اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید و نگران هستید که خدمت سربازی مانع تحصیل شما در خارج از کشور شود میتوانید با درخواست معافیت تحصیلی از سازمان نظام وظیفه، زمان اعزام خود به خدمت را به مدت سالهایی که قرار است در خارج از کشور تحصیل کنید به تعویق بیندازید.

اصلی ترین شروط اخذ معافیت تحصیلی:

شرط اول : سنوات

طول تحصیل در خارج از کشور نباید از سقف تعیین شده توسط وزارت علوم ایران بیشتر باشد.

این سقف سنوات، مانند سنوات تحصیل در خود کشور است و متقاضی باید به سازمان نظام وظیفه تعهد دهد که تحصیلش در خارج از کشور، از بازه های زمانی زیر بیشتر نخواهد بود.

شرط دوم: دانشگاه مقصد

یکی از شرط های اساسی برای اخذ معافیت تحصیلی در خارج از کشور مورد تائید بودن دانشگاه مقصد توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

به همین دلیل بسیار مهم است که در زمان ثبت نام یا اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج حتما مطمئن شوید که آن دانشگاه مورد تائید وزارت علوم باشد

وزارن علوم فهرست دانشگاه های خارجی مورد تائید خود را در سامانه اداره کل امور دانش آموختگان ورازت علوم (به آدرس grad.saorg.ir ) منتشر کرده است و در ابتدای هر سال تحصیلی، این فهرست را به روزرسانی میکند.

شرط سوم: وثیقه

کلیه مسمولینی که قصد خروج از کشور به منظور تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارند باید به سپردن وثیقه به  سازمان نظام وظیفه تضمین دهند که پس از پایان تحصیل به کشور بازخواهند گشت.

این وثیقه میتواند به صورت سند شش دانگ ملکی (با کاربری مسکونی یا تجاری) باشد و یا به صورت ضمانت نامه بانکی باشد.

مبلغ مورد نیاز برای دریافت شمانت نامه بانکی جهت دریافت معافیت تحصیلی در حال حاضر 40 میلیون تومان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها