دانشگاه های اتریش همواره به دلیل رایگان بودن و دیگر شرایط فوق العاده تحصیل در آن مورد توجه دانشجویان بوده است؛ خوب است که تمامی دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور های اروپایی مهاجرت کنند با شرایط دانشگاه های این کشور آشنا شوند. ما در این مقاله به طور مفصل به دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها و اخذ اقامت از طریق تحصیل در این دانشگاه ها پرداخته ایم و تمامی سوالات مرتبط با آن از قبیل مدارکی که برای تحصیل در این دانشگاه ها نیاز دارید، قوانین تحصیل در دانشگاه های اتریش، شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش و دیگر سوالاتی از این قبیل که ممکن است برای شما پیش بیاید را پاسخ دهیم. شایان ذکر است که تمام بررسی های صورت گرفته در این مقاله به صورت کاملا علمی است پس حتما برای آگاهی بیشتر در زمینه ی دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

دانشگاه های اتریش و شرایط عمومی

پیش از هر چیز لازم می دانیم که به طور کلی به شرایط عمومی اتریش بپردازیم؛ چرا که آشنایی با شرایط عمومی را پیش زمینه هر امر دیگری می دانیم و خوب است که قبل از ارائه دادن اطلاعاتی در رابطه با مباحث تخصصی درباره شرایط عمومی این کشور اطلاعات داشته باشید. کشور اتریش که در قاره اروپا قرار گرفته است با جمعیت تقریبی ۸ میلیون و ۷۶ هزار نفر دارای مناطق گردشگری زیادی است که باعث جذب گردشگران از سراسر دنیا میشود. مساحت این کشور به طور تقریبی 84 کیلو متر مربع است.

پایتخت کشور اتریش شهر وین میباشد؛ لازم به ذکر است که این شهر از نظر کیفیت زندگی، استاندارد های زندگی و رفاه اجتماعی بیشتر از یک دهه به عنوان بهترین شهر دنیا انتخاب میشود. به دلیل همسایگی با کشور آلمان زبان رسمی کشور اتریش آلمانی میباشد، با این وجود گویش کشور اتریش با کشور آلمان تفاوت های کوچکی‌ دارد.‌ پول رسمی کشور اتریش یورو می باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه هایی را داشته باشید که زبان آنها آلمانی است و به عبارت دیگر دانشگاه ها دولتی باشند باید بگوییم که تحصیل در این دانشگاه ها رایگان است.

افراد همواره علاقه به تحصیل در این کشور را داشته اند که اگر بخواهیم دلایل آن را بررسی کنیم با دلایلی همچون سطح بالای کیفیت، امنیت فوق العاده کشور اتریش، سطح علمی عالی دانشگاه های اتریش، آموزش با بهترین متد آموزشی و برترین اساتید، رایگان بودن دانشگاه های دولتی و دیگر دلایل از این قبیل روبرو میشویم. ما در این مقاله به طور مفصل به نقش دانشگاه های اتریش در رنکینگ جهانی خواهیم پرداخت اما خوب است در اینجا نیز یادآور شویم که دانشگاه های اتریش نقش برجسته ای در رنکینگ جهانی دارند به گونه ای‌ که تعدادی از برترین دانشگاه های دنیا در کشور‌ اتریش قرار دارند.

اغلب دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه و یا پس از فارغ التحصیلی میتوانند به اشتغال بپردازند که دلیل آن نیز به خاطر نرخ بیکاری ای است که بسیار در اتریش پایین است. این نرخ بیکاری پایین باعث شده است که دانشجویان نگرانی نداشتن شغل پس از فارغ التحصیلی را نداشته باشند. در ادامه به بررسی شرایط دانشگاه های خصوصی که زبان آنها انگلیسی است و برای تحصیل در این دانشگاه ها شما باید که شهریه پرداخت کنید خواهیم پرداخت.

دانشگاه های اتریش و شرایط عمومی

دانشگاه های اتریش و رنکینگ جهانی آن ها

با ما همراه باشید تا در این قسمت به رنکینگ دانشگاه های اتریش و جایگاهی که دانشگاه های اتریش در میان دیگر دانشگاه های برتر جهان دارند بپردازیم. تعدادی از دانشگاه های اتریش را میتوان از برترین دانشگاه های جهان دانست، علاوه بر این دانشگاه ها که در رنکینگ جهانی قرار دارند باقی دانشگاه ها نیز معتبر بوده و مدارکی که از آنها صادر میشود در سراسر دنیا مورد قبول است. اصولاً آموزشی که در اتریش ارائه میشود آموزش عالی و طولانی مدت است که با تحقیقات پیشرفته همراه است، موسسات آموزش کشور اتریش که در سطح جهانی مشهور و دارای اعتبار هستند در مقطع های آموزشی گوناگون همواره پذیرای دانشجو میباشند.

دانشجوهایی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند میتوانند که از اواسط دوره های تحقیقاتی سطح اول و یا از طریق دوره های آموزشی دانشگاه های هنر که شهرت جهانی دارند تحصیل در دانشگاه های خصوصی را انتخاب کنند؛ همچنین دانشجویان میتوانند که با تحصیل در دوره های آموزشی دانشگاه علوم کاربردی وارد دانشگاه های خصوصی شوند. به طور کلی ما اتریش را به عنوان کشوری فوق العاده برای ادامه تحصیل به شما پیشنهاد میکنیم چرا که امنیت اجتماعی بالا، فرصت شغلی فوق العاده، وضع اقتصادی عالی، آموزش با متد پیشرفته همه و همه مواردی هستند که یک دانشجو از مهاجرت میخواهد. ما در ادامه نگاهی به رنکینگ جهانی دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها پرداخته ایم.

دانشگاه ملی وین که در شهر وین واقع شده است دارای رتبه کشوری 1 و نیز رتبه بین المللی 115 می‌باشد.
دانشگاه پلی تکنیک وین که در شهر وین واقع شده است دارای رتبه کشوری 2 و رتبه بین المللی 507 می‌باشد.
دانشگاه اینسبورگ که در شهر اینسبورگ واقع شده است دارای رتبه‌ کشوری 3 و رتبه بین المللی 549 می‌باشد.
دانشگاه صنعتی گراز که در شهر گراز واقع شده است دارای رتبه کشوری 4 و رتبه بین المللی 576  می‌باشد.
دانشگاه گراس که در شهر گراس واقع شده است دارای رتبه کشوری 5 و رتبه بین المللی 791 می‌باشد.
دانشگاه اقتصاد و تجارت وین که در شهر وین واقع شده است دارای رتبه کشوری 6 و رتبه بین المللی 871 می‌باشد.
دانشگاه یوهانس کپلر لینز که در شهر لینز واقع شده است دارای رتبه کشوری 7 و رتبه بین المللی 992 می‌باشد.
دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی که در شهر وین واقع شده است دارای رتبه کشوری 8 و رتبه بین المللی 1443 می‌باشد.
دانشگاه کلانگفورت که در شهر کلانگفورت واقع شده است دارای رتبه کشوری 9 و رتبه بین المللی 1450 می‌باشد.
دانشگاه علوم پزشکی وین که در شهر وین واقع شده است دارای رتبه کشوری 10 و رتبه بین المللی 1481 می‌باشد.

<p><h2>دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها

در این قسمت ما قصد معرفی دانشگاه های ممتاز و خوب اتریش را داریم. این دانشگاه ها که مدرک معتبر جهانی دارند میتوانند بهترین دانشگاه برای دانشجویانی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت تحصیلی بگیرید باشند. دانشگاه های ممتاز و برتر اتریش شامل دانشگاه وین، دانشگاه اینسبرگ و دانشگاه فناوری وین می‌باشند. کشور اتریش دانشگاه خوب که از سطح علمی بالایی برخوردار باشد زیاد دارد از جمله این دانشگاه ها دانشگاه سالزبورگ، دانشگاه یوهانس کپلر لینتز، دانشگاه مونتا لئوبن، دانشگاه فنی گراتس، آکادمی هنر وین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین، دانشگاه کلاگنفورت، دانشگاه هنر و طراحی،دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی و… می‌باشند.

به طور کلی باید گفت آموزش خوب این دانشگاه ها در کنار مزایای زندگی در اتریش باعث شده است که علاقه مندان به زندگی در اتریش و تحصیل در دانشگاه های اتریش همواره از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها به اتریش مهاجرت کنند. در قسمت بعدی ما به معرفی دانشگاه های برتر کشور اتریش و ویژگی و مزایای هر یک به طور جداگانه پرداخته ایم.

دانشگاه وین


برترین دانشگاه اتریش که 650 سال نیز قدمت دارد دانشگاه وین می‌باشد؛ این دانشگاه رتبه 154 جهانی را در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان داراست. همچنین دانشگاه وین بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه اتریش نیز میباشد. همچنین علاوه بر قدیمی ترین دانشگاه اتریش دانشگاه وین را میتوان قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان دانست. تعداد دانشجو های دانشگاه وین به طور تقریبی 94 هزار نفر می‌باشد. از آنجایی که این دانشگاه دولتی است اغلب رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه میشوند اما تعدادی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی تدریس میشود.

دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها

دانشگاه فناوری وین


این دانشگاه  که از لحاظ رتبه بندی بین المللی در رتبه 182 قرار‌ دارد به عنوان دومین دانشگاه برتر اتریش شناخته میشود.‌ دانشگاه فناوری که بهترین دانشگاه اتریش پس از دانشگاه وین است علی رغم دانشگاه وین قدمت زیادی ندارد و در سال 1815 تاسیس شده است. این دانشگاه که بیش از 30 هزار دانشجو دارد در حوزه مهندسی و دروس مربوط به علوم طبیعی فعالیت میکند. بیشتر دانشجویانی که در این دانشگاه اتریش مشغول به تحصیل اند اصالتاً اتریشی نیستند و دانشجو بین المللی هستند؛ همین امر باعث شده که این دانشگاه از این لحاظ در لیست 100 دانشگاه برتر جهان محسوب شود. این دانشگاه نیز همانند دانشگاه وین در شهر وین که پایتخت اتریش است قرار دارد.

دانشگاه گراتس


دانشگاه گراتس که سال 1585 تاسیس شد در رتبه بندی بین المللی رتبه 480 را کسب کرده است و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهانی محسوب میشود. نام اصلی و کامل این دانشگاه کارل فرانانسز گراتس می‌باشد که افراد به اختصار آنرا دانشگاه گراتس میخوانند. دانشگاه گراتس پس از دانشگاه وین دومین دانشگاه قدیمی واقع در اتریش است. تعداد دانشجوهایی که در این دانشگاه تحصیل میکنند به بیش از ۳۲ هزار دانشجو میرسد. لازم به ذکر میدانیم که دانشکده پزشکی گراتس در سال های اخیر از دانشگاه گراتس جدا شده است و خود حال این دانشکده به عنوان دانشگاه پزشکی گریس شناخته میشود.

دانشگاه اینسبروک ( innsbruck )


دانشگاه اینسبروک دانشگاهی واقع در شهر اینسبروک است که تعداد دانشجو های بین الملل آن حتی از دانشگاه وین نیز بیشتر است تا آنجایی که در میان 35 دانشگاه برتر از جهت دانشجو بین المللی قرار گرفته است. این دانشگاه رتبه 286 را در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. همچنین شایان به ذکر است که اگر بخواهیم رتبه بندی دانشگاه اینسبروک را از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی بگوییم رتبه آن 95 خواهد بود. دانشگاه اینسبروک از لحاظ وسعت سومین دانشگاه بزرگ کشور اتریش می‌باشد؛ همچنین تعداد دانشجو های این دانشگاه به طور تقریبی 30 هزار نفر است. تمامی دانشکده های این دانشگاه در شهر اینسبروک قرار گرفته است. خالی از لطف نیست که یادآور شویم این دانشگاه در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است که از چهار جهت محصور به کوه می‌باشد و همین امر باعث شده که در زمینه تحقیقات کوه بسیار موثر باشند.

دانشگاه پزشکی وین


بزرگ ترین دانشگاه پزشکی در کشور اتریش دانشگاه پزشکی وین می‌باشد. در سال 1365 بود که این دانشگاه به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه وین تاسیس شد اما در سال 2004 این دانشگاه از دانشگاه وین مستقل شد و به عنوان موسسه پزشکی مستقل با نام دانشگاه پزشکی وین به فعالیت خود ادامه داد و دارای مدیریت جداگانه و مستقل شد. آموزش های ارائه شده برای دانشجوهایی که در این دانشگاه تحصیل میکنند بسیار پیشرفته و حرفه ای می‌باشد. در این دانشگاه دفتر توسعه منابع انسانی قرار دارد که با ارائه دوره های آموزشی و سمینار های متفاوت باعث پیشرفت شخصی و حرفه ای میشوند.

ما به توضیح درباره دانشگاه های اتریش و معرفی آنها به طور مفصل پرداختیم. و حالا به برترین دانشگاه های اتریش می پردازیم؛ البته دانشگاه هایی که پیشتر در مقاله آنها را نام بردیم نیز همه جزو برترین دانشگاه های جهان محسوب میشوند و از لحاظ سطح علمی در رتبه بالایی قرار دارند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اتریش

یکی از مواردی که دانشجویی که قصد اقامت تحصیلی در دانشگاه های دیگر کشور ها را دارد باید در نظر داشته باشد این است که دانشگاه باید مورد تایید وزارت علوم باشد و همواره نیز همین بوده؛ به گونه ای که دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به اتریش بروند باید در دانشگاهی تحصیل کنند که مورد تایید وزارت علوم در اتریش باشد. اهمیت این مدرک از این رو است که اگر دانشجو پس از فارغ التحصیلی قصد داشته باشد به ایران بازگردد و در ایران مشغول به کار شود. باید مدرک تحصیلی که از دانشگاه اتریش اخذ کرده است مورد تایید وزارت علوم باشد.

اهمیت این تائیده به قدری زیاد است که اگر وزارت علوم اتریش مدرکی که دانشجو از آن دانشگاه گرفته را تایید نکند آن مدرک در ایران فاقد اعتبار خواهد بود. وزارت علوم اتریش هر سال لیست دانشگاه های مورد تایید خود را به اعلام میکند و این به روز رسانی لیست دانشگاه ها هر ساله پس صورت میگیرد پس خاطرتان باشد که لیست اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید حتما لیست به روز رسانی شده این دانشگاه ها را مطالعه و بررسی کنید. وزارت علوم دانشگاه ها از جنبه های گوناگون بررسی میکند و در این لیست آنها را در سه دسته عالی، خوب و متوسط قرار میدهد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اتریش

دانشگاه های اتریش و هزینه تحصیل در آن ها

کشور اتریش را میتوانید جزو کشور هایی به حساب بیاورید که تحصیل در آن کشور ها رایگان است؛ همانطور که پیشتر در مقاله گفتیم کشور اتریش دارای دو نوع دانشگاه است : دانشگاه دولتی که به آن دانشگاه آلمانی زبان نیز میگویند و دانشگاه خصوصی که زبان آنها انگلیسی است. دانشگاه های دولتی را میتوانید به عنوان دانشگاه های رایگان محسوب کنید چرا که برای تحصیل در این دانشگاه ها شما نیازی به هزینه های بالا ندارید و تنها باید برای ثبت نام چیزی حدود 1000 یورو به دانشگاه پرداخت کنید. همچنین لازم به ذکر میدانیم که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های اتریش باید که مدرک زبان آلمانی در سطح A2 را ارائه دهند و در صورتی که مسلط به زبان آلمانی نیستند پیش از ورود به این دانشگاه ها میتوانند به صورت رایگان زبان آلمانی خود را تقویت کنند. با این تعاریف میتوانیم بگوییم که تحصیل در اتریش رایگان است و همین امر سبب شده که دانشگاه های اتریش از محبوبیت بالایی در سطح جهانی برخوردار باشند و دانشجویانی از سراسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه ها به اتریش بیایند.
حال نوبت به دانشگاه های انگلیسی زبان و یا همان دانشگاه های خصوصی و هزینه های مربوط به آن شده است؛ این دانشگاه ها نیز از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، زبان این دانشگاه ها انگلیسی است و در رشته های گوناگون با دریافت شهریه دانشجویان را از سراسر دنیا پذیرا می‌باشند. دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند برای تحصیل در این دانشگاه ها بسته به رشته ای که مشغول به تحصیل هستند باید سالانه شهریه ای از 10 هزار یورو تا 25 و گاهاً 30 هزار یورو پرداخت کنند. این مبلغ بسته به نوع رشته تحصیلی متفاوت است مثلا برای رشته X شهریه سالانه 10 هزار یورو است در صورتی که برای رشته Y شهریه سالانه 25 هزار یورو میباشد. دیگر شرط ورود به این دانشگاه ها ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطح 6.5 می‌باشد؛ هرچند که دوره های متفاوت زبان انگلیسی در این دانشگاه ها برگزار میشود که در آن شخص با مدارکی به نسبت پایین تر از آیلتس میتوانند در این دانشگاه ها شروع به تحصیل کنند.

مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه‌های برتر اتریش

مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه‌های برتر اتریش ممکن است بسته به سیاست‌ها و رویه‌های هر دانشگاه متفاوت باشد، اما به طور کلی مراحلی که در بسیاری از دانشگاه‌ها پیش می‌رود عبارتند از:

۱. انتخاب دوره و دانشگاه: ابتدا باید دوره و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با شرایط و الزامات مربوط به آن آشنا شوید.
۲. تهیه مدارک: معمولاً برای ارسال درخواست پذیرش، باید مدارک مختلفی از جمله مدرک تحصیلی، رزومه، نامه تحصیلی، نمرات، گواهی زبان و .. را تهیه کنید.
۳. پر کردن فرم آنلاین یا ارسال اسناد: معمولاً باید یک فرم آنلاین پر کنید یا اسناد مورد نیاز را به دانشگاه ارسال کنید.
۴. پرداخت هزینه‌ها: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است هزینه‌هایی مانند هزینه درخواست پذیرش یا شهریه را درخواست کنند که قبل از مهلت مشخص باید پرداخت شود.
۵. مصاحبه: برخی از دوره‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است برای پذیرش به شما مصاحبه دهند.
۶. انتظار برای پاسخ: پس از ارسال درخواست، شما باید برای پاسخ دانشگاه منتظر بمانید.
۷. اخذ ویزا (در صورت لزوم): اگر پذیرش شما تأیید شود، شما باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی اتریش برای ورود به اتریش کنید.

این تنها چند مرحله کلی است که درخواست پذیرش در دانشگاه‌های برتر اتریش شامل آنها می باشد. مهم است که همواره اطلاعات رسمی و جزئیات دقیق مراحل مورد نیاز را از وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان یا از کارشناسان اپلای 118 دریافت کنید و به دقت راهنمایی‌ها را دنبال کنید.

مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه‌های برتر اتریش

دانشگاه های برتر اتریش در حوزه علوم پزشکی

دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم پزشکی به عنوان مراکزی از تحصیل و تحقیقات پیشرفته در حوزه بهداشت و درمان شناخته می‌شوند. این دانشگاه‌ها با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های پزشکی عمومی، پزشکی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، علوم پوست، علوم دندانپزشکی و ..، دانشجویان را به یادگیری عمیق و مهارت‌های حرفه‌ای در این حوزه تربیت می‌کنند. با استفاده از امکانات پیشرفته تحقیقاتی و بخش‌های بالینی مجهز، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه‌ها فرصتی بی‌نظیر برای انجام تحقیقات بالینی و پیشبرد علم پزشکی دارند.

همچنین، همکاری با بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی معتبر، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا تجربیات عملی گسترده‌ای در زمینه درمان و مراقبت از بیماران کسب کنند. با تأکید بر توسعه مهارت‌های بالینی، تحقیقات پیشرفته، و ارائه مراقبت‌های بهداشتی بالینی، این دانشگاه‌ها به عنوان مراکز برجسته در زمینه آموزش پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه شناخته می‌شوند.

در زمینه علوم پزشکی، اتریش دارای دانشگاه‌های برتری است که فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی بسیار معتبری در این حوزه انجام می‌دهند. در زیر به برخی از دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم پزشکی اشاره شده است:

  1.     دانشگاه علوم پزشکی وین: این دانشگاه یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی در اتریش است. این دانشگاه به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه آموزش پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی شناخته می‌شود.
  2.     دانشگاه علوم پزشکی گراتس: این دانشگاه نیز یک مرکز معتبر در حوزه علوم پزشکی در اتریش است که فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی خوبی دارد.
  3.     دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک : این دانشگاه نیز یکی از مراکز معتبر در زمینه آموزش پزشکی و پژوهش در اتریش است که به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این حوزه شناخته می‌شود.

دانشگاه های برتر اتریش در حوزه مهندسی

دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه مهندسی به عنوان مراکزی از نخبگی و نوآوری در زمینه فناوری و علوم مهندسی شناخته می‌شوند. این دانشگاه‌ها ارائه دهنده برنامه‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران و محیط زیست، و مهندسی صنایع می‌باشند. با استفاده از تجهیزات پیشرفته و همکاری با صنایع مختلف، دانشجویان در این دانشگاه‌ها فرصتی عالی برای پیشبرد مطالعات و تحقیقات خود در زمینه‌های مهندسی و فناوری دارند. اساتید مجرب و متخصص، همراه با برنامه‌های آموزشی مدرن، به دانشجویان این امکان را می‌دهند که به دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت در عرصه مهندسی دست یابند. به علاوه، تمرکز این دانشگاه‌ها بر روی نوآوری، پژوهش، و ارتباطات صنعتی، آن‌ها را به مراکزی برتر در حوزه مهندسی در سطح جهانی تبدیل کرده است.

در زمینه مهندسی، اتریش دارای دانشگاه‌های برجسته‌ای است که فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی بسیار معتبری در این حوزه دارند. در زیر به برخی از دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه مهندسی اشاره شده است:

  1.     دانشگاه تکنیک وین : این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فنی در اروپا است و در زمینه‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و محیط زیست فعالیت دارد.
  2.     دانشگاه فنی گراتس : این دانشگاه نیز یک مرکز برجسته در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه‌های مختلف مهندسی است، از جمله مهندسی نرم‌افزار، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد.
  3.    دانشگاه لینز : این دانشگاه نیز دارای دانشکده‌های مهندسی قوی در زمینه‌های مختلفی از جمله مهندسی نرم‌افزار، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر است.
  4.    دانشگاه تکنیک اینسبروک : این دانشگاه نیز به عنوان یک مرکز مهم در زمینه آموزش و پژوهش در مهندسی شناخته می‌شود، به ویژه در زمینه‌های مهندسی برق و مهندسی مکانیک.
  5.     دانشگاه کارینتیا : این دانشگاه دارای دانشکده‌های مهندسی قوی در زمینه‌های مهندسی نرم‌افزار، مهندسی الکترونیک و ارتباطات است.

نمونه های دیگری از دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه مهندسی وجود دارند که معتبر هستند.

دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم انسانی و هنر

دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم انسانی و هنر به عنوان مراکزی از دانش و فرهنگ غنی و تاریخی شناخته می‌شوند. این دانشگاه‌ها ارائه دهنده برنامه‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های ادبیات، فلسفه، هنرهای زیبا، موسیقی، و تاریخ می‌باشند. با اساتید برجسته و تخصصی، دانشجویان در این دانشگاه‌ها به ارتقاء دانش و فهم عمیق‌تر در حوزه‌های انسانی و هنری می‌پردازند. همچنین، فضای فرهنگی گسترده و همکاری با موزه‌ها، گالری‌ها و جوامع هنری محلی، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به رشد و توسعه هنری و فرهنگی خود بپردازند. به علاوه، تأکید این دانشگاه‌ها بر روی ارتقاء فهم عمیق و تحلیلی، نه تنها به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به یک ارتباط عمیق‌تر با موضوعات انسانی و هنری برسند، بلکه آن‌ها را برای مسائل معاصر و چالش‌های جهانی آماده می‌سازد.

در زمینه علوم انسانی و هنر، اتریش دارای دانشگاه‌های برجسته‌ای است که فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی معتبری در این حوزه انجام می‌دهند. در زیر به برخی از دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم انسانی و هنر اشاره شده است:

  1.     دانشگاه وین : این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اتریش است و در زمینه‌های مختلف علوم انسانی از جمله ادبیات، فیلسوفی، تاریخ، علوم اجتماعی، و هنرهای زیبا فعالیت دارد.
  2.     دانشگاه گراتس : این دانشگاه نیز یک مرکز برجسته در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه علوم انسانی و هنر است، از جمله رشته‌هایی مانند ادبیات، فلسفه، علوم اجتماعی، و هنرهای زیبا.
  3.     دانشگاه لینز : این دانشگاه نیز دارای دانشکده‌های مرتبط با علوم انسانی و هنر است و در زمینه‌هایی مانند ادبیات، رسانه‌ها، فلسفه و هنرهای زیبا فعالیت دارد.
  4.     دانشگاه موزیک و نمایش وین : این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در زمینه موسیقی، نمایش و هنرهای وابسته به آن شناخته می‌شود.
  5.     دانشگاه هنرهای زیبا وین : این دانشگاه یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در زمینه هنرهای زیبا، شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، گرافیک و معماری است.

اینها تنها چند نمونه از دانشگاه‌های برتر اتریش در حوزه علوم پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و هنر هستند. همچنین، دانشگاه‌های دیگر نیز وجود دارند که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و ممکن است به عنوان مراکز معتبر شناخته شوند. بیشتر بدانید: تحصیل موسیقی در اتریش

دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها

هزینه زندگی در اتریش

ما در دیگر مقاله هایمان به طور مفصل به تحصیل در اتریش و هزینه های آن پرداخته ایم و تمام جنبه های آنرا بررسی کرده ایم. امری طبیعی است که دانشجو پیش از تصمیم برای تحصیل در یک کشور باید به طور تقریبی با هزینه های احتمالی آن دانشگاه آگاهی یابد. به طور کلی باید گفت که کشور اتریش یکی از کشور های گرانقیمت معرفی شده است و ممکن در مقایسه با هزینه های تحصیل در کشور آمریکا کشور اتریش گرانقیمت تر باشد.

شایان ذکر است که با در نظر گرفتن کیفیت زندگی عالی، برخورداری از امکانات فوق العاده و دیگر مزایایی که کشور اتریش داراست این کشور در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی نظیر سوئیس، سوئد و … مقرون به صرفه تر است. با این وجود هزینه های زندگی از شهری به شهر دیگر متفاوت است و شما باید هزینه زندگی در هر شهر را به طور جداگانه تقریب بزنید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های اتریش

در ابتدا باید یادآور شویم که از آنجایی که این دانشگاه ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و از سراسر دنیا دانشجویان مایل به ثبت نام در این دانشگاه ها هستند باید که به زمان درخواست توجه زیادی داشته باشید چرا‌ که میتوان ادعا کرد که قبولی و پذیرش برحسب زمان درخواست است و اولویت کسانی هستند که سریع تر درخواست اپلای را داده اند. پس حتما پیش از تکمیل ظرفیت دانشگاه ها درخواست ثبت نام را به دانشگاه ارائه دهید. علاوه بر زمانی که باید به آن توجه داشته باشید مدارکی نیاز است که متقاضی باید برای ثبت‌‌نام به دانشگاه ارسال کند. لیست این مدارک را در ادامه آورده ایم اما باید توجه داشته باشید که برخی از این مدارک محدودیت زمانی دارد پس پیش از اینکه زمان این مدارک تمام شود به دانشگاه تحویل دهید.
1. شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی
2. پاسپورت متقاضی (به اعتبار پاسپورت توجه داشته باشید.)
3. در صورت متاهل بودن ارائه سند ازدواج ( در صورتی که طلاق گرفته اید ارائه سند طلاق)
4. نامه عدم منع تحصیل
5. درصورتی که شخص متقاضی دانشجو باشد برگه اشتغال به تحصیل
6. ارائه مدرک تحصیلی تمام دوره تحصیل اعم از دبیرستان، دیپلم، ( در صورتی که لیسانس شما ناپیوسته بوده است ارائه فوق دیپلم نیز لازم است.
7. حتی اگر قصد تحصیل در دکتری را دارید ارائه مدارک دبیرستان لازم است.
8. مدارک زبانی که پیشتر در مقاله نام بردیم( مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان و مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه آلمانی زبان)

دانشگاه های اتریش و شرایط کاریابی پس از تحصیل

یکی از دلایلی که کشور اتریش بین اشخاصی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند محبوب است این است که این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد. با توجه به اینکه کشور اتریش پس از فارغ التحصیلی برای افراد شغل مناسب با حقوق و مزایای فوق العاده را داراست باعث شده که دانشجویان و متقاضیان علاقه زیادی به تحصیل در این دانشگاه ها داشته باشند. کشور اتریش کشوری غنی و ثروتمند است و جزو با کیفیت ترین کشور های دنیا به حساب می آید؛ کشور اتریش با تمام این مزایا شغل شما پس از فارغ التحصیلی را تضمین میکند و به دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها یک سال زمان میدهد تا شغلی در این کشور پیدا کنند.


دیگر مزایای دانشگاه های اتریش این است که در حین تحصیل نیز به شخصی که دانشجو باشد اجاره میدهند که به طور پاره وقت مشغول به کار باشد، اگر دانشجو همراه داشته باشد نیز به همراه اجازه میدهند که به طور تمام وقت در اتریش کار کنند. دانشجویانی که حین تحصیل کار میکنند و یا یک سال پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار پیدا میکنند میتوانند اقامت کاری را پس از اقامت تحصیلی دریافت کنند؛ به این معنی که پس از پایان تحصیلات نیز در این کشور می مانند. طی شرایطی نیز این اقامت کاری موقت تبدیل به اقامت دائم میشود و میتونید به طور دائم در این کشور بمانید و تابعیت اتریش را دریافت کنید.

حال ممکن است نگرانی شما پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی در مدت یک سال باشد؛ در این باره جای نگرانی نیست چرا که از آنجایی که نرخ بیکاری در کشور اتریش بسیار پایین است احتمال اینکه شما بتوانید پس از پایان تحصیلاتتان مشغول به کار شوید زیاد است و یا به عبارت دیگر میشود گفت تقریبا حتمی است.

تفاوت بین دانشگاه های اتریش

حال که به تمامی موضوعات حول دانشگاه های اتریش پرداختیم و اطلاعاتی کلی درباره هزینه، مدارک، مزایا، شرایط پس از پایان تحصیلات و دیگر موضوعات پرداختیم خوب است نگاهی جامع به تفاوت بین دانشگاه ها، دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) و کالج های دانشگاهی آموزش معلم بیاندازیم و توضیحی مختصر درباره هر یک ارائه دهیم. در این باره باید گفت که سیستم آموزشی اتریش دارای سه نوع اصلی موسسات آموزش عالی است این سه نوع اصلی شامل دانشگاه‌ها (دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های هنر و دانشگاه‌های خصوصی)، دانشگاه‌های علمی کاربردی و کالج‌های دانشگاهی آموزش معلمان است.

دانشگاه جامع:

جدا از دانشگاه‌های جامع سنتی که رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهند، تعدادی دانشگاه تخصصی فنی و پزشکی و همچنین یک مرکز دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد. شش دانشگاه هنر اتریش برنامه هایی در زمینه موسیقی، هنرهای کاربردی و هنرهای نمایشی و همچنین در هنرهای تجسمی و طراحی ارائه می دهند.

دانشگاه علمی کاربردی:

دانشگاه های علمی کاربردی به دانشجویان خود آموزش عالی حرفه ای ارائه می دهند. این در برنامه های درسی آنها منعکس شده است، که شامل واحدهای آموزش عملی اجباری حرفه ای یا کارآموزی مبتنی بر شغل است. تعداد دانش آموزان در هر سال و برنامه محدود است و به همین دلیل اکثر برنامه ها دارای روال ورودی هستند که باید با موفقیت انجام شود. UAS ها مطالعات شغلی تمام وقت و اضافی را ارائه می دهند. مطالعات شغلی اضافی برای دانشجویان شاغل طراحی شده است و وضعیت خاص آنها را در نظر می گیرد.

کالج های دانشگاهی آموزش معلمان:

کالج های آموزش معلمان دانشگاه اتریش یک مدرک سه ساله (شش ترم) لیسانس آموزش (BEd) را همراه با مدرک تحصیلی برای مدارس ابتدایی، متوسطه یا مدارس با نیازهای ویژه ارائه می دهند. برخی از آنها همچنین برای مدارس پلی تکنیک و برای آموزش تعلیمات دینی مدرک Bed ارائه می دهند.

تفاوت بین دانشگاه های اتریش

زندگی دانشجویی در اتریش

زندگی در اتریش به عنوان دانشجو انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اتریش برای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد بوده است. به طور متوسط، حدود 15 درصد از تعداد دانشجویان اتریش از خارج از کشور می آیند، که این امر باعث محیط مطالعاتی متنوع و چندفرهنگی میشود. اگرچه هزینه زندگی در سرتاسر اتریش متوسط ​​است، اما از لحاظ استاندارد زندگی در اروپا کشور اتریش در بالاترین سطح است. قانون اتریش به گونه ای است که به دانشجویان اغلب برای سفر، هزینه های ورودی، بلیط های سینما و حتی فعالیت های ورزشی نیز تخفیف دریافت می کنند.

موزه‌ها، مکان‌های موسیقی، و تئاترهای زیادی وجود دارد که دانشجویان میتوانند اوقات فراغت خود را در آنها سپری کنند؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که فضای باز را ترجیح می‌دهید، کوه‌های آلپ درست در کنار شما هستند. مسیرهای پیاده روی فراوانی در حومه شهر وجود دارد و البته اسکی نیز از تفریحات مورد علاقه در زمستان به شمار میرود. زمستان های اتریش بسیار سرد است پس اگر به سرمای زمستان علاقه ندارید در شب های سرد زمستانی کافه ها، کلوپ های شبانه و کافی شاپ های زیرزمینی میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش متغیر و بسته به شهر، نوع اسکان، سبک زندگی و نیازهای شخصی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، این هزینه‌ها شامل هزینه‌های ماهیانه مانند اجاره مسکن، هزینه‌های غذا، حمل و نقل، لوازم شخصی، کتاب‌ها و مواد درسی، بیمه‌ی سلامت و سایر هزینه‌های زندگی می‌شود. در اتریش، هزینه زندگی دانشجویی ممکن است بین 800 تا 1200 یورو در ماه باشد، با این حال این میزان می‌تواند در برخی شهرها مانند وین یا سالزبورگ بیشتر باشد.

 برای کاهش هزینه‌ها، دانشجویان می‌توانند از امکاناتی مانند اتاق‌های خوابگاهی، تخفیف‌های دانشجویی، کار پاره‌وقت، یا دریافت بورس‌های تحصیلی و کمک‌های مالی استفاده کنند. از طرفی، هزینه‌های زندگی دانشجویی در اتریش ممکن است با شهروندی دانشجو و وضعیت مالی فرد تفاوت داشته باشد، بنابراین مهم است که دانشجویان قبل از تصمیم‌گیری درباره ادامه تحصیل در اتریش، به دقت هزینه‌های مربوطه را مورد بررسی قرار دهند.

مزایا و معایب زندگی در اتریش

ما در این مقاله قصد داشتیم دانشگاه های اتریش را به شما معرفی کنیم و شرایط تحصیل در آنها و هرچه که لازم بود درباره آنها بدانید را یادآور شویم. حال نیز خوب است نگاهی به مزایا و معایب زندگی در کشور اتریش بیاندازیم که اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و میخواهید از طریق اپلای در دانشگاه ها در این کشور زندگی کنید به طور مختصر از شرایط زندگی در اتریش و مزایا و معایبی که ممکن است با آن روبرو شوید بگوییم. اینکه هر کشوری دارای یک سری معایب و مزایا می‌باشد امری طبیعی است.‌در اینجا با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب زندگی در اتریش آشنا شویم.

مزایای زندگی در اتریش


شایان به ذکر میدانیم که کشور اتریش دارای مزایای زیادی است که ما به طور پراکنده در مقاله به آنها اشاره داشتیم حال در اینجا به بررسی هر کدام به طور جداگانه خواهیم پرداخت:

1. سطح بالای کیفیت زندگی

مطالعه جهانی ای در سال 2019 صورت گرفت و در نتیجه آن کشور اتریش را به عنوان رتبه دوم از لحاظ کیفیت بالای زندگی معرفی کردند؛ همین امر به تنهایی میتواند ثابت کند که تمامی استاندارد های زندگی در اتریش در سطح بالایی قرار دارد.‌ حال آنکه این کیفیت بالای زندگی به دلیل اهمیت به حقوق زنان، هوای پاک کوهستانی، مراقبت های بهداشتی، متد آموزشی پیشرفته و… به دست آمده است. همچنین لازم میدانیم که یادآور شویم شهر وین که بسیاری از دانشگاه های برتر جهانی را در خود جای داده به عنوان برترین شهر سال طی ده سال اخیر انتخاب شده است.

2. حمل و نقل


یکی دیگر از مزایای کشور اتریش سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده آن است. این سیستم های حمل و نقل به صورت اتوبوس، مترو و… در سراسر کشور فعالیت دارند و فعالیتشان به طور دقیق و سروقت است. همچنین این وسایل حمل و نقل عمومی دارای امکاناتی همچون وای فای رایگان می‌باشد.

3. تحصیلات


متد آموزشی در اتریش فوق العاده است و همین امر است که باعث شده دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در این کشور نشان دهند. مدارس در مقاطع پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان رایگان است که دلیل آن نیز این است که سطح تحصیلات افراد بالا باشد. درباره دانشگاه های این کشور نیز همانطور که در مقاله به طور مفصل بیان کردیم تحصیل در دانشگاه های دولتی آن برای افرادی که از اتحادیه اروپا باشند رایگان است تنها باید که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. دیگر مزیت های این قسمت را به طور مفصل در مقاله ذکر کردیم.

4. تاریخ غنی


با وجود اینکه اتریش وسعت کمی دارد و جزو کشور های کوچک‌به حساب می آید، اما کشوری با تاریخ غنی و گذشته ای پر افتخار است‌. بسیاری از بزرگان، دانشمندان و روشنفکران اخیر در این کشور زندگی کرده اند از جمله این روشنفکران میتوان به زیگموند فروید اشاره کرد. فروید فارغ التحصیل دانشگاه وین بود. اگر بخواهیم نگاهی دیگر به تحصیل کرده های اتریش بیاندازیم میتوانیم به اروین شرودینگر که برنده جایزه نوبل شده است اشاره کنیم؛ این دانشمند نیز بسیاری از تحقیقات خود را در دانشگاه وین واقع در اتریش انجام داده است.

5. مقرون به صرفه بودن هزینه ها


با اینکه کشور اتریش به عنوان کشوری گران‌قیمت شناخته میشود اما باید بگوییم که پس انداز کردن پول در این کشور بسیار ساده است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش را دارد جز 1000 یورو برای ثبت نام مبلغ دیگری را به عنوان شهریه سالانه نیاز نیست پرداخت کنید و همین امر سبب میشود که اگر به صورت نیمه وقت در کنار تحصیلات خودکار هم کنید میتوانید مبلغ قابل ملاحظه ای از حقوقتان را پس انداز کنید. تنها هزینه هایی که شما نیاز است در صورت تحصیل رایگان در اتریش پرداخت کنید هزینه زندگی و خرج و مخارج خودتان می‌باشد.
همچنین کشور اتریش برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل میکنند تخفیف های قابل ملاحظه ای برای هزینه های حمل و نقل عمومی، بلیط های سینما و دیگر اماکن تفریحی در نظر گرفته تا دانشجویان در اوقات فراغت خود به این اماکن رفته و اوقات خوشی رقم بزنند.

6. ایمنی بالا


کشور اتریش به عنوان کشوری امن محسوب میشود که آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.برای مثال تعداد قتل های صورت گرفته در کشور اتریش در یک سال به تعداد انگشت شمار است و جنایات و قتل های زنجیره ای بسیار نادر است. البته که جرم و جنایات کوچک در همه جای دنیا اتفاق میافتد و اتریش نیز از این قائده مستثنی نیست اما در رابطه با کشور های هم وسعت نظیر اسرائیل بسیار کمتر است.

مزایای زندگی در اتریش

معایب زندگی در اتریش

با وجود تمامی مزایا و نکات مثبت زندگی در اتریش این کشور دارای معایبی نیز می‌باشد که البته امری طبیعی است؛ از آنجایی که ما در این مقاله به تمامی موضوعات پرداخته ایم لازم میدانیم این معایب را نیز بازگو کنیم تا با تمامی جنبه های زندگی در اتریش آگاه شوید. ما دانستن تمامی این مزایا و معایب را برای شخصی که قصد دارد در دانشگاه های اتریش تحصیل کند امری لازم و ضروری میدانیم‌.

هزینه زندگی

امکانات فوق العاده، کیفیت زندگی عالی، آموزش با روش های پیشرفته، آب و هوای عالی و هزاران مزایای دیگر همه و همه باعث شده که کشور اتریش به عنوان یک کشور گران‌‌قیمت محسوب شود به گونه ای که پایتخت این کشور که شهر وین می‌باشد به عنوان بیست و یکمین شهر گران جهان محسوب میشود. با وجود اینکه از دیگر کشور های اروپایی که سطح کیفیت زندگی آنها مشابه اتریش می‌باشد ارزان تر است اما نسبت به دیگر کشور هایی نظیر کانادا و آمریکا گران تر است. هزینه خرید خانه در اتریش گران است همین امر سبب شده که بیش از 50 درصد از جمعیت شهر وین در خانه های یارانه ای زندگی کنند. همین هزینه های بالای زندگی باعث افزایش حقوق از طرف کارفرمایان شده است؛ حقوق و مبلغ پیشنهادی کارفرمایان برای جبران این گرانی ها همواره بالا می‌باشد.

مانع زبان


یکی از مشکلات کشور اتریش را میتوان زبان آن دانست. زبان رسمی این کشور آلمانی است و از آنجایی که اغلب مهاجران به زبان سخت آلمانی تسلط ندارند با مانع زبان روبرو میشوند.‌ با این حال زبان انگلیسی توسط قشر تحصیل کرده این کشور صحبت میشود و تسلط به زبان انگلیسی رایج است اما با این وجود با دور شدن از کلان شهر هایی نظیر وین افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند کم میشود، پس افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به اتریش را دارند حتی اگر قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند خوب است که به زبان آلمانی تسلط نسبی داشته باشند. لازم به ذکر میدانیم که زبان آلمانی که مردم اتریش صحبت میکنند با زبان آلمانی که مردم آلمان صحبت میکنند تفاوت هایی دارد و به نسبت پیچیده تر از زبان آلمانی ای است که در کشور آلمان صحبت میشود.

عدم صمیمیت


یکی از مشکلاتی که همواره مهاجران به اتریش از آن گله مند بوده اند عدم صمیمت مردم اتریش است. همین عدم صمیمیت مردم اتریش باعث شده بسیاری از افراد از زندگی دائمی در اتریش سر باز بزنند. همه پرسی از افراد مهاجر به کشور اتریش صورت گرفت و در این همه پرسی تنها ۹ درصد از مردم رفتار و طرز برخورد مردم اتریش را صمیمی دانستند و رضایت داشتند، این در صورتی است که مردم اتریش اگر نتوانید به زبان آلمانی صحبت کنید ارتباط صمیمانه ای با شما نمیگیرند. با این وجود اگر با یکی از اتریشی ها صمیمی شوید دوست صمیمی ای برای شما خواهند بود.

سخن آخر

دانشگاه‌های برتر اتریش از جمله مراکز برجسته آموزشی و پژوهشی در سطح جهان محسوب می‌شوند که به دانشجویان فرصت‌های بی‌شماری را برای پیشرفت تحصیلی و شخصی فراهم می‌آورند. این دانشگاه‌ها با دارا بودن اساتید برجسته و تجهیزات پیشرفته، به دانشجویان امکان می‌دهند تا به دانش و مهارت‌های لازم برای شروع یک زندگی حرفه‌ای موفق دست یابند. علاوه بر این، فضای فرهنگی و تحقیقاتی پویا و همکاری با صنایع مختلف، دانشجویان را به تجربه‌های متنوعی در دوران تحصیلی و پس از آن دعوت می‌کند. با توجه به ارائه برنامه‌های تحصیلی گسترده در زمینه‌های مختلف، این دانشگاه‌ها به دانشجویان از سراسر جهان امکان می‌دهند تا به تنوع فرهنگی و تجارب بین‌المللی دست یابند و به عنوان اعضای فعال و مؤثر در جامعه جهانی به دنبال تحقق آرمان‌های خود بپردازند.

ما در این مقاله دانشگاه های اتریش و معرفی آن ها را مورد بررسی قرار دادیم و تمامی سوالات مربوط به آنرا پاسخ دادیم‌. از جمله این مباحث بررسی شده در مقاله رتبه دانشگاه های اتریش در میان دانشگاه های بین الملل و نیز معرفی هرکدام از این دانشگاه ها به صورت جداگانه و بیان ویژگی های منحصر به فرد هر یک بوده است. ما همچنین لازم دانستیم که نگاهی مختصر به مزایا و معایب زندگی در اتریش بیاندازیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما خوانندگان عزیز مفید بوده باشد و نیز نهایت بهره را از مقاله پیش رو برده باشید.

 

گروه اپلای 118، می‌تواند هم برای افرادی که دارای مدرک دیپلم پیش دانشگاهی ایرانی هستند، فرصت پذیرش از دانشگاه‌های اتریش را فراهم کند و هم در برخی مواقع، حتی امکان پذیرش تحصیل بدون مدرک زبان را برای افراد ایرانی از دانشگاه‌های اتریش فراهم کند. همچنین، می‌تواند برای تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد و سراسری ایران، راه‌هایی را برای پذیرش از دانشگاه‌های اتریش تسهیل کرده و خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور را به آنها ارائه دهد.

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها