مهاجرت به ایتالیا از طریق روش های مختلف مهاجرتی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره امکان پذیر است که هر کدام هزینه های خاص خود را دارند اما علاوه بر اینها باید هزینه زندگی در ایتالیا نیز بررسی شود.

هزینه زندگی در ایتالیا در سال 2022 ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد و هر فرد باید بسته به نیاز روزانه خود مبلغی را در نظر بگیرد. هیچکس جز خود فرد نمی تواند قیمت مشخصی را تعیین کند.

عوامل زیادی وجود دارد که باعث افزایش هزینه های زندگی در ایتالیا می شود که در این مقاله آن ها را کاملا بررسی می کنیم.

اگر می خواهید اطلاعات کامل و مفیدی در مورد هزینه زندگی در ایتالیا به دست آورید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید چرا که قصد داریم زندگی در ایتالیا و هزینه های آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای جنوب قاره اروپا است که به دلیل داشتن بیشترین جاذبه های گردشگری در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به ایتالیا مهاجرت می کنند. این کشور از نظر اقتصادی پنجمین کشور اروپاست و زمینه غذا و کشاورزی بسیار پیشرفته است. زبان مردم ایتالیا بیشتر ایتالیایی است، البته گویش های دیگری مانند سیسیلی نیز وجود دارد که مردم هنوز به آنها صحبت می کنند.

اکثر مردم ایتالیا پیرو مذهب کاتولیک هستند، البته ادیان دیگری نیز در بین مردم این کشور دیده می شود. مردم این کشور به خانواده و آشپزی اهمیت زیادی می دهند و هر ساله جشنواره ها و مسابقات آشپزی برگزار می کنند. از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای ایتالیایی می توان به پیتزا، مارگاریتا، اسپاگتی، تیرامیسو و … اشاره کرد.

هزینه زندگی در ایتالیا

به منظور شفاف سازی هزینه های زندگی در ایتالیا، لیست به روز شده ای از مهمترین هزینه های زندگی در ایتالیا ارائه شده است. مهم ترین هزینه زندگی در ایتالیا شامل هزینه تحصیل در ایتالیا، هزینه مسکن، غذا و هزینه حمل و نقل است. این هزینه ها در سراسر جهان یکسان است و مردم به ناچار در طول زندگی خود با آن مواجه خواهند شد.

یکی از مهمترین مزیت هایی که ایتالیا نسبت به سایر کشورهای همسایه دارد، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در این کشور است. میزان درآمد در ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر است اما باید توجه داشت که هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار کمتر است.

میانگین هزینه زندگی در ایتالیا

مهاجرت با همه فراز و نشیب ها و سختی هایش دغدغه های زیادی را برای افراد ایجاد می کند که مهم ترین آن مربوط به هزینه های زندگی است. قطعا همه ی مهاجران دغدغه ی تامین هزینه های خود را دارند. برای این دسته از افراد باید توجه داشت که هزینه زندگی در ایتالیا با توجه به شهر انتخابی، سبک زندگی و مواردی از این دست تعیین می شود. چندین عامل برای تعیین میانگین هزینه ماهانه زندگی در ایتالیا گرد هم می آیند. این عوامل عبارتند از: اجاره مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و غیره.

اگرچه هزینه زندگی در ایتالیا برای هر خانواده و فردی متفاوت است و نمی توان برای همه افراد عدد ثابتی ذکر کرد. اما به طور متوسط ​​اگر فردی بخواهد در این کشور تنها زندگی کند باید ماهیانه 600 تا 1500 یورو را به عنوان هزینه زندگی در این کشور در نظر بگیرد.

هزینه مذکور بدون احتساب هزینه اجاره مسکن می باشد. طبیعی است که هر چه تعداد افراد و خانواده ها بیشتر باشد، هزینه زندگی نیز افزایش می یابد.

هزینه حمل و نقل در ایتالیا

میتوان گفت امروزه حمل و نقل نقش بسیار پر رنگی در زندگی روزمره افراد دارد و افراد برای انجام کارهای مختلف در طول روز نیاز به جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر دارند که می تواند در داخل شهر یا خارج از شهر انجام شود. شهر باشد و حتی اگر خارج از کشور باشد، کاملاً مشخص است که در جایی نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از حمل و نقل عمومی یا خصوصی وجود دارد که باید در هزینه زندگی در ایتالیا در نظر گرفته شود.

در شهرهای مهم و اصلی ایتالیا انواع وسایل نقلیه در دسترس عموم قرار دارد که با برنامه ریزی منظم و دقیق در حال تردد هستند، همچنین با توجه به قیمت سوخت، اکثر مردم این کشور سعی کرده اند مانند سایر کشورها عمل کنند. در این کشور تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی استفاده کنید.

هزینه تفریح ​​در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای توریستی و تفریحی در جهان است که سالانه میلیون ها نفر به شهرهای مختلف آن سفر می کنند و از گشت و گذار و تفریح ​​در آنجا لذت می برند، بنابراین اگر در ایتالیا آخرهفته مشغول به کار نباشید، قطعا این کار را خواهید کرد.

هر فردی با توجه به روحیه، علاقه و استعداد خود در اوقات فراغت خود به یک سرگرمی علاقه نشان می دهد و امروزه سرگرمی در هر نقطه از دنیا حتی به ساده ترین شکل، مستلزم پرداخت هزینه است. حال اگر فردی هستید که اوقات فراغت خود را سپری می کنید اهمیت بیشتری دارد و از تفریحات خاص تری لذت می برید، البته باید پول بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

هزینه خوراک در ایتالیا

هزینه غذا در ایتالیا یکی از جنبه های زندگی در این کشور است که به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم ترین آن طعم و نوع مصرف غذا و به نوعی رژیم غذایی هر فرد است که می تواند تاثیر بسزایی در میزان این هزینه دارند. شهر محل سکونت شما نیز در این امر تاثیرگذار است زیرا قیمت مواد غذایی در شهرهای مهم و صنعتی بیشتر از شهرهای کوچک یا روستاهای این کشور است. هزینه غذا پس از مسکن یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه زندگی در ایتالیا است و مدیریت آن می تواند میزان معقولی از هزینه های ماهانه را کاهش دهد. به عنوان مثال برخی فروشگاه های همواره تخفیف یا فروشگاه هایی که در بازه های خاصی تخفیف ارائه می دهند، وجود دارند که افراد می توانند با خرید از آن ها هزینه ی خوراک خود را در ایتالیا کاهش دهند.

هزینه پوشاک در ایتالیا

ایتالیا به عنوان مهد مد در دنیا شناخته می شود و کارخانجات و شرکت های بزرگ پوشاک در این کشور فعالیت می کنند که علاوه بر این کشور به اکثر کشورهای دنیا نیز صادرات داشته اند و در سرتاسر دنیا شعبه های مختلفی دارند. ایتالیا از لباس های ارزان تا لباس های لوکس و گران قیمت در دسترس مصرف کنندگان است.

پس باید گفت که هزینه لباس در ایتالیا به نحوه خرید و لباس پوشیدن افراد، چند بار در سال و به چه قیمتی لباس می خرند تا حدود زیادی بستگی دارد، اما این موضوع قطعا می تواند بخش مهمی از هزینه زندگی در ایتالیا باشد. پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و به آن توجه کنید.

هزینه مراقبت های بهداشتی در ایتالیا

هزینه خدمات پزشکی در ایتالیا و استفاده از سیستم بیمه سلامت این کشور بسیار پایین است و مراقبت های بستری و اولیه و همچنین ویزیت پزشک رایگان است اما سیستم بهداشت عمومی برای ویزیت های تخصصی برای تشخیص و تجویز دارو کمک هایی را به همراه دارد.

این کمک ها معمولا چندان نیست و درصد دریافتی از بیمار بسته به منطقه و درمان متفاوت است، همچنین سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد آسیب پذیر نیز از شرایط مشارکت معاف هستند. ایتالیا جزو 10 کشور برتر سازمان بهداشت جهانی از نظر کیفیت خدمات بهداشتی است.

در ایتالیا، همه شهروندان تحت پوشش بیمه سلامت عمومی هستند، اما می توانند بیمه خصوصی نیز داشته باشند، که مستلزم پرداخت های بالاتر است و خدمات بیشتری را ارائه می دهد که تحت پوشش بیمه عمومی نیستند. این نوع بیمه مزایا و معایب خود را دارد اما معمولا اکثر افراد همان بیمه دولتی را انتخاب می کنند و تنها در صورتی که سازمان یا شرکتی که در آن کار می کنند برای آنها بیمه خصوصی انجام دهد، بیمه خصوصی را انتخاب می کنند.

گران ترین و ارزان ترین شهر ایتالیا

متوسط ​​هزینه زندگی در ایتالیا بین 1200 تا 1300 یورو (یورو) در ماه است. البته باید اضافه کرد که این میزان هزینه زندگی در ایتالیا اغلب به دو عامل سبک زندگی و محل سکونت افراد بستگی دارد. هر دو عامل کاملاً در دسترس مردم هستند و مدیریت آنها آسان است. کافی است بدانید شاخص هزینه زندگی در شهرهای ایتالیا چقدر است و سپس سبک زندگی خود را با محل زندگی خود تطبیق دهید. طبق آخرین آمار، گران ترین شهرهای ایتالیا شامل میلان، پارما و جنوا هستند و ارزان ترین شهر این کشور پالرمو است.

شرایط اقتصادی برای زندگی در ایتالیا

اخیرا ایتالیا به یک کشور صنعتی درجه یک تبدیل شده است و مهمترین صنایع آن عبارتند از: فلزکاری، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، خودروسازی، مواد غذایی، نوشیدنی، منسوجات و پوشاک، هواپیماسازی، کشتی سازی، پتروشیمی، نفت و تجهیزات نظامی.

البته رشد اقتصادی ایتالیا در سال های اخیر بهبود یافته و مانند گذشته کند نیست. صنایعی مانند خودروسازی، مد و پوشاک و گردشگری کمک زیادی به این فرآیند کرده اند. در حال حاضر اقتصاد ایتالیا چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا و از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه هشتم جهان قرار دارد.

البته وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی در شهرهای شمالی ایتالیا به دلیل وجود شرکت های خصوصی متعدد و قابل اعتماد با سایر مناطق متفاوت بوده و به طور کلی بهتر است.

هزینه زندگی در ایتالیا یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری برای مهاجرت به ایتالیا می باشد که در این مقاله به آن پرداختیم. لطفا نظرات خود را درباره ی مقاله با ما به اشتراک بگذارید. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و به صورت رایگان از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها