ویزا شینگن، ویزایی است که با داشتن آن می‌توان از راه هوا، زمین و دریا وارد کشورهای عضو منطقه شینگن شد. این معاهده در ابتدا بین پنج کشور هلند، بلژیک، لوگزامبورگ، آلمان و فرانسه امضا شد و بعدها ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و یونان هم به این معاهده پیوستند و از کشورهای عضو منطقه به‌حساب آمدند. درحال‌حاضر 26 کشور عضو این پیمان هستند که 22 مورد از این کشورها، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حساب می‌آیند. چهار کشور دیگر، کشورهای غیرعضو ایسلند، نروژ، لیختن‌اشتاین و سوئیس هستند. براساس این معاهده تردد ساکنین این مناطق بدون ویزا آزاد است. هدف از این معاهده کاهش مشکلات رفت و آمد بین مرزی است.

شاید برای شما هم سؤال باشد در بین کشورهای عضو شینگن، راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است و کدام کشور عضو شینگین راحت‌تر به شما ویزا می‌دهد؟ شرایط اعطای ویزا، کاملاً به شرایط اقتصادی و سیاسی هر کشور وابسته ‌است. پس اگر می‌خواهید بدانید مزایا و شرایط داشتن این ویزا چیست و راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن بشناسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مزایای داشتن ویزای شینگن

داشتن ویزای شینگن مزایای قابل‌توجه و زیادی دارد. از مهم‌ترین مزایای داشتن ویزا شینگن این است که به‌راحتی با داشتن ویزای یک کشور عضو شینگن می‌توانید بدون نیاز به اخذ ویزای 25 کشور دیگر به آن‌ها سفر و رفت و آمد کنید.

همچنین مهاجرت به کشورهای عضو شینگن در نهایت به متقاضیان اجازه دریافت اقامت دائم را می‌دهد، البته این موضوع با توجه به‌روش مهاجرت برای متقاضیان متفاوت است.

امکانات رفاهی و امنیت زندگی در کشورهای حوزه شینگن بسیار بالا است. این امر برای افراد بومی و غیربومی یکسان است و می‌توان بدون هیچ نگرانی و محدودیتی در این کشورها زندگی کرد.

سفر کردن بدون ویزا به کشورهای عضو

یکی از پرکاربردترین نوع ویزا شینگن، ویزای توریستی آن است و افراد برای سفر و بازدید کشورهای عضو شینگن این ویزا را اخذ می‌کنند. کسی که این نوع ویزا را دارد راحت می‌تواند به هر کدام از کشورهای عضو این معاهده که دوست دارد سفر کند.

نکته مهم و ارزشمندی که باید به آن توجه کنید این است که دارنده ویزا شینگن برای بار اول باید از طریق کشوری که از طریق آن اقدام به اخذ ویزا کرده ‌است به حوزه وارد شود. اما در دفعات بعد می‌تواند از طریق خاک هر کدام از کشورهای عضو وارد شود.

شانس بیشتر برای دریافت ویزای کانادا

از دیگر مزایای داشتن ویزا شینگن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دارنده ویزا شینگن در در اخذ و دریافت ویزای کانادا هم می‌تواند موفق باشد. همچنین اگر ویزای شینگن در پاسپورت ثبت ‌شده باشد، آن پاسپورت از اعتبار زیادی برخوردار است. داشتن همین پاسپورت باعث می‌شود که دیگر نگران اخذ ویزای کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای اروپایی نباشید.

به‌خاطر همین مزایا است که اکثر افراد علاقه‌مند به اخذ این ویزا هستند و به‌دنبال این هستند که بدانند راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن، کدام کشور است.

مدت اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

طول مدت ویزای شینگن شما با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید و ویزایی که سفارت صادر می‌کند، تعیین می‌شود. معمولاً اعتبار ویزای توریستی شینگن یک‌ماهه یا 30 روزه است. ویزاهای مولتیپل یا چند بار ورود تا 5 سال هم اعتبار می‌توانند داشته ‌باشند. عموماً برای ایرانیان ویزایی که صادر می‌شود، محدود است.

در خصوص مدت‌زمان ویزای تحصیلی باید گفت که تا زمان پایان دوره تحصیلی خود، ویزای افراد اعتبار دارد. افراد دارای نوع تحصیلی ویزای شینگن، در طول مدت دوران تحصیل خود می‌توانند بدون محدودیت در اروپا ورود و خروج داشته ‌باشند و رفت و آمد کنند.

راحتترین کشور برای ویزای شینگن، کدام کشور است؟

ویزای شینگن به‌خاطر اعتبار بالا و مزایایی که دارد باعث شده ‌است افراد زیادی علاقه‌مند به دریافت آن شوند و به‌دنبال این باشند که بدانند راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن، چه کشوری است و بخواهند از طریق آن کشور به اخذ ویزا اقدام کنند.

اینکه کدام کشور، راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن است به شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها بستگی دارد. این کشورها به شرح زیر هستند:

لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای کمتر شناخته‌شده حوزه شینگن برای دریافت ویزای است که در سال 2018 تنها 1.3 درصد از درخواست‌های کوتاه‌مدت را رد کرد. در مجموع، 98.7 درصد از متقاضیان ویزای شینگن لیتوانی توانستند ویزایی که درخواست داده ‌بودند را اخذ کنند. علاوه بر این، لیتوانی از نظر تعداد کل درخواست‌های ویزای کوتاه‌مدت دریافتی، در وسط جدول قرار می‌گیرد. برخلاف کشورهایی مانند آلمان و فرانسه، متقاضیان باید چندین ماه قبل از سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به شینگن وقت بگیرند. متقاضیان ویزای کشور لیتوانی برای گرفتن قرار ملاقات باید کمتر منتظر بمانند. همچنین لیتوانی کشوری است که کمترین درخواست ویزا را دارد؛ که یعنی سفارتخانه‌های آن کمتر شلوغ هستند.

استونی

استونی یکی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت ویزا در حوزه بالتیک است. این کشور ششمین کشور شینگن است که کمترین میزان درخواست ویزا را داشته و به همین دلیل سفارتخانه آن شلوغ نیست. از درخواست‌های ثبت‌شده در سفارتخانه‌های استونی در خارج از کشور فقط 1.6 درصد رد شد. در حالی‌که 98.4 درصد بقیه موفق به اخذ ویزای کوتاه‌مدت برای منطقه شنگن شدند.

فنلاند

کشور اروپای شمالی فنلاند، با وجود تعداد بالای درخواست‌های ویزا که سالانه دریافت می‌کند، همچنان راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن به‌حساب می‌آید. فقط 1.7 درصد از درخواست‌هایی که کنسولگری‌های آن در خارج از کشور دریافت کرده‌اند رد شده ‌است. اگر از طریق کشور فنلاند برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید، شانس بالایی برای دریافت ویزا خواهید داشت.

ایسلند

ایسلند هم کمترین میزان درخواست ویزا را داشته ‌است و به‌همین‌خاطر گرفتن ویزا از طریق این کشور یکی از راه‌های ساده برای اخذ ویزا شینگن است. توصیه می‌شود ابتدا مکان‌هایی را که باید درخواست دهید بررسی کنید؛ زیرا ایسلند عمدتاً توسط کشورهایی به نمایندگی گرفته ‌می‌شود و کنسولگری آن‌چنانی ندارد. این به این معنی است که اگر کنسولگری که نماینده ایسلند شلوغ باشد، باید کمی بیشتر برای قرار ملاقات صبر کنید.

لتونی

لتونی پنجمین کشور شینگن است که می‌توان آن را به عنوان راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن در نظر گرفت. هر سه کشور بالتیک برای درخواست ویزای شینگن ایده‌آل هستند. 97.9 درصد درخواست‌ها موفق به دریافت ویزا شدند و تنها 2.1 درصد رد شدند، در نتیجه دریافت ویزا از این کشور با شانس بالایی همراه است.

جمهوری لهستان

جمهوری لهستان نیز در میان کشورهای عضو شینگن، کشور آسان و راحتی برای دریافت ویزا است. افرادی که برای ویزای شینگن لهستان درخواست می‌کنند، 97 درصد شانس دریافت پاسخ مثبت و اخذ ویزا را دارند. نرخ رد ویزا در این کشور اروپای مرکزی پایین است و تنها 3 درصد از درخواست‌ها رد می‌شود.

لوگزامبورگ

لوگزامبورگ کشوری کوچک و محصور در خشکی است و دومین کشوری است که کمترین درخواست را دریافت می‌کند. این کشور امکان این را دارد که راهی برای شما به منظور دریافت ویزا شینگن باشد. فرانسه، آلمان و بلژیک از کشورهای همسایه لوگزامبورگ هستند که با داشتن ویزا شنگن از طریق لوگزامبورگ می‌توانید از آن کشورها هم به‌راحتی دیدن کنید.

اسلواکی

پنجمین کشور شینگن با کمترین درخواست اخذ ویزا اسلواکی است. همه کسانی‌که درخواست ویزای شینگن را در کنسولگری اسلواکی ارائه می‌دهند، 95.8٪ شانس دارند که پاسخ مثبت دریافت کنند و موفق به اخذ ویزا شینگن شوند.

جمهوری چک

جمهوری چک نیز از کشورهایی است که عضو معاهده شینگن به شمار می‌آید. می‌توان برای اخذ ویزا شینگن از طریق این کشور اقدام کرد و از آن به‌عنوان راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن نام برد.

یونان

پنجمین کشور محبوب برای کسانی است که قصد بازدید از منطقه شینگن را برای اقامت کوتاه‌مدت دارند یونان است. شرایط دریافت ویزا شینگن از طریق یونان نسبت به گذشته تغییر کرده ‌است و امروزه برای پذیرش ویزای متقاضیان سهولت بیشتری دارند. شانس موافقت با درخواست ویزا از طریق کشور یونان نیز بالا است و  اگر به‌دنبال این هستیم از طریق کشوری که راحت‌تر است برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنیم، یونان یکی از آن کشورها است.

این لیست 10 کشور بود که می‌توان برای اخذ ویزا شینگن از طریق آن‌ها اقدام کرد و شانس بیشتری برای پذیرش داشت. برای ایرانیان راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن، ایتالیا است که می‌توان با شانس بیشتری برای اخذ ویزا شینگن از طریق این کشور را داشت. همچنین از طرف دیگر کشورهایی که سخت‌ترین شرایط را برای ایرانیان وضع کردند شامل اتریش، هلند، آلمان و فرانسه است. شانس اخذ ویزا شینگن از طریق این کشورها برای ایرانیان بسیار پایین است. البته هر کشوری با توجه به نوع ویزایی که می‌خواهید برای آن اقدام کنید، شانس شما در اخذ ویزا نیز متفاوت خواهد بود. دریافت پذیرش کاری، تحصیلی و غیره از کشورهای زیرمجموعه حوزه شینگن، یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است. در ادامه به بررسی این می‌پردازیم که اخذ هر کدام از ویزاهای تحصیلی، توریستی و کاری در هر کدام از کشورهای منطقه شینگن به چه صورت است.

راحتترین کشور برای ویزای شینگن توریستی

اگر قصد سفر گروهی به کشورهای منطقه شینگن را دارید، کشورهای ایتالیا، سوئیس و فرانسه شرایط بهتری را برای متقاضیان ایرانی جهت اخذ ویزا توریستی وضع کرده‌اند و بهترین سفارت‌ها برای گرفتن ویزای گروهی شینگن را دارند. همچنین کشورهای مجارستان و سوئیس به اعتبار آژانس مسافرتی که از طرف آن اقدام کردید، به‌راحتی به شما ویزا شینگن را می‌دهد. اگر شما تمکن مالی بالای 70 میلیون تومان داشته ‌باشید نیز شانس شما برای اخذ ویزا از طریق این کشورها بالاتر می‌رود. البته شرط اخذ ویزای توریستی شینگن مشخص‌کردن هدف سفر، محل اقامت در منطقه شینگن و مدت‌زمان اقامت برای افسر ویزا است.

در صورتی که می‌خواهید برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنید و پیش از این ویزای شینگن دیگری داشتید، فرانسه و هلند به‌راحتی با اخذ ویزای توریستی شینگن برای شما موافقت می‌کند.

راحتترین کشور برای ویزای شینگن تحصیلی

گرفتن ویزای تحصیلی شینگن با هدف تحصیل و گذراندن دوره آموزشی از طریق تمام کشورهای منطقه شینگن راحت است و به‌راحتی به شما ویزا می‌دهند. اما شما باید شرایط اولیه لازم را داشته ‌باشید تا بتوانید این نوع ویزا را اخذ کنید. شرایط اولیه به شرح زیر است:

راحتترین کشور برای ویزای شینگن کاری

بیشترین درخواست ویزای کاری شینگن متعلق به کشور آلمان است. اما در صورتی که شما برای اخذ ویزای کاری شینگن واجد شرایط لازم باشید، تمام کشورهای عضو شینگن به شما ویزای کاری خواهند داد. شرایط ویزای کاری شینگن به این شرح است:

کلام آخر

کسانی‌که متقاضی دریافت ویزای شنگن هستند با برخی اقدامات و دانستن شرایط هر کدام از کشورهای عضو شینگن می‌توانند با سهولت ویزای خود را دریافت کنند. اما در راستای انتخاب راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن باید به نکاتی همچون هزینه زندگی در آن کشور، تعداد درخواست‌های سالانه برای دریافت ویزای شینگن و… توجه کرد تا بتوان شانس بیشتری جهت اخذ ویزا داشت. همچنین باید در نظر داشت که برای دریافت ویزای شینگن متقاضیان باید چند سال در کشورهای زیر مجموعه حوزه شینگن زندگی کرده باشند. همچنین مواردی مثل داشتن مدرک تحصیلی معتبر، کار ثابت، گواهی عدم برخورداری از سوابق کیفری و غیره برای دریافت ویزای شینگن اهمیت زیادی دارند. با دریافت ویزای شینگن یکی از کشورهای حوزه می‌توان به آسانی و بدون محدودیت به دیگر کشورهای زیرمجموعه آن سفر کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها