در چند سال اخیر میزان درخواست ایرانیان برای گرفتن ویزای شینگن به شدت افزایش پیدا کرده است. احتمالا از اطرافیان خود شنیده باشید که مراحل اخذ این ویزا به شدت طولانی و طاقت‌فرسا است، به همین دلیل برای جلوگیری از اقدام مجدد و رد درخواست اولیه شما لازم است که به خوبی با برخی نکات مهم آشنا شوید.

به طور کلی شما باید از شرایط گرفتن ویزا آگاهی داشته باشید تا بدون هیچ نگرانی بتوانید تمام مراحل را پشت سر بگذارید. برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنیم که حتما به موسسات یا سازمان‌های معتبر مهاجرتی مراجعه کنید تا با اطمینان خاطر بیشتری در این مسیر پرماجرا قدم بردارید.

با توجه به اهمیت بالای این موضوع و تعداد مخاطبان بی‌شمار تصمیم گرفته‌ایم برای شما هموطنان عزیز در این مطلب تمامی ابعاد شرایط گرفتن ویزای شینگن را بررسی کنیم تا ما هم چراغی را در مسیر پیش روی شما روشن کرده باشیم. پس برای موفقیت خودتان هم که شده پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

شرایط گرفتن ویزای شینگن چیست؟

با توجه به قوانین جدیدی که در سال 2022 توسط اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای شینگن تعیین شده است، شما باید حتما دارای یکسری شرایط خاص باشید، در غیر این صورت ممکن است درخواست شما رد شود. به طور کلی این شرایط را می‌توانیم به سه دسته کلی تقسیم کنیم. در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1.     گردش حساب مالی بالا

یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن ارائه گردش حساب مالی فرد متقاضی در 6 ماه گذشته است. این گردش مالی به خوبی توسط افسران بررسی می‌شود و آن‌ها با دقت زیاد میانگین مبالغ ورودی و خروجی حساب شما را در 6 ماه گذشته بررسی می‌کنند. این بررسی‌ها یکی از عوامل بسیار تعیین‌کننده است، چون بر اساس آن افسران تصمیم به رد یا پذیرش درخواست شما می‌کنند.

2.     مشخص کردن اهداف سفر

یکی از مهم‌ترین شرایط گرفتن ویزای شینگن مشخص کردن اهداف سفر به شکلی واضح است؛ این کار درواقع کمکی به افسران پرونده درخواست شما است، چون آن‌ها با در نظر گرفتن اهداف شما از سفر راحت‌تر می‌توانند برای پذیرش یا رد درخواست شما تصمیم‌گیری کنند. به طور مثال اگر شما با هدف گردشگری درخواست ویزای شینگن می‌کنید، می‌توانید جزئیات دقیقی از بازدید‌های سفر خود را به مدارکی که ارائه می‌کنید، اضافه کنید.

3.     مناسب بودن تمکن مالی

مناسب بودن تمکن مالی و به عبارت دیگر پشتوانه مالی خوب شما به افسران ثابت می‌کند که شما از پس هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه خود در کشور مورد نظر بر می‌آیید، همین موضوع می‌تواند افسران را قانع کند که شما در طول اقامت خود دچار مشکل مالی نمی‌شوید و برای پرداخت هزینه‌ها به کمک شخص دیگری نیاز ندارید.

بررسی مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن لازم است که مدارک زیادی را جمع‌آوری کنید، این مدارک شرایط گرفتن ویزا شنگن را فراهم می‌کنند. در این قسمت تمامی مدارک مورد نیاز را برای شما بررسی کرده‌ایم:

بررسی مواردی که هدف شما را از درخواست ویزا برای سفر مشخص می‌کند

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم یکی از شرایط گرفتن ویزای شینگن مشخص کردن هدف از سفر بود و گفتیم که این کار به افسران کمک می‌کند که راحت‌تر تصمیم به پذیرش یا رد درخواست شما بگیرند. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که نشان می‌دهد هدف شما از سفر چیست اشاره می‌کنیم:

1.     برای گردشگری و اوقت فراغت

2.     برای کار و کسب‌وکار

3.     برای محصلان

بررسی مواردی که ثابت می‌کن شما برای اسکان برنامه‌ریزی کرده‌اید

برای فراهم کردن شرایط گرفتن ویزای شینگن لازم است که حتما به مواردی برای اثبات اینکه برنامه‌ای در رابطه با اقامت خود دارید، ارائه کنید. برای اینکه ثابت کنید در رابطه با اسکان خود در کشور مورد نظر برنامه دارید لازم است که حتما مدارک زیر را تحویل افسران دهید:

نکته: توجه داشته باشید در صورت دارا بودن دعوت نامه لازم است که حتما نسخه‌ای از گذرنامه یا شناسه میزبان برای اینکه ثابت کنید او در یکی از کشورهای حوزه شینگن حضور دارد، ارائه کنید.

بررسی مواردی که ثابت می‌کند شما قصد بازگشت به محل اقامت خود را دارید

برای اینکه ثابت کنید بعد از سفر قصد بازگشت به کشور محل اقامت خود را دارید می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا بیش از پیش شرایط گرفتن ویزای شینگن برای شما فراهم باشد.

بررسی مواردی که توانایی مالی شما را ثابت می‌کند

برای اثبات وضعیت مالی مناسب لازم است که حتما مدارکی را ارائه کنید، این موارد به شما کمک می‌کنند تا بیش از پیش شرایط گرفتن ویزای شینگن ممکن شود.

5 نکته طلایی که باید برای فراهم کردن شرایط گرفتن ویزای شینگن به آن توجه کنید

در ادامه 5 مورد از مهم‌ترین نکاتی را که برای گرفتن ویزای شینگن باید به آن‌ها توجه کنید را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  1. تمام مدارکی که برای اخذ ویزای شینگن ارائه می‌کنید، باید توسط سازمان دارالترجمه رسمی کشور ترجمه شده باشد. بیشتر کشورهایی که جزو حوزه شینگن هستند، مدارک را به زبان انگلیسی درخواست می‌کنند.
  2. لازم است بدانید که دریافت ویزای شینگن به این معنی نیست که شما بتوانید بدون هیچ محدودیتی به هر کشوری که می‌خواهید وارد شوید. به فرض مثال اگر شما ویزای کشور فرانسه را دریافت کرده باشید، این امکان وجود دارد که در زمان ورود به کشور ایتالیا با مشکل مواجه شوید.
  3. برای پاسخ دادن به سوالاتی مثل انگیزه سفر، مدت و محل اقامت و دیگر سوالات این تیپی آماده باشید و پاسخ‌های یکسانی را برای این سوال‌ها آماده کنید.
  4. لازم است بدانید که ویزای شینگن معمولا توریستی بوده و مدت اعتبار آن‌ کوتاه است. پس در نظر داشته باشید که نمی‌توانید از ویزاهای شینگن برای اقامت طولانی مدت استفاده کنید.
  5. اگر می‌خواهید شانس شما برای پذیرش زیاد شود، بهتر است در قالب‌های گروهی و به صورت تور برای درخواست ویزا اقدام کنید. این کار شانس شما را 20 درصد نسبت به زمانی که انفرادی درخواست می‌دهید، افزایش می‌دهد.

هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای شینگن شامل چه مواردی می‌شود؟

برای فراهم کردن شرایط گرفتن ویزای شینگن لازم است که به هزینه‌ها هم توجه کنید. در حالت کلی هزینه‌ای که باید برای ویزای شینگن بپردازید بستگی به نوع درخواست شما، سن و سال فرد متقاضی و برخی موارد تعیین‌کننده دیگر دارد.

مبلغی که شما باید برای دریافت ویزای ترانزیت به صورت کوتاه مدت و بلند مدت بپردازید برای بزرگسالان مبلغی حدود 80 یورو است؛ این درحالی است که این مبلغ برای کودکان چیزی نزدیک به 40 یورو است.

مبلغ پرداختی در نظر گرفته شده برای محققان و دانشمندان، دیپلمات‌های دارای پاسپورت‌های رسمی و افراد خانواده و اشخاصی که دارای ملیت‌ کشورهای عضو حوزه شینگن هستند 35 یورو است.

لازم است بدانید که این هزینه به هیچ عنوان قابل استرداد نیست، حتی اگر درخواست شما توسط کنسولگری رد شود.

سخن پایانی

یکی از راه‌های ورود به کشورهای اروپایی، اخذ ویزای شینگن است، اما مگر می‌توان آن را به راحتی دریافت کرد. همانطور که اشاره کردیم فراهم کردن شرایط گرفتن ویزای شینگن دارای مراحل بسیار زیادی است که لازم است با دقت فراوانی این مراحل را پشت سر بگذارید. چون در صورت رد شدن هزینه‌های پرداختی شما پس داده نمی‌شود.

از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود شرایط شما برای دریافت ویزای شینگن مهیا باشد به مواردی مثل گردش حساب مالی بالا، مشخص کردن اهداف سفر و مناسب بودن تمکن مالی اشاره کردیم. فراموش نکنید که برای دریافت ویزای شینگن به موسسه یا سازمان مهاجرتی مراجعه کنید که از اعتبار کافی برخوردار باشد و مسیر دشوار پیش روی شما را هموار کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها