معماری در طول تاریخ اهمیت ویژه‌ای داشته است. این اهمیت را می‌توان در ساخت بناهایی دید که توسط نیاکان ما ساخته شده‌اند. معماری، طراحی و ساخت محلی برای زندگی، از زمان های قدیم مورد توجه بوده است. رشته‌های که با معماری مرتبط هستند عبارتند از: مهندسی ساخت‌وساز، طراحی گرافیک، طراحی تجربه کاربری و هنر. دانشجویان در دانشکده معماری به یادگیری سبک‌های مختلف معماری، علم طراحی، ساختار‌های طراحی، طراحی چشم‌اندازها و طراحی سه‌بعدی میشغول می شوند. همچنین مهارت‌هایی نظیر کار با نرم‌افزارهای کامپیوتری مانند Aided Design (CAD) که به نقشه‌کشی، بهینه‌سازی و بررسی طراحی‌های انجام‌شده کمک می‌کنند،در آینده به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دانشجویانی که در رشته معماری تحصیل می‌کنند، کار با رنگ، ترکیب رنگ، نور و ابعاد دیگری که برای طراحی یک ساختمان احتیاج دارند، را یاد می‌گیرند. البته در طراحی ساختمان، علاوه بر موارد ذکر شده باید ایمنی و استاندارد سازه‌ها نیز در نظر گرفته شود و به آنها توجه کرد. بعضی از زیرشاخه‌های مرتبط با معماری را در اینجا آوردیم: تحلیل معماری معاصر، طراحی شهری و فضای سبز، طراحی ساختمان و… .

ایجاد شغل در معماری آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. این یک حرفه تنظیم شده است که به پیشینه تحصیلی، اعتبار و مهارت های خاصی نیاز دارد. مهمترین چیز این است که زمان می برد.

به طور متوسط ​​11 سال طول می کشد تا یک معمار دارای مجوز شوید.

اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به الزامات معمار شدن در ایتالیا بیندازیم:

آموزش آکادمیک 5 ساله از دانشگاه معتبر معماری یا دانشکده پلی تکنیک ایتالیا

دیپلم تحصیلات تکمیلی در مطالعات معماری (Laurea in architettura)

در حالت ایده آل، یک دوره کارآموزی حرفه ای در طول تحصیل، اما اجباری نیست

قبولی در چهار آزمون حرفه ای معماران و مهندسان (سه کتبی و یک شفاهی)

ثبت نام در یکی از Ordine Degli Architetti محلی (Order of Architects)

تنها زمانی که کادرهای بالا را علامت بزنید، می توانید به طور حرفه ای در زمینه معماری در ایتالیا مشغول شوید.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و می خواهید به عنوان یک معمار مستقل در ایتالیا کار کنید، باید ویزای خوداشتغالی خود را نیز بگیرید. و فرآیند حرفه‌های تحت نظارت، مانند معماری، تا حدودی پیچیده‌تر از حرفه‌های غیرقانونی است که به مدرکی نیاز ندارند (مثلاً نویسندگی).

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که صحبت کردن به ایتالیایی برای هر کسی که به دنبال شروع حرفه ای در ایتالیا است یک الزام مطلق است. و به عنوان یک معمار، به سطح پیشرفته ای نیاز دارید تا بتوانید با مشتریان یا همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

در واقع، متوجه خواهید شد که تنها 30 تا 35 درصد از ایتالیایی ها انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی صحبت می کنند. بنابراین، ممکن است بتوانید معماری در ایتالیا را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، اما در عین حال باید ایتالیایی خود را نیز تمرین کنید.

به عنوان یک معمار در ایتالیا چه چیزی می توانم انتظار داشته باشم؟

متوسط ​​دستمزد ناخالص سالانه برای یک معمار در ایتالیا 39285 یورو برای یک موقعیت ابتدایی (1 تا 3 سال تجربه) و 69104 یورو برای یک معمار ارشد پروژه (8 سال تجربه) است. این بالاترین حد متوسط ​​حقوق در ایتالیا است. بنابراین بدانید که، سال های طولانی مطالعه بالاخره نتیجه خواهد داد!

دانشگاه های معماری ایتالیا با تدریس زبان انگلیسی

همانطور که به خواندن ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که مقدار برنامه های معماری انگلیسی تدریس شده در ایتالیا تا حدودی محدود است. به طور شگفت انگیزی، فرصت های بیشتری برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معماری در ایتالیا به زبان انگلیسی نسبت به دوره های کارشناسی وجود دارد.

با این وجود، اگر در نهایت به تحصیل در رشته معماری در ایتالیا بپردازید، می توانید مطمئن باشید که انتخاب درستی کرده اید.

پس بهترین دانشگاه های معماری ایتالیا کدامند؟

ما لیستی از 5 دانشگاه برتر را بر اساس رتبه بندی برنامه های معماری آنها تهیه کردیم:

Politecnico di Milano

پلی تکنیک تورینو

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه Iuav ونیز

دانشگاه بولونیا

شرایط پذیرش برای برنامه های معماری در ایتالیا

برخی از رایج ترین معیارهایی که باید هنگام درخواست برای برنامه معماری آموزش زبان انگلیسی در ایتالیا رعایت کنید:

مدرک مهارت زبان انگلیسی مانند آزمون های آیلتس، تافل یا PTE آکادمیک؛

دیپلم دبیرستان یا لیسانس؛

برای برخی از استادان: نمونه کارها با طرح های قبلی

1. Politecnico di Milano

Politecnico di Milano با بیش از 45000 دانشجو، دانشگاه پیشرو ایتالیا در زمینه های مهندسی، معماری و طراحی است. تحقیق و نوآوری نقش کلیدی در ماموریت این دانشگاه ایفا می کند. به همین دلیل است که این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع، به دلیل مطالعات معماری خود در سال 2021 در رتبه اول در ایتالیا و رتبه 10 در جهان قرار گرفت.

“اگر شما به دنبال یک دانشگاه معماری در ایتالیا با بالاترین استانداردهای آموزشی و تمرکز تحقیقاتی قوی هستید، Politecnico di Milano بی‌معنا است. به علاوه، میلان مطمئنا یکی از بهترین مکان های ایتالیا برای زندگی به عنوان یک مهاجر است!”

مکان در ایتالیا: میلان، پیاچنزا، مانتووا، لکو و کرمونا.

امکانات: هفت پردیس دانشگاه در سراسر محله های Bovisa و Citta Studi میلان و شهرهای مجاور آن گسترده شده است. پردیس ها مجهز به امکانات پیشرفته از جمله مدل سازی معماری و فناوری دیجیتال و آزمایشگاه های طراحی هستند.

کارگاه‌های فراوانی پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید نجاری، برش فلز، چاپ سه بعدی، مدل‌سازی دیجیتال و واقعیت مجازی را تجربه کنید.

میانگین درصد دانشجویان بین المللی: 16%.

برنامه های کارشناسی با تدریس انگلیسی: طراحی معماری.

برنامه های کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی: طراحی معماری و تاریخ، معماری – معماری ساختمان، معماری – محیط ساخته شده – فضای داخلی، معماری و طراحی شهری، مهندسی ساختمان و معماری، معماری منظر – میراث منظر، مدیریت معماری منظر و بخیه های معماری محیطی ساخته شده، طراحی، برنامه ریزی شهری و طراحی خط مشی.

هزینه های تحصیل: هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا به درآمد خانواده دانشجو بستگی دارد. آنها بر اساس اعلامیه ISEE و تعداد واحدهای (CFU/ECTS) موجود در طرح مطالعه انتخاب شده محاسبه می شوند.

2. Politecnico di Torino

Politecnico di Torino که در سال 1859 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه فنی در ایتالیا است. این دومین دانشگاه برتر برای معماری در ایتالیا است و رتبه 34 را برای تحصیل در معماری در جهان کسب کرده است.

“این دانشگاه دارای طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی است که با هدف جذب دانشجویان از کشورهای خارجی انجام می شود. اگرچه، متأسفانه، تنها تعداد محدودی از برنامه ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند.”

مکان در ایتالیا: تورین.

امکانات: پردیس DAD واقع در محله سان سالواریو دارای آزمایشگاه ها و ایستگاه های کاری برای تحقیق و کارگاه است. آنها برای مونتاژ مدل ها و تهیه مواد ارتباطی کاملاً مجهز هستند.

میانگین درصد دانشجویان بین المللی: 16%.

برنامه های تحصیلی لیسانس به زبان انگلیسی: معماری.

برنامه های کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی: معماری ساخت و ساز و شهر، معماری برای میراث، معماری پایدار.

شهریه: مبلغی که باید پرداخت شود با توجه به محل سکونت دانشجو متفاوت است.

3. دانشگاه ساپینزا رم

Sapienza بزرگترین دانشگاه اروپا است که در مجموع بیش از 115000 دانشجو دارد که 5500 نفر از آنها بین المللی هستند. این دانشگاه به همراه دانشگاه IUAV ونیز در رتبه سوم در ایتالیا و رتبه ۵۱ در جهان برای برنامه های درسی معماری خود قرار دارد.

Sapienza در برنامه تبادل اراسموس شرکت می کند و با بیش از 400 دانشگاه شریک است.

مکان در ایتالیا: رم.

امکانات: دانشجویان دانشگاه دارای 59 کتابخانه و کارگاه های آموزشی متنوعی هستند. آزمایشگاه های تحقیقاتی و خدماتی مجهز به آخرین فناوری های موجود برای فعالیت های آزمایشی و تحقیقاتی هستند. در آنجا ابزارهایی برای پرینت سه بعدی، برش لیزری، ترموفرمینگ، فرز، قالب گیری سیلیکونی پیدا خواهید کرد.

میانگین درصد دانشجویان بین المللی: 6%.

برنامه های کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی: معماری (حفاظت)، معماری – بازسازی شهری، معماری منظر.

هزینه تحصیل: هزینه ثابت برای دانشجویان بین المللی معادل 1000 یورو یا 500 یورو برای دانشجویانی است که از کشورهای در حال توسعه می آیند.

دانشگاه ساپینزا رم طیف وسیعی از فرصت های بورسیه را ارائه می دهد.

4. Università Iuav di Venezia

دانشگاه Iuav ونیز در سال 1926 به عنوان یکی از اولین مدارس معماری در ایتالیا تاسیس شد. معمار معروف کارلو اسکارپ مغز متفکر پشت قسمت های ورودی شیک ساختمان تولنتینی است.

برخی از فارغ التحصیلان مشهور عبارتند از الخاندرو آراونا برنده جایزه پریتزکر و معماران برجسته Benedetta Tagliabue و Stefano Boeri. بنابراین شما در یک شرکت خوب خواهید بود!

مکان در ایتالیا: ونیز.

امکانات: آزمایشگاه های این دانشگاه معماری معتبر ایتالیایی از فعالیت های علمی و حرفه ای در رشته های مختلف پشتیبانی می کنند. آنها فرصت هایی را برای کشف تکنیک ها و مواد نوآورانه برای معماری و طراحی صنعتی ارائه می دهند. فیزیک مهندسی محیط زیست; علم ساخت و ساز; حفظ مصالح ساختمانی؛ علم زمین؛ فن آوری های چند رسانه ای؛ فتوگرامتری و غیره

برنامه های کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی: معماری، برنامه ریزی شهری برای انتقال.

شهریه: 2780 یورو.

5. Alma Mater Studiorum – دانشگاه بولونیا

بیایید با یک واقعیت جالب شروع کنیم؛ دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه موجود در دنیای غرب است! در سال 1088 در نتیجه یک ابتکار خودجوش و غیررسمی چند دانشجو تأسیس شد. اکنون دانشگاه بیش از 85000 دانشجو و 600 کارمند دارد.

در مقابل، دپارتمان معماری فعلی آن نسبتاً جدید است. این در سال 2010 تاسیس شد. تمرکز اصلی دپارتمان معماری بر روی همکاری های بین المللی در تحقیقات و آموزش بین رشته ای است.

مکان در ایتالیا: چزنا، بولونیا و راونا.

امکانات: دانشگاه بولونیا دارای شبکه وسیعی از امکانات است که از فعالیت های تحقیقاتی، حرفه ای و فرهنگی پشتیبانی می کند. دارای آزمایشگاه‌هایی برای سیستم‌های اطلاعاتی، عکاسی، مدل‌سازی و نمایش دیجیتال، کارتوگرافی، CAD/CAE، مصالح ساختمانی، بررسی و تجسم دیجیتال است.

میانگین درصد دانشجویان بین المللی: 6%

برنامه های کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی: معماری و شیوه های خلاقانه برای شهر و منظر، مهندسی ساختمان و معماری، مهندسی فرآیندها و سیستم های ساختمانی.

هزینه های تحصیل: شهریه ثابت برای دانشجویان بین المللی 3315 یورو است. با این حال شما می توانید محاسبه ای را بر اساس درآمد مستقل خود یا خانواده خود انتخاب کنید. برای واجد شرایط بودن، باید مدارکی را ارائه دهید که وضعیت اقتصادی و دارایی خود را تأیید می کند، صادر شده توسط مرجع ذیصلاح محل کسب درآمد. اما اگر شما یا خانواده تان در ایتالیا زندگی می کنید، باید محاسبه ISEE را درخواست کنید.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین

تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا فرصتی عالی برای کشف فرهنگ های جدید در حین زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان است. و آیا اشاره کرده ایم که قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است؟

“اگر موفق به دریافت یکی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی شوید، ممکن است حتی بتوانید به صورت رایگان تحصیل کنید!”

اما اگر از خارج از کشور می آیید، چند نکته کاربردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

به محض اینکه توسط یکی از بهترین دانشکده های معماری ایتالیا پذیرفته شدید (و خواهید شد!)، بسیار مهم است که درخواست ویزای دانشجویی خود را شروع کنید و از طریق چک لیست حرکت خود شروع به کار کنید.

آیا می خواهید مطمئن شوید که در خانه رویایی خود زندگی می کنید؟ سپس باید از قبل شروع به جستجوی محل اقامت در شهر مقصد خود کنید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها