هرساله خیلی از افراد قصد مهاجرت به اسلواکی و یا سفر در این کشور را دارند. لازم است بدانید که یکی از مراحل طی کردن روند مهاجرت و سفر به اسلواکی، مراجعه به سفارت این کشور است. اسلواکی کشوری در مرکز اروپا است و عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه شنگن است‌. این کشور برخلاف بعضی از کشور ها در ایران سفارتخانه رسمی دارد. سفارت خانه اسلواکی در ایران در پایتخت این کشور تهران می‌باشد.  سفیر این کشور در ایران آقای لادیسلاو بابک می باشد. همچنین سفارتخانه این کشور در نیاوران، خیابان مقدسی، پلاک ۷۲۷۲ می باشد.

وقت سفارت اسلواکی در تهران

کشور اسلواکی در مرکز اروپا است که همسایگانی چون اتریش، جمهوری چک و… دارد. این کشور طبیعت بسیار زیبایی دارد بنابراین افراد زیادی برای بازدید از این کشور هرساله به اسلواکی سفر می‌کنند. از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا و معاهده شینگن است، بنابراین برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن را تهیه کنید. اخذ ویزای شینگن روندی دارد که شما در ابتدا باید به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید. پیش از مراجعه باید وقت سفارت بگیرید. در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز ویزا را تهیه کرده. به افسر سفارت ارائه دهید. بعد از تکمیل مراحل دریافت مدارک، مصاحبه صورت میگرد و مدارک شما نیز مورد بررسی قرار میگیرد. در این مرحله ویزای شما تأیید و یا رد میشود. جالب است بدانید که اسلواکی از کشور های متمدن با قیمت تاریخی بالا و طبیعت زیبا می باشد.

انواع ویزای شینگن

همانطور که گفته شد اگر قصد مهاجرت به اسلواکی و یا سفر در این کشور را دارید باید ویزای شینگن داشته باشید. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد. با توجه به هدف شما از سفر به این کشور باید ویزای مورد نظر را تهیه کنید. بعد از درخواست ویزا، ویزا برای شما صادر میشود. همچنین در روز مصاحبه بعد از دریافت وقت سفارت برای متقاضی، از شما سوالاتی پرسیده میشود که باید بدون هیچ کمبود و کاستی به آن پاسخ دهید. مصاحبه شما با افسر سفارت انجام میشود. همچنین بدانید که گفته های شما در تایید و یا رد درخواست شما بسیار موثر است.

 ویزای نوعA

ویزای نوع  A نوعی ویزای فرودگاهی است. این ویزا به شما اجازه میده. که به فرودگاه اسلواکی وارد شوید و هواپیمای خود را به مقصد مورد نظر خود عوض کنید.

ویزای نوعB

ویزای نوع B مخصوص ترانزیت است.

ویزای نوع C: با دریافت ویزای نوع C میتوانید به مدت سه ماه در کشور اسلواکی و یا کشور مقصد اقامت داشته باشید. در این سه ماه همچنین میتوانید به تفریح و یا تجارت بپردازید.

ویزای نوع D

ویزای نوع D درواقع همان ویزای مدت دار است که برای تحصیل و یا کار در کشور اسلواکی صادر میشود.

مدارک لازم برای سفارت اسلواکی در تهران

ارائه مدارک یکی از روند های اصلی برای سفر و یا مهاجرت به کشور اسلواکی است. همچنین نوع مدارک درخواستی از متقاضی با توجه به هدف سر و نوع ویزا از طرف سفارت اسلواکی معین میشود. ناگفته‌ نماند که برخی از این مدارک عمومی هستند و برای هر نوع از ویزای مورد نظر یکسان هستند. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است.

پاسپورت با حداقل اعتبار شیش ماه:  درخواست اخذ ویزا با روش آنلاین و همچنین تکمیل فرم و ارائه آن در وقت سفارت اسلواکی

دو عدد عکس رنگی با زمینه سفید و بدون هیچ فتوشاپی

تحویل مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه و پرینت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی

ارائه گواهی اشتغال به کار برای کارمندان و پروانه کسب برای افراد دارای شغل آزاد

کپی از ویزای قبلی شینگن( در صورت وجود)

بیمه درمانی مسافرتی مورد تایید و رزرو بلیط هواپیما و واچر کانفرم شده هتل

سند ملکی در صورت وجود

دریافت ویزای اسلواکی

بعد از دریافت ویزای اسلواکی در سفارتخانه اسلواکی  میتوانید برای ادامه کار، تحصیل، سرمایه گذاری و تجارت به این کشور سفر و یا مهاجرت کنید. همچنین برای صدور ویزا باید در ابتدا تمامی مدارک را به صورت کامل ارائت دهید و مدارک شما هیچ کمبودی نداشته باشند.  برای سفر به کشور اسلواکی میتوانید از طریق ویزای تجاری، ویزای گردشگری اسلواکی و… وارد این کشور شوید. بعد از ارائه مدارک میتوانید در وقت تعیین شده به سفارت مراجعه‌ کرده و مصاحبه انجام دهید.

سفر به اسلواکی

اروپا یکی از قاره های زیبا با جاذبه های طبیعی و گردشگری فوق العاده زیبا است. بیشترین مسافران و توریست هایی که به اروپا سفر می‌کنند برای بازدید از کشور هایی همچون اسپانیا، ایتالیا، سوئیس و … وارد این کشور میشوند.  اسلواکی نیز از کشورهای اروپایی است که طبعیت بکر و جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از این جهت بیشتر افراد علاوه بر کار، تحصیل و سرمایه گذاری برای طبعیت گردی نیز به این کشور سفر می‌کنند. اما با این حال اسلواکی هنوز کشوری ناشناخته است چرا که کشور های اروپایی زیادی به عنوان طبیعت زیبا شناخته شده هستند سپاس از شما

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها