تعلق می گیرد که کمترین عدد است ثبات سیاسی در اتریش بدین گونه است که طبق تحقیقات منتشر شده توسط بانک جهانی، میانگین کشور اتریش  ۱.۱۷ امتیاز است که هر چه این امتیاز به ۲.۵ نزدیک تر باشد، ان کشور از ثبات سیاسی بیشتری برخوردار می باشد.

پاسخ به سئوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در کشور اتریش

ایا با خرید ملک می توان اقامت دائم کشور اتریش را کسب نمود؟ خیر

۲-بهترین و ارزان ترین روش سرمایه گذاری در اتریش چیست؟

اقامت کار شرکت یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور است.

۳-چه روش هایی برای سرمایه گذاری در اتریش وجود دارد؟

می توانید از راه هایی نظیر خرید ملک، خود‌حمایتی، کارافرینی، ثبت شرکت، کار شرکت و … اقدام کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها