شاید جالب باشد که بدانید مردم ایران تمایل زیادی به دریافت ویزای شینگن تضمینی دارند، اما سوالی که در این قسمت مطرح می‌شود اینست که اصلا ویزای شینگن چیست و چرا باید حتما تضمینی باشد؟

دریافت این ویزای پرمخاطب معمولا با چالش‌های زیادی همراه است؛ از طرفی سازمان‌ها و موسسات مهاجرتی فراوانی در این زمینه فعالیت می‌کنند که راه‌ را برای افراد متقاضی بیشتر پیچیده می‌کنند، چون متاسفانه برخی از این موسسات و سازمان‌ها بعد از اینکه مبالغ زیادی را برای انجام روند کار دریافت می‌کنند، خدمات مطلوبی را ارائه نمی‌دهند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای دریافت ویزا شنگن آن هم به صورت تضمینی حتما به موسسات و سازمان‌های مهاجرتی معتبر مراجعه کنید. با توجه به حساسیت بالایی که در دریافت این نوع ویزا وجود دارد، قصد داریم در این مطلب تمام ابعاد مربوط به دریافت ویزای شینگن آن هم به صورت تضمینی را بررسی کنیم.

فراموش نکنید که آگاهی پیش نیاز هر اقدامی است، پس با افزایش سطح آگاهی خود بسیاری از موانع موجود در مسیر اخذ ویزای شینگن را از میان بردارید، در ادامه همراه ما باشید.

منظور از ویزای شینگن چیست؟

کشورهایی که در حوزه شینگن قرار دارند، شامل 26 کشور اروپایی می‌شوند، شهروندانی که در این کشورها زندگی می‌کنند، می‌توانند بدون در نظر گرفتن مرزها، بدون هیچ محدودیتی در این کشورها رفت و آمد کنند.

در نتیجه افرادی که موفق به اخذ ویزای شینگن می‌شوند، می‌توانند همانند شهروندان این کشورها بدون هیچ محدودیتی تردد کنند؛ به همین دلیل است که سالانه بر تعداد افرادی که برای دریافت این نوع ویزا اقدام می‌کنند افزوده می‌شود.

لازم است بدانید که شهروندان کشور‌هایی که جزو حوزه شینگن نیستند، برای سفر به کشورهای حوزه شینگن باید حتما دارای ویزای شینگن باشند. اینکه این افراد با چه هدفی به این کشورها سفر می‌کنند، مهم نیست؛ چون با هر هدفی مثل توریستی، شغلی، سرمایه‌گذاری و … باید حتما ویزای شینگن را دریافت کرده باشند.

آشنایی با ویزای شینگن تضمینی

احتمالا بعد از خواندن واژه تضمینی این سوال برایتان ایجاد شده باشد که چرا یک ویزا باید حتما تضمینی باشد؟ معمولا بعد از اینکه افراد برای دریافت ویزای شینگن اقدام می‌کنند، ممکن است بنا به دلایلی مدارک یا زمان‌بندی و شرایط مورد قبول و کنسولگری یا سفارت واقع نشود. به این اتفاق اصطلاحا می‌گویند که دریافت ویزای شینگن فرد رد یا ریجکت شده است.

همانطور که اشاره کردیم دریافت ویزای شینگن دارای حساسیت بسیار بالایی است، به همین دلیل روند کاری و اداری بسیار طولانی و طاقت‌فرسایی را شامل می‌شود. از این رو نوعی ویزای شینگن تضمینی به وجود آمد که در آن احتمال پذیرش افراد متقاضی برای اخذ این ویزا به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرد.

البته بسیاری از آژانس‌ها و موسسات مهاجرتی از این اصطلاح به عنوان تبلیغی برای موسسه خود استفاده می‌کنند و در آخر هیچ تضمینی را برای دریافت صد در صدی ویزای شینگن نمی‌دهند.

به طور کلی ویزای شینگن تضمینی به این معناست که موسسه یا سازمان مهاجرتی تمام تلاش خود را برای دریافت ویزای شینگن می‌کند و به فرد متقاضی این اطمینان را می‌دهد که تمام عوامل موثر در ریجکت شدن درخواست ویزا را از میان برمی‌دارد تا احتمال پذیرش درخواست به شکل قابل توجهی بالا برود.

اگر یکبار برای درخواست ویزا اقدام کرده باشید، این وعده را زیاد شنیده‌اید که به شما قول اخذ ویزای شینگن آن هم از نوع تضمینی می‌دهند. در این مواقع لازم است توجه کنید که واژه تضمین به این معنا به میان آمده است که موسسه در قبال هزینه زیادی که دریافت می‌کند، باید حتما قول صد در صدی برای پذیرفته شدن بدهد.

در صورتی که موسسه موفق به اخذ ویزا نشود شما می‌توانید طبق قردادی که تنظیم شده، برای پس گرفتن هزینه‌هایی که پرداخت کرده‌اید به صورت کاملا قانونی اقدام کنید؛ پس فراموش نکنید که تنظیم قرارداد و امضا کردن آن توسط موسسه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

9 گام کلیدی برای دریافت ویزای شینگن تضمینی

برای دریافت ویزای شینگن لازم است که 9 مرحله را پشت سر بگذارید، در ادامه این 9 گام را به صورت کامل بررسی می‌کنیم:

·       گام اول دریافت ویزا

در قدم اول باید به صورت کاملا مشخص تعیین کنید که به دنبال اخذ چه نوع ویزایی هستید. چون متناسب با هدفی که تعیین می‌کنید، ویزاهای متفاوتی ارائه می‌شود. به طور مثال احتمال صادر شدن این ویزاها ممکن است: ویزای توریستی، ویزای کاری یا شغلی، ویزای تحصیلی، ویزای رسمی، ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان و ویزای ورزشی یا فرهنگی. تعیین نوع دقیق ویزا روند دریافت ویزا را به شکل قابل توجهی سرعت می‌بخشد.

·       گام دوم دریافت ویزا

گام دومی که برای دریافت ویزای شینگن تضمینی برمی‌دارید این هست که کشور مقصد را مشخص کنید. بعد از اینکه کشور مورد نظر را انتخاب کردید، می‌توانید از طریق کنسولگری‌های کشور مورد نظر یا سفارت کشور مقصد و یک مرکز ویزا وابسته به سفارت کشور مقصد برای دریافت ویزا اقدام کنید.

برخی افراد می‌خواهند به کشورهای بیشتری در حوزه پیمان شینگن سفر کنند، در این صورت نیاز هست که برای دریافت ویزای کشوری اقدام کنید که بیشتر روزهای سفر خود را در آن می‌گذرانید. در صورتی که مدت زمان حضور شما در کشورها مشخص نیست، شما باید برای کشوری اقدام کنید که اولین بار وارد آن می‌شوید.

·       گام سوم دریافت ویزا

در گام سوم شما باید بهترین زمان ممکن را برای ارائه درخواست ویزای شینگن تضمینی پیدا کنید. همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم مراحل دریافت ویزا شینگن بسیار طولانی است؛ به همین دلیل باید در زمان مناسبی درخواست خود را ارسال کنید.

معمولا افراد متخصص در این زمینه توصیه می‌کنند که بهتر است سه ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا شینگن اقدام کنید. اما اگر لازم باشد که سفر فوری داشته باشید، دیرترین زمان برای اخذ ویزا 15 روز قبل از سفر است.

·       گام چهارم دریافت ویزا

در گام چهارم لازم است که از سفارت کشور مورد نظر خود برای اخذ ویزای شینگن تضمینی وقت بگیرید. معمولا تمام سفارت‌ها این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده‌اند که به صورت آنلاین هم برای دریافت ویزا وقت بگیرند.

·       گام پنجم دریافت ویزا

در گام پنجم معمولا دیگر اقدامات اولیه درخواست انجام شده است و در این مرحله لازم است که فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. شما می‌توانید به راحتی فرم مورد نظر را از اینترنت دانلود کنید و با صداقت تمام آن را پر کنید. توجه کنید که فرم درخواست باید آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت باشد، برای اطمینان بیشتر می‌توانید فرم را از خود سفارت دریافت کنید.

فرم مورد نظر را در دو نسخه مجزا چاپ کنید و تمامی اطلاعات را به صورت صادقانه پر کنید و در نهایت هر دو فرم را امضا کنید.

·       گام ششم دریافت ویزا

در این مرحله از اقدام برای اخذ ویزای شینگن تضمینی لازم است که مدارک مورد نیاز و ضروری را جمع‌آوری کنید. مهم‌ترین مدارکی که نیاز است عبارتند از:

برخی از سفارت‌ها ممکن است مدارک‌ اضافی را دریافت کنند.

·       گام هفتم دریافت ویزا

در این مرحله، بعد از اینکه از سفارت کشور مورد نظر وقت گرفتید، وقت مصاحبه‌ای برای شما تنظیم می‌شود. در تاریخ تنظیم شده باید به سفارت مراجعه کنید. فراموش نکنید که تمام مدارک مورد نیاز را همراه خود ببرید. شما باید مدارک را به افسر کنسولگری که با شما صحبت می‌کند، تحویل دهید.

در طول روند مصاحبه افسر ممکن است سوالاتی را در رابطه با محل اقامت در طول سفر و هدف و قصد شما از سفر بپرسد. ممکن است جزئیات دیگری هم پرسیده شود، به همین دلیل برای هر پرسشی به خوبی آماده باشید. توجه داشته باشید که بهتر است با صداقت به پرسش‌ها پاسخ دهید، چون جواب پرسش‌های شفاهی شما بهتر است که با جوابی که در فرم‌ها نوشته‌اید یکی باشد.

·       گام هشتم دریافت ویزا

در این مرحله لازم است که هزینه دریافت ویزای شینگن تضمینی را پرداخت کنید. هزینه‌های دریافتی اخذ ویزا توسط کشورهایی که جزو حوزه شینگن هستند تصویب شده است و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. معمولا این هزینه‌ها با توجه به سن و سال فرد متقاضی و همچنین وضعیت فرد بسیار متفاوت است.

·       گام نهم دریافت ویزا

این گام آخرین گامی است که باید برای دریافت ویزای شینگن تضمینی بردارید. در این مرحله باید منتظر پاسخ درخواست خود باشید. بررسی درخواستی که برای سفارت فرستاده‌اید معمولا 15 روز طول می‌کشد. این زمان با توجه به هر فرد و شرایطی که دارد، تغییر می‌کند و ممکن است طولانی‌تر باشد. اما به طور کلی ممکن است نتیجه درخواست شما بین 15 تا 30 روز بررسی و جواب داده شود.

بررسی مهم‌ترین نکات تکمیلی اخذ ویزای شینگن تضمینی

در ادامه به مهم‌ترین نکات تکمیلی می‌پردازیم، این نکات مهم عبارتند از:

برای اخذ ویزای شینگن تضمینی باید دارای چه شرایطی بود؟

همانطور که می‌دانید هر کشوری برای ورود اتباع خارجی شرایطی را تعیین می‌کند. معمولا کشورها به دنبال جذب افرادی هستند که در پرداخت هزینه‌های اقامت و استفاده از امکانات آن کشور دچار چالش جدی نشوند. اتحادیه اروپاهم برای جذب اتباع خارجی و ارائه شینگن شرایطی را در نظر گرفته است. شرایط مهم و تاثیرگذار در اخذ ویزای شینگن به شرح زیر است:

  1. فرد متقاضی باید دارای گردش حساب مالی بالا و بسیار فوق‌العاده باشد.
  2. مشخص کردن کشور مورد نظر برای سفر و داشتن هدفی مشخص و واضح برای نتخاب کشورهای مورد نظر.
  3. فرد متقاضی باید دارای تمکن مالی مناسب باشد.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید اخذ ویزای شینگن تضمینی آرزوی هر کسی است و امروزه در ایران افراد زیادی برای دریافت آن اقدام می‌کنند. حساسیت بالایی که در رابطه با اخذ این ویزا وجود دارد، باعث شد که در این مقاله به 9 گام طلایی برای دریافت ویزای شینگن اشاره کنیم.

فراموش نکنید که تبلیغات موسسات مهاجرتی همانقدر که می‌‌توانند وسوسه‌کننده باشند، همانقدر هم می‌توانند گول زننده باشند، پس در انتخاب موسسه مهاجرتی خوب و حرفه‌ای تحقیقات زیادی را انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها