در ابتدا باید مختصری در مورد اقامت از طریق خود حمایتی بیان کنیم. در این نوع اقامت که از زیر مجموعه های اقامت سرمایه گذاری نیز محسوب میشود میتوان گفت فرد با داشتن تمکن مالی و اثبات آن به کشور اتریش میتواند اقامت خود را دریافت کنند ولی تفاتی که در روش سرمایه گذاری با این روش هست این است که در این روش نیاز به انتقال سرمایه به کشور اتریش نیس. کشور اتریش با هدف رشد اقتصادی و استفاده از سرمایه های خارجی این امکان را به این افراد داده تا بتوانند به راحتی در کشور اتریش اقامت بگیرند. همچنین مشابه اینگونه اقامت را میشود در کشورهای اروپایی دیگر نیز دید. تفاوت هایی نیز در رابطه با شرایط اقامت مثل میزان درآمد وجود دارد که برای نمونه میتوان فرانسه را نام برد.

قوانین اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

قبل از هرچیز باید گفت که محدودیتی در پذیرش از طریق خودحمایتی دارد. اتریش هرسال حدود 450 نفر پذیرش از طریق خودحمایتی دارد. همچنین باید دقت داشت که مدارک در وقت مناسب به سفارت اتریش ارسال شود.

از معایب ویزای همراه از طریق تمکن مالی می توان عدم اجازه کار در کشور اتریش را نام برد. حتی خود فرد هم نمیتواند در اتریش مشغول کار شود. فرد اجازه ورود به ارگان های دولتی و یا شرکت های خصوصی را ندارد. صرفا می تواند برای خود کسب و کاری را راه بیندازد و در ان مشغول فعالیت شود و خودش اشتغالی داشته باشد.

در مورد درآمد فردی که درخواست ویزای خودحمایتی میدهد باید گفت که این درآمد میتواند از 4 محل زیر نشان داده شود:

اقامت دائم اتریش از طریق  ویزای خود حمایتی

اقامت ازطریق خودحمایتی یکی از بهترین روش های موجود برای گرفتن اقامت دائم در اتریش است. در ابتدا برای اقامت از طریق خودحمایتی در اتریش یک ویزای 1 ساله در همین رابطه صادر میگردد. همچنین پس از صدور این ویزا میتوان آن را تا مدت 3 سال تمدید کرد. سپس بعد از 5 سال به این افراد اقامت دائم داده میشود. فزندانی که از طریق این نوع ویزای همراه وارد کشور اتریش میشوند میتوانند در مدارس این کشور بطور رایگان مشغول تحصیل شوند.

افراد واجد شرایط دریافت اقامت خود حمایتی اتریش

چیزی که در این مورد بسیار ساده است، شرایط کسب این ویزا برای  افراد است. بطوره کلی فرد بایدثابت کند که پولدار است و از شرایط مالی مناسبی برخوردار است. مبانی اصلی شرایط کسب ویزای خود حمایتی اتریش را در زیر بیان میکنیم:

نکته مهم در این باره این هست که افراد همراه نمی توانند وارد یک کسب کار در اتریش شوند و یا تحت پوشش یک کارفرما مشغول کارشوند. البته میتوانند برای خود یک کسب کار شخصی راه اندازی کنند و خویش فرما باشند.

مدارکی که برای اخذ اقامت خود حمایتی اتریش نیاز دارید.

این فرآیند یکی از مهمترین مراحل درفرآیند کسب ویزای خود حمایتی  در اتریش است. از این رو مدارکی که تقریبا مورد نیاز هست را در زیر ارائه میدهیم:

شرایط الحاق همراه در خود حمایتی اتریش

 در ابتدا باید شرایط کلی ویزای اتریش را بررسی کنیم:

در ابتدا باید گفت افرادی  که انواع اقامت بلند مدت را در اتریش داشته باشند می توانند برای افراد خانواده ی خود ویزای همراه دریافت کنند. از جمله این افراد در زیر آورده شده است:

ویزای همراه برای خودحمایتی در اتریش  تفاوتی که باویزای سرمایه گذاران دارد انی هست که برای افرادی  که در بالا ذکر شد که دارای سرمایه زیادی هستند و کارآفرین هستند و در کشور اتریش سرمایه گذاری کرده اند در این صورت میتوانند برای تمامی اعضای خانواده ی خود درخواست ویزای همراه بدهند درصورتی که درویزای خود حمایتی چنین چیزی امکان ندارد. همچنین در ویزای سرمایه گذاران که داده میشود افراد خانواده حق کار باویزای همراه خود را دارند ولی در ویزای خود حمایتی اینگونه نیست. همچنین در این نوع ویزا شاید امکان مهاجرت بصورت دسته جمعی ینی فرد به همراه همراهان موجود باشد.

حداقل سنی که باید همسر برای درخواست ویزای همراه داشته باشد 21 سال هست. همچنین ویزای همراه به فرزندان زیر 18 سال نیز تعلق میگیرد.  باید این را درنظر گرفت که افراد زیادی میتوانند درخواست ویزای همراه را داشته باشند. از جمله این افراد نیز کسانی هستند که درخواست ویزای خودحمایتی دارند.

نکات مهم اقامت خود حمایتی اتریش

با ویزای خودحمایتی در کشور اتریش میتوان ثبت شرکت انجام داد و فرد خود را به عنوان مدیرعامل و یا سهامدار شرکت معرفی کند. در اینصورت تمام اعضای خانواده ی خود را میتواند همراه خود به اتریش آورد. برای اینکه فرد سهامدار یا مدیرعامل یک شرکت باشد باید دارای مدرک لیسانس یا بالاتر باشد. بیشترین درخواست برای ثبت شرکت در اتریش شرکت با مسئولیت محدود است که فرد خود به تنهایی یا درصورت داشتن توافقنامه مشارکت میتواند به صورت چند نفری شرکت را ثبت کنند. همچنین حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت 35000 یورو هست. این نوع شرکت میتواند دارای حقوق مشخص، دارای تعهدات و وظایف مشخص باشد و به عنوان یه شخص حقوقی از آن شکایت شود یا مورد شکایت قرار بگیرد. در زیر انواع شرکت را در اتریش بیان می کنیم:

شرکت های سهامی عام:

شرکت های مشارکتی :

درآمد شرکت های ثبت شده در اتریش مشمول قوانین مالیاتی که برای شرکت ها در اتریش در نظر گرفته شده می باشد. یکی از بهترین گزینه های برای ادامه اقامت از طریق خودحمایتی برای افرادی که میخواهند تعداد زیادی را همراه خود به اتریش بیاورند. کشور اتریش درسال 2005 نرخ مالیات را برای شرکت ها از 34 درصد به 25 درصد رسانده است که این مورد برای سرمایه گذاران بسیار مورد توجه قرارگرفته است. از مزایای ثبت شرکت دراتریش میتوان موارد زیر را نام برد:

همچنین با ویزای خود حمایتی میتوان دراین کشور کارآفرینی کرد که از مزایای آن میتوان موارد زیر را نام برد:

وکیل مهاجرت برای اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

یکی از بهترین پلن ها برای افراد ثروتمند در ایران پلن مهاجرت با ویزای خودحمایتی است و آن هم به دلیل سهل بودن تهیه مدارکی که مورد نیاز است. همچنین یکی دیگر از مزایای دیگر این نوع اقامت در اتریش این است که فرد نیازی و به انتقال سرمایه های خود به کشور خارجی ندارد و این ویزا  به نوبه ی خود یک سرمایه گذاری به حساب می آید. بنظر برای اینکه بتوان از اصالت و درستی فرآیند ارسال مدارک به سفارت و همچنین مکاتبات درست اطمینان حاصل کرد باید یک وکیل در اختیار گرفت. همچنین باید از دفاتری این درخواست را داد که یک شعبه در کشور مقصد یعنی اتریش داشته باشند در این صورت مکاتبات سریع تر انجام میشود.

هزینه ی زندگی در اتریش

در رابطه با خود حمایتی باید دانست که یکی از اصلی ترین رکن های آن توانایی تامین هزینه های زندگی توسط فرد در کشور اتریش  هست که این مورد بستگی به سبک زندگی و محل سکونت، هزینه های زندگی در اتریش میتواند متفاوت باشد. در این رابطه جداولی مربوط به هزینه های زندگی در اتریش که در سپتامبر 2019 جمع آوری شده است در زیر آورده شده است:

خدمات و کالاهزینه ها
غذا در رستوران ارزان قیمت10.00 €
آب (0.33 لیتر بطری)2.10 €
شیر (1 لیتر)1.08 €
نان سفید تازه (500 گرم)1.78 €
تخم مرغ (12 عدد)2.76 €
پنیر محلی10.68 €
سینه مرغ (1 کیلوگرم)10.52 €
گوشت گاو (1 کیلوگرم)16.86 €
موز (1 کیلوگرم)1.71 €
پرتقال (1 کیلوگرم)2.43 €
گوجه فرنگی2.18 €
سیب زمینی1.33 €
پیاز1.37 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.40 €
تردد ماهانه (قیمت معمول)47.00 €
اینترنت (60 مگابایت یا بیشتر، نامحدود)30.16 €

همچنین هزینه ی مهم دیگری که فرد متحمل می شود اجاره یا خریداری خانه است. که در زیر جدولی در این زمینه آورده شده است.

مزایای اقامت خود حمایتی اتریش 

میتوان گفت که یکی از بهترین روش های کسب اقامت در  اتریش از راه اقامت خودحمایتی است که در زیر تعدادی از مزایای این روش را بیان می کنیم:

عکس به روز فرد متقاضی و همراهان

اسناد هویتی معتبر فرد متقاضی و همراهان

اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی و همراهان

ارائه سند ازدواج

گواهی عدم سوء پیشینه

بیمه درمانی معتبر در اتریش

اسناد مربوط به اقامت و محل سکونت فرد متقاضی و همراهان در اتریش

لیست مزایای اقامت خود حمایتی اتریش

خودحمایتی یکی از بهترین و راحت ترین روش های مهاجرت به اتریش است که دارای مزایای متعددی می باشد. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره می شود:

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در اتریش

در این رابطه بررسی شرایط و وضعیت اقتصادی آن کشور برای افرادی که میخواهند در آن کشور سرمایه گذاری کنند بسیار مهم است. برای این مورد چندین شاخص در زمینه های مختلف بدست آورده میشود  که شامل:

رشد اقصادی در کشور

شاخص رشد اقتصادی براساس تولید ناخالص داخلی (GDP) مورد بررسی  قرار میگیرد. اتریش یکی از کشورهای اروپایی هست که دارای یک اقتصاد پر رونق است. همچنین میزان تولید ناخالص در این کشور بالا هست و همین امر باعث جذب بسیاری از سرمایه گذاران خارجی میشود.

نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مهمترین مواردی است که برای هر سرمایه گذاری اهمیت دارد به دلیل اینکه میتوانند تغییرات قیمت یک کالا در یک سال را متوجه شوند. از این جهت باید گفت که نرخ تورم در کشور اتریش نزولی است که بسیار شرایط مناسبی است.

مالیات در اتریش

این مورد در هر سال متفاوت می تواند باشد که در آخرین بررسی ها در سال 2016 به مقدار 26.45 ثبت شده است که به کمترین مقدار خود در مقایسه با سال های قبل خود است.

سوالات متداول در زمینه ی اخذ اقامت خود حمایتی اتریش

باید در نظر داشت که درصورتی که مدارک ناقص باشد ممکن است که فرد رد شود. برای این منظور باید با دفاتر مشاوره و موسسات مهاجرتی در این باره صحبت کرد و قبل از هر چیزی مدارک توسط آنها بررسی شود. همچنین باید درنظر داشت که کسب اقامت از طریق ویزای خودحمایتی یکی از ساده ترین راه های اقامت در اتریش است درصورتی که فرد دارای تمکن مالی مناسبی باشد مدارک از پیچیدگی خاصی برخوردار نیس.

همانطور که در بالا گفته شد، افراد قبل از اقدام باید دارای تمکن مالی خاصی باشند به اینصورت که در حساب بانکی ایرانی خود باید مبلغ 22 هزار  یورو را داشته و همچنین حقوق ماهانه آنها باید براساس تعداد اعضای خانواده بین 2.500 تا 3000 باشد.

در این نوع ویزا اجازه کار را نداریم و ولی میتوانیم در بخش های مختلف صنعت این کشور سرمایه گذاری کنیم و همچنین اجازه خرید ملک و ایجاد کسب کار شخصی را در این کشور دارد.

نرخ ارز در نظر گرفته شده بصورت آزاد است.

این امتیاز بندی بیشتر برای متقاضیان ویزای کاری هست که براساس سن، رزومه کاری و سوابق کاری آنها انجام میگیرد. هدف دولت اتریش از این امیتاز بندی این هست که افرادی با تخصص بهتر و با ارزش کاری بیشتری وارد کشور شوند تا برای کشور اتریش مفید فایده باشند.

برای ثبت شرکت در کشور اتریش باید حداقل 18 سال سن داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها