رومانی کشوری زیبا در جنوب شرقی اروپاست که رشته‌کوه‌های کاپارات و دریای سیاه بخشی از آن را احاطه کرده‌ و باعث شرایط جوی خاصی در هر منطقه این کشور می‌شود. رومانی به‌دلیل موقعیت و توپوگرافی که دارد باعث شده آب و هوای منطقه‌ای مختلفی را در شرق، غرب و جنوب خود با دماهای متفاوتی در طی فصول سال تجربه کند. این کشور چهار فصل آب و هوای معتدل قاره‌ای دارد که مخصوص اروپای مرکزی است. برای اینکه بتوانید سفر خوبی در کشور رومانی داشته ‌باشید بهتر است، بدانید آب و هوای آن در فصل‌های مختلف سال چگونه است. در این مطلب همراه شما هستیم تا با آب و هوای رومانی بیشتر آشنا شوید.

آب و هوای رومانی در هر منطقه چگونه است؟

رومانی کشوری با آب و هوای معتدل و با چهار فصل است. به‌طور کلی میانگین دمای رومانی در زمستان به زیر 3 درجه و در تابستان بین 22 تا 24 درجه سانتی‌گراد است. در ناحیه غرب آن به‌دلیل وجود رشته‌کوه‌های کاپارات تابستان‌های مرطوب و زمستان‌های معتدل دارد. در منطقه شرق رومانی آب‌وهوای قاره‌ای وجود دارد که باعث شده اختلاف دمایی زیادی داشته‌ باشد و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه کند. منطقه ساحلی و جنوب این کشور هم‌جوار دریای سیاه است که باعث شده‌ است، از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار شود و تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های نسبتاً معتدل داشته ‌باشد. در این منطقه میانگین دما در زمستان 5 درجه سانتی‌گراد، در بهار به 15 درجه و تابستان به 26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب و هوای رومانی در بهار و تابستان

در ماه آوریل درختان و علفزارها با شکوفه‌ها و گل‌های وحشی آراسته می‌شوند و هوای بهاری دل‌انگیز آن به این سرزمین گرما می‌بخشد. ماه مه شما شاهد تماشای پرندگان مهاجر در دلتای دانوب می‌شوید، اما آب و هوای آن کمی مرطوب است. درست بعد از تعطیلات عید پاک بهترین زمان بازدید برای گردشگران و توریست‌ها است؛ زیرا دمای هوای آن بسیار معتدل با جمعیت و ازدحام کمتر و مناسب سفر است. تابستان در سراسر رومانی گرم و شلوغ است و این شهر را پر از حس و حال زندگی می‌کند. از خرداد تا مرداد زمان خوبی برای گشت و گذار در مکان گردشگری معروف آن مانند شهر سیبیو و تارگو مورس به نظر می‌رسد.

آب و هوای رومانی در پاییز و زمستان

اگر بتوانید در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به رومانی سفر کنید، شاهد جمعیت کمتر و دمای ملایم از این کشور خواهید بود. پاییز رومانی با آب و هوای معتدل و آسمان آبی آن از سپتامبر تا نوامبر با جنگل‌های پوشیده از رنگ‌های قرمز و نارنجی جلوه‌ای زیبا به این کشور می‌بخشد. شهر سیبیو در رومانی با جشنواره‌های محلی بی‌شمار آن در فصل برداشت شور و نشاط در زندگی این مردم را به تصویر می‌کشد.

 زمستان رومانی یعنی در ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس در این ماه‌ها که از شروع سال میلادی یعنی دی‌ماه تا اسفند است، به ورزشکارانی که قصد ورزش‌های زمستانی و کوه‌نوردی از کوه‌های کاپارات را دارند، بیشتر توصیه می‌شود. دما در آغاز سال میلادی به‌ویژه در مناطق روستایی و دور از خط‌های ساحلی می‌تواند خیلی سرد باشد. در زمستان به‌دلیل هوای سرد و بارش برف و بارانی که در سرتاسر رومانی حاکم است بازدید از مکان‌های تاریخی و شهرهای قدیمی سخت می‌شود.

بهترین آب و هوای رومانی برای سفر چه موقع است؟

بهترین زمان برای سفر به کشور رومانی بستگی به منطقه‌ای که می‌خواهید در آن بمانید دارد، پس قبل از برنامه‌ریزی برای سفر باید ویژگی‌های آب و هوایی این کشور را در هر ماه و منطقه در نظر بگیرید. بهترین زمان برای سفر به کشور رومانی از اوایل فروردین تا مهر است که هوا برای سفر و گردش به بخارست و شهرهای اطراف مانند ترانسیلوانیا مناسب خواهد بود. بهار و پاییز با توجه به چهار فصل بودن این کشور مناظر خیره کننده‌ای از منظره‌های زیبا در دل قلعه‌های تاریخی این کشور نشان‌ می‌دهد و یک سفر رؤیایی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

بهار و پاییز بهترین آب و هوای رومانی برای سفر و بازدید از مناظر تاریخی آن است. ترانسیلوانیا جذاب با قلعه‌های تاریخی معروف و مردم خون‌گرم آن مقصدی پرطرفدار برای گردشگران در کشور رومانی است. این کشور از اوایل آوریل تا اکتبر شهری زنده و پرانرژی است. روزهای گرم و آفتابی زمانی مناسب برای لذت بردن از مسر پیاده‌روی در جاذبه‌های گردشگری آن مانند قلعه پلس و قلعه دراکولا است. این بهترین زمان بازدید از ترانسیلوانیا است.

جمع‌بندی

رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا دارای چهار فصل و به طور کلی دارای آب و هوای معتدل است. این کشور به‌دلیل موقعیت توپوگرافی که دارد در هر منطقه از آن طی فصول سال دماهای متفاوتی را دارد. بهترین آب و هوای رومانی برای سفر به این کشور از فصل بهار تا پاییز است. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها