ویزای ایتالیا در انواع مختلفی ارائه می شود که با توجه به هدف سفر می توانید برای هر یک از آنها از جمله ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنید. اخذ ویزای توریستی ایتالیا برای سفرهای تفریحی کوتاه مدت یا دیدار اعضای خانواده و اقوام است. برای کار یا تحصیل در این کشور شما نمی توانید از این ویزا استفاده کنید و فقط برای لذت بردن از زیبایی های این کشور می توانید اقدام به اخذ ویزای توریستی کنید. اعتبار ویزا به تصمیم سفارت ایتالیا و نوع درخواست شما بستگی دارد. پس از اخذ ویزای توریستی ایتالیا، سفارت برچسب ویزا را در پاسپورت شما قرار می دهد. این برچسب حاوی تمام اطلاعات اولیه در مورد ویزای ایتالیا مانند تاریخ اعتبار و تعداد دفعاتی است که می توانید با آن به ایتالیا سفر کنید. ویزای شینگن ایتالیا با توجه به سفر متقاضی در انواع مختلفی صادر می شود. شما می توانید برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا با کارشناسان ما در این زمینه صحبت کنید.

شرایط اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ایتالیا کمترین تعداد ریجکت ویزا را در بین ویزای شینگن داردشما باید برخی شرایط را به منظور اخذ ویزای توریستی ایتالیا دارا باشید. این شرایط عبارت هستند از:

  1. سابقه سفر کافی: متقاضیان ویزای توریستی ایتالیا باید قبل از درخواست ویزا یک یا چند سفر خارجی داشته باشند. سفر خارجی به معنای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا نیست و شما می توانید با سفرهای متعدد به کشورهای اطراف ایران برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه کنید.
  2. تمکن مالی کافی: موجودی حساب متقاضی ویزای توریستی ایتالیا برای تامین منابع مالی باید حداقل 200 میلیون تومان باشد. توجه داشته باشید که وجوه باید به صورت یورو صادر شود اما مبلغ ذکر شده بر اساس تجربه مشاوران گروه سفر ویسالند می باشد.
  3. 3.     گردش حساب: 3 ماه گردش حساب برای ویزای توریستی ایتالیا مهم است. در گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی حساب در نظر گرفته نمی شود و فقط تعداد تراکنش ها در نظر گرفته می شود. لطفا توجه داشته باشید که منابع مالی جعلی و تراکنش های حساب را به سفارت ایتالیا ارائه نمی کنید. زیرا تمامی مدارک مالی در سفارت این کشور درخواست می شود.

هزینه ی اخذ ویزای توریستی ایتالیا

شما باید ثابت کنید که از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه های خود را دارید و در طول سفر به ایتالیا از خود حمایت می کنید. با توجه به قوانین وزارت امور خارجه این کشور و همکاری بین المللی ایتالیا با سایر کشورها، باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی معادل مبالغ زیر ارائه دهید.

برای اقامت تا 5 روز، باید مدرکی مبنی بر مبلغ 269.60 یورو برای هر نفر ارائه دهید.

برای اقامت 6 تا 10 روزه گواهی 44.93 یورو در روز داشته باشید.

برای اقامت های 11 تا 20 روزه، باید مبلغ ثابت اولیه 51.64 یورو و مبلغ اضافی 36.57 یورو در روز داشته باشید. به عنوان مثال: اگر سفر شما 11 روز است، به 402.27 یورو (36.57 یورو برای هر روز) به اضافه مبلغ ثابت 51.64 یورو نیاز دارید. مبلغ کل 453.91 یورو خواهد بود.

برای اقامت بیش از 20 روز، باید مبلغ ثابت 206.58 یورو و مبلغ اضافی 27.89 یورو در روز داشته باشید. بنابراین با استفاده از معادله قبلی، کل مبلغ برای 21 روز 792.27 یورو خواهد بود.

امکان ارائه دادن صورت‌حساب‌های اخیر بانکی، فیش‌های پرداخت، چک‌های مسافرتی یا پول نقد را به‌عنوان اثبات تمکن مالی وجود دارد. لازم به ذکر است که این مبالغ متغیر هستند و شما باید در زمان اقدام برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا در این باره اطلاعات کافی را جمع آوری نمائید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا باید به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شود.

مدارک ویزای توریستی ایتالیا عبارتند از:

گذرنامه متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی

کلیه پاسپورت های قبلی متقاضی به همراه ویزاهای اخذ شده

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی ایتالیا

یک قطعه عکس

ترجمه و اصل کلیه اسناد ملکی

ترجمه و اصل گواهی اشتغال به کار

ترجمه و اصل سوابق بیمه تامین اجتماعی

برگه وقت سفارت را چاپ کنید

با مدیر هتل بلیط رفت و برگشت رزرو کنید

دعوت نامه (در صورت وجود)

مدت زمان صدور ویزای ایتالیا چقدر است؟

گرفتن ویزای ایتالیا زمان بر است که بین حدود 2 تا 3 هفته متغیر می باشد. پس از این، سفارت پاسخ خود را برای شما ارسال می کند. بهتر است به مسئله ی درخواست ویزا دقت کنید.

اگر قصد دارید قبل از تعطیلات تابستانی یا عید نوروز ویزای شینگن بگیرید، باید از سفارت وقت بگیرید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل تعداد زیاد متقاضیان نتوانید ویزای ایتالیا را در زمان مورد نظر دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید که هرچه مدارک شما کاملتر باشد، ممکن است این زمان کوتاهتر باشد. چیدمان مدارک شما نیز در این امر موثر خواهد بود. شما باید تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده و کاغذی به سفارت تحویل دهید تا سفارت بررسی خود را آغاز کند.

در نظر داشته باشید که به همراه مدارک خود باید ایمیلی را که قرار ملاقاتتان در آن ثبت شده نیز ارائه دهید. همچنین باید این مدرک را به صورت کاغذی به سفارت تحویل دهید. بعد از دو تا چهار هفته پاسخ سفارت به همان ایمیل ثبت شده ارسال می شود و از این طریق می توانید برای ویزا اقدام کنید.

بهترین زمان برای درخواست ویزای توریستی ایتالیا را پیدا کنید

با توجه به زمانی که سفارتخانه ها/کنسولگری های شینگن در سرتاسر جهان برای رسیدگی به ویزای شینگن شما نیاز دارند، شما یک مهلت مشخص دارید که تا آن زمان می توانید برای ویزای خود اقدام کنید.

محدودیت زمانی برای درخواست ویزای شینگن به شرح زیر است:

اولین مهلت درخواست اخذ ویزای توریستی ایتالیا حدود شش ماه قبل از شروع سفر برنامه ریزی شده شما و آخرین مهلت درخواست حدود 15 روز کاری قبل از سفر می باشد. بهتر است حداقل 3 هفته قبل از سفر اقدام نمایید. 

اخذ ویزای توریستی ایتالیا تضمینی

ویزای توریستی ایتالیا تضمینی نیست. زیرا تصمیم گیرنده اصلی اعطای یا عدم اعطای ویزای توریستی ایتالیا افسران ویزای این کشور هستند و هیچکس نقشی در اعطای ویزا به شما ندارد. تنها تضمینی که آژانس های ویزای توریستی ویزالند سفر و ایتالیا می توانند بدهند این است که 50 درصد هزینه ویزا را قبل از ارسال درخواست و 50 درصد را پس از صدور ویزا بپردازید.

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

مرحله 1- متقاضی باید به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کرده و از شرایط خاص درخواست ویزای توریستی اطلاعات کسب کند. بررسی درخواست‌های سفر شخصی یک اولویت است زیرا چنین سفری اطلاعات دقیق‌تر و قانونی‌تر را تضمین می‌کند.

مرحله 2- پس از فراگیری الزامات، شناسایی و جمع آوری فرم درخواست مورد نیاز، مدارک، سوابق و گواهی در مرحله بعد قرار می گیرد. اگر قادر به پرداخت هزینه سفر نیستید، سریعا با اسپانسر هماهنگ کنید.

مرحله 3 – پس از آن، متقاضیان ویزا باید هزینه درخواست را پرداخت کنند.

مرحله 4 – انتصاب مرحله بعدی در این لیست است. برای جلوگیری از تأخیر و اتلاف وقت، بهتر است متقاضیان مستقیماً برای تعیین وقت با سفارت تماس بگیرند.

مرحله 5- کلیه الزامات باید در زمان مقرر ارائه شود. پس از ارسال، زمان انتظار برای تایید شروع می شود. متقاضیان می توانند از طریق تماس با سفارت، نتایج درخواست خود را جویا شوند.

نمایندگی های دیپلماتیک ایتالیا معمولاً ویزای بازدیدکنندگان را برای تقریباً 2 تا 10 روز کاری پردازش می کنند. این مدت به خصوص در فصل اوج سفر به این کشور ممکن است طولانی تر باشد.

ریجکتی ویزای ایتالیا

برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا باید قبل از هر اقدامی با یک وکیل مجرب مهاجرت مشورت کنید و از ارائه، تهیه و تنظیم مدارک مطلع باشید. برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای شینگن ایتالیا، هنگام درخواست ویزای توریستی باید نکات زیر را رعایت کرد:

بهتر است صادق باشید و با افسر سفارت کاملا صادقانه صحبت کنید. به هیچ وجه اطلاعات نادرست یا نادرست ارائه ندهید، زیرا علاوه بر اجازه دادن به افسر برای امتناع از ویزا، امکان محرومیت فرد از اخذ هرگونه ویزا در این کشور تا 10 سال نیز وجود دارد.

برای اینکه به افسر اطمینان دهید که نمی خواهید در این کشور پناهنده شوید و هدف شما فقط تفریح ​​و گردشگری است، باید مدارک لازم را برای بازگشت به کشور خود ارائه دهید. زیرا یکی از مواردی که منجر به ریجکت شدن ویزای ایتالیا می شود، عدم اطمینان افسر از بازگشت متقاضی به کشورش است.

حمایت مالی قوی ارائه دهید تا افسر پرونده مطمئن شود که می توانید هزینه سفر خود را بپردازید.

در طول مصاحبه بدون استرس و با اعتماد به نفس بالا صحبت کنید و انگیزه سفر خود را به وضوح بیان کنید.

عدم ارائه پشتیبانی مالی قوی مانند پرینت صورتحساب بانکی و سند ملکی معتبر و همچنین ارائه مدارک ناقص، متناقض و نامشخص ممکن است نرخ ریجکتی ویزای ایتالیا را افزایش دهد.

ریجکتی ویزای ایتالیا

برای رفع ریجکتی ویزای ایتالیا و اعتراض به رد درخواست خود، بهتر است دلایل خود را طی نامه ای به سفارت ایتالیا توضیح دهید و به افسر مربوطه آدرس دهید و مدارک خود را تکمیل و مجددا ارسال نمایید.

اگر افسر پرونده از بازگشت شما به کشورتان مطمئن نیست، بهتر است اسناد ملکی بیشتری را در صورت وجود پیوست کرده و وابستگی خود را به کشورتان اعلام کنید.

رزرو یا اجاره هتلی را که قصد اقامت در ایتالیا را دارید ارائه دهید تا افسر بتواند مطمئن شود که مکانی برای اقامت دارید.

در تهیه گواهی عدم سوء پیشینه کوتاهی نکنید زیرا اگر افسر پرونده متوجه شود متقاضی دارای سابقه کیفری است با درخواست وی موافقت نمی شود.

در این مقاله موارد مهم اخذ ویزای توریستی ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که سوالات بیشتری در این زمینه داشتید، می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها