اگر قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارید حتما در این متن همراه ما باشید. برای گرفتن اقدامات در اتریش و تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی داشته باشید. اولین مرحله احتیاج شما به پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های کشور اتریش می‌باشد. این کشور شرایط آموزشی فوق‌العاده عالی برای همه مردم در هر مقطعی دارد. داشتن شرایط عالی برای تحصیل مهاجران و متقضیان اخذ ویزای تحصیلی سبب شده که افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. این کشور بر خلاف سایر کشور های اروپایی که دانشجو را از کشور های خارجی به سختی پذیرش میکنند، دارای شرایط عالی و راحتی برای پذیرش دانشجو و دانش آموزان از سراسر دنیا می باشد. اگر به آمار تعداد محصلان کشور اتریش نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در این کشور تعداد فراوانی دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در هر سطح هستند و خیلی  از آن ها نیز در حال انجام و پیگیری روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل هستند.  شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که چگونه میتوان به اتریش مهاجرت کرد؟ شرایط تحصیل در کشور اتریش چه می‌باشد؟ هزینه های تحصیل در اتریش چگونه است؟ تحصیل در اتریش برای چه مقطع تحصیلی امکان پذیر است؟ این سوال ها برای هر کس که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارد ممکن است پی آید‌.  ما در این متن تمام شرایطی که مهاجرت به کشور اتریش دارد را بررسی می‌کنیم.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

قبل از دانستن شرایط مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل باید درباره شرایط عمومی کشور و همچنین نظام آموزشی و پرورشی کشور اتریش مطالبی را بدانید. این کشور حدودا ۸۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. مکان اتریش را میتوان در قلب اروپا بیان کرد. دین کشور اتریش مسیحیت است و همچنین واحد پول این کشور یورو می‌باشد. پایتخت اتریش شهر پر جاذبه وین می‌باشد.  شهر وین و دیگر شهر های زیبای لتریش کیفیت زندگی بالا و امکانات فراوانی دارند به طوری که اتریش از کشور های کاملا مستقل و با خدمات و امکانات فراوان محسوب میشود و بین مردمان جهان نیز شناخته شده است. . در این کشور زیبا  و با اصالت مردمان به زبان آلمانی صحبت میکنند. ناگفته نماند که آموزش و پرورش در کشور ها به عنوان آپشنی برای موفقیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری محسوب میشود. کشور اتریش سیستمی آموزشی برای مدارس عمومی و همچنین مدارس حرفه ای دارد که باعث میشود افراد در سراسر دنیا تصمیم مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل  را در سر پرورش دهند. همچنین اتریش دارای سطح آموزش اجباری تا تکمیل مقطع دوم متوسطه و کالج های آموزش معلمان می باشد. وزارت آموزش و پرورش در اتریش مسئول تأمین بودجه و نظارت بر آموزش در سطوح ابتدایی و متوسطه است. این وزرات از سال ۲۰۰۰ مسئولیت آموزش عالی را نیز به عهده دارد. قوانین دولتی همچنین نقشی پر رنگ در سیستم آموزش و پرورش دارد. این قوانین نظم و کیفیت آموزش در کشور اتریش را پرورش داده و آن را تبدیل به مکان هدف برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند تبدیل کرده است. 

شرایط مهاجرت تحصیلی کشور اتریش از طریق مدارس

همانطور که گفته شد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل دارای شرایط گوناگونی است. این شرایط در مقاطع گوناگون متفاوت است. کشور اتریش در سیستم آموزش و پرورش خود هم مدارس دولتی و هم مدارس خصوصی دارد. شاید بهتر باشد بدانید که این کشور ۹ سال تحصیل اجباری برای محصلان خود در نظر گرفته است. بنابراین این شرط برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند نیز صدق میکند.

تحصیل در مدارس اتریش به صورت اجباری

در کشور اتریش مدرسه ها یک مجموعه از دوره‌ های حرفه ای و دانشگاهی را ارائه میدهند. این مجموعه حدودا سه یا چهار سال بعد از حداقل سطح آموزش اجباری است. مدارس ابتدایی و متوسطه اتریش مانند همه کشور ها قوانینی دارند. قوانین این مدارس در جمهوری اتریش از قانون سال ۱۹۶۲ آن تبعیت میکند. قوانین و شرایط کشور اتریش برای افراد ساکن اتریش و محصلانی که قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق تحصیل را دارند، در مقاطع مختلف متفاوت است. در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

شرایط مدارس پیش دبستانی و مهد کودک

در کشور اتریش نوزادان و کودکان که سن ۳ تا ۶ سال را دارند در مهد کودک و سن ۵ سال به بعد را دارند می‌توانند در کلاس های پیش دبستانی شرکت کنند. البته مهد کودک های کشور به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول مهد کودک خصوصی و دسته دوم مهد کودک دولتی می‌باشد. شاید برای شما سوال باشد چرا مهد کودک هم جز مکان های تحصیلی حساب میشود؟ لازم است بدانید که  در کشور اتریش مهد کودک ها جز سیستم آموزشی این کشور به حساب می آیند. البته دقت کنید که برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور را دارند، ثبت نام مهد کودک کاملا اختیاری است. همچنین حدود ۷۵ درصد مهد کودک ها دولتی هستند و بقیه آن ها فعالیت خصوصی دارند. مهدکودک های خصوصی توسط گروه های مذهبی و کلیسا ها اداره میشنود.

تحصیل در مدارس اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع ابتدایی خیلی کار سختی نیست. اتریش نه سال برای تحصیل ابتدایی در نظر گرفته است. بنابراین تحصیل از کلاس اول تا نهم در این کشور به صورت اجباری است که می‌تواند از سن ۶ تا ۹ سال رخ دهد. بعد از تمام شدن چهار سالگی کودک شروع تحصیل او در مدارس ابتدایی و بعد از ۱۰ سالگی، نوجوان شما میتواند در دوره دبیرستان یا مدارس متوسطه تحصیل کند. برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع متوسطه لازم است فرزند شما چهار سال را در دبیرستان بگذارند و سپس با توجه به علایق و استعداد های خود مدارس مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن تحصیل کند. البته فراموش نکنید که باید شرط های لازم برای ورود به این مدارس را داشته باشید. شما اگر قصد مهاجرت از طریق تحصیل به اتریش را دارید باید مدارک دوره هایی مانند موسیقی، هنر، ورزش و زمینه های مختلف دیگر را داشته باشید از مدارس مرغوب و سط بالای اتریش میتوان به ندرسه مسیحیت، مدرسه Amadeus, مدرسه st gilgen و مدرسه دانوب اشاره کرد.

تحصیل در مدارس بین المللی اتریش

مدارس بین المللی در اتریش از مدارس خوب این کشور به حساب می آیند. در این مدارس رشته های گسترده ای برای تحصیل دانش اموزان وجود دارد. بنابریان اگر میخواهید که فرزند شما روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را طی کند،  می توانید به مدارس بین المللی اتریش  مراجعه کنید. به طور مثال مدرسه بین المللی وین برنامه درسی های متنوع و خوبی به دانش آموزان ارائه می دهد. در این مدرسه دانش آموزان زبان های مختلفی از جمله روسی، پرتغالی، سوئدی و اندوزی را یاد میگیرند. همچنین در دین علوم تئاتر، نانو، کامپیوتر و… به دانش اموزان آموخته میشود که برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل  بسیار اپشن خوب و مفیدی به حساب می اید.

شرایط مدارس بین المللی در اتریش

این مدارس در اتریش برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند، دارای شرایطی است

همچنین این مدارس به دلیل کیفیت بالا و سطح خوب خدماتی که ارائه می دهند هزینه های ثبت نام بالایی دارند. مثلا مدرسه وین برای ثبت نام اولیه حدودا ۲۳ هزار یورو پول دریافت می کند. در این ندارس فرزندان افرادی که در سازمان بین المللی در اتریش  مشغول فعالیت هستد، تحصیل می کنند. این دانش اموزان شامل افرادی که تابیعت اتریشی ندارند اما در سازمان بین المللی  اتریش  کار میکنند نیز میشود. از مدارس بین المللی  اتریش میتوان به مدرسه وین، دانوب، سنت گیلگن و کول اشاره کرد.

تحصیل مقطع متوسطه در کشور اتریش

با کمی تامل میتوان فهمید که در کشور اتریش دوره متوسطه دوره ای است که دانش آموزان را برای آینده، کار و ورود به جامعه آماده میکند. در این کشور دانش آموزانی که مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشتند و در مقطع متوسطه قرار دارند، اگر زبانی غیر از زبان آلمانی داشتنه باشند باید ابتدا زبان آلمانی را به طور کامل یاد بگیرند و همچنان مطالب پیش نیاز در کشور اتریش را بیاموزند. مثال اگر داشتی آموزی که مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشته است، آمادگی هوشی و تحصیلی را در کلاس ها داشته باشد، حتی می تواند به طور غیر رسمی در کلاس های مقطع مربوط به خود شرکت کند و بعد از گذشت یک سال در  آزمون های که وضعیت یادگیری آن را نشان میدهد شرکت کند. اگر در وضعیت خوبی بود این فرد یک دانش آموزی رسمی حساب میشود. البته ناگفته نماند که اگر قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارید ولی فرزند شما دارای معلولیت می‌باشد و یا نیازمند مراقبت های ویژه است، مدارس اختصاصی وجود دارد که فرزند شما باید نه سال اجباری خود را در این مراکز ویژه بگذارند. البته کشور اتریش کشوری است که در آن بیشتر کودکان در مدارس عادی و در کلاس های ادغام تحصیل می‌کنند. این کشور یک ویژگی بسیار مطلوب دارد که منجر میشود عده ای بخاطر تحصیلات فرزند خود قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشته باشند. این ویژگی مطلوب انتخاب کار های مختلف فنی و عملی است. یعنی اگر فرزند شما به این شاخه ها علاقه داشته باشد می‌تواند در پایان نه سال خود، در مدرسه فنی و حرفه ای شرکت کند و دوره های کارآموزی فنی و حرفه ای را بیاموزد. شرط گذراندن این دوره این است که فرد مورد نظر در سن ۱۴ یا ۱۵ سال باشد. اگر فرزند شما این سن باشد با توجه به حرفه ای میخواهد در اینده آن را دنبال کند به مدارس حرفه ای رفته و در آنجا مشغول کارآموزی میشود.

شرایط مهاجرت تحصیل به اتریش در مقطع کارشناسی

شاید بیشتر افراد که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند در مقطع کارشناسی می‌باشند. در خصوص اقامت اتریش از طریق تخیلی باید بدانید که دانشگاه های اتریش به طور کلی به دو رده تقسیم بندی میشوند. یکی از شرایط مهم اتریش برای اخذ دانشجوی کارشناسی این است که دانشجو مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دوازده ساله خود را داشته باشد. همچنین مهاجرت از طریق تحصیل به دانشگاه های دولتی اتریش مانند کشور آلمان برای کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند رایگان می‌باشد. اما برای سایر دانشجویان که خارجی محسوبب میشوند هزینه اندکی در بر دارد. هزینه تحصیل در اتریش حدود ۱۵۰۰ یورو است. این هزینه باید به صورت سالانه پرداخت شود. فراموش نشود که اخذ دانشجویان  که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به اتریش را دارند داشتن پیش نیاز هایی لازم است. این پیش نیاز ها عبارتند از مدرک زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی اتریش، داشتن مدرک آیلتس ۶ که با اخذ آن میتوانید در دانشگاه های خصوصی اتریش و به زبان انگلیسی در این کشور زیبا و عالی تحصیل کنید .

شرایط مهاجرت به اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

خیلی از جوانان و دانشجویان خواهان تحصیل در دانشگاهی مقطع کارشناسی ارشد در اتریش هستند. به همین دلیل هر سال به انبوهی از دانشجویان که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند مواجه میشویم. لازم است بدانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های اتریش، شرایطی وجود دارد که بسیار دقیق و با اهمیت هستند. از شرایط دانشگاه های کارشناسی ارشد اتریش میتوان به مدرک لیسانس شما و پذیرش آن توسط دانشگاهی اتریش اشاره کرد. همچنین مواردی وجود دارد که با توجه به تن باید دوباره در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید حتی اگر در ایران در این رشته ها به طور کامل فارغ‌التحصیل شده باشید. در این صورت اگر رشته شما جز رشته هایی باشد که دوباره باید در آن تحصیل کنید باید تعداد واحد های گذرانده را نیز در این دانشگاه تطبیق بدهید.

 

شرایط دانشگاه های اتریش برای اخذ دانشجو کارشناسی

 یکی از شرایط همیشگی دانشگاه های اتریش برای پذیرش دانشجو فوق لیسانس مدرک زبان آلمانی است که دانشگاه های دولتی این کشور حتما آن را میخواهند. کشور اتریش یک مزیت خوبی که دارد این است که دانشگاه های دولتی این کشور، بعد از پذیرش دانشجویان خارجی فرصتی را مبنی بر مطالعه و یادگیری زبان آلمانی به شما میدهند. شما بعد از گذراندن این دوره و گرفتن مدرک آلمانی میتوانید تحصیلات خود را در دانشگاهی که میخواهید شروع کنید.

 

دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور اتریش در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه خصوصی اتریش

دانشگاه های خصوصی اتریش از بهترین دانشگاه ها در اروپا می‌باشند. هر ساله تعداد زیادی دانشجو روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را طی کرده و به امید ورود به این دانشگاه ها به کشور اتریش مهاجرت میکنند. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی جمهوری اتریش، نیاز به دارا بودن مدرک زبان آلمانی ندارد بلکه شما تنها با داشتن مدرک ۶ و یا ۶/۵ آیلتس میتوانید در دانشگاه خصوصی مورد نظر خود تحصیل کنید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. نکته مهم که دانشگاه های اتریش به آن توجه ویژه ای دارند، این است که این کشور مدرک دانشگاه های آزاد و یا برخی دانشگاه های دیگر را نمی‌پذیرد. اما برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد چرا که این شرط نظام اتریش برای دانشگاه های دولتی می‌باشد و دانشگاه های خصوصی مشکلی در مدارک تحصیلی دانشگاه های سایر کشورها را ندارد.

شرایط مهاجرت به اتریش در مقطع دکتری

یکی از راه ها برای اخذ اقامت ومهاجرت به اتریش از طریق تحصیل، گرفتن پذیرش در مقطع دکتری این کشور است. کشور اتریش کشوری است که هر ساله دانشجویان دکتری را از سراسر دنیا پذیرش میکند. البته لازم است که دانشجویان که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند، شرایط لازم برای اخذ دانشگاه های اتریش را داشته باشند. اولین شرط و مهم ترین آن دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد که لازم است و برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش ضروری می‌باشد. همانطور که پیش از این ذکر شد شما میتوانید با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و تطبیق دادن تعدادی از واحد های درس خود، دوباره مدرک فوق لیسانس و یا کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های مختلف اتریش کسب کنید. حتما توجه داشت باشید که فرد متقاضی که قصد مهاجرت به کشور اتریش از طریق تحصیل و گذراندن مدرک دکتری را دارد، باید استاد راهنما یا سوپروایزر داشته باشد. که این مورد با توجه به انواع رشته ها متفاوت است.

شرایط استاد راهنما و سوپروایزر در کشور اتریش

کشور اتریش اخذ رشته های دانشگاهی را در مدرک دکتری به دو دسته تقسیم میکند. اگر رشته شما که میخواهید در آن تحصیل کنید، جز رشته های فنی باشد باید قبل از ورود به کشور اتریش و مهاجرت به اتریش  از طریق تحصیل به این کشور، باید استاد راهنمای خود را دریافت کنید. اما اگر رشته شما جز رشته های حوزه انسانی می‌باشد میتوانید در خود کشور اتریش استاد راهنمای خود را پیدا کنید. ناگفته نماند که تحصیل در اتریش در مقطع دکتری نیازمند زبان آلمانی نیست و داشتن مدرک انگلیسی کافی در این کشور کافی است تا بتوانید تحصیلات دکتری خود را در اتریش بگذرانید.

مهاجرت تحصیلی به اتریش و اخذ بورسیه تحصیلی

شاید شما هم مانند خیلی از محصلان قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش را داشته باشید. لازم است در این مورد بدانید که در مقاطعی مانند لیسانس و فوق‌لیسانس گرفتن بورسیه تحصیلی دارای شرایط خاصی است. یکی از این شرایط داشتم امتیازات خاصی مانند ثبت یک اختراع و یا داشتن معدل بالا در تمام مراحل تحصیلی است. اما به صورت کلی می‌توان گفت که اعطای بورسیه به دانش آموزان در کشور اتریش در مقطع دکتری انجام میشود. البته ناگفته نماند که حتی در مقطع دکتری اخذ بورسیه نیازمند تایید استاد راهنمای شما می‌باشد. عواملی که شدیداً در آخر بورسیه در کشور اتریش موثر است عبارتند از: رزومه تحصیلی، پژوهشات غنی شامل تعدادی مقاله ISI، کتاب های چاپ شده و همچنین معدل بالا در طول تحصیل. این موارد برای آسان گرفتن بورسیه تحصیلی در اتریش بسیار تاثیر گذار هستند. ناگفته نماند که در هنگام تحصیل مقطع دکتری در کشور اتریش دانشجویانی که مهاجرت  به اتریش از طریق تحصیل را انجام داده اند، حقوقی معادل ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ یورو را به عنوان دستمزد از کشور اتریش دریافت میکنند که این دستمزد جواب گوی مخارج زندگی در اتریش است.

 

 هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی در اتریش

یکی از نکات که شاید آن را خیلی جدی بگیرید هزینه های زندگی در این کشور هنگام مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل است. توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش یکی از موارد مهم هنگام مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌باشد. با اینکه نمیتوان هزینه ها زندگی افراد در اتریش و همچنین هزینه های تحصیلی زندگی در اتریش را به طور دقیق محاسبه کرد اما حدودی هزینه رایج در این کشور به صورت میانگین وجود دارد.

هزینه مسکن

هزینه مسکن وابسته به شهر مورد نظر شما می‌باشد که در آن میخواهید بعد از مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل  اقامت داشته باشد. هزینه مسکن در این کشور حدودا از ۴۰۰ یورو شروع خواهد شد تا مبالغ بیشتر که خانه های بهتری را شامل میشود. مثال مسکن در شهر وین قطعا گرانتر از شهر های کشور جمهوری اتریش است. با این حال اگر به خانه ای ساده اکتفا کنید میتوانید در یک محل مناسب آپارتمانی را برای خود بخرید. البته ناگفته نماند که برخی از دانشگاه های کشور اتریش هنگام پذیرش دانشجو به دانشجویان مقطع کارشناسی، دکتری و کارشناسی  ارشد خابگاه میدهند که این موضوع  باعث کاهش هزینه های تحصیلی  و زندگی در کشور اتریش میشود.

هزینه غذا در کشور اتریش

یکی از مزیت کشور اتریش برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را دارند، داشتم سوپرمارکت مارکت های فوق العاده زیاد و تخفیفی است. در این فروشگاه ها غذا با قیمت مناسب و همچنین غذا های تخفیف خورده فراوان وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که سلف دانشگاه های اتریش غذا هایی با قیمت مناسب دارند که شما میتوانید بسته به علاقه خود تهیه کنید. مثلا قیمت یک فنجان قهوه در دانشگاه های اتریش حدودا ۳ یورو، ساندویچ ۳/۵ یورو و یا یک شام در رستوران معمولی و نه خیلی بزرگ ۱۰ یورو می‌باشد. با توجه به محاسبات تخمینی شما میتواند حدودا ۲۵۰ یورو از  درآمد خود را برای هزینه‌های غذا مصرف کنید. البته باید در نظر گرفت که این یک هزینه تقریبی است زیرا خوراک و مقدار غذا هر فرد با توجه به نوع و هزینه ای که میکند متفاوت بوده است و تمام هزینه های زندگی و غذا برای هر فرد کاملا متفاوت است  بنابراین عدد دقیقی را نمیتوان محاسبه کرد و تنها میتوان تخمین زد. 

هزینه مطالعات و تفریح در اتریش

یکی از موارد مهم هنگام مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل محاسبه هزینه مطالعات شما و گذراندن اوقات فراغت می‌باشد. هزینه مطالعات و یا تفریح در کشور اتریش برای هر شخص حدودا ۲/۲ یورو است. بلیط سینما و موزه های این کشور ۹ یورو به فروش می‌رسد. حتما توجه داشته باشد که با داشتن کارت دانشجویی و ارائه آن به اماکن‌ مختلف از تخفیف های بزرگ متعلق به داشنجویان در مکان های تفریحی و فرهنگی و حمل و نقل استفاده کنید. علاوه بر هزینه های کلی اتریش کشوری است که جاذبه های فراوانی دارد و هزینه های تفریح و گشت و گذار در این کشور از کمترین هزینه ها در کشور های قاره اروپا می باشد که این موضوع شانس مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را افزایش میدهد.

به طور کلی هزینه زندگی در شهری خوب مثل وین حدودا ۹۵۰ یورو در یک ماه می‌باشد. البته توجه کنید که این مبلغ بسته به سبک و شیوه زندگی هر فرد می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

شرایط کار دانشجویی در اتریش و مهاجرت تحصیلی

خیلی از افرادی که می‌خواهند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشته باشند، به فکر پیدا کردن یک کار دانشجویی در این کشور هستند. بنابراین بیشتر دانشجویان خارجی که به این کشور مهاجرت کردند و مشغول تحصیل هستند، در کنار تحصیل به کار نیز می‌پردازند. البته ناگفته نماند که داشتن مجوز های لازم وابسته به ملیت و نوع ویزای شما می‌باشد. به طور مثال تمامی دانشجویان عضو اتحادیه اروپا به جز کشور کرواسی و سوئیس اجازه کار به صورت آزاد در کشور اتریش را دارند. توجه کنید که برای اینکه وضعیت تحصیلی شما تکمیل شود و همچنین بتوانید به برنامه های آموزشی خود در کشور اتریش برسید حتما باید ساعت کاری دانشجویی خود را کنترل کنید. بنابراین تمامی دانشجویانی که مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشتند باید طبق برنامه در ساعات مشخصی از هفته کار انجام دهند. مثلاً دانشجویانی که در مقطع لیسانس تحصیل می‌کنند. باید در هفته ۱۰ ساعت کار کنند. دانشجویان فوق لیسانس در این‌ کشور می‌توانند هفته ای ۲۰ ساعت و مقطع دکتری نیز هفته ای ۳۰ ساعت در کشور اتریش تحصیل کنند.تلبته صورتی که رشته های تحصیلی شما نیازمند وقت گذاشتن هنگام کارآموزی را داشته باشد، نیاز به گرفتن مجوز کار ندارید. زیرا در این صورت ساعات کارآموزی شما به عنوان ساعت آموزشی شما محاسبه میشود. برخی از رشته های دانشگاهی در کشور اتریش هستند که اگر عضو این رشته ها باشید میتوانید در رشته خود به صورت قانونی شروع به کار کنید و از درسی که در ان تحصیل کرده اید درآمد زایی داشته باشید. درآمد هر شخص بسته به نوع کار و رشته ای که در آن تحصیل میکند متفاوت است و مبلغ دقیقی نیست. البته اگر برای رشته تحصیلی شما در طول دانشگاه کاری نبود میتوانید با توجه به ساعات مشخص شده و نوع مقطع خود کار های دیگری انجام دهید.

بررسی ویزای همراه و شرایط آن در اتریش

خیلی از افرادی که روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را طی می‌کنند. اگر شرایط پذیرش و تحصیل در کشور اتریش را داشته باشند، معمولا متقاضی مهاجرت فرد همراه به صورت همزمان نیز هستند. شما برای انجام این روند به صورت کامل مدارک مورد نیاز را دارا باشید. به طور مثال فردی متقاضی برای همراه خود باید مدرک زبان آلمانی یا آیلتس را ارائع دهد. همچنین فرد متقاضی باید تمکن مالی داشته باشد که بتواند هزینه های زندگی فرد همراه خود را داشته باشد. ناگفته نماند که همراه میتواند از مزایای آموزشی و پزشکی اتریش استفاده رایگان داشته باشد. در صورتی که شما هم قصد همراهی و اقامت به صورت موقت به اتریش را داشته باشید، میتوانید از طریق گرفتن ویزای توریستی به این کشور اقدام نمایید. در این صورت باید سفارت اتریش را در جریان بگذارید که هدف شما اقامت دائمی در کشور اتریش نمیباشد و شما در نهایت به کشور خود باز میگردید. البته در نظر داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به صورت همراه را به کشور زیبای اتریش داشته باشد و نمیخواهید که مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل به اتریش را داشته باشد، فرقی نمیکند که همراه شما در چه مقطعی باشد و همچین نیز در کدام مقطع در کشور اتریش تحصیل کند. مهم ترین مورد داشتن شرایط لازم خود شما می‌باشد. که عبارتند از داشتن مدرک آیلتس و درآمد شما برای گذراندن مخارج زندگی در کشور اتریش که هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردارند. بنابراین اگر قصد مهاجرت غیر دائم هر چند غیر دائمی را داشته باشید، باید مدرک آیلتس ۶ یا ۶/۵ را به کشور اتریش دارا باشید. بنابریان سعی کنید قبل از تصمیم مهاجرت به کشور اتریش به عنوان ابتدا از داشتن مدرک زبان و تمکن مالی خود مطمئن شوید و بعد اقدام کنید تا در روند مهاجرت به جمهوری اتریش دچار مشکل های پیش پا افتاده نشوید.

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل

خیلی از محصلان وقتی به فکر مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می افتند، در اولین مورد به دانشگاه های این کشور توجه میکنند. لازم است بدانید که اتریش کشور زیبا و پر از جاذبه، در قلب اروپا واقع شده است. این کشور دارای سنت های فرهنگی و فکری پر افتخاری می‌باشد که این فرهنگ غنی در سیستم آموزش و پرورش و حتی در آموزش عالی آن مشاهده میشود. اگر بخواهیم تعداد دانشجوی دانشگاه های اتریش را محاسبه کنیم، متوجه میشویم که تعداد آن ها چیزی حدود350000 نفر هستند که 68 هزار نفر از آن ها دانشجوی بین المللی در کشور اتریش می‌باشند. زندگی در اتریش کیفیت بالایی دارد. همچنین این کشور دارای دانشگاه های قدیمی فوق‌العاده لاکچری می‌باشد که میتوان به دانشگاه وین و Graz اشاره کرد. این دانشگاه های خوب در کشور اتریش باعث شده که متقاضیان زیادی به فکر مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را در سر خود پرورش دهند. یکی از مزیت های فوق‌العاده کشور اتریش این است که دانشگاه های این کشور زیبا در سه سایز بزرگ رتبه بندی جهان وجود دارند. شاید برای شما جالب باشد که بالاترین رتبه در بین دانشگاه های کشور اتریش دانشگاه را دانشگاه وین دارد که با قرارگیری در بین سه نوع سیستم رتبه بندی جهانی  نام این دانشگاه در 200 دانشگاه اول حضور دارد بهترین دانشگاه هاطی کشور اتریش عبارتند از دانشگاه وین، دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه کلاگنفورد، دانشگاه علوم پزشکی معروف  GRAZ و دانشگاه علوم پزشکی اینسبورک. دانشگاه وین در رتبه ۱۵۱ بین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه علوم پزشکی ان رتبه ۲۰۰ را دریافت کرده است. دانشگاه کلاگنفورد رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ را در دانشگاه های دنیا دارد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی graz رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ را از آن خود کرده است.  این محاسبات نشان میدهند که رتبه های دانشگاه های کشور اتریش به طور کلی بالا هستند و مراکز عالی این کشور در جایگاه خوبی قرار دارند و این موضوع  تقاضای افراد برای مهاجرت به اتریش از طریق را روز به روز افزایش می دهد. آمار نشان داده شده نیز می گویند که روند ورود دانشجو و دانش آموزان  به کشور اتریش از سایر کشور های خارجی روند نجومی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل نیازمند شرایط و ضوابطی است. بنابراین یکی از شرایط اصلی مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل نیازمند مدارک و مستندات مورد نیاز دانشگاه می باشد. سفارت اتریش برای اخذ دانشجو نیازمند ویزا می‌باشد. حتما به این موضوع دقت داشته باشید که مدارک تقلبی و کپی شده که جعلی هستند شانس شما را در برابر اخذ به شدت کاهش میدهند. مدارکی کشور اتریش برای افرادی که مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را داشتند عبارتند از: گذرنامه معتبر و چند قطعه عکس، ارائه رزومه تحصیلی و پژوهشی، ارائه مدرک زبان مورد نیاز در مقطع تحصیلی، ریز نمرات و آخرین مدرک تحصیلی که دریافت کرده اید، پرداخت هزینه های مربوطه به ویزا، تاییدیه تمکن مالی و بیمه مسافرتی.

توجه داشته باشید که اگر در روزمه پژوهشی خود مقاله یا کتاب تالیفی ثبت کرده آید حتما آن ها را ضمیمه پرونده خود کنید. برای اینکه روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل برای شما به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی پیش برود لازم است که قبل از اقدام کار های خود را با وکیلی مجرب در جریان بگذارید. این طور روند مهاجرت شما با هیچ مشکلی مواجه نمیشود و شما خیلی  راحت نیتوانید اقدام  مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را انجام دهید. هیچ وقت فراموش نکنید که اگر مدارک متقاضی دارای نقص و یا مشکل کوچکی باشد مهاجرت شما تایید نشده و کشور اتریش با ان موافقت نمیکند.  

موقعیت کار بعد از اتمام تحصیلات در کشور اتریش

یکی از عوامل موثر در مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل دانستن شرایط کار بعد از فارغ‌التحصیلی در کشور اتریش می‌باشد. بعد از تمام شده تحصیلات در هر مقطعی از دانشگاه، فرصتی به شما مبین بر جستجوی کار داده میشود. این فرصت را میتوان از مزیت های کشور اتریش دانست. اگر شما در این دوره بتوانید موفق به استخدام در کشور در یک شرکت اتریشی شوید می‌توانید ویزای خود را تغییر داده و یک ویزای کاری کسب کنید. در این صورت شما ابتدا یک اقامت یک ساله را دریافت خواهید کرد. این ویزا به مدت دو ساله و سه ساله قابل تمدید می‌باشد. در آخر بعد از پنج سال شما قادر هستید که اقامت دائمی کشور اتریش را دریافت نمایید. البته شانس استخدام در کشور اتریش به طور کل خوب است. بنابراین خیلی از دانشجو هایی که در اتریش فارغ التحصیل میشوند با مشکل نبود و یا کمبود کار و همچنین بیکاری مواجه نمیشوند زیرا بازار کار کشور اتریش به طور کلی مناسب است و در هر حوزه ای کار مناسب  وجود دارد. بنابراین افرادی که در این کشور فارغ التحصیل میشوند  با تلاش  کافی میتوانند وارد بازار کار شوند و همچنین اقامت و تابیعت خود را در کشور اتریش تضمین کنند.

وضعیت اقامت دائم در اتریش و اخذ تابعیت اتریش

کشور اتریش از زیباترین و ثروتمند ترین کشور های جهان است. در این کشور کیفیت زندگی بسیار بالاست. همچنین جایگاه علمی داشته های کشور باعث شده متقاضیان زیاد روند مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را پیش بگیرند و به امید تحصیل در این کشور تلاش فراوانی بکنند. جایگاه دانشگاه های اتریش سبب شده است که افراد فراوانی تصمیم به گذراندن دوران تحصیلات خود در جمهوری اتریش داشته باشند. برای گرفتن تابعیت دائم و اقامت همیشگی در کشور اتریش ویزای تحصیلی موثر نمیباشد. همانطور که ذکر کردم تا حدود یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی به دانش جویان فرصتهای داده میشود که شغل مناسب خود را در یکی از کشور های اتریش پیدا کنند. در صورتی که نوع ویزای شما بعد از پنج سال به ویزای کاری تغییر کند میتوانید بعد از پنج سال پرداخت حق بیمه و مالیات به دولت این کشور، اقامت و تابعیت دائم کشور اتریش را به دست آورید. بعد از به دتس اوردن تابیعت این کشور  اقامت دائم در اتریش شما به اسانی قادر هستید که ادامه کار های  خود را در این کشور انجام دهید و زندگی با ارامش و با کیفیت عالی در کشور زیبای اتریش را از آن خود کنید.

مطلب پایانی

اتریش از زیبا ترین کشور ها در اروپا می باشد. این کشور به دلیل غنی بودن فرهنگ علمی و داشتن سیتم اموزشی و پرورش قوی همراه نتقاضیان زیادی جهت مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل  دارد. در این کشور نحوه و کیفیت زندگی فوق العاده عالی است. همچنین هزینه های زندگی و تحصیلی اتریش بسیار پایین است و دانشگاه های معتبرو قدیمی در این کشور از دانشگاه  های محبوب و مورد پسند دانشجویان میباشد. در این مقاله اخذ اقامت و مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل  مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم مطالب این متن به شما کمک کرده باشند. منتظر نظرات شما هستیم. سپاس از همراهی شما در مطالعه  این متن‌.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها