تحصیل در ایتالیا یکی از گزینه های جذاب برای دانشجویان ایرانی برای تحصیل در اروپا می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی برای فرصتی برای تحصیل در رشته پرستاری به خارج از کشور سفر می کنند. رشته پرستاری یکی از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا است. با تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا، شما این فرصت را دارید که دوره های پرستاری را در منتخبی از دانشگاه های برتر که بالاترین سطح تحصیلات را در اروپا ارائه می دهند، بگذرانید. امکان تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی به صورت رایگان وجود دارد. اگر قصد دارید به عنوان پرستار در ایتالیا کار کنید، این کشور از نظر حقوق پرستاری یکی از بهترین ها است. از آنجایی که همیشه شرایط کاری مناسب برای این رشته وجود دارد و کشورها به کادر پزشکی در این زمینه نیاز دارند. از این رو در این مقاله شرایط تحصیل پرستاری در ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط عمومی تحصیل پرستاری در ایتالیا

تحصیل پزشکی و همچنین تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا مستلزم قبولی در آزمون IMAT است. قبل از ورود به مباحث آموزش پرستاری در ایتالیا، بهتر است ایتالیا را بهتر بشناسید. ایتالیا یکی از کشورهای تاریخی است که در قسمت جنوبی اروپا قرار دارد. از شهرهای مهم ایتالیا می توان به ونیز و میلان اشاره کرد و رم پایتخت این کشور تاریخی است. واحد پول آنها یورو است و ایتالیایی صحبت می کنند. ایتالیا حدود 301340 کیلومتر مربع مساحت دارد و بخشی از اتحادیه اروپا است.

یکی از رشته های مهم پیراپزشکی، پرستاری است که در طول تاریخ مورد تقاضا بوده است. در واقع با تشخیص بیماری و عمل بر روی بیمار کار پزشک تمام می شود اما این پایان کار نیست بلکه مراقبت های بعدی شروع می شود که نیازمند نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه است. رشته پرستاری نیز یکی از پرطرفدارترین رشته هایی است که هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند.

زبان تحصیل پرستاری در ایتالیا چیست؟

در مورد زبان آموزش پرستاری در ایتالیا باید گفت که موسسات آموزش عالی و در واقع دانشگاه ها برای اعطای پذیرش و مجوز حضور در کلاس های پرستاری در ایتالیا ملزم به آزمون توانایی زبانی دانشجویان هستند. هر دانشگاه باید آزمون مهارت زبان ایتالیایی را که برای همه دوره های مدرک Laurea و Laurea Magistrale a ciclo unico اجباری است، برگزار کند. این آزمون ترجیحاً در خارج از دانشگاه و قبل از درخواست ویزا برگزار می شود تا داشتن گواهی این مهارت در هنگام درخواست ویزای تحصیلی به تسریع کار و کاهش فشار بر داوطلب کمک کند. نتیجه سنجش دانش زبان باید در درخواست پیش ثبت نام و در نامه پذیرش نهایی دانشگاه تایید شود.

حداقل مدرک زبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری در ایتالیا سطح B 2 است و برای دوره های انگلیسی حداقل آیلتس آکادمیک 6.5 حداقل سطح زبان مورد نیاز دانشگاه ها خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا چیست؟

امکان تحصیل پرستاری برای دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا در تمامی مقاطع تحصیلی در ایتالیا وجود دارد و دانشگاه های معتبر این کشور هر ساله پذیرای درصد بالایی از دانشجویان بین المللی در رشته پرستاری در ایتالیا هستند. البته شرایط تحصیل، آزمون پرستاری ایتالیا، معیارهای ورود به دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین هزینه تحصیل در ایتالیا در زمان های مختلف و برای دانشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در ایتالیا برای دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا و همچنین مقطع دکتری این رشته می پردازیم.

مدارک لازم جهت پذیرش پرستاری در ایتالیا

تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا با پذیرش دانشگاه امکان پذیر خواهد بود. البته اخذ پذیرش نیازمند مدارک و شرایطی است که در ادامه به شرایط پذیرش رشته پرستاری در ایتالیا می پردازیم.

آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات (دیپلم 12 ساله) با ترجمه و تایید مرجع مربوطه (وزارت امور خارجه و دادگستری)

داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 و در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی داشتن مدرک زبان ایتالیایی و ارائه آن الزامی است.

فیش پرداخت شهریه دانشگاه مربوطه

پاسپورت معتبر

پس از طی مراحل ثبت نام و دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید و در این زمینه مدارکی مورد نیاز است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. توجه به چیدمان مدارک و زمان ارائه آنها نیز از نکاتی است که برای انجام موفقیت آمیز این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد.

ویزای تحصیلی برای پرستاری در ایتالیا

با توجه به توضیحات ارائه شده اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته پرستاری و همچنین دانشگاه های برتر پرستاری در ایتالیا شرایط و قوانین خاص خود را دارد و در صورت داشتن تمامی شرایط در اخذ پذیرش موفق خواهید بود. پس از دریافت پذیرش، می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. شرایط پذیرش پرستاری در ایتالیا داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان برای دوره لیسانس می باشد که البته قبولی در آزمون IMAT برای شروع تحصیل الزامی است. پس از اخذ پذیرش و داشتن نامه پذیرش دانشگاه می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای گرفتن ویزا باید به تمامی مدارک و نوع چیدمان آنها توجه کرد. وکلای متخصص در این زمینه با توجه به نکات مورد علاقه افسر ویزا کلیه مدارک را تهیه می کنند تا کوچکترین مشکلی در روند کار ایجاد نشود، با علم به اینکه قوانین دائما در حال تغییر هستند، بهتر است یک وکیل مجرب و آگاه انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی پرستاری در ایتالیا

تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی

تصویر

پاسپورت و کلیه مدارک هویتی

نامه تمکن مالی

دیپلم 12 ساله با ریز نمرات (با ترجمه رسمی)

ترجمه مدارک هویتی (انگلیسی یا ایتالیایی)

بیمه دانشجویی

ارائه اجاره نامه

تشویق نامه

توصیه ها

مدرک زبان در هر سطح مورد نیاز است

لیسانس پرستاری در ایتالیا

لیسانس پرستاری در ایتالیا مطالعه کمک های اولیه و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه برای افراد بیمار یا مجروح است. دانش آموزان ممکن است بر مراقبت از کودکان، بیماران تروما، سالمندان یا بیماران روانی تمرکز کنند یا بر نحوه مراقبت از طیف وسیع تری از بیماران تمرکز کنند. اخذ مدرک لیسانس پرستاری در ایتالیا معمولاً 3 تا 4 سال طول می کشد. مدرک لیسانس پرستاری در بیش از 17 دانشگاه در ایتالیا تدریس می شود. میانگین هزینه تحصیل در رشته پرستاری در این مقطع در ایتالیا حدود 2000 یورو در سال است.

کارشناسی ارشد پرستاری در ایتالیا

مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری در ایتالیا شامل ورود به یک تخصص منتخب از میان گرایش های منتخب مانند پرستاری بزرگسالان، چاقی، پرستاری خانواده، پرستاری نوزادان، پرستاری کودکان، و غیره است. این دوره 2 ساله بوده و متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پرستاری در این مقطع در ایتالیا حدود 1800 یورو در سال است.

پذیرش پرستاری در ایتالیا در مقطع دکتری

در راستای تحصیلات تکمیلی، امکان تحصیل پرستاری در ایتالیا در مقطع دکتری برای متقاضیان علاقه مند به این رشته وجود دارد. در این مرحله، دانشگاه ها اطمینان حاصل می کنند که شما دانش عمیقی از مباحث اولیه و تخصصی پرستاری، پرستاری عمومی، آناتومی انسان، بیوشیمی، پرستاری جامعه، فیزیولوژی، آسیب شناسی عمومی، مراقبت ویژه، مدیریت مراقبت های بهداشتی، قانون مراقبت های بهداشتی دارید. شما دارید. . شما خیلی بیشتر می گیرید. طول این دوره حداقل سه سال خواهد بود و اکثر دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. ظرفیت دانشگاه های پرستاری برای تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا بسیار محدود است.

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر دنیا با رتبه بین المللی خوب

احتمال دریافت بورسیه

امکانات و کیفیت آموزشی بالا

کیفیت زندگی

امکان کار و اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا

تایید شده توسط دانشگاه های ایتالیا

وجود تفاهم و اشتراک فرهنگی بین ایتالیا و ایران

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

 مهلت 6 تا 12 ماهه برای فارغ التحصیلان خارجی برای جستجوی کار و اخذ ویزای کار

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا

هزینه پایین تحصیل یکی از مهم ترین عوامل جذب دانشجو برای تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا می باشد. هزینه تحصیل بسته به نوع دانشگاه و شهر محل سکونت متفاوت است. هزینه تحصیل در ایتالیا (در رشته پرستاری) به طور متوسط ​​از 1000 تا 4000 یورو در سال است و شهریه برای دانشجویان بین المللی یکسان است. متوسط ​​شهریه در سال 2000 یورو می باشد.

بورسیه پرستاری در ایتالیا

اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا نسبتاً پایین است (مخصوصاً در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی)، اما ممکن است همچنان به حمایت مالی نیاز داشته باشید. بورسیه های تحصیلی مختلف در ایتالیا به شما امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را می دهد. یکی از بهترین و معروف ترین این بورسیه ها بورسیه DSU ایتالیا می باشد. این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی ارائه می شود که بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی و رزومه تحصیلی، توانایی پرداخت هزینه تحصیل در ایتالیا را ندارند.

آیا امکان کار بعد از تحصیل در این رشته وجود دارد؟

اخذ مدرک پرستاری در ایتالیا با آزمون دولتی به پایان می رسد. برای کار به عنوان پرستار در ایتالیا، باید در انجمن حرفه ای (IPASVI) ثبت نام کنید. علاوه بر این، دانش آموزان باید شرایط مناسب زبان ایتالیایی را داشته باشند و برای دریافت مجوز توسط بیمارستان حمایت شوند. پرستاران در ایتالیا در محیط های کاری مختلف کار می کنند. بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز مراقبتی و مدارس تنها برخی از محل های کار ممکن برای پرستاران هستند. میانگین حقوق ملی برای پرستاران 42300 یورو در سال (44700 دلار آمریکا) است. متوسط ​​حقوق ناخالص یک پرستار ثبت نام شده در میلان ایتالیا 53738 یورو یا 26 یورو در ساعت است.

آیا اقامت در ایتالیا پس از تحصیل ممکن است؟

به طور کلی اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از قوانین و مقررات یکسانی برای اخذ اقامت دائم استفاده می کنند. شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا مانند سایر مشاغل در ایتالیا و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد به طوری که پس از تحصیل در رشته پرستاری در صورتی که فردی وارد بازار کار ایتالیا در رشته پرستاری شود، وارد خواهد شد. بازار کار ایتالیا پس از مدتی مشخص تا زمان (پنج سال) در این کشور باشد تا درخواست خود را برای اقامت دائم و روابط عمومی این کشور به اداره مهاجرت اعلام کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها