آشنایی با کشور اسلواکی

اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی با جمعیتی حدود 5.4 میلیون نفر میباشد واین کشور از غرب با جمهوری چک و ، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان همسایه است. اسلواکی در اول ژانویه 1993 مستقل شد و در سال 2004 به اتحادیه اروپا و در 1 ژانویه 2009 به منطقه یورو پیوست و همچنین این کشور عضو سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان ملل متحد است. لازم به ذکر است خودرو و مواد شیمیایی نیز در این کشور صادر می شود. صادرات اسلواکی به آلمان بیش از 6.21 درصد است، این کشور نیز بیش از 2 درصد به جمهوری چک صادر کرده و میزان صادرات اسلواکی به روسیه نیز 11 درصد برآورد شده است. اتریش

رتبه کشور اسلواکی در زمینه واردات و صادرات بیش از ۷۱ درصد اعلام شده است. رتبه رقابتی کشور اسلواکی در ابتدا بسیار ضعیف بود اما امروزه وضعیت برای اطمینان از کسب و کار در این کشور بالاتر از قبل است.

ارزیابی ها نشان می دهد اسلواکی یکی از کشورهایی است که در تولید صنعتی عملکرد بسیار خوبی داشته و استفاده از ظرفیت در این زمینه عالی اعلام شده است. شهر براتیسلاوا مهم ترین و بزرگترین شهر اسلواکی به حساب می آید که در جنوب غربی این کشور واقع شده و بسیار زیبا و دیدنی است.

براتیسلاوا پایتخت کشور اسلواکی بوده است و در آن جشنواره‌ها و فستیوال‌های غذایی بسیاری مهیجی برگزار می‌شود اغلب کسانی که مهاجرت به اسلواکی را انتخاب می‌کنند در این شهر سکونت میکنند.فضای صنعت نساجی در اسلواکی نیز عالی اعلام شده است، به طوری که بهترین وضعیت برای سوخت هسته ای در اروپا محسوب می شود. شایان ذکر است که برخی از محصولات تولید شده در بخش نساجی این کشور می تواند مسیر صادرات خوبی را طی کند. محصولات غذایی و آشامیدنی تولید و صادر شده از اسلواکی اغلب ارگانیک بوده و کیفیت بسیار بالایی دارند. بدیهی است که وضعیت غذایی در این کشور می تواند از شاخص معمول نیز عبور کند.

آب و هوای کشور اسلواکی

کشور اسلواکی یک کشور کوهستانی محسوب می شود و از آب و هوای معتدل و مرطوبی برخوردار می باشد. بیشترین میزان بارش در این کشور مربوط به ماه جولای بوده و کمترین میزان بارش نیز مربوط به ماه ژانویه است. با توجه به کوهستانی بودن این کشور، حتی در ماه های تابستان در قله های مرتفع این کشور برف وجود دارد.

فرهنگ و زبان مردم کشور اسلواکی

اسلواکی زبان و گویش رسمی اسلواکی است و اکثر مردم به این زبان صحبت می کنند. این زبان ریشه در زبان مردم چک دارد، مردم های  چک و اسلواکی که دو قسمت اصلی این کشور را تشکیل می دهند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و زبان یکدیگر را می فهمند. در اسلواکی آزادی مذهب یک قانون محسوب می شود و هر کسی می تواند هر دینی را که دوست دارد انتخاب کند. حدود 70 درصد از مردم اسلواکی پیرو مذهب مسیحی کاتولیک رومی هستند، اما کاتولیک های یونانی و مسیحیان ارتدوکس شرقی نیز در برخی از روستاهای اسلواکی دیده می شود. تعداد کمی از مردم نیز پیرو مذهب یهود هستند و بیش از 10 درصد از کل جمعیت کشور به هیچ دینی اعتقاد ندارند و بی دین هستند.

اکثر مردمی که در اسلواکی زندگی می کنند اسلواک هستند. اسلواک ها مردمانی هستند که از بزرگ ترین اقلیت های قومی کشور اسلواکی به شمار می آیند و در کشور اسلواکی ساکن هستند و همچنین افرادی با اصالت می باشند. اگر بخواهید از وضعیت زندگی در اسلواکی و پایتخت آن بدانید، باید گفت که شهر براتیسلاوا شهری با هوای تمیز، دارای بافت اروپایی و مدرن، معماری تاریخی، مجسمه های با عظمت، خیابان‌های عریض سنگفرش شده، کافی شاپ‌ های شیک، عبور رودخانه ها از وسط شهر، مراکز خرید بزرگ و… می باشد واز بارزترین ویژگی مردم اسلواکی این است که بسیار مهربان و خوش برخورد با فرهنگی غنی هستند. علاوه بر این شادی و یکرنگی در میان مردم موج می زند.

وضعیت اقتصادی در کشور اسلواکی

یورو واحد پول کشور اسلواکی است. کشور آلمان مهم ترین شریک تجاری این کشور بوده و اقتصاد این کشور به آلمان بسیار وابسته است. اسلواکی دارای منابع طبیعی مانند مس، منگنز، زغال سنگ، اوره آهن و منابع نفت و گاز است. همچنین اسلواکی دارای محصولات کشاورزی است که از جمله آنها می توان به جو، سیب زمینی، چغندر قند و … اشاره کرد. در این کشور محدودیتی برای خرید زمین و ثبت آن برای اتباع خارجی وجود ندارد و همین نکته  باعث رشد اقتصاد و سرمایه گذاری در اسلواکی شده است.

جاذبه های دیدنی کشور اسلواکی

در تمام دنیا کشور اسلواکی به طبیعت شگفت انگیز، قلعه های خیره کننده و شهرهای پر جنب و جوش این کشور شهرت دارد.از جاذبه های دیدنی اسلواکی میتوان به غارهای کارست،قلعه اشپیس،پارک ملی بهشت وپیه شتانی و قلعه براتیسلاوا و… اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها