ایتالیا کشوری با سطح علمی بالا و هزینه های آموزشی پایین است. این کشور یکی از محبوب ترین کشورها در بین دانشجویان بین المللی است. سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به این کشور سفر می کنند. دانشگاه ‌های ایتالیا، در تمام این سال‌ ها توانسته‌ اند خود را به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های اتحادیه اروپا و حتی کشورهای آمریکایی معرفی کند. دلیل محبوبیت ایتالیا کاملا مشخص است؛ به خاطر وجود دانشگاه ه‍ای معتبر و با اعتبار علمی بسیار بالا، ارائه بورسیه توسط معتبرترین دانشگاه‌ های ایتالیایی و البته آسان بودن پذیرش در این دانشگاه‌ ها دلایلی است که دانشگاه‌ های کشور ایتالیا را به یکی از مهم‌ترین و البته بهترین مقاصد برای دانشجویان تبدیل می‎کند.

قبل از اقدام برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا، ابتدا باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای تحصیلات عالی را دارید یا خیر، باید هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی را بررسی کنید. شهر های ایتالیا بسته به بودجه شما می توانند بسیار گران باشند. بهتر است با دانشگاه مورد علاقه خود تماس بگیرید و شرایط تحصیل در رشته مورد نظر خود را جویا شوید. پس از اطمینان از اینکه شرایط لازم را دارید، می توانید درخواست پیش پذیرش خود را در سفارت ایتالیا در کشور خود ثبت کنید.

نحوه ی گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های ایتالیا

سطح تحصیلاتی که متقاضی می خواهد دنبال کند و همچنین عضویت یا عدم عضویت وی در اتحادیه اروپا، شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه های ایتالیا را تعیین می کند.

در مرحله اول شرایط پذیرش متقاضی در مقطع فوق لیسانس بر پذیرش از دانشگاه های ایتالیا تاثیر می گذارد.

داشتن حداقل 17 سال سن و گذراندن دوره مقدماتی 12 ساله یکی از شرایط اولیه پذیرش در مقطع کارشناسی ایتالیا از بهترین دانشگاه های این کشور می باشد.

همچنین ارائه مدرک زبان و اثبات مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی با توجه به رشته انتخابی و درخواست دانشگاه مورد نظر در اخذ پذیرش تعیین کننده خواهد بود.

در زیر لیستی از مدارکی که ممکن است برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا مورد نیاز باشد آورده شده است:

تکمیل فرم درخواست دانشگاه

ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات

گواهی قبولی آزمون ورودی دانشگاه (در صورت وجود)

دو عکس

ترجمه شناسنامه

گذرنامه

گواهی تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (با توجه به شرایط دانشگاه)

شهریه و شهریه دانشگاه در ایتالیا

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا بسته به نوع دانشگاه متفاوت است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا در دانشگاه های دولتی

شهریه دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی ایتالیا، برای دانشجویان داخلی و بین المللی، به طور متوسط ​​بین 900 تا 4000 یورو در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا در دانشگاه های خصوصی

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر از دانشگاه های دولتی است.

شهریه این دانشگاه ها بسته به دانشگاه و رشته از 2000 تا 13500 یورو در سال متغیر است.

در اکثر دانشگاه های خصوصی ایتالیا، این مقدار برای دانشجویان اتحادیه اروپا و بین المللی یکسان است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا

 کشور ایتالیا متشکل از دانشگاه های بسیاری است که هر ساله مقصد بسیاری از مهاجران با هدف تحصیل در این کشور شده است. با توجه به سیستم آموزشی قدرتمندی که در این کشور حاکم است، نمی توان انتظار دیگری از ایتالیا داشت. تمامی دوره های محبوب در دانشگاه های ایتالیا تدریس می شود. با توجه به تعداد بالای مراکز آموزشی و علمی در ایتالیا، یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور می آیند، انتخاب بهترین دانشگاه می باشد. به همین منظور تصمیم گرفتیم در مورد بهترین دانشگاه های ایتالیا توضیحاتی ارائه کنیم.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان که در سال 1863 تاسیس شد، یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا و بهترین دانشگاه فنی ایتالیا و یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه را می توان در بسیاری زمینه ها پیشرو خواند. دانشکده های معماری این دانشگاه شهرت جهانی داشتند و هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه به ایتالیا سفر می کنند، این دانشگاه را می توان یکی از محبوب ترین مقاصد دانست. جولی ناتا و جیووانی باتیستا پیرلی از جمله دانشجویان مشهور دانشگاه پلی تکنیک میلان هستند.

دانشگاه بولونیا

این دانشگاه که در شمال ایتالیا قرار دارد در سال 1088 تاسیس شد و امروزه عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص داده است. بولونیا به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی و آموزشی در اوایل دوره رنسانس شناخته می شود. از افراد مشهوری که در این دانشگاه قدیمی و بسیار معتبر تحصیل کرده اند می توان به پائولو پازولینی قدیمی اشاره کرد. فیلمسازی که آوازه اش در سراسر دنیا شنیده می شود.

برخی از رشته های تحصیلی از جمله پزشکی، زبان، جامعه و فرهنگ حقوق بشر، برق، کامپیوتر، هوافضا، مهندسی عمران، روانشناسی، مدیریت و اقتصاد، به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شوند.

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان یک موسسه عمومی تاسیس شده در 1924 می باشد. شهریه برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی یکسان است و این رشته های تحصیلی هستند که هزینه ها را تعیین می کنند. تعداد محدودی مسکن دانشجویی برای دانشجویانی که از خارج از منطقه میلان می آیند در دسترس است. دانشگاه میلان، یکی از بزرگترین موسسات ایتالیا، در حال حاضر بیش از 60000 دانشجو در محوطه دانشگاه دارد که از این تعداد 14000 دانشجوی بین المللی هستند. با توجه به حجم بالای دانشجویان، نزدیک به 2000 عضو هیئت علمی برای نظارت بر دانشجویان و همچنین ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان بین المللی مورد نیاز است.

دانشگاه ساپینزا رم

این دانشگاه از نظر پذیرش دانشجو رتبه 8 را در ایتالیا دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های جهان نامیده می شود و بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه رم و اروپا است. دانشگاه ساپینزا رم 11500 دانشجو دارد که از این تعداد 9000 دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه ساپینزا رم در رتبه 1 کشور و 183 در جهان قرار دارد. هزینه تحصیل در این دانشگاه چهار هزار یورو در سال می باشد. مهم ترین رشته هایی که در دانشگاه ساپینزا رم به زبان انگلیسی تدریس می شود شامل علوم اعصاب، سایبر، زبان شناسی، مهندسی عمران و علوم کامپیوتر است.

دانشگاه پادوآ

دانشگاه پادوآ، واقع در شمال ایتالیا، در سال 1222 پس از اینکه گروهی از دانشجویان و معلمان تصمیم گرفتند از دانشگاه بولونیا به اینجا نقل مکان کنند، تأسیس شد و امروزه یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. دفاع از آزادی اندیشه در آموزش و تدریس یکی از ویژگی های ممتازی بود که امروز در شعار این دانشگاه هم به چشم می خورد.

استفاده از روش های تجربی و علمی در کنار تحصیل در قرن 16 و 17 پادوا را به کارگاه ایده ها و محل ملاقات شخصیت هایی تبدیل کرد که تاریخ فرهنگی و علمی بشریت را از بسیاری از افراد مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کردند تغییر دادند. . و رشد کرده اند، می توان به ستاره شناس معروف لهستانی نیکلاس کوپرنیک اشاره کرد. وینچنزو گالوچی که اولین پیوند قلب را در ایتالیا به انجام رساند در این دانشگاه تحصیل کرده بود. این دانشگاه را می توان یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در زمینه های زیست شناسی و بیوتکنولوژی دانست.

دانشگاه پیزا

شهر پیزا به دلیل وسعت کوچک خود به یکی از شهرهای دانشجویی ایتالیا تبدیل شده است. این دانشگاه که در سال 1343 در شهر پیزا تاسیس شده است توانسته به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا و حتی اروپا فعالیت کند. این دانشگاه جزو دانشگاه هایی است که دارای تاییدیه وزارت علوم ایران می باشد.

برخی افراد مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کرده اند، آندره بوچلی، خواننده و نوازنده بسیار معروف ایتالیایی می باشند.

دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس ایتالیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی ایتالیایی است که در فلورانس ایتالیا در استان توسکانی واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است و از کیفیت و سطح تحقیقاتی بالایی برخوردار است. شهر فلورانس از نظر تاریخی یکی از شهرهای معروف ایتالیا است که تاریخ، هنر و فرهنگ درخشانی دارد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا که علاوه بر دانشگاه درجه یک، فلورانس را برای تحصیل انتخاب می کنند نیز می توانند از زیبایی های فلورانس نهایت استفاده را ببرند.

تحصیل در ایتالیا و به خصوص در فلورانس می تواند مکانی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور باشد، به خصوص اگر دوست دارید به طبیعت و رمز و راز رنسانس علاقه مند باشید. الساندرو پرتینی (رئیس جمهور سابق ایتالیا بین سالهای 1978 تا 1985) و دانته آلیگیری (نویسنده معروف ایتالیایی و نویسنده کمدی الهی) را می توان از افراد مشهوری نام برد که در دانشگاه فلورانس تحصیل کرده اند.

دانشگاه فدریکو ناپولی

این دانشگاه بعد از دانشگاه لوئیجی ون ویتال دومین دانشگاه ناپل است. دانشگاه فدریکو به دستور پادشاه سیسیل در سال 1224 تاسیس شد.این دانشگاه از دیگر دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد که از نظر رتبه علمی در سراسر جهان بسیار معتبر است. این دانشگاه نیز از آن دسته دانشگاه هایی است که مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته است. یکی از افراد مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کرده، جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور سابق ایتالیا است. در این دانشگاه رشته هایی نظیر پزشکی، مهندسی ریاضی، مهندسی زستی صنعتی، اقتصاد و امورمالی، معندسی ریاضی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و اخذ مدرک معتبر همواره دغدغه بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی است. اگر جزو این دسته هستید، ایتالیا با هزینه مناسب و کیفیت آموزشی بالا مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ خود را بیابید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها