بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا (The best business schools in Europe) که می‌توانید در آن‌ها مشغول به تحصیل شوید کدام است؟ ابتدا به تعریف مختصری از بیزینس اسکول‌ها می‌پردازیم تا ببینیم این مراکز دقیقاً چه نوع آموزش‌هایی را به دانشجویان ارائه می‌دهند؟ بیزینس اسکول‌ها مؤسسات آموزشی هستند که به طور تخصصی به آموزش موضوعات مرتبط با کسب‌وکار از جمله بازاریابی، فروش، تحقیقات بازار، توسعه کسب‌وکار، تدوین استراتژی و… می‌پردازند؛ بنابراین می‌توان گفت آموزش‌های این بیزینس اسکول‌ها می‌تواند به توسعه مهارت‌های مدیران و صاحبان کسب وکارها کمک کند.

بیزینس اسکول‌های فرانسه هر ساله به عنوان بهترین بیزینس اسکول‌های اروپایی معرفی می‌شوند و اگر سری به آخرین آمار Financial Times بزنید مشاهده می‌کنید که این آمار بیانگر این است که بهترین دانشگاه های بیزینس اروپا در کشور فرانسه قرار دارند. در ادامه این مطلب به پاسخ این سؤال مهم نیز پرداخته‌ایم که  برای اپلای در بیزینس اسکول‌ها، بهترین کشور اروپایی برای ایرانیان کدام است.

فهرست بهترین بیزینس اسکول‌های اروپایی

برای اینکه بتوانید از فهرست به روز بهترین بیزینس اسکول‌های اروپایی مطلع شوید می‌توانید وارد وب‌سایت فایننشال تایمز ”Financial Times” شده و لیست به روز را در هر سال مشاهده کنید. این وب‌سایت برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از روش نظرسنجی استفاده می‌کند و در این نظرسنجی دانشجویانی که ۳ سال از فارغ‌التحصیلی‌شان  می‌گذرد سرکت می‌کنند. از این مدارس گذشته باشد. درآی نظرسنجی آنچه که حائر اهمیت بالایی است درصد افزایش حقوق افراد پس از فارغ‌التحصیلی از این مدارس است. در جدول زیر جدیدترین رتبه‌بندی بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا را می‌توانید مشاهده کنید: (آخرین آپدیت در زمان ‌نگارش مقاله مربوط به سال 2023 است)

فهرست بهترین بیزینس اسکول‌های اروپایی

بهترین بیزینس اسکول اروپایی برای ایرانیان

در لیست بیزینس اسکول‌های که در “Financial Times” اسم 90 بیزینس اسکول به صورت رتبه‌بندی شده ارائه شده است. می‌توانید در جای‌جای این لیست اسامی دانشگاه‌هایی از هلند را مشاهده کنید. بیزینس اسکول‌های شهرهای آپلدورن و آمستردام از برترین بیزینس اسکول اروپایی برای تحصیل دانشجویان ایرانی هستند. داوطلبان ایرانی می‌توانند در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای گرایش‌های MBM و MBA برای تحصیل اقدام کنند.

مدت‌زمان تحصیل دوره لیسانس در بیزینس اسکول‌های هلند همانند ایران ۳ تا ۴ سال و طول دوره ارشد نیز ۱.۵ تا ۲ سال است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید تا سن ۴۰ سالگی و برای مقطع کارشناسی بین سن ۲۰ الی ۲۳ سالگی اقدام کنید. پس از گذراندن ۲ ترم تحصیلی در این بیزینس اسکول‌ها امکان ثبت درخواست مهمان برای کمپس‌ ها در آلمان و اتریش نیز وجود دارد.

بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

مراحل دریافت پذیرش از بهترین بهترین دانشگاه های بیزینس اروپا

معمولاً غالب بیزینس اسکول‌های اروپایی در ماه سپتامبر و  ماه ژانویه اقدام به پذیرش دانشجویان جدید می‌کنند. داوطلبان می‌بایست در تاریخ‌های اعلام شده در وب‌سایت هر یک از بیزینس اسکول‌ها مدارک لازم را که شامل فرم‌پذیرش بیزینس اسکول را نیز هست برای بیزینس اسکول ارسال کنند.

مدارک لازم برای پذیرش از بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

مدارک لازم برای تحصیل در بیزینس اسکول‌های اروپا به‌صورت زیر است:

بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

شهریه تحصیل در بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

شهریه تحصیلی بین بیزینس اسکول‌های مختلف و بسته به مقطع متغیر خواهد بود. جدول زیر شامل هزینه تحصیل در برخی از بهترین بیزینس اسکول‌های اروپایی است:

شهریه تحصیل در بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

دریافت بورسیه برای تحصیل در بهترین دانشگاه های بیزینس اروپا

اگر سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید می‌توانید در اروپا اکثر بورسیه‌های تحصیلی را برای تحصیل در بیزینس اسکول‌ها دریافت کنید. به این منظور می‌توانید از برخی از برترین برنامه‌های بورسیه که در لیست زیر آمده‌اند استفاده کنید:

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا ضمن دریافت مدارک مختلف، جهت پذیرش دانشجو آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند. کسب نمره قابل‌قبول از مهم‌ترین شرایط پذیرش دانشجو برای هر بیزینس اسکول است. داوطلبان باید در آزمون‌های GRE و GMAT شرکت کنند، در آزمون جی مت حداقل می‌بایست نمره 550 را کسب کرده باشید. البته حداقل نمره قبولی در بین دانشگاه‌ها از ۵۵۰ تا ۷۳۰ متغیر است. برای تحصیل در بیزینس اسکول‌های برتر اروپا حداقل به نمره ۶۶۰ در GMAT نیاز دارید. نمره قابل‌قبول برای داوطلبان تحصیل در بیزینس اسکول‌های اروپا در آزمون GRE بین ۳۲۰ تا ۳۲۵ است.

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا

زبان تحصیل در بهترین دانشگاه های بیزینس اروپا

برای اینکه همواره داوطلبان از سراسر جهان بتوانند در بیزینس اسکول‌های اروپایی تحصیل کنند، اکثر بیزینس اسکول‌ها جلسات MBA خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. هر داوطلب باید برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی پیش از ورود به بهترین بیزینس اسکول‌های اروپا، می‌بایست در آزمون‌های مهارت زبان مانند آیلتس شرکت کند. حداقل نمره‌ داوطلب می‌بایست در این آزمون ۶.۵ باشد. درصورتی که آزمون تافل شرکت کنید حداقل می‌بایست نمره 88 را کسب کنید.

بیزینس اسکول‌های که در لیست زیر مشاهده می‌کنید جلسات درس را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند:

جمع بندی

این روزها تحصیل در بیزینس اسکول‌ها به اندازه تحصیل پزشکی یا شاید هم بیشتر متقاضی و داوطلب دارد و بنابراین این صفحه به طور کلی به شرایط اولیه و موضوعات ضروری پرداخت که پیش از هرگونه اقدام برای بیزینس اسکول‌های اروپا نیاز دارید از آن‌ها مطلع شوید. در دیگر مطالب وبلاگ می‌توانید به طور اختصاصی‌تر در مورد مهاجرت‌های تحصیلی در هر یک از کشورهای اروپا مانند تحصیل در ایتالیا، اتریش و یا آلمان در رشته‌های مختلف اطلاعات کسب کنید. اگر سؤالات دیگری در خصوص تحصیل در بیزینس اسکول‌های اروپایی دارید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا به بهترین شکل پاسخگوی شما همراهان باشیم.

 

 

برای اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه مهاجرت، می‌توانید با اپلای 118 در تماس باشید.

تیم ما از کارشناسان و مشاوران با تجربه آماده است که به شما در ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی، مشاوره‌ی مورد نیاز و راهنمایی در کلیه مسایل مرتبط با اعزام دانشجو، اخذ اقامت تحصیلی ، اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، و سایر موارد مرتبط کمک خواهند کرد.

برای تماس با ما، می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت ما استفاده کنید و یا از طریق ایمیل یا تلفن زیر با ما در ارتباط باشید .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها